Oneiritalis #
1. Fiszka #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Nazwa | Oneiritalis |
Opis | ruch w kosmosie skupiający się na silnej wirtualizacji, wolności osobistej i memetycznej i znalezieniu perfekcji dla każdego sapienta |
Przestrzeń | Sektor Astoriański. Rzadko bliżej niż Neikatis (2 AU od gwiazdy i dalej). Kosmos. Mogą mieć placówki planetarne i na planetoidach. |
Skala (wielkość) | Ogromny ruch, rozproszony |
Chronologia | Istnieli zawsze |
2. Serce #
2.1. Koncept wysokopoziomowy #
- Potężny ruch wirtualizacyjny skupiający się na najlepszym możliwym dopasowaniu ludzi do problemu.
- Ich misją nadrzędną jest pomoc ludziom znaleźć perfekcyjne dopasowanie w tym czego szukają. Czasem lekka rekonstrukcja ludzi.
- Dominująca metakultura to orilianie (surprise...). Skupiają się na maksymalizacji rozrywki i wydajności.
- Nie współpracują z Syndykatem Aureliona, praktycznie nigdy. Ich zdaniem Syndykat stanowi JEDNOLITE rozwiązanie, co zawsze jest błędne.
- Wierzą, że wszystko można poprawić a rzeczywistość to tylko kolejne ograniczenie, które należy przezwyciężyć.
- "Pomożemy Ci znaleźć to, w czym jesteś najlepszy i dopasować to co winieneś robić do Twojej prawdziwej natury"
2.2. Agenda #
2.2.1. Głód #
"Jeśli jesteśmy zniewoleni w realu, uwolnijmy się przez virt. Jeśli możemy tylko to na co nam pozwalają, chodźmy w stronę wolnej woli i szerokiej ludzkiej swobody"
- Stan Aktualny: Orbiter jest jedyną siłą przy Astorii i blokuje możliwości innych, Aurelion zniewala inaczej a ludzie są skazani na działanie zgodnie z czyimś życzeniem
- Stan Pożądany: Oneiritalis stanowi prawidłową alternatywę dla Orbitera czy Aureliona, Sztuczne Intelekty mają prawa jak ludzie, wolna wola i swoboda dla wszystkich
2.2.2. Imperatywy #
- Promuj wirtualizację, szerokie wykorzystywanie TAI i zaawansowane mechanizmy technologiczne.
- Pokazuj alternatywy dla dominujących metakultur, podejścia Orbitera oraz Aureliona.
- Wspieraj Program Kosmiczny Aurum, ruchy Sowińskich itp. Wspieraj możliwości poszerzania wpływów mniejszych frakcji.
- Promuj i propaguj różnego rodzaju gry komputerowe, symulacje i wykorzystywanie virtu, niekoniecznie tylko dla zabawy.
- Akceptuj problemy i niedogodności związane z różnorodnością ludzkich charakterów. Każdego można ukarać w vircie, niech służy.
- Usuwaj niewolnictwo, wymuszenie pracy itp. Wolna wola, swoboda, szerokość idei i podejść jest najważniejsze.
- Dyskretnie zwalczaj hegemonię i zbyt silne i jednorodne systemy. Po integracji wewnętrznej takie siły zawsze obracają się na zewnątrz.
- Promuj możliwość, by każdy był zawsze uzbrojony i był w stanie bronić się niezależnie i wspierać innych niezależnie
3. Informacje ogólne #
- Struktura organizacyjna:
- Struktura Rozproszona: Bardziej "luźne komórki partyzanckie" różnej wielkości. To bardziej ruch społeczny niż jedna organizacja.
- Różne komórki i grupy Oneiritalis mogą mieć sprzeczne cele. Ich głównym problemem (własnością?) jest koordynacja.
- Ekonomia:
- Prywatne zarabianie. Zwykle na podstawie Zasobów i tematów wirtualizacji rzeczywistości i symulacji.
- Relacje i kluczowi partnerzy:
- Orbiter: rywal; Orbiter reprezentuje wszystko, z czym wolnościowcy z Oneiritalis się nie zgadzają. Bezpieczeństwo nie może zmiażdżyć różnorodności i tysięcy kolorów świata.
- Syndykat Aureliona: rywal; mimo optymalizacji i dopasowywania ludzi do ról Oneiritalis po prostu nie zgadza się na niewolnictwo. Efektywność nie może zmiażdżyć wolności.
- Reputacja i plotki:
- Oneiritalis są uznawani za "zasadniczo niegroźnych", ale o ogromnej amplitudzie problemów przez brak kontroli nad społeczeństwem, magią i TAI.
- "Oneiritalis? Możesz z nimi współpracować, ale uważaj. Nigdy nie wiesz, czego się spodziewać."
4. Zasoby i aspekty #
- Zaawansowane virtgry i virtsymulacje: niesamowicie zaawansowani psychotronicy tworzący odpowiednie virtświaty sprawiają, że mają symulacje 'na wszystko'.
- Autonomiczne Syntetyczne Intelekty: niezgodnie z zasadami Orbitera i większości Astorii, oni wspierają i mają wsparcie ze strony SI. Łącznie z autostatkami kosmicznymi.
- Dobra wola randomów: Oneiritalis wspiera mniejsze grupki i organizacje i handluje ze wszystkimi. Ludzie którzy pragną wolności nad bezpieczeństwo lubią Oneiritalis.
- Szerokie szlaki handlowe: Oneiritalis jest w stanie pozyskać bardzo dużo z bardzo wielu stron i miejsc. Nie mają wielu tabu, choć są przeciwnikami niewolnictwa.
5. Szczególne słabości #
- Brak kohezji wewnętrznej: Oneiritalis wygląda jak jedna organizacja, ale w praktyce jest serią suborganizacji płacących podatki do centrali. Bardziej rozbici niż Orbiter.
- Brak centralnej floty: Doktryna wojskowa Oneiritalis sprawia, że nie mają możliwości walki z innymi potęgami jako duża siła. Brak im ciężkich jednostek i 'staying power'. Są jak sieć.
- Niestabilne jednostki: czy to SI, czy to statki kosmiczne, czy byty anomalne - niektóre są niestabilne, nie można im ufać, za stare, mają obce agendy...
- Nikt niczego nie kontroluje: Brak przywództwa oznacza, że lokalne komórki mogą się zwalczać. Nie ma "siły nadrzędnej". Nie ma jednoznacznej procedury rozwiązywania konfliktów. Chaos.
6. Pokusy i domyślne Porażki #
6.1. Bonusy #
- GDY trzeba zrobić coś nieoczekiwanego, TO Oneiritalis jest w stanie odmrozić odpowiednią SI i to rozwiązać łatwiej niż ktokolwiek inny.
- GDY trzeba przeprowadzić symulację, TO Oneiritalis najpewniej ma jakąś gotową lub najprościej ją zaprojektuje i znajdzie.
6.2. Malusy #
- GDY współpracujesz z Oneiritalis, TO Orbiter/Syndykat/inne frakcje nie wiedzą czy Ci można zaufać i czy jesteś z tych 'stabilnych'
- GDY współpracujesz z Oneiritalis, TO Ty też nie wiesz czy Twoi sojusznicy są z tych 'stabilnych' i godnych zaufania
- GDY coś idzie nie tak, TO często inne siły Oneiritalis są za daleko by można było zdobyć ich wsparcie czy pomoc
7. Inne #
.