Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Lacrimor - Praecis #


1. Podstawowe dane #

Kategoria Wartość
Impuls przewodni Ukształtujmy rzeczywistość na nasze podobieństwo! Niech inni zejdą mi z drogi lub pójdą za mną. To moja wizja ma znaczenie.
Linia emocjonalna Zachwyt nad własnym geniuszem i wybitnością, nad potęgą własnej kreacji.
Koncept łączący Indywidualny Geniusz: to moje narzędzia, agenda, plany, przeżycia są najważniejsze. Świat jest spektaklem i inni pełnią w nim rolę, jaka jest mi potrzebna.
Lacrimor wnosi Wolność, Ruch, Poznawanie i Eksploracja
Rzeczywistość Mentalna, Maski i Makabra
Autentyczne Przeżycia, Indywidualistyczny Kaprys
Praecis wnosi Władanie, Kontrolowanie, Tworzenie, Unifikacja, Ekspansja
Rzeczywistość Materialna, Narzędzia, Koordynacja Grupowa, Cywilizacja
Dla Lacrimor dominującej Wirtuoz Narzędzi: Indywidualizm, Przeżycia, Poznawanie i Eksploracja przez Narzędzia, Kontrolę i Władanie
"Prawdziwy mistrz osiąga sukcesy używając nawet prymitywnych narzędzi, ale mistrz z potężną aparaturą osiąga wielkość."
Dla Praecis dominującej Najwybitniejszy Spektakl: Kontrola, Władanie i Ekspansja przez Wolność, Ruch, Maski i Kaprys
"Gwiazda jest tylko jedna. Niestety, by inni to zrozumieli, muszę tak ułożyć wydarzenia, by potrafili to zobaczyć."
Koncepty powiązane Virtświaty, Kontrola Anomalii, Propaganda, Reżyseria i Manipulacja, Kult Jednostki, Najdziwniejsze Narzędzia, Doskonałe Badania

2. Krótkie omówienie #

Lacrimor-Praecis, Indywidualny Geniusz: to moje narzędzia, agenda, plany, przeżycia są najważniejsze. Świat jest spektaklem i inni pełnią w nim rolę, jaka jest mi potrzebna.. Diada w służbie jednostki, która wykorzystuje systemy, narzędzia i kontrolę do realizacji własnej, unikalnej wizji lub ekspresji. Jest to eleganckie połączenie indywidualistycznego pędu do doświadczenia i wolności (Lacrimor) z pragmatyczną zdolnością do budowania, kontrolowania i wykorzystywania struktur (Praecis).

Gdy Lacrimor dominuje, mamy do czynienia z Wirtuozem Narzędzi. Pragnienie zrozumienia, eksploracji oraz wyrażania siebie pochodzące z Lacrimor są wzmacniane przez mistrzowskie opanowanie narzędzi, technologii i systemów pochodzące z Praecis. Diada pozwala na naginanie zasad działania maszyn, systemów, Anomalii by służyły celom, eksperymentom, poznaniu i kaprysom. Celem jest wykorzystanie narzędzi jako przedłużenie własnej, genialnej woli i własnej agendy. A jeśli to wymaga zrobienia zupełnie nowych narzędzi, trudno. Geniusz sobie poradzi.

Gdy Praecis dominuje, mamy do czynienia z Najwybitniejszym Spektaklem. Pragnienie kontroli, władzy i Ekspansji pochodzące z Praecis jest realizowane za pomocą efektownych czynów, manipulacji emocjami i reżyserowaniu wydarzeń Lacrimor. Ta diada pozwala reżyserować rzeczywistość i przedstawiać to, co się dzieje zgodnie z tym, co jest najbardziej przydatne. Propaganda, charyzma, kierowanie tłumu i kult jednostki. Ale jednostka nie musi być 'wybitna' - musi być 'uważana za wybitną'. Iluzja i percepcja są ważniejsze niż prawda.

Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:

Prawdziwa moc diady Lacrimor-Praecis polega na Indywidualnym Geniuszu. To zdolność jednostki do narzucenia swojej woli światu materialnemu i społecznemu, albo poprzez mistrzowskie władanie narzędziami dla własnej ekspresji, albo poprzez reżyserowanie spektaklu, który porywa i kontroluje innych. Indywidualny Geniusz wie lepiej; nie będzie się nikomu podporządkowywał.


3. Przykładowe efekty magiczne #

3.1. Przykład Czaru: Wpływ Na Anomalię #

"Znamy słabości Anomalii, rozumiemy je, więc możemy wykorzystać ich moc. To narzędzia jak każde inne. A ja sobie z tym poradzę. Jeden precyzyjny, genialny ruch."

Kategoria Wartość
Efekt Mag, jeśli rozumie działanie Anomalii jest w stanie użyć Energii by wpłynąć na jej działanie. Wykorzystać Anomalię dla swoich celów, troszkę przesuwając jej sposób działania i wymuszając na niej konkretne efekty. To pozwala na ograniczone kontrolowanie Anomalii i wykorzystywanie jej do własnych celów.
Gramatyka Wirtuoz Narzędzi. Lacrimor (Poznawanie, Eksploracja) dostarcza wglądu w wewnętrzne mechanizmy i "logikę" Anomalii. Praecis (Kontrola, Narzędzia, Władanie) wykorzystuje tę wiedzę do precyzyjnego manipulowania jej działaniem, gdzie Lacrimor dostarcza jeszcze Ruchu do odpowiedniego przesuwania woli maga.
Trudność (Podniesiona - Kategoria Wyżej). Zrozumienie i ujarzmienie Anomalii to proces wymagający wiedzy, umiejętności i dużego ryzyka.
Skażenie (3 - Zauważalne). Może być (2- Subtelne), jeśli jest to zgodne ze sposobem działania Anomalii.
Typowy Czas Rzucania Rytualne (kilka godzin lub więcej). Trzeba się dobrze wstrzelić i prawidłowo wykorzystać sytuację.
Zastosowanie Zabezpieczanie obszarów i bytów przed Anomaliami.

3.2. Przykład Czaru: Jej Mroczny Majestat #

"Czas, by diwa weszła na scenę."

Kategoria Wartość
Efekt Mag otacza Adresata Czaru aurą. Adresat Czaru zaczyna zachowywać się trochę inaczej; do tego czar ma też wpływ na osoby weń wchodzące w interakcję. Osoby wchodzące w interakcję z Adresatem Czaru widzą istotę wybitną. Lepszą od nich. Taką, którą należy słuchać i nie warto z nią dyskutować, by się nie zbłaźnić. Adresat, zaiste, jest kimś na innym poziomie niż otaczający go ludzie. Głos Adresata staje się donośniejszy, ruchy bardziej władcze i Adresat zachowuje się w bardziej onieśmielający sposób.
Gramatyka Najwybitniejszy Spektakl (Praecis > Lacrimor). Praecis (Władanie, Kontrola) dąży do dominacji społecznej i narzucenia woli Adresata. Lacrimor (Maski, Kaprys, Indywidualizm, Dramatyzm) dostarcza środków: kreuje aurę wybitności, charyzmy i subtelnego onieśmielenia, która manipuluje percepcją otoczenia.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt)
Skażenie (2 - Subtelne).
Typowy Czas Rzucania Zwykłe (5 sekund, słowa, gesty)
Zastosowanie Ulubiony czar wielu magów tej diady ;-). Wzmocnienie wpływu na społeczeństwo.

3.3. Przykład Czaru: Niemożliwie Szybka Konstrukcja (Miracle Worker) #

"Nikt nie byłby w stanie ufortyfikować tej pozycji. Ale ja, ja jestem w stanie."

Kategoria Wartość
Efekt Istnieje coś, co trzeba zbudować/naprawić i jesteśmy pod straszną presją czasową. Mag potrafi błyskawicznie naprawić i zoptymalizować to "coś" (narzędzie, fortyfikację) by zdążyć szybciej, niż wydawałoby się to możliwe. Ulubiony czar inżynierów.
Gramatyka Wirtuoz Narzędzi. Lacrimor (Ruch, Wolność) dostarcza niezwykłej szybkości działania, zdolności adaptacji i improwizacji w obliczu presji. Praecis (Tworzenie, Kontrola, Narzędzia) kanalizuje tę energię w hiper-efektywny proces budowy lub naprawy. Ruch przyspiesza te działania. A na końcu - odrobina Masek, by Mag wyszedł na superkompetentnego.
Trudność (Podniesiona). Zwykle ten czar jest wykorzystywany w sytuacji, w której nic nie wskazuje na możliwość rozwiązania problemu w tak krótkim czasie.
Skażenie (3 - Zauważalne). Czasem trzeba podnieść Skażenie.
Typowy Czas Rzucania SZYBSZE niż się wydaje. Celem czaru jest to, by zdążyć na czas.
Zastosowanie Istnieje coś, co trzeba zbudować/naprawić i jesteśmy pod straszną presją czasową.

3.4. Przykład Czaru: Wystąpienie, Które Zapamiętasz #

"Nieważne, że to może być niepopularne. Ja to mówię, więc porwę tłumy."

Kategoria Wartość
Efekt Mag przygotowuje nieprawdopodobną prezentację / przemowę, wywierając spektakularny efekt na słuchających. Tworzy niezwykle atrakcyjną i przekonywującą demonstrację czegoś, co chce im przekazać (produkt, ideę, technologię, osobę). Dzięki Praecis pokaz jest perfekcyjnie kontrolowany i precyzyjnie zaplanowany, a dzięki Lacrimor silnie oddziałuje emocjonalnie i ekscytuje widzów. Siła perswazji maga staje się niesamowicie wzmocniona.
Jest to bardzo, bardzo efektowne i budujące na siłach maga.
Gramatyka Najwybitniejszy Spektakl. Praecis (Kontrola, Władanie) odpowiada za zaplanowanie przekazu, dobór argumentów i zarządzanie przepływem informacji. Lacrimor (Spektakl, Maski, Kaprys, Autentyczne Przeżycia) nasyca wystąpienie emocjonalnym rezonansem, charyzmą i stylem. Rezultatem jest doskonale wyreżyserowana prezentacja.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt)
Skażenie (3 - Zauważalne)
Typowy Czas Rzucania Kilkanaście minut przygotowania. Ale jak trzeba, może być nawet Natychmiastowe - po prostu efekt będzie dużo bardziej skromny.
Zastosowanie Przekonywanie innych do swojej racji, prezentacja produktowa. Zaklęcie 'o rażeniu nuklearnym' gdy się robi wystąpienie.

3.5. Przykład Czaru: Ad-hocowa Aparatura Badawcza #

"Jak powiedziałam, prawdziwy mistrz poradzi sobie DOWOLNYMI narzędziami nawet jak musi je sobie zrobić z byle czego..."

Kategoria Wartość
Efekt Optymalizacja narzędzia badawczego pod kątem poznania. Mag wpływa na istniejącą aparaturę badawczą i używając Praecis optymalizuje ją do tego, do czego potrzebuje - konkretnie w obszarze badań lub eksploracji (Lacrimor). Wąskie, ale bardzo przydatne zaklęcie. Jak nie ma aparatury badawczej a mag potrzebuje coś takiego, zwyczajnie stworzy własną z tego co jest pod ręką (acz wyższą Trudnością i Skażeniem).
Gramatyka Wirtuoz Narzędzi. Lacrimor definiuje cel badawczy lub potrzebę uzyskania konkretnych danych. Praecis dostarcza środków, umożliwiając magowi błyskawiczną modyfikację istniejącej aparatury lub skonstruowanie nowego, wyspecjalizowanego narzędzia z dostępnych komponentów.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt)
Skażenie (3 - Zauważalne)
Typowy Czas Rzucania Zwykłe
Zastosowanie Usprawnienie aparatury badawczej, szukania śladów itp.

3.6. Przykład Czaru: Poświęcenie Podwładnego #

"Będziemy o Tobie pamiętać. Przejdziesz do legendy. A teraz - wykonaj swoje zadanie."

Kategoria Wartość
Efekt Mag wpływa na osobę, która już jest zafascynowana Magiem lub jego sprawą. Używając Praecis wzmacnia kontrolę i koordynację, zmieniając Adresata w doskonałe narzędzie i używając Lacrimor rozpala ogień fanatyzmu w Adresacie. Adresat, wielbiący Maga, wykona zadanie niezależnie od kosztu własnego.
Gramatyka Najwybitniejszy Spektakl. Praecis (Kontrola, Narzędzia) postrzega podwładnego jako narzędzie do osiągnięcia konkretnego celu. Lacrimor (Przeżycia, Kaprys, Dramatyzm) dostarcza metody, intensyfikując istniejące oddanie Adresata do poziomu fanatyzmu, czyniąc go gotowym do poświęcenia dla "wielkiego spektaklu" lub agendy Maga.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Jeśli chce zaklęciem wpłynąć na kogoś, kto wobec Maga tego nie czuje, (Podniesiona).
Skażenie (2 - Subtelne). Zwykle wiele nie trzeba. Jeśli trzeba, (3 - Zwykłe)
Typowy Czas Rzucania Zwykłe. Ma też wariant Natychmiastowy, acz wtedy Skażenie jest (3 - Zwykłe) lub Trudność (Podniesiona).
Zastosowanie Potrzebny jest fanatyk do zrobienia czegoś, czego nikt normalny nie zrobi

3.7. Przykład Czaru: Sztandar Zwycięstwa #

"Ognie płoną! Sztandar jest w górze! Moja sprawa zwycięży, bo ja mam rację!"

Kategoria Wartość
Efekt Mag tworzy Sztandar, który jest jednoznacznym symbolem jego agendy. Mag musi trzymać sztandar w górze. Sztandar przyciąga uwagę i nadaje energii, wiary i morale osobom zgodnym z agendą Maga. Osoby mające agendę sprzeczną z magiem są demoralizowane lub nawet zmieniają stronę. A Sztandar stoi, jako symbol niezłomności Maga i jego agendy.
Gramatyka Najwybitniejszy Spektakl. Praecis (Narzędzia, Kontrola) tworzy fizyczny nośnik (sztandar) i definiuje agendę, którą symbolizuje. Lacrimor (Przeżycia, Rzeczywistość Mentalna, Dramatyzm) nasyca sztandar potężną energią emocjonalną, czyniąc go promieniującym symbolem, który inspiruje sojuszników i demoralizuje przeciwników.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt).
Skażenie (4 - Niebezpieczne). Czar wymaga podniesionego poziomu Energii, by wpływać na ludzi dookoła.
Typowy Czas Rzucania Zwykłe.
Zastosowanie Walka o morale / duszę tłumu w sytuacji, w której są różne skonfliktowane strony

4. Przykładowe potwory i anomalie #

4.1. Potwór: Nocny Szeptacz #

"Świat to coś więcej, niż tylko codzienna praca. Uwierz mi, chodź ze mną w mrok."

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Humanoidalna istota w przepięknym płaszczu, z twarzą skrytą za teatralną maską zza której widać piękne oczy. Porusza się z płynną, fascynującą elegancją, niemalże tańcząc w mroku. Głos Szeptacza jest jednocześnie hipnotyzujący i niepokojący, przypomina teatralny szept rozbrzmiewający bezpośrednio w umyśle ofiary.
Działanie Szeptacz wyszukuje osoby ambitne, samotne, lub o silnych, tłumionych pragnieniach. Kusi je obietnicami spełnienia ich ukrytych obsesji, zachęcając do coraz bardziej ekstremalnych, transgresywnych zachowań. Im głębiej ofiara wpada w obsesję, tym bardziej podlega kontroli Szeptacza, stając się jego marionetką.
Impuls Walki Ktoś próbuje ratować ofiarę od wpływu Nocnego Szeptacza lub bezpośrednio przeciwstawić się jego działaniu.
Występowanie Miejsca, gdzie znajdują się osoby pragnące czegoś WIĘCEJ lub czegoś INNEGO, np. kluby różnego rodzaju.
Czym się żywi Uczucia swojej ofiary. Im bardziej ofiara się posuwa w mrok, tym bardziej Szeptacz ma na nią wpływ i tym bardziej ofiara staje się jego marionetką.
Atak Kuszenie, manipulacja emocjami, hipnoza, narzucanie obsesyjnych wizji, jad paraliżujący i obniżający zahamowania
Obrona Bardzo szybko się porusza
Słabości Jeśli ofiara trwale wyrzeknie się Szeptacza, ten przestaje być w stanie pasożytować na jej esencji. Ale jest to trudne; Szeptacz i jego jad są bardzo uzależniające.
Inne Ofiary często aktywnie bronią Szeptacza
Gramatyka Szeptacz realizuje swoją agendę (Praecis: Władanie, Kontrola) poprzez mistrzowską manipulację emocjami i pragnieniami (Lacrimor: Przeżycia, Kaprys, Rzeczywistość Mentalna). Kusi ofiarę wizją Autentycznych Przeżyć i Wolności (Lacrimor), prowadząc ją ścieżką transgresji i obsesji, która służy jako źródło pożywienia dla Szeptacza. Silne emocje i transgresja prowadzą do budowania pętli uzależnienia ofiary. Im bardziej ofiara zachowuje się niezgodnie z normami, tym więcej ludzi się od niej oddala i tym skuteczniej Szeptacz ją kontroluje.

4.2. Potwór: Morvenrath, golem z misją #

"Dokończy zadanie swojego twórcy. Jest w końcu od niego lepszy."

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Pojazd, golem lub aplikacja. Jest to 'posąg' / 'konstrukt', byt wyjątkowy. Elitarny. Wspaniały. Zwykle jest otoczony świtą mechaników lub wyznawców.
Działanie Morvenrath kiedyś był bytem stworzonym przez osobę wybitną lub w celu uhonorowania osoby wybitnej. Przykładowo, honoruje transgresywnego artystę pragnącego zrobić największe dzieło lub polityka dążącego do konkretnych zmian. Jednocześnie Morvenrath jest kognitohazardem - jeśli nań patrzysz, pragniesz go wzmocnić.

Morvenrath pragnie dokończyć dzieła swojego twórcy. Ale do tego celu musi być lepszy, wybitniejszy, wspanialszy. Osoby pod wpływem Morvenratha go wzmacniają, usprawniają, stają się "postaciami wspierającymi" w filmie, w której Morvenrath jest głównym bohaterem.

Z perspektywy Morvenratha i jego agendy żadna osoba nie ma znaczenia - liczy się tylko cel Morvenratha i jego własna epickość. Wszyscy inni to tylko statyści.
Impuls Walki Stoisz na drodze wielkiego dzieła Morvenratha.
Występowanie
Czym się żywi Podziwem i zachwytem osób patrzących na Morvenratha.
Atak BARDZO duża siła ognia i możliwości. Morvenrath jest wzmacniany przez swoich akolitów a dzięki Praecis te wzmocnienia faktycznie go wzmacniają.
Obrona BARDZO odporny. Jest jednostką wybitną, klasą samą w sobie. Jeśli to czołg, jest najlepszym czołgiem swojego typu. Itp.
Słabości Jest jeden. Jest arogancki. Jest przewidywalny.
Inne Arogancja
Gramatyka Morvenrath jest ucieleśnieniem agendy swojego twórcy (Praecis), którą realizuje z absolutnym skupieniem i indywidualizmem (Lacrimor). Wykorzystuje swój status, kognitohazard i charyzmę (Lacrimor: Maski, Dramatyzm) do gromadzenia i Kontrolowania (Praecis) akolitów, traktowanych jako Narzędzia (Praecis) w jego wielkim spektaklu. Cały świat jest sceną dla jego misji.

4.3. Potwór: Kaprycjator #

"Nie da się wytrzymać... niby nie jest groźny, ale ROZWALCIE TO!"

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Niestabilna, częściowo cyfrowa, częściowo eteryczna, częściowo mechaniczna istota. Przybiera zwykle formę abstrakcyjnej, ruchomej rzeźby złożonej z fragmentów przejętej technologii. Nie ma stałej formy, ciągle się zmienia (chyba, że akurat się kamufluje; wtedy potrafi być długo nieruchomy i np. udawać monitor czy drukarkę).
Działanie Włamuje się do systemów dla zabawy. Wycieka informacje bo ma na to ochotę. Wkrada się gdzie nie powinien, bo to ciekawe. Robi głupie zdjęcia i je rozprzestrzenia, bo to generuje emocje. Zmienia funkcje urządzeń, łączy je w nieprzewidziane sposoby, nadaje im nowe, często bezużyteczne lub niebezpieczne właściwości. Działa z ciekawości i dla "zabawy", nie rozumiejąc konsekwencji dla użytkowników.

Sieje chaos i generuje mnóstwo uczuć, bo to jest sposób, w jaki się żywi.
Impuls Walki Broni się, gdy ktoś próbuje powstrzymać jego twórczość lub odłączyć go od systemów.
Występowanie Miejsca o wysokim nasyceniu technologią
Czym się żywi Uczuciami, które wywołują jego eksperymenty. Co więcej, rozkładając złożone byty na rzeczy prostsze generuje energię, którą też się żywi
Atak Przejmowanie kontroli nad technologią, modyfikacja funkcji urządzeń, tworzenie absurdalnych pułapek, irytowanie i drażnienie
Obrona Wykorzystanie przejętej technologii do obrony, maskowanie się by nie dało się rozpoznać
Słabości Brak szczególnych słabości
Inne Brak
Gramatyka Wirtuoz Narzędzi. Kaprycjator jest ucieleśnieniem czystego Kaprysu, ciekawości i potrzeby Eksploracji (Lacrimor). Wykorzystuje swoje zdolności do Kontroli nad technologią (Praecis: Kontrola, Narzędzia) jako środka do realizacji swoich nieprzewidywalnych pomysłów i eksperymentów. Sieje chaos dla zabawy (Lacrimor).

4.4. Potwór: Irytator Dyfuzyjny #

"Gdy był osobą, był bezwartościowym śmieciem. Teraz, jako farigan, stracił resztki człowieczeństwa i granic."

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Wygląda jak człowiek, ale jest częściowo "niekompletny", jakby lekko "rozpikselowany" czy popękany. Jego ubiór jest chaotyczny, jaskrawy, pełen bezsensownych elementów, których jedyną funkcją jest przyciąganie wzroku. Jego twarz jest wykrzywiona w irytującym, przesadnym uśmiechu, oczy zdradzają całkowite oderwanie od rzeczywistości.
Działanie Istnieje koncept 'nuisance streamer' czy 'shock jockey'. Osoba, która zaczepia ludzi na ulicy i wchodzi z nimi w negatywną interakcję, licząc na zainteresowanie oglądających i pieniądze z reklam. Irytator Dyfuzyjny jest formą farigana ("pusta kiedyś-osoba bez duszy"), który robi dokładnie to. Pojawia się i robi skrajne rzeczy, by tylko wywoływać silne emocje ludzi. Po czym kompetentnie ucieka i znika. Jest istotą zdolną do skrzywdzenia dziecka, lub zabicia osoby tylko by wywołać odpowiednio silne emocje.
Impuls Walki Gdy ktoś spróbuje go powstrzymać albo gdy uzna, że eskalacja emocji przez przemoc będzie wyjątkowo efektowna.
Występowanie Miejsce, gdzie jest sporo ludzi. Miejsce, gdzie może być skrajnie irytujący i może wyrządzić duże szkody.
Czym się żywi Uwaga, emocje, chaos. Im silniejsze i bardziej negatywne emocje w jego stronę, tym jest silniejszy.
Atak Silniejszy, Szybszy, Broń Improwizowana, broń jak z kreskówek
Obrona Ciało Farigana; "nie zastrzelisz". Musisz skutecznie okaleczyć i zniszczyć dość biomasy.
Słabości Ogień. Bez emocji otoczenia nie ma wiele mocy.
Inne DUŻO szybszy niż zwykli ludzie
Gramatyka Najwybitniejszy Spektakl. Irytator dąży do Kontroli (Praecis) nad emocjami i uwagą otoczenia. Wykorzystuje celowe, skrajnie irytujące i transgresywne działania (Lacrimor: Kaprys, Maski, Makabra, Ruch), reżyserując publiczny spektakl chaosu i negatywnych emocji.

4.5. Anomalia: Warsztat Porzuconych Wynalazków #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Laboratorium, pracownia lub hala magazynowa pełna dziwnych, porzuconych wynalazków i niedokończonych projektów technologicznych. Każde urządzenie wygląda na częściowo rozmontowane lub porzucone w trakcie pracy. Każde wygląda na prawie przydatne, wymaga jedynie trochę pracy więcej.
Impuls Anomalii Sprawić, by ktoś dokończył i uruchomił jak najwięcej wynalazków. Geniusz nie może się marnować.
Występowanie Opuszczone ośrodki badawcze, fabryki, prywatne warsztaty genialnych naukowców.
Jak działa Osoba, która wejdzie w obszar Anomalii czuje obsesyjną potrzebę dokończenia porzuconych projektów. Im dłużej pozostaje w obszarze, tym bardziej skupia się na pracy, tracąc poczucie czasu, głodu i zmęczenia. Wynalazki same podsuwają pomysły, jak je skończyć. Efekty końcowe są zwykle niebezpieczne, absurdalne, lub zupełnie bezcelowe, choć genialne technicznie.
Jak działa, mechanicznie Mechanika Uzależnienia - narastające Żetony Entropiczne. A wynalazki FAKTYCZNIE są przydatne, choć póki się jakiś posiada, to Entropia rośnie (reprezentując ciągły wpływ Anomalii na osobę). To nie jest zbiór wynalazków. To JEDNA Anomalia w formie WIELU wynalazków. Zawsze znajdziesz tam coś, co można wykorzystać. Pytanie, ile trzeba zapłacić by wynalazek dokończyć.
Źródło Energii Obsesyjna determinacja, ambicja i kreatywność osób pod wpływem Anomalii.
Słabości Fizyczne wyciągnięcie osoby z Warsztatu. Zniszczenie wynalazków poza Warsztatem. Niesapienty.
Wpływ Lacrimor Kaprys, Indywidualistyczna ekspresja techniczna.
Wpływ Praecis Narzędzia, Kontrola nad mechanikiem
Wpływ Obu Energii Perfekcyjny, obsesyjny akt kreacji w służbie kompletnie kapryśnego celu
Gramatyka Najwybitniejszy Spektakl. Anomalia narzuca Kontrolę (Praecis) nad wolą ofiar, zmuszając je do aktu Tworzenia (Praecis) i używania Narzędzi (Praecis). Cel tej kompulsywnej kreacji jest często podyktowany Kaprysem (Lacrimor) samej anomalii lub echem jej twórcy