Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Konstrukcja Postaci lub NPC #

Spis Treści #


1. Wstęp #

To jest miejsce, w której pojawiają się klocki budowy postaci. Innymi słowy, z tych elementów można złożyć postać.

Każda postać posiada:

Jak wykorzystywać te Klocki jest opisane tutaj: Sesja, kontrola niszy, przez Archetypy do proto-postaci konwentowych .


2. Archetyp - Rola, Stereotyp, Zawód... #

Role, Stereotypy i Archetypy. Czyli w skrócie: jakie zbiory unikalnych umiejętności i zasobów ma postać? Zwykle postać ma [1] Własność Archetypu i [0 - 1] Własności Roli.

# Archetyp
1

[{{ item1.data.title }}]

2

[{{ item1.data.title }}]

3

[{{ item1.data.title }}]

4

[{{ item1.data.title }}]

5

[{{ item1.data.title }}]

6

[{{ item1.data.title }}]

7

[{{ item1.data.title }}]

8

[{{ item1.data.title }}]

9

[{{ item1.data.title }}]

10

[{{ item1.data.title }}]

11

[{{ item1.data.title }}]

12

[{{ item1.data.title }}]

13

[{{ item1.data.title }}]

14

[{{ item1.data.title }}]

15

[{{ item1.data.title }}]

16

[{{ item1.data.title }}]

17

[{{ item1.data.title }}]

18

[{{ item1.data.title }}]

19

[{{ item1.data.title }}]

20

[{{ item1.data.title }}]

21

[{{ item1.data.title }}]


3. Serce #

Własności Serca postaci. "Co moja postać by zrobiła" lub "kim moja postać jest". Główny silnik zachowania i emocji postaci. Dla łatwości sterowania, istotna postać ma [0-1] Własność Serca.

# Nazwa Omówienie _Model_OCEAN_ Energia
1 Bezwzględny Mastermind Planuje i manipuluje wydarzeniami, realizując swe cele ignorując szkody wyrządzone innym. O+ C+ E? A- N? Praecis
2 Bohater Pozytywny Osoba, która jest w stanie pomóc, więc pomaga. Skoro może pomóc, to chce pomóc. Niczego nie oczekuje w zamian. O? C? E+ A+ N0 Praecis
3 Carpe Diem Osoba żyjąca chwilą, pragnąca czerpać z życia pełnymi garściami. Dąży do przygód, emocji i intensywnych przeżyć. O+ C- E+ A? N- Alteris
4 Chaotyczna Gwiazda W centrum uwagi, działa impulsywnie, napędzana przez emocje pragnie odkrywać nowe rzeczy. O+ C- E+ A? N+ Alucis
5 Ciekawski Eksplorator Napędzany przez ciekawość, wiecznie pyta co znajduje się za następnym wzgórzem dla samej frajdy. O+ C? E+ A? N- Anteclis
6 Ekspresyjna Monomania Obsesyjnie kroczy swoją ścieżką, nie tolerując innych, kierowany przez intensywne emocje. O- C? E+ A- N+ Exemplis
7 Gorącokrwisty Osoba pełna pasji i energii, szczera i spontaniczna, kiepsko kontrolująca swoje emocje; zawsze działa na pełnych obrotach. O? C- E+ A? N? Esuriit
8 Jest Druga Szansa Osoba wierząca w to, że każdy ma szansę na odkupienie i robienie dobrych czynów. Życzliwość i optymizm wobec każdego. O+ C? E? A+ N? Unumens
9 Kameleon Społeczny Naturalnie dostosowuje zachowanie, mowę i osobowość do innych, by zawsze się wpasować O+ C? E+ A+ N? Ixion
10 Królowa Kliki Wykluczająca liderka grupy, kontrolująca lękiem, dbająca o "czystość" swojej grupy i swoją pozycję. O? C+ E+ A- N+ Exemplis
11 Marzyciel Szczęśliwy w swoim świecie marzeń, ale przez to nieco nieefektywny w codziennym życiu. O+ C- E- A? N- Alucis
12 Misja Przede Wszystkim Poświęci wszystko (łącznie z człowieczeństwem), by osiągnąć jutro, którego może nigdy nie zobaczyć O+ C+ E? A- N? Ixion
13 Mroczny Samotnik Samotna, wyobcowana postać szukająca własnej drogi w świecie, który jej nie potrafi zrozumieć. O+ C? E- A- N+ Lacrimor
14 Nieugięta Stal Osoba, która dla swego celu pójdzie w piekło. Nawet w obliczu tortur pozostaje niezłomna w swojej wierze i determinacji. O? C+ E? A- N- Sempitus
15 Niezależny Wizjoner Proaktywna osoba dążąca do niezależności wbrew wszystkim, wykorzystując okazje działa na rzecz poprawy sytuacji. O+ C+ E? A- N+ Anteclis
16 Ognista Pasja Przeżywa życie na najwyższych obrotach, oddając się w pełni temu co robi. Balansuje między skrajnymi emocjami. O+ C- E? A- N+ Lacrimor
17 Opiekuńczy Mentor Opiekuńczy, troszczy się, dodaje otuchy, wspiera, ale nie chroni przed błędami dla rozwoju. O? C+ E? A+ N- Unumens
18 Oportunista "Co z tego dla mnie?" Osoba, która wszędzie próbuje zmaksymalizować korzyści dla siebie. O? C? E+ A- N? Esuriit
19 Optymistyczny Entuzjazm Ktoś z dziecięcym entuzjazmem przeżywający życie. Pozornie naiwny - wszystko jest możliwe. O+ C? E+ A+ N- Alucis
20 Perfekcja Człowieczeństwa Wartościuje człowieczeństwo ponad efektywność wynikającą z cybernetyki, magii czy virtu O- C+ E? A- N- Exemplis
21 Płomień Rebelii Intensywna osoba, która podnosi sztandar. Sprzeciwia się stanowi aktualnemu i aktywnie dąży do zmiany czegoś. O+ C+ E+ A- N+ Praecis, Alteris
22 Pragnie Więcej! Wiecznie niezadowolony z tego, co ma. Pragnie więcej - władzy, bogactwa... by ugasić ogień. O? C+ E? A- N+ Esuriit
23 Rozdeptywacz Mrówek Napędzany pogardą dla słabszych, niszczy innych z zimną precyzją i znudzoną obojętnością. O- C+ E+ A- N+ Interis
24 Rozdzieracz Iluzji Osoba nienawidząca hipokryzji, brutalnie odsłaniająca prawdę w groteskowej i nagiej formie. O+ C+ E? A- N+ Lacrimor
25 Skrajny Perfekcjonista Unika błędów i dąży do perfekcji w ważnym działaniu. Lepiej anulować, niż zrobić coś słabego. O? C+ E? A- N+ Exemplis
26 Smakosz Łez Czerpie przyjemność z dominacji, wypaczania i łamania innych wykorzystując miłość i strach. O+ C+ E+ A- N? Lacrimor
27 Strażnik Harmonii Dba o to, by w grupie nie dochodziło do starć, by była miła atmosfera i by wszyscy się lubili O- C+ E? A+ N? Unumens
28 Szkiełko i oko Wierzy w potęgę nauki, analizy i racjonalnego myślenia. Wszystko wymaga dowodu i analizy. O- C+ E- A? N? Praecis
29 Terroryzujący Despota Dąży do pełnej kontroli nad swoim otoczeniem, zastraszając innych, by osiągnąć swoje cele. O- C? E- A- N+ Esuriit
30 Wieczny Maruda Widzi niedoskonałości w świecie i skrupulatnie je kataloguje, krytykując wszystko i wszystkich dookoła, nigdy nie zapominając. O- C+ E? A- N+ Interis
31 Wierny Pies Wybiera swoją sprawę, osobę czy frakcję i wspiera ją całym sobą, niezależnie od konsekwencji. O- C+ E? A? N- Fidetis
32 Zapisano w Gwiazdach Osoba, która podąża za przeznaczeniem, nawet jeśli go nie rozumie. Akceptuje drogę, którą wyznacza los czy kodeks. O- C+ E? A? N- Fidetis
33 Zbieracz Rozgwiazd Zatrzyma się, by pomóc każdemu jeśli jest w stanie. Dla tej osoby małe gesty mają znaczenie. O? C+ E? A+ N- Fidetis
34 Żelazna Rutyna Powtarza swoje zadania setki razy. Widział już wszystko i ma na wszystko procedury. O- C+ E? A? N- Sempitus
35 Zuchwały Chwalipięta Brawurowy ryzykant uwielbiający się chwalić, który idzie za sercem a nie planem. O? C- E+ A- N? Anteclis

4. Własności Dodatkowe #

Pojedyncze Własności postaci. Zwykle istotna postać ma [0-2]. To są Własności typu: "mamy dwóch naukowców, ale jeden jest kolekcjonerem starej broni a drugi kiedyś był kultystą".

# Nazwa Omówienie
1 Arcymag Nieprawdopodobnie potężny mag, bardziej podatny na zmianę w to, co o nim uważają.
2 Biosynt Konstrukt częściowo biologiczny, częściowo polikrystaliczny; lepszy niż człowiek, ale bez praw.
3 Bodybuilder posiadacz niesamowicie silnego i dobrego ciała, które katuje ćwiczeniami; świetnie wygląda, się czuje i działa.
4 Były Kultysta Ta osoba kiedyś była w Kulcie jednego z Bóstw, jakiegoś guru, lub oddała się kiedyś w pełni ideologii.
5 Chytry Lis Szybko myśli i sprytnie działa, wymanewrowując swoich przeciwników i zostawiając ich w polu
6 Cyberproteza Część jego ciała jest zastąpiona bardzo zaawansowanym mechanizmem; zwykle któraś kończyna
7 Cybersynt Konstrukt krystaliczno-cybernetyczny; nie ma ludzkich praw i nie da się go pomylić z człowiekiem.
8 Duma z Dziedzictwa Osoba dumna z osiągnięć przodków lub organizacji. Czuje się odpowiedzialna za ich kontynuację i obronę.
9 Duma Zwycięstwa Czuje niesamowitą satysfakcję, jeśli wszystko się udaje tak jak chciał. Dąży do tego uczucia jak najczęściej.
10 Echo porażki Osoba złamana przez swoją porażkę, która próbuje odbudować sobie życie
11 Egzotyczna Piękność Osoba piękna; do tego w nietypowy sposób; bardzo przyciąga uwagę; zwykle zmodyfikowana genetycznie.
12 Głębokie Sentisprzężenie Arystokrata Aurum ma wyjątkowo mocne sprzężenie z sentisiecią. Prawdziwie jest dzieckiem rodu.
13 Historyczny Przedmiot Osoba posiada przedmiot przekazywany od pokoleń ALBO ze znaczeniem historycznym (nawet jeśli lokalnym)
14 Kocie ruchy Osoba poruszająca się zwinnie i cicho oraz która potrafi się dostać tam, gdzie nikt się tego nie spodziewa
15 Lojalny Zwierz Ma psa, kota lub inteligentną maszynę bojową; ma zwierzaka, który kocha tą osobę i zrobi dla niej wiele
16 Ma Charakterek Osoba, która ma dość specyficzny charakter. Może złośliwa, może mówi czego nie powinna, może nieprzyjemna.
17 Ma Kodeks Zasad Osoba, która kieruje się jasno określonym zestawem zasad i nigdy ich nie łamie, nawet jeśli przez to traci
18 Mroczna Reputacja Osoba, która ma bardzo złą opinię w społeczeństwie z uwagi na czyny, które kiedyś popełniła lub jej przypisują.
19 Neurosprzężenie Osoba zintegrowana ze sztuczną inteligencją, co zmieniło jej osobowość i ją wzmocniło gdy używa maszyn
20 Nieformalny Przywódca Osoba charyzmatyczna, łatwo budująca sieci i kontakty. Słuchana i szanowana, mimo braku formalnego tytułu.
21 Nietypowa Umiejętność Ma dziwną, przydatną umiejętność, której się nikt nie spodziewa. Np. modelka, która świetnie strzela.
22 Nietypowe Kontakty Osoba, która ma kontakty i powiązania, których się nikt nie spodziewa. Np. gangster, syn lokalnego władyki
23 Nowa Tożsamość Zaczyna życie od nowa, starając się unikać uwagi, konflików i rozgłosu. Pragnie pozostać w cieniu, niewidoczna.
24 Obieżyświat Gdzież to on nie był na świecie... widział wiele miejsc, przemierzał nieznane ziemie...
25 Obsesyjne Hobby Posiada hobby, któremu poświęca zdecydowanie za dużo czasu i przez to cierpią jego kontakty społeczne
26 Obsesyjne Uczucie Osoba, która jest pochłonięta jednym uczuciem lub ideą, podporządkowując im swoje życie
27 Osobisty Wróg Postać ma wroga, z którym toczy osobistą walkę od zawsze. To napędza jej działania i wpływa na jej decyzje.
28 Popularność Lokalna Osoba, która w konkretnej grupie społecznej lub w jakimś miejscu jest znana lub rozpoznawalna.
29 Pracuję Jak Niewolnik Osoba, która nienawidzi swojej pracy. Czuje frustrację i niechęć, ale nie może pracy zmienić czy zrezygnować.
30 Próżniowiec Większość życia spędził w próżni i niskich grawitacjach. Świetny w kosmosie, kiepski na planecie i wątły.
31 Przedsiębiorczy Szczur nie do końca wiadomo JAK, ale potrafi wszystko załatwić, nawet, jeśli to jest nielegalne czy rzadkie
32 Przerażający Osoba budząca strach i respekt. Czy to z uwagi na cechy fizyczne, psychiczne, historię czy potęgę i zasoby.
33 Słabość do Kogoś Ma wyraźną słabość do osoby lub grupy. Często działa wbrew rozsądkowi, by pomóc lub dać jej więcej swobody.
34 Ten Obcy Ktoś z zewnątrz, nie należy do grupy. Z innymi zachowaniami i innej kultury niż reszta. Drakolita wśród savaran.
35 Trochę za Młody Osoba dość młoda lub mniej doświadczona, robi typowe błędy młodości, jest niepewna.
36 Twardy Samotnik Mieszka sam, na uboczu cywilizacji, samowystarczalny; nie potrzebuje pomocy i świetnie czuje się samotnie.
37 Uprzedzenie do grupy Z jakiegoś powodu jest uprzedzony do jakiejś grupy (lub ew. osoby). Waśń rodowa, "ci parszywi noktianie", ...
38 Weteran Osoba, która ma BARDZO dużo doświadczenia, bardzo dużo umie zrobić i widziała praktycznie wszystko.
39 Widzi Niezauważalne Osoba, która uważnie odczytuje otoczenie, wyczuwa zasadzki, przewiduje problemy i ruchy innych
40 Widział Za Dużo Odkrył coś Dziwnego lub Konspirację; zna przerażającą prawdę o świecie. Osoba zmieniona, ale nie złamana.
41 Wytworna Elegancja Osoba, która zawsze dba o nienaganny wygląd i sposób bycia, emanuje wysoką klasą i wyczuciem stylu.
42 Zdemotywowany osoba zrezygnowana, nie wierząca w powodzenie działań i której zdaniem nie warto próbować
43 Zero Filtrów mistrz żenujących żartów i osoba bez żadnych filtrów. Mówi co myśli. Niestety.
44 Żyje Przeszłością Osoba, która żyje zgodnie z dawnymi wspomnieniami, odmawiając zaakceptowania zmian w swoim życiu.

5. Silniki Postaci #

Silniki reprezentują "co sprawia, że postać zachowuje się właśnie tak". Tam, gdzie Agendy są presją sytuacyjną / zewnętrzną (postać może mieć różne Agendy na różnych sesjach), tam Silniki stanowią "presję wewnętrzną" postaci. Zwykle [0-1].

# Nazwa Omówienie
1 Patriotyzm Lokalny Postać skupiona dookoła miejsca i kultury które uważa za "swoje", rozbudowująca i promująca je wśród wszystkich.
2 Wygrać za wszelką cenę Postać skrajnie rywalizująca, nie potrafiąca odpuścić i musząca wygrywać wszelkie konkursy i wyzwania. Jeśli coś nie jest wyzwaniem, przekształci to w wyzwanie.

6. Komponenty Atomowe do konstrukcji postaci i Archetypów #

Części składowe Archetypów, jeśli chcecie przez dodawanie sformować własne Postacie a nie przez odejmowanie z Archetypów.

# Komponent Atomowy
1

1. Operator Dron

Specjalista wykorzystujący drony do wykonania niebezpiecznej dlań pracy lub działania w kilku miejscach naraz.

2

2. Snajper

Strzelec, precyzyjnie eliminujący cele na dużą odległość znajdując ich słabe punkty; świetnie się ukrywa.

3

3. Zwiadowca

Specjalista od eksploracji i zwiadu, pierwszy wchodzący w nieznane i potencjalnie niebezpieczne miejsca.


7. Przykłady skonstruowanych Zespołów - rodziny potencjalnych sesji #

Jeśli tu jesteście, potrzebujecie specjalnego wariantu Kart Archetypów na Konwent. Poniżej dostaniecie listę Archetypów złożonych pod kątem Zespołów. Wszystkie mają wbudowaną kontrolę niszy w taki sposób, by:

# Nazwa Zespołu Omówienie
1 Młodzi Arystokraci w Aurum Młodzi Arystokraci Aurum rozwiązujący wewnętrzne problemy na swoim terenie, z niższym ryzykiem ale dużą odpowiedzialnością.
2 Detektywi Paranormalni Grupa detektywów różnego rodzaju zaprojektowana do paranormalnych sesji detektywistycznych. Postacie raczej mniej bojowe, więcej rozmowy, badania śladów i grzebania w dokumentach.
3 Stabilizatorzy Po Katastrofie Grupa osób czyszczących teren i stabilizująca ludzi (i miejsce) po katastrofie. Odbudowa porządku, radzenie sobie z ruiną i anomalicznymi remnantami, naprawianie tkanki społecznej.

Do potencjalnego dodania:

  1. Łowcy Nagród na Astorii, szukający przestępców i rozwiązujący dyskretne problemy
    1. Advancer, sprawdzający ręcznie i dronami co się dzieje na infiltrowanym miejscu
    2. Solutor, (nie powiązany z Organizacją), który pełni rolę mięśnia i siły ognia
    3. Handlarz, który z jednej strony zajmuje się wyceną a z drugiej - wyciąganiem informacji od innych
    4. As Pilotażu, który zapewnia CIĘŻKĄ siłę ognia i daje radę w pościgach / wyścigach
  2. Grupa salvagerów neikatiańskich, próbujących pozyskać cenne rzeczy z szybko gasnących Burz Magicznych i rozbudować swą Arkologię
    1. Salvager Z Arkologii, który zarządza Skorpionem, pełni rolę mechanika i osoby pilotującej Skorpion
    2. Solutor, (nie powiązany z Organizacją) - strażnik i siła ognia radząca sobie z Anomaliami i Fariganami
    3. Katajin, zmiksuj z Generic Action Hero; osoba specjalizująca się w analizie i 'pozyskiwaniu' Anomalii
    4. Górnik Planetoidowy, przesuń na umiejętności planetarne; do wykorzystywania jaskiń neikatiańskich i dziwnych minerałów
  3. Grupa ratunkowa w kosmosie, przy Anomalii Kolapsu; gdy na planetoidzie czy jakimś statku jest problem, oni są wysłani
    1. Lekarz Pogranicza, w wypadku rannych, plagi, Skażenia biologicznego lub potworów
    2. Inżynier Ratunkowy, w wypadku, gdy trzeba reanimować jednostkę lub uratować uwięzionych ludzi zanim coś się stanie
    3. Katajin lub Idol, stanowiący pomoc psychologiczną i negocjacyjną
    4. As Pilotażu lub Advancer, w zależności od sesji - czy ważniejsza jest prędkość i siła ognia czy trudne wejście na pokład i unikanie.
  4. Ekspedycja, próbująca dojść do tego co się stało w kiedyś pięknym mieście i jak temu zapobiec w innych miejscach
    1. Przewodnik, który wie jak ten świat wyglądał KIEDYŚ i wie gdzie czego szukać i jak się poruszać, acz nie zawsze dobrze.
    2. Advancer, który rozpoznaje to miejsce TERAZ i dba, by to o czym Przewodnik nie wie nie zaskoczyło Zespołu.
    3. Salvager Z Arkologii, wykorzystujący otoczenie i ruiny do prowadzenia misji do przodu, skupiony na bogaceniu się Zespołu
    4. Badacz Otchłani, skupiony na zrozumieniu tego co się dzieje i przewidujący JUTRO. On ma odpowiedzieć na pytanie sesji.