Wenapnici, proetniczni poszukiwacze śmierci #
1. Notka #
- Jak o nich mówimy: wenapnita, wenapnitka, wenapnici
- Klasa: terraformaci / wirtyci, etnoklanowcy, agresywni ekspansjoniści, deathseekers, reinkarnaci
2. Fiszka #
- Metapsychology (tenets and values of psyche, art, culture)
- Conformity, Self-direction -> poszukiwanie swojego testu w ramach wenapnictwa. Poszerzenie wenapnictwa ponad wszystko.
- My znamy prawdę -> wiemy o Wielkiej Symulacji i wiemy, że albo ją opuścimy albo zreinkarnujemy się w świecie ponownie.
- Test lub dobra śmierć -> każda jednostka per cykl ma swój Wielki Test. Chodzi o to, by dobrze umrzeć lub zdać test. Lepsze życie -> prostszy przyszły test.
- Etnocentryzm -> nie-wenapnici są gorsi niż wenapnici; część to "bezduszni" a część jeszcze nie osiągnęła Prawdy. "Nasi" muszą przekroczyć masę krytyczną.
- Ekspansjoniści -> im więcej dzieci, im więcej wenapnitów - będzie w "co" się reinkarnować.
- Sześć fundamentów wartości (w skali [0, 5]; suma 15)
- Care: (2): druga strona nie gra fair i każdy szuka swojej drogi w Symulacji. Cierpienie i straty są akceptowalne. Wygra ten, kto wytrzyma więcej cierpienia.
- Fairness: (1): nieważne jakie karty dostałeś w życiu, każdy ma dostosowany do siebie Test. Albo reinkarnujesz lepiej albo opuścisz Symulację.
- Loyalty: (4): to wojna pomiędzy wenapnitami i twórcami Symulacji. I wenapnici zamierzają tą wojnę wygrać.
- Authority: (3): Badacze Symulacji i hierarchia wiedzą lepiej i pomogą grupie - nie tylko jednostce. Kluczem jest zrozumienie zasad i praw Symulacji by przejść przez Test i nawrócić wszystkich na wenapnitów. Poza Bezdusznymi.
- Sanctity: (4): Ten świat jest jedynie iluzją. Naprawdę liczy się tylko ten PRAWDZIWY świat, który wymaga wyjścia poza Symulację.
- Liberty: (1): Test kieruje życiem Twoim i innych. Każdy niewierny i bezduszny przedłuża i utrudnia Symulację. Musisz pomóc opuścić Symulację. Prawo do znalezienia swojej drogi opuszczenia Symulacji i dostosowania się do wenapnitów.
- Osie
- Archy - Kratos: pro archy, pro kratos (używanie siły jest lepsze niż pozwolenie żyć Bezdusznym / nie osiągnięcie Testu a optimum wskażą Badacze)
- Personal - Economic Freedoms: low personal, low economic (tylko Test oraz Symulacja mają znaczenie)
- high/low trust: high trust w swoich, low trust w obcych
- What do they value the most
- wierność doktrynie i poszukiwanie Testu / lepszej reinkarnacji
- dobra śmierć wspierająca wenapnitów
- ekspansja - więcej dzieci, więcej terenu, więcej możliwości, lepsze technologie...
- nawrócenie niewiernych
- Ingroup - Outgroup
- IN: wenapnici ze krwi, wenapnici z kultury. Tylko inni etnokulturowi wenapnici. Lokalsi > wszyscy.
- OUT: nie-wenapnici
- ENEMY: Bezduszni, ludzie odciągający wenapnitów od Symulacji, ci którzy skupiają się na tym świecie kosztem czegoś więcej
- Organization
- structure: zbiór luźnych niezależnych komórek podążających luźno za Instytutem Symulacji (Badaczami; grupa quasireligijna)
- allocation: nieoczywista; interpretacja na podstawie Instytutu Symulacji LUB spiritual quest LUB motywacja + charyzma; zwykle małe grupki
- archy / rank: interpretacja Instytutu Symulacji, nadawana przez Badaczy. Religijna.
- political power: personal charisma + rank ORAZ namaszczenie przez Badaczy
- rozwiązywanie konfliktów: kompromis różnych ścieżek Testu > interpretacja Badaczy > święta wojna
- spirituality: Wielka Symulacja, Testy i reinkarnacja/opuszczenie Symulacji. Ten świat nie ma znaczenia. Bezduszni to większość populacji (NPC).
- Symbolism and Aesthetics
- dzieła udowadniające Symulację oraz testy, dzieła religijne i propagandowe
- dzieła przedstawiające herosów którzy opuścili Symulację i osiągali wielkie czyny dla wenapnitów
- sztuka to kluczowe pole bitwy dla wenapnitów, by pomagać Żywym i usuwać Bezdusznych
- specjalizują się w opowieściach i holokryształach, zwłaszcza inkarnacjach (byś przeżył to sam)
- Taboo
- Przedkładanie tego świata i przyjemności nad znalezienie swego Testu czy nad godną śmierć; wierzą, że Twórcy Symulacji odciągają zbytkami wiernych
- Jakiekolwiek dążenie do dezintegracji swojej grupy i przedkładanie subklanu nad wenapnitów
- Przedkładanie komfortu czy nawet życia nad Sprawę.
- Powstrzymanie się od ekspansji
3. Wspólna historia i doświadczenia, wspólne problemy i traumy -> adaptacje #
?
4. Główne stereotypy i powiedzonka #
?
5. Pytania dodatkowe #
- What is one major stereotype about your culture that you want to dispel right now?
?
- What are the things that you consider acceptable that may not be accepted in other cultures?
?
- What is one characteristic that describes your culture as a whole?
?
- Who do you consider to be your family? How FAMILY looks like (one home, head of family, responsibilities)
?
- What links your culture / group together
?
- When do you consider a person to be an adult?
?
- What are the traits that are considered to be positive?
?
- Who do you think are the heroes of society?
?