Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Energia Esuriit #

1. Skrótowo #

2. Lokalizacja w Panteonie #

3. Wyjaśnienie energii #

Esuriit jest inną energią niż pozostałe. Gdy Rzeczywistość Pękła, większość ludzkości (i nie tylko) wymarła. Wszystkie nie-optymistyczne grupy zostały zniszczone przez magię. Wszystkie kulty śmierci zostały pożarte. Wszelkie nadmiary populacji ludzkiej wpadło 'na żywca' w Eter Nieskończony. To sprawiło, że naturalna ludzka natura - ambicja - została Zmieniona. Tak na Primus promieniuje Esuriit - Wieczny, Niezaspokojony Głód w połączeniu z Nienawiścią, Cierpieniem i Żądzą Ekspansji. To sprawiło też, że sympatia powiązana z krwią i ogólnie rozumiana Magia Krwi stała się nieodwracalnie Zmieniona i stała się częścią Esuriit.

Czym zatem jest Esuriit?

Wyobraź sobie dziecko, które nigdy nie znało miłości, ale widziało miłość dookoła. Nigdy nie otrzymało pomocnej dłoni. W dziecku budzi się głód - pragnienie tego, czego nie zaznało oraz nienawiść - czemu ono nie dostało tego co mają wszyscy inni, którzy się cieszą i śmieją w świetle. Nałóż na to jeszcze ból, zarówno fizyczny jak i 'duszy'. To jest zaczyn Esuriit. Esuriit to CIERPIENIE. Głód, niemożliwy do zaspokojenia. Nienawiść, niemożliwa do ukojenia. Cierpienie, które nigdy się nie skończy. Esuriit to wiecznie drgające, raniące siebie i wszystko inne siły, organiczne i drapieżne, raniące by zmniejszyć cierpienie własnej egzystencji.

To, co odróżnia Esuriit od wszelkich innych form energii - Esuriit sama w sobie nas NIENAWIDZI. Anti-life. Anti-world. Corruption beyond understanding. Ta energia pragnie zniszczyć wszystko co kochamy i połączyć nas w amalgamat głodu i cierpienia, niepohamowanej ambicji w ramach której wszyscy będą cierpieli tak samo mocno, ale każdy inaczej, w swój własny unikalny sposób. Esuriit, która została przekolorowana 'wpadnięciem sporej części ludzkości prosto w Eter Nieskończony' w coś potwornego posiada echo tego wszystkiego - ambicji, wielkości, niepohamowania, nienawiści. To sprawia, że jakkolwiek Esuriit nie jest świadoma, ale ma agendę.

Bogiem na tronie Esuriit jest Omninemesis. Niekształtna amalgamacja węży, głów i pochłoniętych istot, która pragnie wedrzeć się na Primus i wszystko połączyć z Esuriit.

Trzeba zrozumieć, że Esuriit nie jest tylko głodem fizycznym ale też duchowym. Esurient żywi się nie tylko ciałem ofiar ale też - a nawet zwłaszcza - cierpieniem swojej ofiary.

Wyobraźmy sobie ukochaną dotkniętą przez Esuriit. Najpierw zaczyna mieć podszepty i głód którego nie rozumie, próbuje z tym walczyć. Powoli impulsy ulegają przepisaniu. Zaczyna krzywdzić i ranić swojego partnera. Nie chodzi tylko o ból fizyczny, karmi się zwłaszcza bólem psychicznym i im bardziej się karmi tym bardziej jest głodna i tym bardziej wpada w pętlę Esuriit i tym bardziej boli i przypomina sobie kim była ale jest za daleko i za bardzo boli i nie ma tego jak zatrzymać i pojawia się nienawiść - na świat, na siebie, na wszystko...

Esuriit jest powiązana z Magią Krwi - "tanie i potężne" źródło energii które jednak zawsze kończy się w ten sam sposób. Istoty Primusa są wrażliwe na Esuriit, do poziomu "Esuriit zawsze wygrywa z magami i ludźmi".

4. Wizja Świata z dominacją tej Energii #

Ostateczne zwycięstwo Esuriit zakończy się tym, że Omninemesis wleje się na Primus i połączy ze sobą wszystko co żyje, w jedną wielką pulsującą masę nigdy nie kończącego się głodu i nienawiści. Jednak zanim do tego dojdzie, świat będzie mieć obraz 'pośredni'.

Rzeczywistość Esuriit nienawidzi ludzkości. Materia, energia, wszystko nienawidzi ludzkości i pragnie naszego cierpienia. Nie śmierci - ale integracji z Esuriit. Śmierć jest prostą drogą ucieczki.

Wszelkie formy głodu - czy to ambicja, pragnienie, głód fizyczny czy uczucia - są zwielokrotnione i niemożliwe do zaspokojenia. I jednocześnie ofiara widzi, że TA INNA OSOBA ma to czego ofiara potrzebuje. Wieczne nienasycenie, wieczne cierpienie. To sprawia, że ludzie posuwają się do ekstremów z desperacji, a ta utrata człowieczeństwa i upodlenie jedynie 'cieszy' Esuriit i nasila głód i pożądanie. Nie ma ukojenia. Jest tylko głód, cierpienie i narastające poczucie krzywdy przerodzone w nienawiść.

Wszelkie formy życia uległy przekształceniu w terrorformy odzwierciedlające najmroczniejsze instynkty ich oryginalnych form. Zaniknęły wszelkie formy altruizmu i uczuć innych niż te pod kontrolą Esuriit. Wszystko jest niesamowicie agresywne i brutalne, w wiecznym ruchu i głodzie. Wszystko jest tak niesamowicie organiczne i cielesne, niewyobrażalnie wilgotne i lepkie. Jest tak strasznie duszno. I tak niewiarygodnie BOLI. A ONI mają wszystko czego pragniesz!

Wszelkie ludzkie konstrukcje i dzieła stoją nieużywane, wykorzystywane jedynie jako prymitywne narzędzia do zadawania bólu i zniszczenia swego bliźniego.

Gdzieś 'pod spodem' terrorformów są uwięzione resztki ludzkiej natury orientującej się co się stało z naszym pięknym światem i pragnący krzyczeć w przerażeniu i z bólu. Ale nie ma możliwości wydania dźwięku. Nikt nie jest w stanie pomóc. Nie ma ukojenia.

Jest tylko maksymalizacja cierpienia, głodu i nienawiści.

5. Typowe manifestacje tej energii #

Uwaga! Esuriit najłatwiej się Skazić czerpiąc energię magiczną z Dotkniętego terenu lub przez Sympatię Krwi ze wszystkich Energii.

Anomalie / efekty

Przeciwnicy

6. Powiązanie z emocjami #

6.1. Emocje podstawowe Plutchika #

Energia Esuriit wyłania się z mieszanki gniewu, smutku i strachu przed utratą. Kluczowe uczucia to Gniew (Anger), Smutek (Sadness), Spodziewanie się straty (Anticipation) i Nienawiść (Hate). Esuriit związana jest z uczuciami niezaspokojonej żądzy, niekończącego się pragnienia i bezsilności, które prowadzą do destrukcyjnych działań i jeszcze większego głodu.

  1. Gniew (Anger): Fundamentalna siła napędowa Esuriit. Gniew pochodzi z nienawiści wobec świata, który ofierze Esuriit odmawia tego, co inni mają. To gniew wobec własnej niezdolności do zaspokojenia pragnień.
  2. Smutek (Sadness): Głęboki ból i żal wynikający z utraty, której ofiara doświadcza. Smutek ten przeradza się w obsesję i desperację, gdyż to, co się pragnie, zawsze wydaje się poza zasięgiem.
  3. Zaskoczenie (Surprise): Masz coraz mniej, jest coraz gorzej. Inni Cię zdradzają. Nic z tego się nie spodziewałeś. A im bardziej jesteś zacietrzewiony i w okowach Esuriit, tym lepiej to zapamiętujesz.

Co prowadzi do:

  1. Zazdrość / Zawiść (Envy): Gniew i Smutek. Oni mają a ja nie. Nigdy tego nie dostaniesz. A jesteś tak głodny... a to na wyciągnięcie ręki...
  2. Nienawiść (Hate): Gniew i Zaskoczenie, że jest JESZCZE GORZEJ. Że inni zdradzili. Że boli i się z Ciebie śmieją. Nienawiść do samego siebie i do innych. Nienawiść i głód nieustannie się karmią, popychając istotę w spiralę destrukcji i cierpienia.

6.2. Diady emocjonalne Plutchika #

6.2.1. Zazdrość / Zawiść (Envy) #

6.2.2. Nienawiść (Hate) #

Esuriit opiera się na cyklu emocji prowadzących do spirali destrukcji. Ich połączenie napędza ofiary do wiecznego głodu, który nigdy nie zostanie zaspokojony. To energia pożerająca wszystko, co napotyka na swojej drodze, karmiąca się cierpieniem, zazdrością i strachem przed nieuniknioną stratą.

7. Reprezentacja muzyczna #

8. Reprezentacja graficzna #

Cytując coś podobnego z PoE: "horrific mass of organic beings melded together, and every one of those beings is pulling and clawing away eternally, trying to escape the pain and pursue even the smallest pleasure or consumption to distract themselves from the agony of their horrible existence". (https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3245186 )

[Energia Esuriit, reprezentacja]

[Energia Esuriit, reprezentacja]

[Energia Esuriit, reprezentacja]

[Energia Esuriit, reprezentacja]