Ez Tokens, bot Discordowy #
Spis treści #
- 1 - Wstęp
- 2 - Instalacja
- 3 - Podstawowo o poleceniach
- 3.1 - Jak używać poleceń Discordowych?
- 3.2 - Informacje o systemie
- 3.2.1 - Komenda
- 3.2.2 - Co się stanie
- 3.2.3 - Omówienie
- 3.3 - Pociągnięcie żetonu
- 3.3.1 - Komenda
- 3.3.2 - Co się stanie
- 3.3.3 - Omówienie
- 3.4 - Wyświetlenie i zmiana puli
- 3.4.1 - Komenda
- 3.4.2 - Co się stanie
- 3.4.3 - Omówienie
- 3.5 - Przejścia między poleceniami w aplikacji
- 4 - Specyfika aplikacji, budowania puli i parametrów
1. Wstęp #
Nie każdy ma w domu żetony kompatybilne z EZ a mechanika jednak zyskuje gdy ma się dostęp do wielokolorowych żetonów (V), (X), (O).
Dlatego istnieje ta aplikacja - bot Discordowy mający za zadanie umożliwić każdej osobie wykorzystywanie pul i żetonów. Kompatybilna z graniem zdalnie lub, w ostateczności, lokalnie - używając aplikacji jako emulatora prawdziwej puli.
Przykładowo, niech pojawi się pula, np 9V 5X 3Om
. Chcemy pociągnąć z niej 1 żeton.
W aplikacji wyglądałoby to tak:
I zaraz przejdziemy do tego co się dzieje i co można zrobić.
Aha - jeśli czytacie tej strony, możecie używać tego bota. To chyba zrozumiałe. Nie zbieramy żadnych danych użycia, nawet nie będziemy o tym wiedzieć :-).
2. Instalacja #
Wymagania:
- Musicie mieć konto Discordowe.
- Musicie mieć serwer Discordowy. Jakikolwiek. Mogliście założyć go sekundę temu.
- Musicie mieć uprawnienia do dodania bota do serwera (najpewniej prawa admina?)
Jeśli powyższe wymagania są spełnione, logujecie się na Discorda i poniższym linkiem dodajecie bota do serwera:
- Link do dodania bota: https://discord.com/oauth2/authorize?client_id=1337095144662503474
Pojawi się Wam okienko "czy autoryzujecie" i "do którego serwera dodać". Po dodaniu bota do serwera, będą działały polecenia.
Czyli:
A potem:
Przejdźmy do owych poleceń. Sprawdźmy czy działa :-).
3. Podstawowo o poleceniach #
3.1. Jak używać poleceń Discordowych? #
Sekwencja:
1 - Wpierw zaczynacie wpisywać '/'. Zaczną Wam się wyświetlać dostępne komendy ze wszystkich botów.
2 - Potem piszecie '/ez-<COŚTAM>'. Wybieracie odpowiednią komendę z EZ. Przykład, /ez_draw_token
do ciągnięcia żetonu z puli.
3 - Jeśli trzeba, wpisujecie odpowiednie parametry. W naszym wypadku potrzebna jest pula; wpisuję 9V 5X
i naciskam klawisz 'enter'.
4 - Dostaję jakiś wynik. Teraz mogę albo wpisać inne polecenie, albo użyć jakiegoś z klawiszy pod spodem (zaznaczonych na rysunku na czerwono).
I tyle. Detale w odpowiednich komendach.
3.2. Informacje o systemie #
3.2.1. Komenda #
/ez_info
3.2.2. Co się stanie #
Dostaniecie potężną skróconą instrukcję obsługi - jakie są żetony, pule itp.
3.2.3. Omówienie #
- Podstawowe informacje o pulach i co można wpisać jako parametry do innych komend.
- Zachęcamy do przeczytania. Ma dać Wam odpowiedź "na szybko", jeśli ktoś nie czytał tej strony.
3.3. Pociągnięcie żetonu #
3.3.1. Komenda #
"Pociągnij żeton":
/ez_draw_token
Wymagany parametr: pula. Przykładowo: Tp+3
, 9V 5X
lub (jak w przykładzie) Tr M +3Ob -2V
.
Czyli:
/ez_draw_token Tr M +3Ob -2V
3.3.2. Co się stanie #
- Dostaniemy wygenerowany losowo żeton z puli oraz jego wizualizację
- Ten żeton zniknie z puli
- Dostaniemy serię przydatnych informacji
A dokładniej:
3.3.3. Omówienie #
3.3.3.1. Wysokopoziomowo
- Polecenie
/ez_draw_token
ma za zadanie z istniejącej puli wyciągnąć jeden żeton. - O dokładnych sposobach budowania puli powiemy potem, w punkcie 4.1
Teraz; polecenie daje nam dwa dodatkowe klawisze.
3.3.3.2. Pierwszy klawisz, "Pociągnij Żeton"
- Pozwala pociągnąć następny żeton z pozostałej puli.
- To tworzy łańcuch - historię wyciągniętych żetonów
Wygląda to tak:
Więc mamy przykładowo sytuację typu: "Ania goni Bartka"
- ciągnie żeton (wpisując polecenie wejściowe). Wypada (V)
- eskaluje pulę. Naciskamy ten klawisz i wypada (X).
3.3.3.2. Drugi klawisz, "Pokaż Pulę"
- Pozwala zobaczyć wizualizację puli
- Uruchamia
/ez_pool
z aktualnym stanem puli.
Wizualnie:
To jest osobne polecenie; wyjaśnię je w następnym punkcie.
3.4. Wyświetlenie i zmiana puli #
3.4.1. Komenda #
"Wyświetl pulę":
/ez_pool
Wymagany parametr: pula. Przykładowo: Tp+3
, 9V 5X
lub (jak w przykładzie) Tr +3 +Og+Or+Oz -4X+4Xg
.
Czyli:
/ez_pool Tr +3 +Og+Or+Oz -4X+4Xg
3.4.2. Co się stanie #
- Dostaniemy wizualizację puli
- Dostaniemy klawisze umożliwiające nam robienie rzeczy z pulą.
- Czyli symulujemy faktyczny woreczek z żetonami
A dokładniej:
3.4.3. Omówienie #
3.4.3.1. Wysokopoziomowo
- Polecenie
/ez_pool
ma za zadanie pokazać nam woreczek z żetonami. - O dokładnych sposobach budowania puli powiemy potem, w punkcie 4.1
- To polecenie daje nam dostęp do trzech klawiszy.
3.4.3.2. Pierwszy klawisz "Wylosuj żeton"
- Pozwala pociągnąć następny żeton z istniejącej puli.
- W ramach pojedynczego łańcucha historia żetonów jest zachowana
Wizualnie:
Więc, jak widzicie, da się bez problemu przełączać między wyciąganiem żetonów a pulą.
3.4.3.2. Drugi klawisz "Zmień pulę"
- Pozwala zmienić istniejącą pulę przez dodanie lub odjęcie żetonów
Przykładowo, zróbmy taką sytuację:
- Prosty Konflikt:
Tp +2
- Z uwagi na działania Graczy, musimy przekolorować
3X
w3Xm
. I dodać do puli2Or
.- Notacja:
-3X +3Xm +2Or
- Notacja:
Wizualnie to będzie wyglądało tak:
WPIERW stwórzmy podstawową pulę: /ez_pool Tp+2
; naciskamy odpowiedni klawisz.
Wyskoczy nam okienko modalne; musimy wpisać zmianę. To będzie -3X +3Xm +2Or
I mamy wynik:
Teraz z tej puli można wyciągnąć ekstra żetony, robić z nią inne rzeczy itp.
3.4.3.3. Trzeci klawisz "Więcej Matematyki"
- Czysto informacyjny. Pokazuje więcej informacji o puli z opcją powrotu do puli.
I to w sumie wszystko :-).
3.5. Przejścia między poleceniami w aplikacji #
Poniżej tabelka demonstrująca przepływy pomiędzy poszczególnymi klawiszami, czyli "który klawisz robi co i gdzie będziemy":
Które polecenie uruchomiłem | Który klawisz naciskam | Co stanie się zaraz |
---|---|---|
/ez_draw_token 9V 5X |
"Losuj żeton" | /ez_draw_token na pozostałej puli |
/ez_draw_token 9V 5X |
"Pokaż pulę" | /ez_pool na pozostałej puli |
/ez_pool 9V 5X |
"Wylosuj żeton" | /ez_draw_token na puli 9V 5X |
/ez_pool 9V 5X |
"Zmień pulę" | Pojawi się możliwość zmiany puli: dodania lub odjęcia żetonów. I wrócimy do /ez_pool na nowej puli. |
/ez_pool 9V 5X |
"Więcej matematyki" | Pojawią się informacje o puli z detalami; będzie możliwość przejścia (klawisz) do /ez_draw_token na tej samej puli 9V 5X . |
4. Specyfika aplikacji, budowania puli i parametrów #
4.1. Jakie mamy sposoby budowania i zapisywania pul #
Wpierw wyjdźmy od tego, z czego w ogóle da się pulę zrobić:
Bazy, czyli domyślne rodzaje puli:
Typowy
/Tp
– [9
żetonów V i5
żetonówX
]: ~30% Konfliktów na sesjiTrudny
/Tr
– [6
żetonów V i8
żetonówX
]: ~50% Konfliktów na sesjiEkstremalny
/Ex
– [3
żetonyV
i11
żetonówX
]: ~18% Konfliktów na sesjiHeroiczny
/Hr
– [14
żetonówX
]: ~2% Konfliktów na sesji
Specjalne skróty / Modyfikatory, czyli specjalnie zarezerwowane komponenty:
M
(magia): [+3 Vz, -X, +Xz
]Z
(zasoby, przewagi): [+3 Vm, -X, +Xm
]
Notacja żetonów, czyli jak zapisywać żeton:
- Jeśli chcecie odróżniać żetony tego samego typu, dodajcie do nich modyfikator w postaci dowolnej małej litery
- Przykład:
Vr
oznacza czerwony żetonV
(od red –r
)
- Przykład:
I teraz przejdźmy do form zapisu puli:
9 V + 5 X
– pula zawierająca dziewięć żetonówV
i pięć żetonówX
Typowy
– bazowa pula tego typu, również zawierająca dziewięć żetonówV
i pięć żetonówX
Tp
– skrótowy zapis tej samej puli – znowu zawierającej dziewięć żetonówV
i pięć żetonówX
VVVVVXXXXOrOr
– to nie kot przechodzący po klawiaturze – to zapis każdego żetonu krok po kroku: pięć żetonówV
, cztery żetonyX
i dwa żetony0r
. To też zadziała!Tp +2 Vg -2 V -3 X
– zapis puliTypowa
z dwoma dodatkowymi, zielonymi (g
) żetonamiV
, z której usunęliśmy dwa żetonyV
i trzy żetonyX
4.2. Wielkie i małe litery mają DUŻE znaczenie #
Popatrzcie na kilka wariantów puli poniżej. Wszystkie są prawidłowe:
Pula | Reprezentacja w żetonach |
---|---|
TrZ+3 |
6 V, 7 X, 3 Vz, 1 Xz, 3 Vr |
Tr Z +3Vg |
6 V, 7 X, 3 Vz, 1 Xz, 3 Vg |
Vr V +3Xg |
1 Vr, 1 V, 3 Xg |
Zauważcie, że są bardzo podobne z perspektywy kształtu, tzn "wielkie / małe litery". Nie zależą od spacji.
Mamy też sytuację, w której 'Vv' czy 'Xv' oznaczają żeton koloru fioletowego.
To sprawia, że:
- Żetony MUSZĄ być wielką literą.
- (V), (X), (O)
- Kolor Żetonu MUSI być małą literą.
- (Vr), (Xg), (Oy)
- Jeśli nie będą, zostaną zignorowane przez aplikację
4.3. Kolejność jest ustalona: Baza, Modyfikator, Żetony Nietypowane, Żetony Inne #
Kilka definicji:
Co | Co to jest | Przykład |
---|---|---|
Baza | Kategoria Konfliktu. Podstawa. | Typowy , Tp , Tr , Ex , Hr |
Modyfikator | Zasób. Przewaga. Magia. Specjalne parametry zmieniające pulę. | Z , M |
Żeton Nietypowany | Żetony uznaniowe; zawsze Vr , mogą być podane bez określenia typu |
+3 , +1 |
Żeton Inny | Każdy inny żeton | +3Vg , -5Or , 2V |
Kolejność zawsze jest taka sama:
Baza - Modyfikator - Żetony Nietypowane - Żetony Inne.
Więc:
Pula | Prawidłowa / Czemu nieprawidłowa |
---|---|
Tp |
Prawidłowa |
Tp +3 |
Prawidłowa |
Ex Z M +2 +3Or |
Prawidłowa |
Tp +3Vg +3 |
Błędna; zignoruje '+3'. Nietypowane żetony nie mogą być po typowanych (prawidłowo: Tp +3 +3Vg ). |
3V Ex |
Błędna; zignoruje 'Ex'. Baza musi być pierwsza (prawidłowo Ex 3V ) |
4.4. Jakie mamy żetony i kolory #
- Żetony występują w trzech odmianach: V, X, O.
- Żetony mają następujące modyfikatory kolorów:
Przykładowy Żeton | Specjalne znaczenie | Graficznie |
---|---|---|
V , X , O |
Trzy typowe niekolorowe żetony | ![]() |
Vm , Vb |
Zwykle magia, rzeczy paranormalne; m to magia oraz b to niebieski, więc są wymienne |
![]() |
Vz , Vy |
Zwykle przewaga lub zasób; z to zasób oraz y to żółty, więc są wymienne |
![]() |
Vr , Or |
Vr są zwykle uznaniowe, zdobyte przez dobry opis lub ciekawą akcję. Or natomiast zwykle reprezentuje ranę czy jakąś krwawą akcję. | ![]() |
Vg , Vp , Vv |
Odpowiednio: "zielone", "różowe", "fioletowe". Na rysunkach pokazuję tylko (V), ale działa dla wszystkich. Nie jest z nimi powiązane nic szczególnego. | ![]() |
Va , Xc ... |
Wszystkie NIEWSPIERANE kolory w formie VXO mają specjalne domyślne grafiki. | ![]() |
Innymi słowy, macie "nieskończenie wiele" kolorów, ale niektóre się ładnie wyświetlą.
4.5. Klawisze są aktywne przez 24h lub do uaktualnienia bota #
W chwili, w której wydaliście polecenie botowi rozpoczęliście coś, co nazywa się interakcją. Discord sprawia, że interakcje po pewnym czasie wygaszają i przestaje działać.
A dokładniej, przestanie działać po 24h od momentu wywołania pierwszej komendy.
Co to znaczy dla nas; załóżmy, że robimy polecenie /ez_pool Tp M +3Oa
, by móc zobaczyć pulę i docelowo wyciągnąć z niej żeton:
Jak spojrzycie, to polecenie zostało wywołane o 1:14 rano. To znaczy, że o 1:14 rano następnego dnia (za 24h) żaden klawisz nie będzie już działał.
Tak więc chcecie zamykać pule poniżej 24h. Pamiętajcie - jeśli to jest kłopot (np. gracie przez forum), zawsze można zacząć nową na podstawie pola "Kształt puli". Dwie pule o tym samym kształcie są w pełni wymienne.
Jest jeszcze jedna możliwość, że interakcja wygaśnie - uaktualniliśmy bota. Ale to nie jest takie częste.