Energia Lacrimor #
1. Skrótowo #
- nazwa: Lacrimor
- tron: Tanatianis, Wampiryczny Kruk
- ofiara / Skażeniec: Lacriment
- slogan: THE DARKEST INTENSITY ("Najmroczniejsza Intensywność")
- alternatywne nazwy:
- Makabryczny Teatr
- Ścieżka Samotnej Prawdy
- Groteskowe Piękno
- idea: Indywidualne, intensywne przeżycia przez celebrację groteski i przekraczanie tabu. Estetyka i kaprys.
- wizja: Każdy eksploruje swoje mroczne kaprysy bez ograniczeń, indywidualistyczny świat pełen przeżyć, bez hipokryzji.
- symbolika: Fioletowo-czerwony kruk stojący przed śnieżnobiałą teatralną maską.
2. Lokalizacja w Panteonie #
- "Możesz Wygrać z Nihilusem"
- "Możesz Zignorować Nihilusa"
- Lacrimor, Groteskowe Piękno
- Kolory inne
3. Wyjaśnienie energii #
- Tron: Tanatianis, Wampiryczny Kruk
- Dominujący kolor: Kaprys (Whimsicality)
- Kolory wspomagające:
- Skandalizowanie: Istnieją tabu. Wszystkie winny być przełamane. Szok, groteska, pogoń za przeżyciami.
- Samotność: "'Przepraszam', ale nie jesteś w stanie mnie zrozumieć; jestem zupełnie inny niż Ty."
Energia Lacrimor jest Energią Kaprysu, Makabry oraz Wyobcowania. Jest to Energia przyciągana przez przesadność, egzaltację i fascynację wszystkim co mroczne i groteskowe. Ta Energia reprezentuje indywidualistyczne podejście do życia, gdzie jednostka stawia własne pragnienia i ekspresję ponad oczekiwaniami społeczeństwa. Energia Lacrimor odrzuca wszelkie formy tabu oraz konwenansów i konsensusu. Wszyscy jesteśmy jednostkami w świecie, który jest wielkim tańcem i teatrem, więc się bawmy!
Energia Lacrimor wyjątkowo nie toleruje konwenansów, poprawności, tradycji dla tradycji oraz hipokryzji. Jest to Energia skandalizującej, nagiej prawdy, pokazującej mroczne oblicze ludzkiej natury i fascynacji tym mrokiem.
Energia ta promuje bardzo bogatą, rozbudowaną estetykę, dążenie do indywidualnych intensywnych przeżyć oraz znalezienie własnej drogi. Nikt Cię nie rozumie i jesteś zupełnie inny niż ktokolwiek przed Tobą lub w Twojej grupie społecznej. Połączenie wstydu i poczucia winy z fascynacją makabrą i dążeniem do głębokich przeżyć daje Energii Lacrimor silne skupienie na tymczasowym kaprysie i dążenia do bycia zabawianym.
Połączenie fascynacji makabrą (Morbidness) z dążeniem do głębokich przeżyć daje Energii Lacrimor silne skupienie na tymczasowym kaprysie i dążeniu do bycia zabawianym.
W końcu po co walczyć z Nihilusem czy brać go pod uwagę, skoro to wszystko i tak nie zdarzy się za naszego życia?
4. Wizja Świata z dominacją tej Energii #
Świat zdominowany przez Energię Lacrimor jest bardzo specyficznym miejscem.
Świat podzielił się na tryliony "małych światów", gdzie jeden świat jest stworzony dla jednego człowieka. W tym świecie każda osoba jest sama. Każdy człowiek jest jedynym, unikalnym człowiekiem, "jedynym prawdziwym, który ma duszę i inni go nie zrozumieją". Owszem, istnieją inne osoby w tym świecie, ale to marionetki / echa / cienia ludzi z innych światów. Ich jedynym zadaniem jest bycie statystami w świecie głównego bohatera.
Świat jest mroczny, makabryczny i zapewnia bardzo intensywne, różnorodne przeżycia. Np. człowiekowi pojawia się chęć skoczyć z góry bez spadochronu, więc rzeczywistość się tym staje, a po chwili ta sama osoba wchodzi w interakcję z makabryczną sceną mordu. Serce bije jak szalone i jesteśmy poddawani nieprawdopodobnie intensywnym skrajnym bodźcom; jeśli mrugniesz, świat się zmieni ponownie i będziesz w kolejnej niesamowitej scenerii.
Ludziom wszystko wolno. Masz na coś ochotę, to to robisz - wszyscy inni są w końcu tylko statystami. Przekraczamy tabu i pławimy się w grotesce i mrocznej estetyce, a jednocześnie cały czas zdajemy sobie sprawę z tego, że przy wszystkich naszych możliwościach moglibyśmy robić tak wiele więcej, ale nigdy nie ma czasu bo tam jest KOLEJNE zdjęcie gotyckiego kotka. To generuje ciągły taniec pomiędzy poczuciem winy a mroczną fascynacją.
Ludzie stali się rozedrganymi, przebodźcowanymi kłębkami emocji, podążającymi za swoim własnym kaprysem.
5. Typowe manifestacje tej energii #
Anomalie / efekty #
- Rubin Prawdziwego Oblicza: szlachetny kamień, po którego dotknięciu osoba jest zmuszona do wyjawienia tego, czego przez konwenanse i hipokryzję powiedzieć za żadne skarby nie chce.
- Symbol Izolacji: symbol; jeśli go zobaczysz, przypomnisz sobie wszystkie chwile w których przyjaciele i rodzina Cię zawiedli oraz Cię odrzucili z uwagi na "inność". Ten cognitohazard potrafi złamać niektóre osoby po pojedynczej ekspozycji.
- Marionetka Owiec: elegancka lalka, zabawka lub marionetka. Daje możliwość kontrolowania ciał innych ludzi. Sposób uwolnienia się spod kontroli - ofiara musi z własnej woli dokonać aktu transgresji przeciwko społeczeństwu. W ten sposób "jest wolna", nie jest już pod kontrolą Marionetki Owiec.
Przeciwnicy #
- Wampir Gotycki: ta istota NIE JEST i nigdy NIE BYŁA człowiekiem. Jest to manifestacja Lacrimor. Silny, przystojny, elegancki, żywi się krwią, "nadczłowiek, którego nikt nie zrozumie". Kolektywna ludzka świadomość tworzy nadczłowieka, który żywi się ludźmi i kusi ich do złego - i Energia Lacrimor odpowiada.
- Groteszczypak: zmiennokształtny insektoid, który potrafi zmieniać formę. Zwykle wygląda jak padlina (przyciągając mięsożercow). Moment przed atakiem przybiera formę z koszmarów swojej ofiary po czym błyskawicznie atakuje, próbując przeciwnika zabić jednym atakiem.
- Lustrzak Makabry: zwierciadło (lustro, jezioro...), w które jeśli spojrzysz to zobaczysz swoje odbicie i świat dookoła siebie w formie groteskowej i makabrycznej. Jeśli za długo patrzysz w takie zwierciadło, Ty możesz stać się odbiciem a Lustrzak opuści zwierciadło by zająć Twoje miejsce.
- Maskedrait: mimik przybierający formę eleganckich, bardzo atrakcyjnych szat (zwykle maski). Po założeniu, podnosi swojej ofierze impulsywność oraz sprawia, że ta ma okazję robić wszystko czego pragnęła, ale się wstydziła lub nie chciała tego robić, bo "nie wypada". Maskedrait nie sprawi, że ktoś zrobi coś czego by NIGDY nie zrobiła, ale każdy człowiek ma czasem chore zachcianki i instynkty...
- Jadoszept: niewielki muchopodobny humanoid, który podsłuchuje rozmowy, zbiera plotki i tworzy z nich maksymalnie raniące narracje (acz sam nie kłamie). Jego jedynym celem jest burzenie porządku społecznego i ranienie uczuć ludzi. Właśnie kłótnie i negatywne emocje, burzenie porządku i dysharmonia są jego źródłem energii.
6. Powiązanie z emocjami #
6.1. Wyjaśnienie #
W wypadku Energii Lacrimor mamy do czynienia z połączeniem dwóch diad głównych:
- Fascynacja Groteską (Morbidness): Wstręt (Disgust) + Joy (Radość)
- Cynicism (Cynicism): Wstręt (Disgust) + Oczekiwanie (Anticipation)
Z jedną diadą wspomagającą:
- Pogarda / Potępienie (Contempt): Wstręt (Disgust) + Gniew (Anger)
Osoba przyciągająca Energię Lacrimor czuje się samotna, wyobcowana i myśli "nikt mnie nie zrozumie".
Jednocześnie sama Energia Lacrimor promuje znajdowanie własnych ścieżek, przekraczanie granic i intensyfikację emocji. Osoby najsilniej przyciągające Lacrimor będą raczej aspołeczne, czasem jawnie będą antyspołeczne, w formie: Kim są ONI, by mówić mi jak mam myśleć? Te wszystkie "małe umysły o małych duszyczkach", zamknięte w konwenansach Systemu.
Głównym uczuciem dookoła którego ogniskuje się Energia Lacrimor staje się Wstręt (Disgust), dotykający:
- świata takim, jakim jest: odrzucam go
- konwenanse i hipokryzja: żyją w kłamstwie i MNIE mówią jak mam żyć
- innych ludzi: małe, szare istotki bez cienia osobowości
I wszystkie inne działania w jakiś sposób ogniskują się dookoła tego Wstrętu:
- Fascynacja Groteską (Morbidness) jako radość i fascynacja groteską odrzuconą przez innych
- Pogarda / Potępienie (Contempt) jako aktywne odrzucenie świata, mechanizmów kontroli i konwenansów
- Cynizm (Cynicism) jako emocjonalna strategia radzenia sobie ze złym światem i rozczarowanie ludźmi
I reakcja na reakcję świata:
- Poczucie Winy (Guilt) jako reakcja na rozczarowanie bliskich i potencjalne krzywdzenie innych.
Jako całość, te emocje tworzą kaprys i działanie chwilą i dążenie do skandalizowania i zmuszanie innych, by Zrozumieli Prawdę. Oraz pewien niewielki konflikt wewnętrzny.
6.2. Dokładne wyjaśnienie uczuć #
6.2.1. Fascynacja Groteską (Morbidness) #
- Składowe: Wstręt (Disgust) + Radość (Joy)
- Przyjemność czerpana z rzeczy odpychających, szokujących lub makabrycznych. Fascynacja tym, co inni uważają za tabu lub nieakceptowalne.
- Wstręt (Disgust): "To jest obrzydliwe; czuję SILNE uczucia, odrzuca mnie, ale też fascynuje."
- Potężny impuls emocjonalny powiązany z czymś obrzydliwym i odrażającym, ale też fascynującym. To jak zderzenie dwóch samochodów - nie da się oderwać wzroku.
- Radość (Joy): "Jestem LEPSZY od nich! Ja widzę w tym piękno, oni widzą tylko to, co na powierzchni!"
- Jednocześnie poczucie radości z czucia silnych intensywnych emocji, catharsis, jak i poczucie bycia lepszym bo widzę więcej niż normalni, szarzy ludzie.
- Fascynacja Groteską (Morbidness): "To obrzydza i przyciąga, fascynuje i odpycha. Chcę czuć tego WIĘCEJ!"
- Tak ohydne i obrzydliwe, ale też tak fascynujące, że nie da się oderwać wzroku. Przyjemność i odraza. Intensywność nietypowych uczuć.
- To, co jest poza normą, co szokuje i budzi wstręt, ale jednocześnie dostarcza ekscytacji i radości.
- Prowadzi do przekraczania granic, łamania tabu i eksploracji zakazanych obszarów.
6.2.2. Cynizm (Cynicism) #
- Składowe: Wstręt (Disgust) + Oczekiwanie (Anticipation)
- Odrzucenie norm i wartości społeczeństwa, połączone z frustracją wobec jego hipokryzji. "Wiem, że oni zachowają się w rozczarowujący sposób."
- Oczekiwanie (Anticipation): "Robili to, zrobią to znowu. Nie rozumieją mnie. Tylko ja naprawdę mam duszę."
- Przewidywanie przyszłych rozczarowań reakcją ludzi na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Brak nadziei, że ZROZUMIEJĄ.
- Wstręt (Disgust): "Nic się nie zmienia, WIDZĄ co się dzieje i nic z tym nie robią. Wolą żyć w fałszywej iluzji."
- Obrzydzenie wobec tego, że ludzie wolą swoje rutyny i "proste życia". Odrzucenie konieczności podporządkowania się takim ludziom.
- Cynizm (Cynicism): "Świat się nie zmieni a ludzie zawsze mnie zawiodą. Nie ma co na nich liczyć, trzeba działać samemu."
- Zwiększenie poziomu izolacji. Nie można na innych liczyć. Nikt nie rozumie. Nikt nie zachowa się jak powinien.
- Prowadzi do skupienia na celach indywidualnych i oddalenia się od społeczeństwa.
6.2.3. Pogarda / Potępienie (Contempt) #
- Składowe: Wstręt (Disgust) + Gniew (Anger)
- Silne uczucie wyższości i odrzucenia wobec innych, połączone z gniewem na ich hipokryzję i małość.
- Wstręt (Disgust): "To wszystko jest fałszywe i obłudne; gardzę tym i nimi - ONI chcą mi mówić co mam robić?"
- Silne obrzydzenie wobec hipokryzji i powierzchowności społeczeństwa. Niechęć wobec mechanizmów kontroli.
- Gniew (Anger): "Odrzucam to wszystko. Zniszczę to wszystko. Staję przeciw Wam."
- Niezgoda na bycie kontrolowanym. Aktywne działanie mające zniszczyć hipokryzję i welon cywilizacji.
- Pogarda / Potępienie (Contempt): "Oni śmią mi mówić, co ja mam robić i co jest piękne a co nie? Ja im pokażę!"
- Aktywna złość i odrzucenie tego, co się dzieje i mechanizmów kontroli. Aktywne działanie w stronę skandalizowania i odrzucenia tradycji.
- Prowadzi do chęci łamania tabu "na złość", zmuszenia innych do skonfrontowania się z mrokiem i obrzydliwością.
6.2.4. Poczucie Winy (Guilt) #
- Składowe: Smutek (Sadness) + Strach (Fear)
- Smutek: "Coś straciłem, podążając za swoim kaprysem. Być może posunąłem się za daleko, a teraz nie mogę się cofnąć."
- Poczucie utraty kontroli nad sobą, płacz za straconą niewinnością lub więzią.
- Strach: "A co jeśli moje działania zniszczą mnie lub tych, którzy są wokół mnie?"
- Lęk przed konsekwencjami, nawet jeśli jednostka jest w pełni świadoma swojego wyobcowania i samodestrukcji.
- Poczucie Winy (Guilt): "Przekroczyłem granice, ale teraz może już nie być powrotu."
- Każde przekroczenie granic budzi pewną dozę strachu o konsekwencje, połączoną z smutkiem wynikającym z utraty.
- Pojawia się poczucie winy związane ze zrobieniem czegoś, co przekroczyło tabu, za rozczarowanie bliskich itp.
- Jednocześnie to poczucie winy samo w sobie wzmacnia Fascynację Groteską. Tak być musi. To emocjonalne obciążenie, które jest kosztem dążenia do wolności.
- To walka między kaprysem a moralnością, która została odrzucona, ale nie da się jej do końca zapomnieć.
7. Reprezentacja muzyczna #
- Nirvana "Smells like teen spirit":
- "Load up on guns, bring your friends | It's fun to lose and to pretend | She's over-bored and self-assured | Oh no, I know a dirty word"
- "With the lights out, it's less dangerous | Here we are now, entertain us | I feel stupid and contagious | Here we are now, entertain us"
- Praktycznie kwintesencja aspektu Kaprysu. Jesteśmy TERAZ, jesteśmy TUTAJ, robimy rzeczy dla kaprysu i dlatego, że się nudzimy. A nuda to zbrodnia przeciwko Lacrimor.
- Infected Rain "Freaky Carnival":
- "Welcome to the freaky carnival | We have clowns and tigers | And a hungry cannibal..."
- "It's not a dream | Everything is real | Your filthy life | Belongs here"
- "Topless dancers | Will teach you a lesson | Explosions, colors, fireworks"
- "Filthy! Intoxicated minds | With cash and whiskey | You're begging for lies | You're begging for lies | You're begging for lies"
- Aspekt Groteski oraz Intensyfikacji. Ta piosenka zapewnia feerię eksplozji, dźwięków, obrazów, przeciążenie dla jednej osoby, ale to jest "ta prawda", której "normalni ludzie" nie zrozumieją.