Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Exemplis - Praecis #


1. Podstawowe dane #

Kategoria Wartość
Impuls przewodni Stwórzmy coś wiecznego i doskonałego, co zdefiniuje rzeczywistość i przywróci świat do służby ludzkości.
Linia emocjonalna Duma z ludzkiej potęgi twórczej, ambicja sięgająca gwiazd, podziw dla porządku i doskonałości, optymizm. Nasze dzieła zwyciężą.
Koncept łączący Ludzkość Zwycięska: my jako ludzie zwyciężymy. Nasz geniusz i zdolność do ujarzmiania natury sprawia, że my władamy światem.
Exemplis wnosi Intensyfikacja, Rozwój, Legendaryzacja, Perfekcja, Oczyszczenie, Pryzmat
Rzeczywistość i Symbole, Mity i Legendy
Dążenie do Perfekcji
Praecis wnosi Władanie, Kontrolowanie, Tworzenie, Unifikacja, Ekspansja
Rzeczywistość Materialna, Narzędzia, Koordynacja Grupowa, Cywilizacja
Dla Exemplis dominującej Legendarne Dzieła: Rozwój, Perfekcja przez Narzędzia, Cywilizacja, Tworzenie
"Technologie, anomalie, magia, cywilizacja. Wykorzystujemy wszystko jako narzędzia. Nasze dzieła przerosną nas samych."
Dla Praecis dominującej Kontrola Absolutna: Kontrolowanie, Ekspansja, Cywilizacja przez Rzeczywistość, Symbole, Rozwój
"Ekosystem pod kontrolą. Nie ma nic chaotycznego. Wszystko jest przewidywalne. Wszystko jest w służbie ludzkości. Przejęliśmy cały świat."
Koncepty powiązane Megastruktury, Perfekcyjne Systemy, Arcydzieła Inżynierii, Legendarne Artefakty, Nanofabrykatory, Budowanie Imperium, Ujarzmianie Natury i Chaosu, Utopia Kontrolowana

2. Krótkie omówienie #

Exemplis-Praecis, Ludzkość Zwycięska: my jako ludzie zwyciężymy. Nasz geniusz i zdolność do ujarzmiania natury sprawia, że my władamy światem.. Exemplis-Praecis, Ludzkość Zwycięska: my jako ludzie zwyciężymy. Nasz geniusz i zdolność do ujarzmiania natury sprawia, że my władamy światem..

iada dążenia do trwałego panowania nad rzeczywistością i usunięcia wszelkich problemów i niedogodności poprzez tworzenie doskonałych, monumentalnych dzieł i systemów. Łączy ona pęd do perfekcji, tworzenia legend i intensyfikacji (Exemplis) z umiejętnością budowania, kontrolowania, organizowania i używania narzędzi na skalę cywilizacyjną (Praecis). Ludzkość powinna ujarzmić świat. Bo jako ludzie jesteśmy zdolni do pokonania każdego zagrożenia, nawet pozornie niemożliwych do pokonania: Końca Wszystkiego i Śmierci.

Gdy Exemplis dominuje, mamy Legendarne Dzieła. Stworzenie namacalnego lub koncepcyjnego arcydzieła, które samo w sobie jest manifestacją potęgi i doskonałości. Powstają legendarne bronie, niezdobyte twierdze, niemożliwe maszyny, megastruktury pozornie przeczące prawom fizyki, czy idealnie zaprojektowane systemy. Doskonałość dzieła jest celem samym w sobie, świadectwem triumfu ludzkości. Nawet magia jest możliwa do ujarzmienia.

Gdy Praecis dominuje, mamy Kontrolę Absolutną. Celem staje się ustanowienie i utrzymanie trwałego, wszechogarniającego porządku i kontroli dla dobra ludzkości. Wszystko jest możliwe do przewidzenia, wszystko da się zaplanować i zmierzyć. Chaos został unicestwiony. Nie mamy już żadnych problemów. Wygraliśmy świat.

Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:

Prawdziwa moc diady Exemplis-Praecis polega na Ludzkości Zwycięskiej. Nasze dzieła pokonają każde zagrożenie i będziemy w stanie kontrolować i wpływać na wszelkie aspekty rzeczywistości. Nic nie jest w stanie zatrzymać nieskończonego postępu ludzkości. Świat należy do nas.


3. Przykładowe efekty magiczne #

3.1. Przykład Czaru: Arcydzieło Rzemiosła #

"To nie tylko ostrze, to prawdziwy symbol. Moc zaklęta w metalu i przeznaczeniu."

Kategoria Wartość
Efekt Mag wzmacnia dany przedmiot (broń, narzędzie, artefakt), sprawiając, że staje się on idealny do pełnienia określonej roli. Exemplis uwypukla pożądane cechy (ostrzejsze, celniejsze, wytrzymalsze), dążąc do perfekcji w zakresie przeznaczenia tego artefaktu. Praecis zapewnia dostosowanie narzędzia do pożądanej funkcji (leży lepiej w dłoni, automatycznie się czyści, sama amunicja trafia do magazynka), precyzyjną konstrukcję i zwiększa efektywność.
Gramatyka Praecis: Narzędzia, Tworzenie, Optymalizacja. Exemplis: Perfekcja, Legendaryzacja, Intensyfikacja.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Im większy i bardziej skomplikowany byt, tym Trudność rośnie. Im bardziej przedmiot jest związany z historią (czy w ogóle ma jakąś historię), tym bardziej Trudność spada.
Skażenie (3 - Zauważalne).
Typowy Czas Rzucania Rytualne (minimum godzina). Wymaga wkomponowania historii, symboliki oraz zrozumienia przedmiotu.
Zastosowanie Mamy uszkodzone / nie dość sprawne urządzenia / są w złym stanie i w złych warunkach.

3.2. Przykład Czaru: ? #

"Anielska artyleria": ostrzał faktycznej artylerii, perfekcyjny, bez odchyleń. Innymi słowy - narzędzia zrobią dokładnie to co powinny zgodnie z intencją użytkownika. Jeśli to MOŻLIWE nawet jeśli mało prawdopodobne, to się to STANIE.

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.3. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.4. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.5. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.6. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.7. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

4. Przykładowe potwory i anomalie #

4.1. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Działanie
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Wpływ Exemplis
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

4.2. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Działanie
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Wpływ Exemplis
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

4.3. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Działanie
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Wpływ Exemplis
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

4.4. Anomalia: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Anomalii
Występowanie
Jak działa
Jak działa, mechanicznie
Źródło Energii
Słabości
Wpływ Exemplis
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

4.5. Anomalia: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Anomalii
Występowanie
Jak działa
Jak działa, mechanicznie
Źródło Energii
Słabości
Wpływ Exemplis
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii