Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Interis - Sempitus #


1. Podstawowe dane #

Kategoria Wartość
Impuls przewodni Zatrzymajmy wszelkie procesy, wszelką zmianę, energię, wszelkie istnienie, aż pozostanie tylko zamrożona, niezmienna pustka.
Linia emocjonalna Głęboki Pesymizm, Ostateczna Rezygnacja, Głębokie poczucie braku sensu, braku przyszłości i nieuchronności ostatecznego zatrzymania.
Koncept łączący Ostateczna Stagnacja: Nieodwracalne zatrzymanie wszelkiej zmiany, energii i procesu w wiecznej, niezmiennej pustce.
Interis wnosi Wymazywanie, Niszczenie, Usztywnienie Fatum Końca, Pustka
Entropia, Znaczenia, Przeznaczony Koniec, Niemożliwy Ogrom Nicości
Sempitus wnosi Niezmienna Staza, Stabilizacja, Utrzymanie, Zamrożenie
Prawda, Ochrona, Przeszłość
Dla Interis dominującej Beznadziejna Maleńkość: Niemożliwy Ogrom, Pustka, Rozpad Znaczeń przez Stazę, Stabilizację, Zamrożenie.
"Wobec ogromu pustki i nieuchronności końca, wszelki wysiłek i znaczenie są tylko chwilowym złudzeniem."
Dla Sempitus dominującej Bezruch Absolutny: Niezmienna Staza, Zamrożenie przez Przeznaczony Koniec, Pustkę, Entropię, Wymazanie Ruchu.
"Cały ruch się zatrzyma. Wszystko zamarznie. Kosmiczna maszyna przestanie działać."
Koncepty powiązane Śmierć Cieplna Wszechświata, Wieczny Bezruch, Krystalizacja Nicości, Zero Absolutne, Zatrzymanie Czasu, Niezmienność Niebytu, Brak Nadziei

2. Krótkie omówienie #

Interis-Sempitus, Ostateczna Stagnacja: Nieodwracalne zatrzymanie wszelkiej zmiany, energii i procesu w wiecznej, niezmiennej pustce.. Ta diada jest ucieleśnieniem końca wszelkiego ruchu, zmiany i znaczenia. Łączy dążenie Interis do pustki, entropii i wymazania z obsesją Sempitus na punkcie stazy, niezmienności i zamrożenia. To energia ostatecznego zatrzymania, śmierci cieplnej wszechświata w skali mikro i makro.

Gdy Interis dominuje, mamy do czynienia z Beznadziejną Maleńkością. Nie ma niczego, co jesteśmy w stanie zrobić - wszystkie jest za duże i zbyt niemożliwe do zmiany. Jesteśmy za mali, zbyt nieznaczący, rzeczy które robimy nie mają żadnego znaczenia i nawet jeśli wydaje nam się że cokolwiek osiągnęliśmy to nadal nie udało nam się wpłynąć na bezduszne światło gwiazd i nieuchronne nadejście śmierci cieplnej wszechświata. Niemożliwy Ogrom, Pustka i Rozpad Znaczeń Interis są wzmocnione przez Stazę, Stabilizację i Zamrożenie Sempitus. Nic co robimy nie ma znaczenia i nigdy go nie miało.

Gdy Sempitus dominuje, mamy do czynienia z Bezruchem Absolutnym. Energia znika. Wszystko staje się niezmienne. Nic się nie rusza. Wszystko się zatrzymuje. Dynamizm układu przestaje działać. Innymi słowy - pełne wyłączenie jakichkolwiek form energii, ruchu, procesów biochemicznych i życia. Łączy nieuchronność końca i wymazania Interis z niezmiennością i stabilizacją Sempitus. To perspektywa, w której entropia osiągnęła swój cel, a czas i ruch straciły znaczenie.

Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:

Prawdziwa moc diady Interis-Sempitus polega na Ostatecznym Zatrzymaniu. Jest to zdolność do wymuszenia absolutnej stagnacji, wymazania energii, ruchu i znaczenia, doprowadzając dowolny system lub byt do stanu wiecznej, zamrożonej pustki. Ostateczne Zatrzymanie jest czymś, przed czym nie da się bronić. Nie ma nadziei. Jest tylko Rezygnacja.


3. Przykładowe efekty magiczne #

3.1. Przykład Czaru: Wygaszenie Energii #

"Cisza. Spokój. Koniec wszelkiego ruchu."

Kategoria Wartość
Efekt Nieważne, z czym Mag nie ma do czynienia, wszystko operuje na jakiejś formie energii. Człowiek ma chęć działania i 'bufor niezmęczenia'. Pojazd ma silnik i paliwo. Ten czar polega na tym, że Mag wysysa energię każdego bytu, wprowadzając go w całkowity bezruch. Ogień zgaśnie. Pocisk nie wybuchnie. Człowiek zaśnie. Pojazd przestanie działać i znieruchomieje. Cokolwiek było w ruchu, jakiekolwiek procesy nie występowały - wygaszą się.
Gramatyka Sempitus: Niezmienna Staza, Zamrożenie. Interis: Pustka, Entropia, Wymazanie Ruchu
Trudność Różne, ale zwykle (Standardowy)
Skażenie (3 - Zwykłe). Ale jeśli to wymaga niewielkiego, punktowego wygaszenia to oczywiście mniej. A jeśli to wielki pożar, więcej.
Typowy Czas Rzucania (Zwykłe)
Zastosowanie Neutralizacja czegokolwiek niebezpiecznego

3.2. Przykład Czaru: Ekran Neutralizacji #

"Wszystko, co nam zagraża to forma energii. A każda energia się kończy."

Kategoria Wartość
Efekt Jeśli mag musi przedostać się przez obszar, który zawiera określone zagrożenie środowiskowe, jest w stanie postawić 'ścianę energetyczną'. Ta ściana neutralizuje wszelkie formy energii, od kinetycznej przez cieplną do elektromagnetycznej. Wygodne, jeśli silniki nie są ekranowane i trzeba coś naprawić...
Gramatyka Sempitus: Niezmienna Staza, Zamrożenie, Stabilizacja. Interis: Niemożliwy Ogrom, Pustka, Entropia, Wymazanie Ruchu
Trudność (Standardowa)
Skażenie (3 - Zwykłe) lub (4 - Niebezpieczne), zależnie od sytuacji, siły neutralizowanej energii itp
Typowy Czas Rzucania (Zwykłe), choć czasem, przy większych problemach przydałby się (Rytuał)
Zastosowanie Budowanie bezpiecznej drogi

3.3. Przykład Czaru: Wiązka Energii Zero #

"Nie będzie niczego. Nawet atomy się zatrzymają."

Kategoria Wartość
Efekt Mag emituje strumień anty-energii — wiązkę redukującą temperaturę otoczenia do poziomu bliskiego zera absolutnego (ok. 50 kelwinów). Jest to niezwykle niszczycielska forma energii: większość materiałów staje się krucha, powietrze kondensuje się i zamarza, a struktury fizyczne rozpadają się przy najmniejszym nacisku. Interis nadaje tej wiązce dodatkowy aspekt entropicznego rozpadu, wymazując spójność materii na poziomie strukturalnym.
Efekt końcowy to „wiązka energii zero” – narzędzie zdolne do unicestwienia większości obiektów znajdujących się na jej drodze.
Gramatyka Sempitus: Zamrożenie, Zatrzymanie, Stabilizacja. Interis: Entropia, Rozpad, Pustka.
Trudność (Podniesiona). Trudno jest kontrolować działanie wiązki tak intensywnej, by nie zniszczyć więcej, niż zamierzono.
Skażenie (4 – Niebezpieczne). Osiągnięcie tak niskiej temperatury wymaga ogromnej siły i precyzji; powietrze samo w sobie staje się przeciwnikiem, jako przewodnik ciepła. Wiązka nie może być stała. To raczej krótki impuls, błysk energii.
Typowy Czas Rzucania (Zwykłe)
Zastosowanie Niszczenie, walka

3.4. Przykład Czaru: Koszmar Nicości #

"Widzisz, to wszystko i tak nie ma znaczenia..."

Kategoria Wartość
Efekt Mag pokazuje Adresatowi świat, w którym ostatnia gwiazda zgaśnie (Interis). Adresat obcuje nieznośnie długo (ze swojej perspektywy; Sempitus tu pomaga) z Nicością. Gdy trans się skończy, Adresat jest całkowicie rozbity. ZROZUMIAŁ tę diadę. Nigdy nie chce wrócić do krainy nicości...
Gramatyka Interis: Ogrom, Pustka. Sempitus: Prawda, Staza.
Trudność (Standardowa)
Skażenie (3 - Zwykłe)
Typowy Czas Rzucania (Zwykłe)
Zastosowanie Łamanie woli, wyłączenie przeciwnika z akcji. W łagodniejszej wersji: demotywacja i wygranie debaty.

3.5. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.6. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

4. Przykładowe potwory i anomalie #

4.1. Potwór: Gelidatria, Zamrażająca Serca #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Smukła, unosząca się w powietrzu istota o ciele utkanym z lodowych taśm i cienkich, migotliwych wstęg. Przypomina skrzyżowanie meduzy i sowy. W jej obecności dźwięk się nie pojawia; w pełni go tłumi.
Działanie Gdy zbliża się do swoich ofiar, dotyka ich parzydełkiem i ich 'zamraża', unieruchamia i spowalnia ich procesy życiowe - wszystko bezszelestnie. Następnie porywa swoją ofiarę do swojego gniazda. Tam wysysa z niej wszystkie uczucia i potencjał uczuć, które nie pasują do Interis-Sempitus i puszcza ich wolno.
Ofiary Gelidatrii są zimne, ciche i nie do końca są sobą. A połączenie Sympatyczne sprawia, że Gelidatria może się nimi żywić.
Impuls Walki Głód
Występowanie Skrajnie niekorzystne obszary, zwykle bardzo zimne. Czasem - kosmos.
Czym się żywi Potencjałem uczuć (przez Sympatię), energią życiową ofiar.
Atak Dotyk parzydełek powodujący natychmiastowe Zamrożenie (efekt magiczny), wysysa krew, atakuje z zaskoczenia
Obrona Lokalny obszar absolutnej ciszy, regeneracja (Sempitus)
Słabości Wrażliwa na ciepło, nie jest szybka
Inne Nie jest najszybsza, ale potrafi poruszać się w przestrzeni (nieważne czy ma powietrze czy próżnię)
Wpływ Interis Pustka, entropia emocjonalna, wymazanie uczuć.
Wpływ Sempitus Niezmienność, zamrożenie procesów, stagnacja emocjonalna.
Wpływ Obu Energii Bezruch

4.2. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Działanie
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Gramatyka

4.3. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Działanie
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Gramatyka

4.4. Anomalia: Pole Bezsensownych Starań #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Mglista, spłowiała przestrzeń, jakby światło traciło tu barwę. Dźwięki brzmią stłumione, jakby przytłumione przez grubą warstwę powietrza. Roślinność wygląda na żywą, ale się nie porusza. Ogólnie jest cicho i mało ruchu.
Impuls Anomalii Zatrzymać wszystkie zmiany, wyłączyć wszelki ruch. Zniechęcić do istnienia.
Występowanie Cmentarze, miejsca wielkich tragedii, bagna
Jak działa W obszarze anomalii żywe istoty powoli tracą wolę działania. Ruchy stają się coraz cięższe, decyzje coraz trudniejsze. Zmniejsza się oddech, ciśnienie krwi, funkcje poznawcze. Myśli o bezsensie, rezygnacji i zmęczeniu rosną. W końcu większość po prostu... siada. Albo leży. I zostaje.
Jak działa, mechanicznie Wszystkie akcje - fizyczne i mentalne - mają dodatkowe Żetony Entropii. Żeton Entropii sprawia, że postać nie chce czegoś robić. Nie widzi powodu. Po przekroczeniu pewnej ilości Entropii, postać tu zostaje. Nie ma powodu iść dalej. Lepiej się poddać, nic nie ma sensu.
Źródło Energii Echo katastrofy, które odbiło się w Eterze.
Słabości BARDZO silna determinacja, wola, jasny cel pomagają przejść przez Pole Bezsensownych Starań. Pomagają też rzeczy przynoszące radość: muzyka, wspomnienia miłości, dziecięca energia.
Wpływ Interis Pustka, Rozpad Znaczeń
Wpływ Sempitus Staza, Stabilizacja
Wpływ Obu Energii Brak Nadziei, Poddanie się

4.5. Anomalia: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Anomalii
Występowanie
Jak działa
Jak działa, mechanicznie
Gramatyka
Źródło Energii
Słabości

4.6. Anomalia: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Anomalii
Występowanie
Jak działa
Jak działa, mechanicznie
Gramatyka
Źródło Energii
Słabości