Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Ez Tokens, bot Discordowy #


Spis treści #


1. Wstęp #

Nie każdy ma w domu żetony kompatybilne z EZ a mechanika jednak zyskuje gdy ma się dostęp do wielokolorowych żetonów (V), (X), (O).

Dlatego istnieje ta aplikacja - bot Discordowy mający za zadanie umożliwić każdej osobie wykorzystywanie pul i żetonów. Kompatybilna z graniem zdalnie lub, w ostateczności, lokalnie - używając aplikacji jako emulatora prawdziwej puli.

Przykładowo, niech pojawi się pula, np 9V 5X 3Om. Chcemy pociągnąć z niej 1 żeton.

W aplikacji wyglądałoby to tak:

[Pociągnij 1 żeton]

I zaraz przejdziemy do tego co się dzieje i co można zrobić.

Aha - jeśli czytacie tej strony, możecie używać tego bota. To chyba zrozumiałe. Nie zbieramy żadnych danych użycia, nawet nie będziemy o tym wiedzieć :-).


2. Instalacja #

Wymagania:

Jeśli powyższe wymagania są spełnione, logujecie się na Discorda i poniższym linkiem dodajecie bota do serwera:

Pojawi się Wam okienko "czy autoryzujecie" i "do którego serwera dodać". Po dodaniu bota do serwera, będą działały polecenia.

Czyli:

[Add to server]

A potem:

[Add to server]

Przejdźmy do owych poleceń. Sprawdźmy czy działa :-).


3. Podstawowo o poleceniach #


3.1. Jak używać poleceń Discordowych? #

Sekwencja:

1 - Wpierw zaczynacie wpisywać '/'. Zaczną Wam się wyświetlać dostępne komendy ze wszystkich botów.

[Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.1]

2 - Potem piszecie '/ez-<COŚTAM>'. Wybieracie odpowiednią komendę z EZ. Przykład, /ez_draw_token do ciągnięcia żetonu z puli.

[Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.2]

3 - Jeśli trzeba, wpisujecie odpowiednie parametry. W naszym wypadku potrzebna jest pula; wpisuję 9V 5X i naciskam klawisz 'enter'.

[Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.3]

4 - Dostaję jakiś wynik. Teraz mogę albo wpisać inne polecenie, albo użyć jakiegoś z klawiszy pod spodem (zaznaczonych na rysunku na czerwono).

[Instrukcja SlashCommand Discorda, cz.4]

I tyle. Detale w odpowiednich komendach.


3.2. Informacje o systemie #

3.2.1. Komenda #

/ez_info

3.2.2. Co się stanie #

Dostaniecie potężną skróconą instrukcję obsługi - jakie są żetony, pule itp.

[Ez-info]

3.2.3. Omówienie #


3.3. Pociągnięcie żetonu #

3.3.1. Komenda #

"Pociągnij żeton":

/ez_draw_token

Wymagany parametr: pula. Przykładowo: Tp+3 , 9V 5X lub (jak w przykładzie) Tr M +3Ob -2V.

Czyli:

/ez_draw_token Tr M +3Ob -2V

3.3.2. Co się stanie #

A dokładniej:

[Ez-draw]

3.3.3. Omówienie #

3.3.3.1. Wysokopoziomowo

Teraz; polecenie daje nam dwa dodatkowe klawisze.

3.3.3.2. Pierwszy klawisz, "Pociągnij Żeton"

Wygląda to tak:

[Łańcuch żetonów]

Więc mamy przykładowo sytuację typu: "Ania goni Bartka"

3.3.3.2. Drugi klawisz, "Pokaż Pulę"

Wizualnie:

[Przejście do widoku puli]

To jest osobne polecenie; wyjaśnię je w następnym punkcie.


3.4. Wyświetlenie i zmiana puli #

3.4.1. Komenda #

"Wyświetl pulę":

/ez_pool

Wymagany parametr: pula. Przykładowo: Tp+3 , 9V 5X lub (jak w przykładzie) Tr +3 +Og+Or+Oz -4X+4Xg.

Czyli:

/ez_pool Tr +3 +Og+Or+Oz -4X+4Xg

3.4.2. Co się stanie #

A dokładniej:

[Widok puli]

3.4.3. Omówienie #

3.4.3.1. Wysokopoziomowo
3.4.3.2. Pierwszy klawisz "Wylosuj żeton"

Wizualnie:

[Draw]

Więc, jak widzicie, da się bez problemu przełączać między wyciąganiem żetonów a pulą.

3.4.3.2. Drugi klawisz "Zmień pulę"

Przykładowo, zróbmy taką sytuację:

Wizualnie to będzie wyglądało tak:

WPIERW stwórzmy podstawową pulę: /ez_pool Tp+2; naciskamy odpowiedni klawisz.

[Zmień pulę]

Wyskoczy nam okienko modalne; musimy wpisać zmianę. To będzie -3X +3Xm +2Or

[Zmień pulę]

I mamy wynik:

[Zmień pulę]

Teraz z tej puli można wyciągnąć ekstra żetony, robić z nią inne rzeczy itp.

3.4.3.3. Trzeci klawisz "Więcej Matematyki"

[Więcej matematyki]

I to w sumie wszystko :-).


3.5. Przejścia między poleceniami w aplikacji #

Poniżej tabelka demonstrująca przepływy pomiędzy poszczególnymi klawiszami, czyli "który klawisz robi co i gdzie będziemy":

Które polecenie uruchomiłem Który klawisz naciskam Co stanie się zaraz
/ez_draw_token 9V 5X "Losuj żeton" /ez_draw_token na pozostałej puli
/ez_draw_token 9V 5X "Pokaż pulę" /ez_pool na pozostałej puli
/ez_pool 9V 5X "Wylosuj żeton" /ez_draw_token na puli 9V 5X
/ez_pool 9V 5X "Zmień pulę" Pojawi się możliwość zmiany puli: dodania lub odjęcia żetonów. I wrócimy do /ez_pool na nowej puli.
/ez_pool 9V 5X "Więcej matematyki" Pojawią się informacje o puli z detalami; będzie możliwość przejścia (klawisz) do /ez_draw_token na tej samej puli 9V 5X.

4. Specyfika aplikacji, budowania puli i parametrów #


4.1. Jakie mamy sposoby budowania i zapisywania pul #

Wpierw wyjdźmy od tego, z czego w ogóle da się pulę zrobić:

Bazy, czyli domyślne rodzaje puli:

Specjalne skróty / Modyfikatory, czyli specjalnie zarezerwowane komponenty:

Notacja żetonów, czyli jak zapisywać żeton:

I teraz przejdźmy do form zapisu puli:


4.2. Wielkie i małe litery mają DUŻE znaczenie #

Popatrzcie na kilka wariantów puli poniżej. Wszystkie są prawidłowe:

Pula Reprezentacja w żetonach
TrZ+3 6 V, 7 X, 3 Vz, 1 Xz, 3 Vr
Tr Z +3Vg 6 V, 7 X, 3 Vz, 1 Xz, 3 Vg
Vr V +3Xg 1 Vr, 1 V, 3 Xg

Zauważcie, że są bardzo podobne z perspektywy kształtu, tzn "wielkie / małe litery". Nie zależą od spacji.

Mamy też sytuację, w której 'Vv' czy 'Xv' oznaczają żeton koloru fioletowego.

To sprawia, że:


4.3. Kolejność jest ustalona: Baza, Modyfikator, Żetony Nietypowane, Żetony Inne #

Kilka definicji:

Co Co to jest Przykład
Baza Kategoria Konfliktu. Podstawa. Typowy, Tp, Tr, Ex, Hr
Modyfikator Zasób. Przewaga. Magia. Specjalne parametry zmieniające pulę. Z, M
Żeton Nietypowany Żetony uznaniowe; zawsze Vr, mogą być podane bez określenia typu +3, +1
Żeton Inny Każdy inny żeton +3Vg, -5Or, 2V

Kolejność zawsze jest taka sama:

Baza - Modyfikator - Żetony Nietypowane - Żetony Inne.

Więc:

Pula Prawidłowa / Czemu nieprawidłowa
Tp Prawidłowa
Tp +3 Prawidłowa
Ex Z M +2 +3Or Prawidłowa
Tp +3Vg +3 Błędna; zignoruje '+3'. Nietypowane żetony nie mogą być po typowanych (prawidłowo: Tp +3 +3Vg).
3V Ex Błędna; zignoruje 'Ex'. Baza musi być pierwsza (prawidłowo Ex 3V)

4.4. Jakie mamy żetony i kolory #

Przykładowy Żeton Specjalne znaczenie Graficznie
V, X, O Trzy typowe niekolorowe żetony [VXO]
Vm, Vb Zwykle magia, rzeczy paranormalne; m to magia oraz b to niebieski, więc są wymienne [VmXmOm]
Vz, Vy Zwykle przewaga lub zasób; z to zasób oraz y to żółty, więc są wymienne [VmXmOm]
Vr, Or Vr są zwykle uznaniowe, zdobyte przez dobry opis lub ciekawą akcję. Or natomiast zwykle reprezentuje ranę czy jakąś krwawą akcję. [VrXrOr]
Vg, Vp, Vv Odpowiednio: "zielone", "różowe", "fioletowe". Na rysunkach pokazuję tylko (V), ale działa dla wszystkich. Nie jest z nimi powiązane nic szczególnego. [VgVpVv]
Va, Xc... Wszystkie NIEWSPIERANE kolory w formie VXO mają specjalne domyślne grafiki. [Domyślne wartości niewspierane]

Innymi słowy, macie "nieskończenie wiele" kolorów, ale niektóre się ładnie wyświetlą.


4.5. Klawisze są aktywne przez 24h lub do uaktualnienia bota #

W chwili, w której wydaliście polecenie botowi rozpoczęliście coś, co nazywa się interakcją. Discord sprawia, że interakcje po pewnym czasie wygaszają i przestaje działać.

A dokładniej, przestanie działać po 24h od momentu wywołania pierwszej komendy.

Co to znaczy dla nas; załóżmy, że robimy polecenie /ez_pool Tp M +3Oa, by móc zobaczyć pulę i docelowo wyciągnąć z niej żeton:

[Pociągnąć żeton]

Jak spojrzycie, to polecenie zostało wywołane o 1:14 rano. To znaczy, że o 1:14 rano następnego dnia (za 24h) żaden klawisz nie będzie już działał.

Tak więc chcecie zamykać pule poniżej 24h. Pamiętajcie - jeśli to jest kłopot (np. gracie przez forum), zawsze można zacząć nową na podstawie pola "Kształt puli". Dwie pule o tym samym kształcie są w pełni wymienne.

Jest jeszcze jedna możliwość, że interakcja wygaśnie - uaktualniliśmy bota. Ale to nie jest takie częste.