Viskuźnia #
1. Fiszka #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Nazwa | Viskuźnia |
Opis | Astoriańska agencja neutralizująca Anomalie, propagująca wiedzę na ich temat oraz zmieniająca je w narzędzia. |
Przestrzeń | Astoria, Sojusz Letejski oraz Tereny Skażone przy Sojuszu Letejskim |
Skala (wielkość) | jedno państwo oraz okolice |
Chronologia | od czasu Budowy Sojuszu Letejskiego |
2. Serce #
2.1. Koncept wysokopoziomowy #
- Agencja NGO wspierana przez Aurum (Perikas, Sowińscy) mająca za misję poszerzanie wiedzy na temat magii i Anomalii oraz neutralizację Anomalii i zmienianie ich w narzędzia.
- Działa zarówno operacyjnie, neutralizując i badając Anomalie w terenie, jak i jest wsparciem ogólnym, propagując wiedzę na temat magii i jej zrozumienia.
- Zarabiają za neutralizację, poszerzanie wiedzy oraz udostępniając swoje unikalne narzędzia pod nadzorem.
- Nie jest to duża organizacja; ma zwiadowców i informatorów na różnych terenach z nieaktywnymi bazami.
- Gdy pojawia się problem, bazy i komórki się uruchamiają i przekierowuje się tam odpowiednie siły.
- To nie jest duża biurokratyczna instytucja, ale sieć małych, mobilnych jednostek z bazami, które aktywują się w odpowiedzi na zagrożenia.
- "Anomalia od Artefaktu różni się jedynie poziomem kontroli i brakiem wiedzy. Jesteśmy ludźmi, wszystko da się opanować."
2.2. Agenda #
2.2.1. Głód #
"Każda Anomalia to potencjalne narzędzie w służbie ludzkości, Aurum oraz Sojuszu Letejskiego."
- Stan Aktualny: Istnieją różne niebezpieczne Anomalie i potwory. Ludzie boją się magii i jej niestabilności. Nasz brak wiedzy jest nieakceptowalny.
- Stan Pożądany: Magia staje się kolejnym narzędziem w rękach człowieka. Anomalie stają się Artefaktami. Niebezpieczne da się kontrolować.
2.2.2. Imperatywy #
- Neutralizuj Anomalie, aktywnie ich szukaj i zwalczaj. Ale jeśli się da to ich nie niszcz a "zamknij w pudełku". To potencjalne narzędzia.
- Neutralizuj Skażenie Magiczne tam, gdzie jest to konieczne i zagraża ludziom. Niekontrolowane Anomalie potencjalnie krzywdzące ludzi są bardzo szkodliwe dla misji oswajania magii.
- Zapobiegaj wykorzystywaniu magii i Anomalii przez tych, którzy używają jej do dominacji ludzi i dla własnej samolubnej agendy. To szkodzi planom Viskuźni.
- Promuj adaptację i wykorzystywanie Anomalii nad odrzucanie i niszczenie. Nie warto niszczyć czegoś, co może być przydatne.
- Promuj badania i rozpowszechnianie wiedzy o magii i Anomaliach. Ignorancja to kuźnia strachu. Im lepiej coś rozumiemy, tym lepiej nam to służy.
- Promuj techniki i mechanizmy samoobrony przed Anomaliami. Jeśli ludzie nie czują się bezradni, nie będą tak agresywnie reagować.
- Nie wszystko da się ocalić, ale wszystko może nas czegoś nauczyć. Wyciągnij wnioski i lekcję, czegokolwiek nie napotkamy.
3. Informacje ogólne #
- Struktura organizacyjna:
- Sztabowo-liniowa powołująca projekty, działająca sieciowo.
- Sztabowo-liniowa na poziomie dowództwa
- Istnieje centrum dowodzenia w Aurum (Perikas, Sowińscy), które zarządza całą organizacją i decyduje o aktywacji zespołów terenowych.
- Pod ich kontrolą są współdzielone zasoby (Biblioteka, specjalistyczny sprzęt...), choć nie wszystkie zasoby są w Aurum.
- Sieciowa na poziomie regionalnym:
- Informatorzy, zwiadowcy, "nieaktywne" bazy paramilitarne są rozsiane po różnych rejonach. Nie zawsze są częścią Viskuźni, czasem to np. outsourcing.
- Po wykryciu Anomalii informacja trafia do Centrali, która podejmuje decyzję o interwencji i wysłaniu sił lub aktywacji bazy.
- Projektowa na poziomie działań w terenie:
- Gdy pojawia się konieczność czy możliwość, powoływany jest tymczasowy projekt o określonym celu ("neutralizacja TEGO potwora")
- Wybierany jest oficer (lub jednostka lokalna) odpowiedzialny za przeprowadzenie projektu. Oficer wnioskuje o środki, Centrala przydziela (lub nie).
- Po zakończeniu zadania zespół się rozwiązuje, a ludzie wracają do swoich baz lub projektów.
- Ekonomia:
- Finansowanie i dotacje z Sojuszu Letejskiego, prywatnych podmiotów i przede wszystkim Aurum (Perikas, Sowińscy).
- Neutralizacja Anomalii jako usługa: Viskuźnia przyjmuje kontrakty na eliminację lub zabezpieczenie zagrożeń magicznych.
- Udostępnianie kontrolowanych Anomalii: wypożyczanie bezpiecznych Artefaktów pod nadzorem.
- Sprzedaż dostępu do wiedzy: biblioteka wiedzy jest częściowo otwarta, ale pełen dostęp wymaga subskrypcji.
- Sprzedaż mniej niestabilnych narzędzi: ku niezadowoleniu rządów oraz władz lokalnych.
- Relacje i kluczowi partnerzy:
- Aurum: fundatorzy oraz źródło specjalistycznego sprzętu i ekspertów.
- Ród Perikas, Ród Verlen: główna magiczna siła ognia i wsparcie ostatniej szansy, choć często nie zgadzają się co do wyników i sposobów działania.
- Lokalne Władze: bardzo skomplikowane; od jawnej wrogości do dyskretnego wspierania. Zależy od sytuacji.
- Prywatni Kontraktorzy: konkurencja do zasobów, ale też siły wykorzystywane do wykonania niektórych zadań podczas akcji.
- Użytkownicy Czarnych Projektów: główny przeciwnik Czarnych Projektów (nieetycznych eksperymentów, tajnych projektów) wykorzystujących Anomalie. Więc - potężne konflikty.
- Reputacja i plotki:
- "Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie z Anomalią lub z czym masz do czynienia, bazy danych Viskuźni jest najlepszym co może Ci pomóc."
- "Dla wiedzy i Anomalii są skłonni poświęcić normalnych ludzi; ważni są dla nich LUDZIE (grupa, długoterminowo), ale niekoniecznie CZŁOWIEK (jednostka która cierpi)."
- "Mimo, że rozwiążą problem, mogą zrobić inne problemy. Skupiają się na zagrożeniach, nie na ruinie jaką za sobie pozostawią."
- "Kompetentni i potrzebni, ale jeśli z nimi współpracujesz to możesz źle skończyć. Anomalie są i były problemem."
4. Zasoby i aspekty #
- Narzędzia neutralizacji i transportu Anomalii wypracowane przez lata praktyki.
- Otwarta dla większości (za niewielką opłatą) biblioteka Anomalii, potworów i sposobów neutralizacji.
- Bardzo specjalistyczne "kontrolowane Anomalie", które można wykorzystać pod nadzorem. Często mają efekty uboczne lub są niebezpieczne.
- Niewielkie placówki ze sprzętem i narzędziami rozmieszczone na różnych terenach, "bazy paramilitarne".
- Dobre, szybko reagujące, niewielkie oddziały paramilitarne doskonale dopasowane do rozwiązania zlokalizowanego problemu.
5. Szczególne słabości #
- Eksperymentalne technologie: ich własne narzędzia i przechwycone Anomalie bywają nieprzewidywalne i miewają paskudne efekty uboczne.
- Konflikty polityczne – ich działania zmieniają lokalny układ sił, co często prowadzi do napięć z lokalnymi władzami i frakcjami.
- Ludzie LUBIĄ bazę danych Viskuźni, ale NIE CHCĄ agentów Viskuźni w okolicy. Myślcie jak o np. szpitalu chorób zakaźnych czy elektrowni atomowej ;-).
- Brak oficjalnych uprawnień: Viskuźnia nie jest rządową agencją, więc czasami musi działać poza prawem lub negocjować swoje operacje.
- Problemy finansowe i zasobowe: Agencja taka jak Viskuźnia jest KOSZTOWNA. Często mają za mało ludzi, muszą współpracować z siłami lokalnymi, nie mają dość sprzętu czy wsparcia.
6. Pokusy i domyślne Porażki #
6.1. Bonusy #
- GDY pojawia się typowa Anomalia, TO mają procedury i dopasowany sprzęt do sytuacji.
- GDY pojawia się bardzo nietypowa sytuacja, TO mają dziwny, specjalistyczny sprzęt i ekspertyzę.
- GDY trzeba się gdzieś przedostać, TO mają szybkie pojazdy natychmiastowego reagowania.
- GDY potrzeba specjalistycznej wiedzy o magii, TO mają wysokiej klasy ekspertów i konsultantów.
- GDY trzeba działać dyskretnie, TO mają wyspecjalizowane siły do operacji cichych i precyzyjnych.
6.2. Malusy #
- GDY nie ma jawnego zagrożenia i lokalna społeczność dowiaduje się ich obecności, TO pojawia się opór i potencjalne problemy.
- GDY dopiero pojawiają się poinformowani przez informatorów, TO mogą mieć złe informacje z czym mają do czynienia.
- GDY sytuacja wymyka się spod kontroli, TO nie mają dostępu do dodatkowych zasobów i wsparcia.
7. Inne #
.