Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Tylko optymistyczne kultury i ludy przetrwały w świecie magii #

1. Karta / TL;DR #


Tylko optymistyczne kultury przetrwały Pęknięcie Rzeczywistości



2. Spis treści #

  1. Wpływ magii na świat EZ
    1. Magia EZ wymusza pewien kształt świata
    2. Przykładowe implikacje magii na świat EZ
    3. Wpływ magii na kultury i ludy
  2. Uproszczone przykłady społeczności
    1. Dystopia korporacyjna
    2. Społeczeństwo militarystyczne
    3. Radykalny protestujący ruch młodzieżowy

[People standing together against monstrous threats (Dall-E)]


3. Wpływ magii na świat EZ #

3.1. Magia EZ wymusza pewien kształt świata #

Jedną z podstawowych reguł magii jest to, że "w co wierzy dominująca większość, przekształca rzeczywistość i staje się powoli prawdą" (upraszczając). Co to znaczy z perspektywy świata?

Sytuacja:

Jeżeli:

To:

OCZYWIŚCIE to powyżej jest pewnym uproszczeniem; w rzeczywistości trudno o tak wysoką jednomyślność i o tak skalibrowane pole magiczne. W praktyce:

3.2. Przykładowe implikacje magii na świat EZ #

Niesie to serię bardzo istotnych implikacji. Jako przykłady:

3.3. Wpływ magii na kultury i ludy #

Na świecie są różne społeczeństwa i grupy. Dam przykład dwóch prostych podgrup:

  1. ludzie, ciężko pracujący w dużych firmach,
    • wierzący, że dzięki temu zapewniają dobrobyt rodzinie i że ich cierpienie się opłaca.
  2. ludzie, ciężko pracujący w dużych firmach,
    • wierzący, że są uwięzieni w SYSTEMIE i nie ma ucieczki i życie to koszmar, dzień po dniu.

Wyobraźcie sobie, że magia EZ trafiła w społeczeństwo, gdzie są potężne firmy, duże nierówności społeczne, ciężka praca itp. Niech dominujący paradygmat memetyczny ludzi będzie jak (1 - nadzieja) lub (2 - brak nadziei). Wynik pojawiania się magii będzie zupełnie inny w wypadku obu grup:

Co się stało - tylko te kultury przetrwały, które miały nadzieję i wolę przetrwania. Tylko te, które miały o co walczyć.


4. Uproszczone przykłady społeczności #

4.1. Dystopia korporacyjna #

Co się stanie:

WNIOSEK:

Nie znaczy to, że jednostki nie mogą być nieszczęśliwe / nie mieć nadziei. Ale dominujące grupy muszą mieć nadzieję i widzieć jakąś formę optymizmu.

4.2. Społeczeństwo militarystyczne #

Co się stanie:

Takie grupy mapują się często na metakulturę dekadian.

4.3. Radykalny protestujący ruch młodzieżowy #

Specyfika grupy:

Co się stanie:

Taka grupa młodych radykałów jest potencjalnie bardzo niebezpieczna w świecie, w którym emocje i wiara mogą obracać się w rzeczywistość. To jest powód, dla którego wiele społeczeństw bardzo mocno kontroluje młodych ludzi - by nie byli zbyt antysystemowi i nie budowali pętli samonakręcającej się nienawiści.