Enumeracja informacji o świecie #
1. Spis treści #
TODO
2. Ogólnie #
Tylko optymistyczne kultury przetrwały Pęknięcie Rzeczywistości
- Pęknięcie Rzeczywistości sprawiło, że magia wlała się do świata
- Magia sprawia, że agregat ludzkich uczuć i przekonań staje się prawdą
- -> Kultury oparte o podejście "damy radę, poradzimy sobie" były w stanie przetrwać
- tak powstały metakultury EZ: savaranie, sarderyci, dekadianie, faerilowie...
- -> Kultury oparte o podejście "wszystko stracone, nie ma nadziei" zostały zniszczone
- ich tereny zostały zmienione w zgliszcza, ruinę i potencjalne zagrożenia / Spawnery
- JEDNOSTKI mogą nie mieć nadziei i być nieszczęśliwe, GRUPY muszą mieć nadzieję i COŚ co je motywuje.
Duchy to echa, nie osoby
- Duchy i błogosławione/przeklęte przedmioty są pryzmatycznym odbiciem w czyimś visiat lub w Eterze
- Gdy zbierze się odpowiednia energia magiczna, jednoznaczna wola i emocje - "echo" zadziała
- Emocje, wola oraz energia magiczna mogą stworzyć pryzmatyczne odbicie w Eterze
- czy to w visiacie maga ("duch, który mnie prześladuje / chroni")
- czy to odbicie symboliczne w Eterze ("to jest przeklęty karabin; świetnie strzela ale rani posiadacza")
- czy to powtarzające się wydarzenie przez odbicie w Eterze
3. Magia i rola magii #
Magia to Skażenie rzeczywistości
- Magia jest katalizatorem umożliwiającym rzeczy niemożliwe.
- Jednocześnie magia to Skażenie; jest jak pył radioaktywny. Przebywanie w polu magicznym krzywdzi.
- Zaklęcie lub czar to "kontrolowany efekt magiczny zmieniający rzeczywistość".
- Czar rzucasz przez: wolę (co ma się stać) + koncentrację (słowa i gesty) + źródło energii.
- Samoistne efekty magiczne się pojawiają dopiero po przekroczeniu pewnej populacji przy dość wysokiej jednomyślności.
Visiat, tkanka magiczna
- Visiat to tkanka magiczna, dająca odporność na magię, wpływ na magię, podczas rozrostu adaptująca się do pryzmatu.
- Visiat jest symbiontem, zastępującym ciało człowieka i zmieniającym człowieka w maga lub viciniusa.
- Visiat po przekroczeniu pewnego poziomu pozbawia osobę człowieczeństwa i zmienia ją w awatara konkretnej idei.