Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Wenapnici, proetniczni poszukiwacze śmierci #

1. Notka #

2. Fiszka #

  1. Metapsychology (tenets and values of psyche, art, culture)
    1. Conformity, Self-direction -> poszukiwanie swojego testu w ramach wenapnictwa. Poszerzenie wenapnictwa ponad wszystko.
    2. My znamy prawdę -> wiemy o Wielkiej Symulacji i wiemy, że albo ją opuścimy albo zreinkarnujemy się w świecie ponownie.
    3. Test lub dobra śmierć -> każda jednostka per cykl ma swój Wielki Test. Chodzi o to, by dobrze umrzeć lub zdać test. Lepsze życie -> prostszy przyszły test.
    4. Etnocentryzm -> nie-wenapnici są gorsi niż wenapnici; część to "bezduszni" a część jeszcze nie osiągnęła Prawdy. "Nasi" muszą przekroczyć masę krytyczną.
    5. Ekspansjoniści -> im więcej dzieci, im więcej wenapnitów - będzie w "co" się reinkarnować.
  2. Sześć fundamentów wartości (w skali [0, 5]; suma 15)
    1. Care: (2): druga strona nie gra fair i każdy szuka swojej drogi w Symulacji. Cierpienie i straty są akceptowalne. Wygra ten, kto wytrzyma więcej cierpienia.
    2. Fairness: (1): nieważne jakie karty dostałeś w życiu, każdy ma dostosowany do siebie Test. Albo reinkarnujesz lepiej albo opuścisz Symulację.
    3. Loyalty: (4): to wojna pomiędzy wenapnitami i twórcami Symulacji. I wenapnici zamierzają tą wojnę wygrać.
    4. Authority: (3): Badacze Symulacji i hierarchia wiedzą lepiej i pomogą grupie - nie tylko jednostce. Kluczem jest zrozumienie zasad i praw Symulacji by przejść przez Test i nawrócić wszystkich na wenapnitów. Poza Bezdusznymi.
    5. Sanctity: (4): Ten świat jest jedynie iluzją. Naprawdę liczy się tylko ten PRAWDZIWY świat, który wymaga wyjścia poza Symulację.
    6. Liberty: (1): Test kieruje życiem Twoim i innych. Każdy niewierny i bezduszny przedłuża i utrudnia Symulację. Musisz pomóc opuścić Symulację. Prawo do znalezienia swojej drogi opuszczenia Symulacji i dostosowania się do wenapnitów.
  3. Osie
    1. Archy - Kratos: pro archy, pro kratos (używanie siły jest lepsze niż pozwolenie żyć Bezdusznym / nie osiągnięcie Testu a optimum wskażą Badacze)
    2. Personal - Economic Freedoms: low personal, low economic (tylko Test oraz Symulacja mają znaczenie)
    3. high/low trust: high trust w swoich, low trust w obcych
  4. What do they value the most
    1. wierność doktrynie i poszukiwanie Testu / lepszej reinkarnacji
    2. dobra śmierć wspierająca wenapnitów
    3. ekspansja - więcej dzieci, więcej terenu, więcej możliwości, lepsze technologie...
    4. nawrócenie niewiernych
  5. Ingroup - Outgroup
    1. IN: wenapnici ze krwi, wenapnici z kultury. Tylko inni etnokulturowi wenapnici. Lokalsi > wszyscy.
    2. OUT: nie-wenapnici
    3. ENEMY: Bezduszni, ludzie odciągający wenapnitów od Symulacji, ci którzy skupiają się na tym świecie kosztem czegoś więcej
  6. Organization
    1. structure: zbiór luźnych niezależnych komórek podążających luźno za Instytutem Symulacji (Badaczami; grupa quasireligijna)
    2. allocation: nieoczywista; interpretacja na podstawie Instytutu Symulacji LUB spiritual quest LUB motywacja + charyzma; zwykle małe grupki
    3. archy / rank: interpretacja Instytutu Symulacji, nadawana przez Badaczy. Religijna.
    4. political power: personal charisma + rank ORAZ namaszczenie przez Badaczy
    5. rozwiązywanie konfliktów: kompromis różnych ścieżek Testu > interpretacja Badaczy > święta wojna
    6. spirituality: Wielka Symulacja, Testy i reinkarnacja/opuszczenie Symulacji. Ten świat nie ma znaczenia. Bezduszni to większość populacji (NPC).
  7. Symbolism and Aesthetics
    1. dzieła udowadniające Symulację oraz testy, dzieła religijne i propagandowe
    2. dzieła przedstawiające herosów którzy opuścili Symulację i osiągali wielkie czyny dla wenapnitów
    3. sztuka to kluczowe pole bitwy dla wenapnitów, by pomagać Żywym i usuwać Bezdusznych
    4. specjalizują się w opowieściach i holokryształach, zwłaszcza inkarnacjach (byś przeżył to sam)
  8. Taboo
    1. Przedkładanie tego świata i przyjemności nad znalezienie swego Testu czy nad godną śmierć; wierzą, że Twórcy Symulacji odciągają zbytkami wiernych
    2. Jakiekolwiek dążenie do dezintegracji swojej grupy i przedkładanie subklanu nad wenapnitów
    3. Przedkładanie komfortu czy nawet życia nad Sprawę.
    4. Powstrzymanie się od ekspansji

3. Wspólna historia i doświadczenia, wspólne problemy i traumy -> adaptacje #

?

4. Główne stereotypy i powiedzonka #

?

5. Pytania dodatkowe #

  1. What is one major stereotype about your culture that you want to dispel right now?

?

  1. What are the things that you consider acceptable that may not be accepted in other cultures?

?

  1. What is one characteristic that describes your culture as a whole?

?

  1. Who do you consider to be your family? How FAMILY looks like (one home, head of family, responsibilities)

?

  1. What links your culture / group together

?

  1. When do you consider a person to be an adult?

?

  1. What are the traits that are considered to be positive?

?

  1. Who do you think are the heroes of society?

?