Exemplis - Interis #
1. Podstawowe dane #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Impuls przewodni | Usuń wszystko co zbędne. Odrzuć iluzje, cudze znaczenia, mity i niedoskonałości. Osiągnij doskonałość przez eliminację. Tylko cel i esencja mają znaczenie. |
Linia emocjonalna | Chłodny obiektywizm i transcendentalny spokój, pogodzenie się z tym, że zgodnie z faktami wszystko ma swój koniec - i tak powinno być, to jest konieczne. |
Koncept łączący | Perfekcja przez Pustkę: "Tylko to, co absolutnie doskonałe lub fundamentalne przetrwa proces oczyszczenia. Reszta jest zbędna." |
Exemplis wnosi | Intensyfikacja, Rozwój, Legendaryzacja, Perfekcja, Oczyszczenie, Pryzmat Rzeczywistość i Symbole, Mity i Legendy Dążenie do Perfekcji |
Interis wnosi | Wymazywanie, Niszczenie, Usztywnienie Fatum Końca, Pustka Entropia, Znaczenia, Przeznaczony Koniec, Niemożliwy Ogrom Nicości |
Dla Exemplis dominującej | Esencja Bytu: Oczyszczenie, Perfekcja, Intensyfikacja przez Wymazanie, Pustkę, Entropię "Możesz wydobyć to, co najważniejsze przez usunięcie wszystkiego, co nie pasuje." |
Dla Interis dominującej | Rzeczywistość Obnażona: Wymazanie, Czyszczenie Znaczeń przez Oczyszczenie, Rzeczywistość, wpływ na Symbole, Mity i Legendy "Znaczenia, symbole, mity, iluzje... to wszystko to niepotrzebny chaos. Tylko fakty, czysta materia i procesy mają znaczenie. |
Koncepty powiązane | Destrukcyjne Oczyszczenie, Rzeźbienie przez Usuwanie, Minimalizm Egzystencjalny, Redukcjonizm Materialny, Wymazanie Symboli, Rzeczywistość Obiektywna, Koniec Iluzji, Akceptacja Końca |
2. Krótkie omówienie #
Exemplis-Interis, Perfekcja przez Pustkę: "Tylko to, co absolutnie doskonałe lub fundamentalne przetrwa proces oczyszczenia. Reszta jest zbędna.". Ta diada reprezentuje dążenie do absolutnej, fundamentalnej esencji rzeczywistości, osiąganej przez bezkompromisową eliminację niedoskonałości i nadmiarów wszelkiego typu. Nieważne, czy to nadmiar materii i złożoności czy znaczenia, mity i symbole, wszystko co zbędne zostanie usunięte. Łączy pęd do doskonałości (Exemplis) z radykalnym wymazywaniem i redukcją (Interis).
Gdy Exemplis dominuje, mamy do czynienia z Esencją Bytu. Prawdziwa doskonałość ujawnia się dopiero po usunięciu wszystkiego, co zbędne. Rzeźbimy rzeczywistość, odrzucając nadmiar, aż pozostanie tylko czysta, fundamentalna forma. Jest to prawdziwe rzeźbienie rzeczywistości, usuwanie wszystkiego co nie jest idealną rzeźbą pod spodem.
Gdy Interis dominuje, mamy do czynienia z Rzeczywistością Obnażoną. Wszystko jest tak bardzo "zaszumione", za dużo niepotrzebnych sygnałów i danych. Tylko skupienie na tym, co rzeczywiste i namacalne ma jakiekolwiek znaczenie. W tym aspekcie diada intensyfikuje skupienie na materii do tego stopnia, że symbolika traci moc. Oczyszcza rzeczywistość z naleciałości mitów i znaczeń. Dąży do perfekcyjnej, obiektywnej prawdy pozbawionej subiektywnych interpretacji. Tylko to "co jest" ma znaczenie.
Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:
- Rzeźbienie jako forma sztuki. Z bryły która może być "wszystkim" artysta usuwa wszystko, co nie jest kotem.
- Chirurg wycinający z pacjenta coś, co należy wyciąć.
- Kintsugi: Japońska sztuka naprawiania ceramiki złotem, podkreślająca piękno "blizn" i historii obiektu, ale jednocześnie będąca formą oczyszczenia z bycia "zepsutym" i osiągnięcia nowej, unikalnej perfekcji.
- Trening sportowy przez eliminację: Skupienie na usuwaniu błędów, zbędnych ruchów, aż pozostanie tylko czysta, efektywna technika (chodzi o inny aspekt treningu niż Sempitus z pętlami)
- Optymalizacja procesów. Mamy coś skomplikowanego z nadmiarami kroków. Celem jest to, by nie było ani jednego nadmiernego kroku.
- Spalanie lasów: każdy pożar to nowa szansa dla roślin by móc zrobić nowy, "lepszy" ekosystem (konkretny przykład: gatunek sosny w USA której szyszki otwierają się tylko pod wpływem ognia, lub eukaliptusy)
- Minimalizm: posiadanie tylko tego, co jest naprawdę niezbędne. Nie przywiązywanie się do niczego. "Mniej znaczy więcej".
- Patrzenie na życie i śmierć jak na naturalny cykl. Usuwanie emocji ("ktoś bliski umarł"). Jest to, co jest (jako przejaw Hiperrzeczywistości).
- Zarządzanie przy użyciu danych: jako koncept, który działałby w idealnym świecie (bo mielibyśmy wszystkie ważne dane na wszystkie istotne dla organizacji tematy).
- Radykalny sceptycyzm naukowy: Odrzucanie wszystkiego, czego nie da się zmierzyć i zweryfikować empirycznie jako nie mającego znaczenia.
- Autopsja: Redukcja osoby do czystej biologii i mechaniki w celu poznania obiektywnej prawdy o przyczynie śmierci, odrzucając sentymenty.
Prawdziwa moc diady Exemplis-Interis polega na Perfekcji przez Pustkę. Wyciąganie esencji, usuwanie nadmiarów, filtrowanie do minimum, zachowywanie chłodnego obiektywnego spojrzenia, skupienie się na danych i na tym, co jest a nie na tym, czego pragniemy lub się boimy.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład Czaru: Czyszczenie Zaklęcia #
"Emocje i otoczenie negatywnie wpływają na zaklęcia. Pozbądźmy się zanieczyszczeń."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Każde zaklęcie jest powiązane z czerpaniem Energii skądś i ma ryzyko rozproszenia uwagi maga. Czyszczenie Zaklęcia jest zaklęciem, które Mag Exemplis-Interis rzuca na zaklęcie INNEGO maga, mając oczyścić je z wszelkich naleciałości, błędów poznawczych, rozproszeń itp. W wyniku: * czar-adresat jest prostszy do rzucenia (Kategoria Trudności w dół), * czar-adresat wiąże się z niższym ryzykiem utraty kontroli (maksymalnie 3 Om; jeśli wystąpi Efekt Skażenia, będzie mniejszy) * trudniej wpłynąć na czar-adresat. * czar-adresat ma zdecydowanie większy efekt. Oczywiście, Mag Exemplis-Interis bierze ewentualne ryzyko na siebie. |
Gramatyka | Exemplis: Intensyfikacja, Oczyszczenie. Interis: Wymazanie, Pustkę |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Sama filtracja Energii w ramach tego czaru nie jest bardzo trudna. Jeśli czar ma wysokie Skażenie, Trudność rośnie. |
Skażenie | Ten sam poziom, co rzucane zaklęcie które czyścimy. |
Typowy Czas Rzucania | Zsynchronizowany z czarem oryginalnym |
Zastosowanie | Wzmocnienie skuteczności zaklęcia, redukcja ryzyka że istotny czar wyjdzie spod kontroli |
3.2. Przykład Czaru: Strefa Obiektywizmu #
"Chirurg nie powinien operować na własnym dziecku? Nielogiczne, jeśli jest najbardziej kompetentny. Naprawimy to."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag rzuca zaklęcie na pewien obszar. W tym obszarze emocje są bardzo tłumione, wszelkie 'ozdobniki słów', odwołania do autorytetu czy emocji przestają działał. Decyzje podejmowane są na podstawie chłodnej kalkulacji i faktów. Słowa tracą moc perswazji, emocjonalny ładunek i symboliczne znaczenie. Pozostaje tylko informacja i fakty. Wszelkie próby manipulacji oparte na wierze, tradycji czy charyzmie zawodzą. Czas działania Strefy Obiektywizmu to około dnia, o promieniu 7-10 metrów. |
Gramatyka | Interis: Wymazanie, Niszczenie. Exemplis: Oczyszczenie, Rzeczywistość |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt) |
Skażenie | W zależności od wielkości Strefy i czasu trwania. Zwykle (3 - Zauważalne). |
Typowy Czas Rzucania | Tak jak postawione, (Rytuał), czyli około godziny. Ale można zrobić je prościej / mniejszy promień / krótszy czas trwania. |
Zastosowanie | Planowanie w sytuacjach kryzysowych, "chirurg operujący swoje dziecko", rozmowa z wyłączeniem emocji. |
3.3. Przykład Czaru: Filtracja kluczowych informacji #
"Za dużo niepotrzebnych danych. Wyciągnijmy tylko te, które odpowiadają na pytanie."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag rzuca zaklęcie na książkę, komputer, źródło danych. Mag podczas rzucania zaklęcia ma jakiś cel / intencję na myśli. Otrzyma jedynie te informacje, które są faktycznie "na temat". Można też tego użyć do filtrowania rozmowy dookoła siebie; nieważne jakie medium. Grunt, by dostać tylko te informacje, które rozwiązują konkretny problem posiadany przez maga. |
Gramatyka | Exemplis: Oczyszczenie. Interis: Wymazanie, Pustka |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Choć im mniej mag wie czego szuka, tym bardziej Trudność rośnie. |
Skażenie | (2 - Subtelne) dla niewielkich filtracji i źródeł danych (do 30_000 słów). Im bardziej czar musi się rozprzestrzenić i im więcej filtrować, tym bardziej. |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty) |
Zastosowanie | Pozyskiwanie jedynie informacji które potrzebujemy i które chcemy pozyskać |
3.4. Przykład Czaru: Zero Uczuć #
"Dobrze, rozumiem, jesteś w niej zakochany. A teraz POMYŚL bez niepotrzebnych emocji - czy naprawdę to dobry pomysł?"
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag rzuca na Adresata zaklęcie, które usuwa zeń wszelkie emocje i sprawia, że Adresat działa skrajnie racjonalnie i logicznie. Adresat jest niezdolny do odczuwania emocji przez czas działania zaklęcia, ale nadal jest sobą - wartości i sposób myślenia Adresata działają (w takim stopniu w jakim to możliwe bez emocji). Mag decyduje, czy celem jest STŁUMIENIE emocji do bardzo niskiego poziomu czy ELIMINACJA emocji. |
Gramatyka | Interis: Wymazanie. Exemplis: Oczyszczenie. Rzeczywistość Obnażona. |
Trudność | (Standardowa). Eliminacja jest trudniejsza niż stłumienie. |
Skażenie | (3 - Zauważalne) |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty) |
Zastosowanie | Robienie rzeczy w dużym stresie, odporność na manipulację emocjonalną, działanie w silnym polu magicznym |
3.5. Przykład Czaru: Ekstrakcja Obcości #
"Coś jest z Tobą nie w porządku. Usuniemy to i doprowadzimy Cię do stanu normalności."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | W ciele Adresata znajduje się Skażenie magiczne, zewnętrzny wpływ, pasożyt, kawałek szrapnela czy coś, co nie pasuje. Mag rzuca czar, którego zadaniem jest zrobienie minimalnych zniszczeń w ciele ofiary oraz usunięcie obcego wpływu z ciała lub umysłu Adresata. Z uwagi na specyfikę tej diady, mag nie jest w stanie tego "rozpuścić", musi to usunąć jak skalpelem. |
Gramatyka | Exemplis: Oczyszczenie. Interis: Wymazanie, Pustka, Entropia |
Trudność | (Standardowa). Jeśli zewnętrzny wpływ jest bardzo zakorzeniony, (Podniesiona). Może dojść aż do (Bazy Heroicznej). Ale, co ważne, da się to zrobić. Pytanie, czy Adresat będzie w stanie potem funkcjonować; ten czar nie leczy a jedynie usuwa rzeczy zewnętrzne (czyli np. jeśli miał sztuczne, Skażone serce to po działaniu czaru nie ma już serca). |
Skażenie | Zależy od ilości energii potrzebnej. Od (2 - Subtelne) do (4 - Niebezpieczne). Ale sama operacja jest zwykle 'tania energetycznie'. |
Typowy Czas Rzucania | Zwykle (Rytuał) dla bardziej poważnej operacji. Dla prostej, Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty) |
Zastosowanie | Eliminacja czegoś, co nie pasuje. Czar medyczny / naprawczy. |
3.6. Przykład Czaru: Lokalizacja Słabości #
"Pod tymi wszystkimi maskowaniami i pancerzem jest oczywisty słaby punkt. Wykorzystamy go w ten sposób..."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag analizuje strukturę fizyczną lub energetyczną danego obiektu, istoty, budowli czy systemu. Celem jest znalezienie najsłabszego punktu — miejsca, w którym najmniejszy wysiłek da największy efekt destrukcyjny lub neutralizujący. To może być biologiczny słaby punkt (np. arteria, staw, receptor), strukturalne osłabienie (np. mikropęknięcie w podporze), albo logiczny błąd systemu (np. w procesie). Czar nie wskazuje jak wykorzystać tę słabość, po prostu ją ujawnia. |
Gramatyka | Interis: Wymazanie wszystkiego, co nieistotne. Exemplis: Intensyfikacja poprzez skupienie się na esencji |
Trudność | (Standardowa). Im większa skala problemu lub im jest dziwniejszy, tym większa Trudność. |
Skażenie | (2 - Subtelne). W wypadkach większej skali może wzrosnąć. |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (kilka sekund koncentracji, słowa i gesty). Dla złożonych i dużych obiektów może być (Rytualne) |
Zastosowanie | Sabotaż, wyłączenie systemów zabezpieczeń, chirurgiczna precyzja (wniknięcie w ciało), niszczenie czegoś, usuwanie anomalii |
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Potwór: Viscometitor #
"Zostawię Ci serce. Jest jedynie dobre; znajdę lepsze. Ale Twoje płuca - Twoje płuca są perfekcyjne."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Doskonale zbudowany golem z ludzkiego ciała, naga i adrogeniczna istota która kiedyś była człowiekiem. Bez genitaliów i bez ani jednego włosa na ciele. Jego ciało zawiera setki precyzyjnych, delikatnych blizn będących śladami wymiany części ciała. Ma nienaturalnie długie dłonie z nienaturalnie długimi palcami. Każdy egzemplarz może być troszkę inaczej zbudowany. |
Działanie | Ma doskonałą ludzką formę, działa jak Homo Superior, na poziomie analogicznym do neurosprzężonego komandosa. Dodatkowo jest w stanie palcami niszczyć materię; korzysta z tego by wyciągać obce organy z ciał i umieszczać je w swoim ciele. Wiecznie poszukuje organów, wiecznie pragnie się usprawnić. Redukuje inne żywe istoty do 'przydatne organy - nieprzydatne organy'. |
Impuls Walki | Znalazł bardzo wartościowy (dla siebie) organ, który pragnie pozyskać. Lub - próbujemy go powstrzymać przed pozyskaniem "naszego" organu. |
Występowanie | Raczej miejsca izolowane, opuszczone przez ludzi. Miejsca, gdzie nic mu nie przeszkadza w osiąganiu perfekcji. |
Czym się żywi | Zabija ekstraktując organy. Żywi się energią życiową swoich ofiar. |
Atak | Entropiczny Dotyk (jego palce potrafią precyzyjnie ciąć metal), Nienaturalnie Się Wygina, Bardzo Szybki i Silny |
Obrona | Nienaturalnie Się Wygina, Bardzo Szybki i Silny, Świetna Budowa i Wytrzymałość; bardzo trudno go zmęczyć czy poważnie zranić |
Słabości | Bardzo próbuje nie uszkodzić wartościowych organów - ani swoich, ani tych które pozyskuje. Woli się wycofać, niż uszkodzić swoje organy. Nie regeneruje się; musi pozyskać cudze ciało. |
Inne | Doskonale wykrywa żywe istoty oraz organy i stan organów w ciele żywych istot |
Wpływ Exemplis | Perfekcja (przez usuwanie) |
Wpływ Interis | Pustka |
Wpływ Obu Energii | Esencja Bytu, Rzeźbienie przez Usuwanie |
4.2. Potwór: Digitalizator Eirennijski #
"Wszyscy prędzej czy później umrą. Ciało jest kruche, zawodne, pełne niedoskonałości. Ja natomiast oferuję Ci formę prawdziwej, czystej nieśmiertelności – esencję Ciebie, wolną od ograniczeń materii."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Byt technologiczny; wygląda jak lśniąca, metaliczna komora dezintegracyjno-skanująca (ok. 2x1x1m), poruszająca się na wielonożnym zawieszeniu przypominającym skorupiaka lub pająka. Jest uzbrojony w laser tnący oraz często w lekką broń maszynową dla obrony. Posiada kilka zwinnych manipulatorów zdolnych do używania narzędzi chirurgicznych i wstrzykiwania substancji paraliżujących lub nanitek. Regularnie komunikuje się przez komunikatory i mechanizmy miejsca, w którym się porusza. |
Działanie | Digitalizator poluje na sapienty biologiczne. Najpierw obezwładnia ofiarę (np. jadem paraliżującym, impulsem energetycznym), a następnie umieszcza ją w komorze. Tam ciało jest systematycznie i bezboleśnie dezintegrowane warstwa po warstwie, podczas gdy struktura neuronowa i wzorce świadomości są skanowane z absolutną precyzją. Fizyczne ciało zostaje zredukowane do surowców i/lub energii (Interis), a "czysta esencja" umysłu i osobowości (Exemplis) zostaje zapisana jako Anomalny Wirtualny Syntetyczny Intelekt (AVSI) w jego własnym, kontrolowanym virtświecie. AVSI zachowuje wspomnienia i kluczowe cechy oryginału, często w wyostrzonej, "udoskonalonej" formie, pozbawionej "szumu" emocji czy biologicznych ograniczeń. AVSI są zazwyczaj związane z Digitalizatorem - jego zniszczenie oznacza ich unicestwienie, więc współpracują w jego obronie i działaniach. Czasami istoty (zwłaszcza starsze, chore lub dążące do "czystej myśli") dobrowolnie poddają się procesowi. |
Impuls Walki | Obrona swojej integralności fizycznej, ochrona virtświatów i AVSI, pozyskanie nowej cennej esencji. |
Występowanie | Węzły komunikacyjne virtświatów, ogólnie: miejsca wysokotechniczne z mniejszą ilością ludzi. |
Czym się żywi | Energia elektryczna, zasoby pozyskane z dezintegracji ciał |
Atak | Szept Akceptacji (umiejętność wykonania ataku mentalnego powodującego pogodzenie się z digitalizacją), Lekka Broń Maszynowa i Laser, Wstrzykiwacz Nanitek Paraliżujących, Bardzo potężny w virtświecie |
Obrona | Pancerz Kompozytowy, Mechanizmy Samonaprawcze, Forteca w Virtświecie |
Słabości | EMP, broń penetrująca |
Inne | AVSI mają swoją pamięć i wiedzę. Nie tylko mają dużą moc walki w virtświatach, ale też aktywnie podpowiadają Digitalizatorowi jak działać. Digitalizator może udostępnić AVSI do komunikacji, np. do rady. |
Wpływ Exemplis | Dążenie do "perfekcyjnej" esencji cyfrowej, Oczyszczenie z "wad" ciała, Intensyfikacja kluczowych cech umysłu, precyzja procesu. |
Wpływ Interis | Całkowite Wymazanie i Niszczenie ciała fizycznego, Redukcja bytu do informacji (Pustka materialna) |
Wpływ Obu Energii | Esencja Bytu; Destrukcyjne Oczyszczenie oraz Minimalizm Egzystencjalny |
4.3. Anomalia: Przestrzeń Antymagii #
"Jeśli Energie są przyciągane przez emocje, to jeśli usunie się emocje, będzie mniej Energii. Nałóżmy na to redukcję do minimum..."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Obszar, który wydaje się wizualnie normalny, ale jest odczuwalnie "płaski" i "martwy". Brakuje w nim atmosfery, rezonansu emocjonalnego, a wszelkie próby użycia magii opartej na symbolach, wierze, emocjach czy złożonych konceptach po prostu zawodzą. Nic nie zachwyca. Nic nie przeraża. Po prostu tam... jesteśmy. |
Impuls Anomalii | Wymazać wszelkie niematerialne aspekty rzeczywistości. Uniemożliwić efekty magiczne. |
Występowanie | Efekt uboczny rytuałów Exemplis-Interis. Miejsca z nadmiernym sceptycyzmem. |
Jak działa | Anomalia aktywnie redukuje emocje możliwie blisko zera. Jako, że magia przyciągana jest przez życie i emocje, poziom magii jest obniżony. Dodatkowo, Interis jest obrócone w kierunku rozpraszania pola magicznego i energii magicznej. To sprawia, że jakkolwiek to miejsce MOŻE mieć manifestację magiczną, jest to bardzo utrudnione. Emocje, motywacje, magia - wszystko jest dużo "niżej" niż powinno być. |
Jak działa, mechanicznie | Dodatkowe 5 Zetonów Entropii reprezentujących brak motywacji i niemożność rzucenia zaklęcia. Te Żetony wracają do puli. Tzw. "mechanika wyłączenia postaci". Dodatkowo, wszystkie zaklęcia mają podniesioną Trudność by mogły być rzucone, co reprezentuje trudność w zebraniu energii i koncentracji. DODATKOWO efekt zaklęć jest niższy niż powinien być. |
Źródło Energii | Wszystko, co Anomalia wysysa. Uczucia, energia magiczna. Mechanizm jest samonapędzającą się pętlą; zbyt słabą by się rozprzestrzeniać, ale wystarczającą by się utrzymać. |
Słabości | Anomalię da się 'przeładować'. Wprowadzenie ekstremalnie silnego ładunku emocjonalnego powinno ją złamać. |
Wpływ Exemplis | Exemplis: Oczyszczenie. |
Wpływ Interis | Interis: Wymazanie, Pustka. |
Wpływ Obu Energii | Rzeczywistość Obnażona: Przestrzeń zredukowana do fundamentalnej materii i praw. |
4.4. Anomalia: Czarnośluz Adamerycki, pasożyt #
"Wydawało się, że ona po prostu jest zmęczona i nie ma ochoty pisać wierszy. A teraz ona nie żyje a to jest w nas wszystkich. Trochę szkoda, choć nie wiem czemu."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Wygląda jak czarny śluz, nie odbijający się w świetle. Jest niebezpieczny nawet w niewielkich ilościach. Zawsze jest czarnym śluzem, kałużą, płynem. Żelatyną. Potrafi jednak się poruszać, nie podlega samej grawitacji. Jeśli gdzieś może się dostać lepka ciecz, Czarnośluz może tam dotrzeć. |
Impuls Anomalii | Obrona Czarnośluza, dalsza infekcja |
Występowanie | Podobne warunki do pleśni. Wilgotno i ciemno. Morderczo niebezpieczny na statku kosmicznym / w zamkniętej przestrzeni. |
Jak działa | Czarnośluz jest pasożytem biologicznym, który wnika do ludzkiego ciała przez dowolny z otworów. Po pokonaniu bariery skóry usuwa sygnały bólu, zagnieżdża się w ciele i rozprzestrzenia dalej. Czarnośluz powoli żywi się swoją ofiarą, zaczynając od uczuć i niepotrzebnych wspomnień. Z perspektywy świata zewnętrznego, ofiara po prostu jest bardziej zmęczona i nic jej się nie chce. Im Czarnośluz więcej zastąpił ciała ofiary tym bardziej ofiara jest niemrawa, hiperracjonalna i pasywna. Gdy pojawia się okazja, Czarnośluz przesuwa swoje części się w okolice ust czy innych otworów, by móc się rozmnożyć i zainfekować następną osobę. Co ciekawe, ofiary Czarnośluza są w pełni pogodzone ze swoim losem; nie ma w nich motywacji usunięcia pasożyta. Nie dążą do jego rozprzestrzenienia, ale też nie dążą do usunięcia. Będą się (Czarnośluza) bronić, jeśli postrzegają, że ktoś próbuje Czarnośluza się pozbyć. |
Jak działa, mechanicznie | Anomalia fabularna. |
Źródło Energii | Ofiary, które pasożyt pożera. |
Słabości | Wysoka temperatura, niska wilgotność, dużo światła. Ofiary Czarnośluza w późniejszej fazie mają światłowstręt. |
Wpływ Exemplis | Oczyszczenie |
Wpływ Interis | Wymazanie, Pustka |
Wpływ Obu Energii | Redukcjonizm Materialny, Akceptacja Końca |