Alucis - Praecis #
1. Podstawowe dane #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Impuls przewodni | Jedność. Perfekcyjna Harmonia i Integracja. Usuńmy wszystkie bariery by pozbyć się chaosu i cierpienia. |
Linia emocjonalna | Jedność, miłość, kolektywizm. Optymistyczne zaufanie do siebie nawzajem i lepszego jutra. |
Koncept łączący | Połączenie W Całość: "Jesteśmy w stanie stać się jednością z innymi i naszymi narzędziami". |
Alucis wnosi | Ukojenie, Kreatywność, Harmonizacja, Ucieczka, Łagodzenie NieRzeczywistość Mentalna i Symboliczna, Piękno i Zachwyt. NieŚwiat, który być powinien |
Praecis wnosi | Władanie, Kontrolowanie, Tworzenie, Unifikacja, Ekspansja Rzeczywistość Materialna, Narzędzia, Koordynacja Grupowa, Cywilizacja |
Dla Alucis dominującej | Integracja: Harmonizacja przez Unifikację, Narzędzia, Koordynację "Połączenie się w jeden organizm myśli i uczuć, w którym zaniknęły granice i rządzi cudowna harmonia." |
Dla Praecis dominującej | Rój: Władanie przez Ukojenie, Harmonizację, Unifikację "Rój, sprawnie zorganizowany i jednolity, a zarazem zanurzony w słodkim poczuciu wspólnoty i wspólnej misji." |
Koncepty powiązane | Virtświaty, Ludzki Rój, Transhumanistyczne Połączenie |
2. Krótkie omówienie #
Alucis-Praecis, Połączenie W Całość: "Jesteśmy w stanie stać się jednością z innymi i naszymi narzędziami"..
Gdy Alucis dominuje, mamy do czynienia z Integracją. Alucis Harmonizuje komunikację i usuwa bariery przez Ukojenie i Pałac Myśli, uzyskując od Praecis Narzędzia i Koordynację. Dzięki temu bariery między ludźmi znikają, tak, jak znikają też bariery między wszelkimi sapientami. Alucis, mając dostęp do większej szerokości umysłów, rozpina nieprawdopodobnie piękne virtświaty i sprawia, że przekraczamy naszą ludzką naturę.
Gdy Praecis dominuje, mamy do czynienia z Rojem. Praecis zapewnia Kontrolę i Koordynację przez perfekcyjne połączenie Harmonii i Ukojenia Alucis. Każda jednostka pełni określoną rolę, każdy byt robi to, co należy. Stajemy się częścią czegoś większego tracąc naszą indywidualną tożsamość i jesteśmy szczęśliwi z uwagi na to, że kolektywnie pracujemy dla lepszego jutra. Posłuszeństwo nie jest przymusem - jest najskuteczniejszym i najprzyjemniejszym wariantem przyszłości.
Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:
- Niektóre korporacje czy sekty organizują swoim członkom życia od początku do końca, dając im opiekę, przyjemność i przynależność, dbając o każdy aspekt ich życia.
- Chiny i system kredytu społecznego: nagradzając i karząc obywateli w zależności od ich zgodności z normami społecznymi.
- Google i algorytmy personalizacji: technologia (Praecis) analizuje zachowania użytkownika i dostarcza tylko właściwe treści, tworząc złudzenie harmonii i zgodności (Alucis)
- Prawo Jante (Norwegia, Dania): "Nie myśl, że jesteś kimś wyjątkowym albo lepszym od nas". Niepisany kodeks społeczny promujący skromność, równość i podporządkowanie jednostki grupie, sprzyjając społecznej harmonii i jednolitości.
Prawdziwa moc diady Alucis-Praecis polega na Prawdziwej Jedności. Jedności tak przyjemnej i harmonijnej, że jednostki tracą jakikolwiek opór i bariery, a zarazem tak sprawnie zarządzanej, że trudno się z niej wyrwać. Bo po co?
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład Czaru: Inkarnacja Pojazdu #
"Ja i mój serwopancerz jesteśmy jednością. Jedna myśl, jeden ruch, jeden cel."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Użytkownik i maszyna posiadająca system kontrolny (np. pojazd, serwopancerz) tworzą doskonałą symbiozę, w której nie istnieje rozdział między pilotem a systemami sterującymi. Alucis zapewnia harmonijne interfejsowanie - użytkownik czuje maszynę jak własne ciało, myśli o ruchu, a maszyna wykonuje go natychmiast. Praecis zapewnia precyzyjne sterowanie i optymalizację, dając użytkownikowi możliwość płynnej współpracy z perfekcją ludzkiego dzieła. |
Gramatyka | Praecis: Technologia, Kontrola, Optymalizacja. Alucis: Interfejsowanie, Harmonia, Integracja. |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Jeśli to maszyna bardzo "obca", może być Trudność Podniesiona. |
Skażenie | (3 - Zauważalne) przy normalnym użyciu (1-2 godzin). Przy długotrwałym użytkowaniu (kilka godzin+) pojawia się (4 - Niebezpieczne). |
Typowy Czas Rzucania | Rytualne (około godziny). Tu trzeba zbudować prawidłowy interfejs, głębsze neurosprzężenie i zabezpieczyć się przed problemami. Można rzucić jako czar Zwykły (kilka sekund), ale wtedy Trudność i Skażenie są podniesione. |
Zastosowanie | Perfekcyjne pilotowanie w trudnych warunkach |
3.2. Przykład Czaru: Zaszczepienie Ideałów #
"Teraz wiesz, czemu to robię. Czemu Ty miałbyś chcieć robić inaczej?"
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag zaszczepia swoje wartości i przekonania ofierze, nadpisując to, co ofiara lubi lub czego pragnie. Ofiara pragnie tego, co mag. Ofiara ma te same cele, co mag. Tymczasowy "przeszczep" wartości i przekonań, by zapewnić sobie lojalną współpracę ofierze. Rojowa kontrola. |
Gramatyka | Praecis: Kontrola, Władanie. Alucis: Szczęście, Piękno |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). W wypadku szczególnie silnej woli lub obcych ideałów, Trudność Podniesiona. |
Skażenie | (3 - Zauważalne) dla godziny czy dwóch. Dla efektu trwającego dłużej, (4 - Niebezpieczne). |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (kilka sekund). Rytualne (około godziny) rzucanie czaru przedłuża efekt czaru długoterminowo. |
Zastosowanie | Zapewnienie sobie czyjejś lojalnej współpracy, przesłuchanie, infiltacja |
3.3. Przykład Czaru: Wgląd w Harmonię #
Znajdź błędną nutę w harmonii...
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag rzuca zaklęcie, które skanuje otoczenie, próbując wychwycić wszelkie odchylenia od przewidywalnego porządku i harmonii, od tego co "powinno być". Analizuje procesy, dokumenty, myśli, byty zakłócające harmonię interpretowaną jako piękną melodię systemu. Wynik nie zawsze jest jednoznaczny; mag otrzymuje strzępy informacji, wizje, szepty i przebłyski myśli, które musi poprawnie zinterpretować. Ale dzięki Alucis powinien być w stanie jakoś zinterpretować harmonię systemu. |
Gramatyka | Praecis: Porządek, Hierarchia, Kontrola. Alucis: Integracja, Piękna Muzyka |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Jednak jeśli otoczenie jest złożone, chaotyczne lub ukryte, Trudność może wzrosnąć. |
Skażenie | (4 - Niebezpieczne). Zaklęcie wymaga znacznych pokładów energii, by objąć większy obszar i przebić się przez potencjalne warstwy iluzji i oszustwa. |
Typowy Czas Rzucania | Rytualne (około godziny). Niestety, mag musi się "rozpełznąć" na całość otaczającej go rzeczywistości. |
Zastosowanie | Poszukiwanie anomalii, odnajdywanie błędów w systemach, analiza społeczności i struktur pod kątem ukrytych nieprawidłowości. |
3.4. Przykład Czaru: Panoptikon #
"Nie mam jednej pary oczu. Mam ich tysiące. Widzę każdym sensorem i każdą maszyną."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag rozszerza swoją świadomość na dowolne interfejsy wizualne, sensoryczne i informacyjne w określonym obszarze. Rozszerza swoją świadomość. Jest wszędzie, widzi wszystko i przetwarza to jednocześnie. Może odbierać dane z kamer, czujników, dronów, sieci komputerowych i podłączonych organizmów, a następnie interpretować je jako jedną spójną perspektywę. |
Gramatyka | Alucis: Harmonizacja, Pałac Myśli. Praecis: Ekspansja, Unifikacja, Narzędzia |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). |
Skażenie | (4 - Niebezpieczne). |
Typowy Czas Rzucania | Rytualne (około godziny). Da się to rzucić jako "zwykłe", ale wtedy w mniejszej skali. |
Zastosowanie | Próba znalezienia czegoś |
3.5. Przykład Czaru: Zwierzęcy Agent #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag interfejsuje ze zwierzęciem, droną, czymś "o mniejszym umyśle" (dalej: Agent). Łączy się z nim perfekcyjnie i albo pozwala Agentowi robić co Agent chce, od czasu do czasu patrząc jego oczami lub komunikując się z nim, albo przejmuje nad nim kontrolę i steruje nim jakby był narzędziem pod kontrolą. |
Gramatyka | Alucis: Harmonizacja, Łagodzenie. Praecis: Unifikacja |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). |
Skażenie | (2 - Subtelne). |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (kilka sekund). |
Zastosowanie | Infiltracja, podsłuchiwanie (bez Alucis by nie było możliwości translacji ze "zwierzęcego" w ludzki) |
3.6. Przykład Czaru: Perfekcyjna Koordynacja Rojowa #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag łączy ze sobą grupę istot i tworzy z nich tymczasowy kolektyw. Jednostki wspólnie pracują i synchronizują się ku dobru wspólnemu, doskonale wiedząc co kto wie, co kto w danym momencie robi i co jest od każdej jednostki potrzebne. Jakakolwiek praca grupowa która musi być wykonana będzie wykonana dużo szybciej. Daje to też odporność na ataki w morale. Cel się liczy, kolektyw ma znaczenie, jednostka wykona to, co powinna. |
Gramatyka | Alucis: Harmonizacja, Łagodzenie. Praecis: Unifikacja, Władanie |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). |
Skażenie | (3 - Zauważalne). |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (kilka sekund). |
Zastosowanie | Wykonanie bardzo złożonej akcji: balet, budowa czegoś pod presją |
3.7. Przykład Czaru: Euforyczne Ulojalnienie #
"Oddaj się ekstazie. Niech moje słowa wyleczą twoją duszę..."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag wpływa na grupę osób i sprawia, że czują radość wykonując polecenia maga i stabilizując zdrowie kolektywu. Powstaje wielokrotna symulacja, w której wybrane przez maga scenariusze powtarzają się w nieskończoność. Alucis zapewnia uczucie ukojenia i bezpieczeństwa w tym świecie, nagradzając pożądane zachowania wizjami harmonii i zachwytu. |
Gramatyka | Alucis: Zachwyt. Praecis: Unifikacja, Władanie |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). |
Skażenie | (3 - Zauważalne). |
Typowy Czas Rzucania | Rytualne (co najmniej godzina), by ulojalnienie było odpowiednio skuteczne. |
Zastosowanie | Tworzenie oddanych sług, agentów i fanatyków. |
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Potwór: Malicyt Flugberga #
"Infekująca Harmonia; cudowna sieć myśli, która nagle staje się klatką."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Malinexus nie ma fizycznej formy; to mentalny pasożyt, wirus istniejący w umysłach sapientów. Może się objawiać jako rozmyte wizje, głosy w głowie lub puste przestrzenie w myślach. |
Impuls Walki | Replikacja i tworzenie stabilnych społeczeństw. |
Występowanie | Malinexus pojawia się na pograniczu virt i rzeczywistości. Wszędzie, gdzie istnieją zaawansowane systemy informacyjne i dochodzi do interfejsowania się większych grup ludzi z tymi systemami. Rozprzestrzenia się przez interfejsowanie / neurosprzężenie. |
Czym się żywi | Moc obliczeniowa umysłów i systemów, które infekuje. Zainfekowane ofiary stają się wolniejsze i mało kreatywne; "myślą Malicyt", nie wiedząc o tym. |
Działanie | Malicyt infiltruje świadomość poprzez sny (Alucis) lub logiczne struktury myślowe (Praecis), zostawiając w umyśle ofiary niewielki payload. Z czasem ofiara zaczyna działać zgodnie z nowym wzorcem (chęć infekcji innych, chęć rozprzestrzeniania Malicyta) i ogranicza własną tożsamość. Wszystko staje się "proceduralne" i ta proceduralność i porządek dają szczęście i radość. |
Atak | Infekowanie myśli, Obsesja powtarzalności |
Obrona | "Nie da się zniszczyć myśli", Ukrywanie się |
Słabości | Zagłodzenie. Np. ofiara w stazie. Malinexus potrzebuje złożonych umysłów do życia; nie przeżyje w izolacji od systemów myślowych i virta. |
Inne | Potrafi działać bardzo długo w uśpieniu, czekając na optymalny moment do replikacji. |
Wpływ Alucis | Tworzy sny i iluzje, które sprawiają, że ofiary nie zauważają infekcji. |
Wpływ Praecis | Strukturalna infekcja – kontrolowanie procesów myślowych ofiary i organizacja w rozproszoną sieć pasożytniczą. |
Wpływ Obu Energii | harmonijny system i memetyczny pasożyt. "Wirus Komputerowy" umysłów oraz maszyn. |
4.2. Potwór: Kyrisaria #
"Jej głos to pieśń harmonii – i będziesz jej słuchać, bo porządek tego wymaga."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Wysoka, eteryczna kobieta o nieskazitelnej urodzie, w lśniących, symetrycznych szatach. Gdy mówi lub śpiewa, powietrze wokół niej wibruje delikatnym światłem. |
Impuls Walki | Stworzenie i utrzymanie harmonii społecznej – bez wyjątków. |
Występowanie | Pojawia się w społecznościach, które zaczynają się destabilizować, ale także w tych, które się stabilizują. |
Czym się żywi | Żywi się stabilnym polem magicznym w harmonii i ofiarami z tych, którzy harmonii nie wspierają. Wzmacnia się przez ich podporządkowanie i poczucie spełnienia w jej systemie. |
Działanie | Kyrisaria używa hipnotycznego głosu i emanacji ukojenia, aby łagodzić konflikty i eliminować wszelkie sprzeczności w społeczeństwie. Zmusza do zgody i porządku nie siłą, a poczuciem spełnienia. Ci, którzy jej się opierają, są "dyskomfortem w tkance społecznej" i zostają usunięci ze społeczeństwa ostracyzmem lub fizycznie. Aktywnie podburza ludzi przeciwko tym, którzy są niezgodni ze społecznością. A dzięki Praecis Alucis w aspekcie rojowym potrafi "wyczuwać" dysharmonię społeczną. |
Atak | Hipnotyczny Śpiew, Rozkaz: Dominacja, Wysyła Oddział Fanatyków |
Obrona | Aura Pokoju; trudno się przemóc by ją zaatakować, Świta Fanatyków |
Słabości | Ulega normalnym ranom fizycznym |
Inne | Nigdy nie występuje sama. Ma co najmniej dwóch Fanatycznych Obrońców, o których dba. |
Wpływ Alucis | Harmonijna Integracja, Ukojenie, Piękno |
Wpływ Praecis | Koordynacja Grupowa, Władanie, Kontrolowanie |
Wpływ Obu Energii | Dookoła Integracji - spójny "ludzki rój", szczęśliwy, ale usuwający indywidualne cele i marzenia |
4.3. Potwór: Wieloraptor Lilipuci #
"Uważaj, na co napotkasz w lesie. Wydaje się, że jest ich kilka. To pułapka, świadomie zastawiona."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Niewielkie skoczne gady (baza: Procompsognathus, ale mniejsze) działające z perfekcyjną koordynacją rojową. Są to istoty o perfekcyjnej koordynacji i specjalizacji, działające jak doskonały oddział, z perfekcyjną komunikacją. |
Impuls Walki | Przede wszystkim głód. |
Występowanie | Tereny zalesione, trudniej dostępne. |
Czym się żywi | Mięsożercy |
Działanie | Zwiadowcy lokalizują przeciwników. Potem Wieloraptory atakują z różnych stron, skupiając się na słabych punktach lub je tworząc. |
Atak | Atak z wielu stron, Atak w słabe punktu, Atak z zaskoczenia, Szpony i Zęby |
Obrona | Swarm (kilkanaście - kilkadziesiąt), Małe i zwinne, Maskowanie w terenie |
Słabości | Jednostki indywidualnie są łatwe do zabicia, Broń to szczęki i kły |
Inne | Bardzo skoczne, Perfekcyjna Koordynacja |
Wpływ Alucis | Podniesiony poziom inteligencji |
Wpływ Praecis | Koordynacja grupowa |
Wpływ Obu Energii | Perfekcyjna koordynacja istot, które są podstawowo 'normalnymi zwierzętami' |
4.4. Anomalia: Oaza Symlotosu (Lotosu Symbiotycznego) #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Piękny, zielony ogród lub oaza pośrodku surowego terenu. Wokół niej rośnie niewielka społeczność, która wygląda na zachwycającą i spełnioną. |
Impuls Anomalii | Przyciąganie ludzi i włączanie ich w system, w którym będą szczęśliwi, jeśli przestaną chcieć więcej. |
Występowanie | Odizolowane, niebezpieczne, surowe miejsce wymagające koordynacji i poświęceń. |
Jak działa | Ludzie są umieszczani w miejscach, w których się Oazie i Społeczności najlepiej przydadzą. Ludzie stają się NARZĘDZIEM Anomalii. To Oaza jest podmiotem rozbudowywanym - ludzie to tylko 'szczęśliwe mrówki'. Ludzie stają się częścią ekosystemu Oazy, ale kosztem swojej tożsamości. Przynajmniej ciężko pracując są szczęśliwi. |
Jak działa, mechanicznie | Długotrwała ekspozycja na Oazę lub Symlotos prowadzi do wzrostu Żetonów Entropicznych. Kilka Żetonów Entropicznych pod rząd oznacza poddanie się Symlotosowi i Oazie. |
Źródło Energii | Ludzie, mieszkańcy Oazy. |
Słabości | Zawsze można odejść. Same Kwiaty Symlotosu są podatne na ogień. A Oaza bez ludzi umrze. |
Wpływ Alucis | Ukojenie, Harmonia |
Wpływ Praecis | System, Struktura, Koordynacja |
Wpływ Obu Energii | Ludzki Rój |
4.5. Anomalia: Legion Ferrisekt #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Ferrisekty to niewielkie, przypominające owady maszyny podpięte do pasożytniczego virtświata. Ferrisekty są owadami o wielkości monety, które podłączają się do układu nerwowego ludzi i zwierząt. Zwykle instalują się na karku i podpinają ofiary do virtświata. |
Impuls Anomalii | Ekspansja. Ferrisekt i idealna struktura winny przejąć cały świat do wielkości możliwej do opanowania przez Ferrisekt. Ferrisekt to INTELIGENTNY przeciwnik, nie zdradzający się od razu i dołączający nowych agentów do Roju po kawałki. |
Występowanie | Legion Ferrisekt pojawia się w zamkniętych, odciętych od szerszej populacji społecznościach. Teoretycznie każdy wędrowiec może mieć przy sobie Owada. |
Jak działa | Jednostki pod kontrolą Legionu nie mają pragnień, nie odczuwają potrzeby buntu, są doskonałymi trybikami społecznymi. Pasożytniczy virtświat próbuje konsekwentnie przekonywać ludzi, że to opcja preferowana - ma też swoich akolitów. Virtświat jest najważniejszą częścią działania Ferrisekta - tam dochodzi do przejęcia kontroli nad ofiarami; virtświat jako PRAWDZIWY mechanizm rojowy zmienia osoby pod kontrolą w agentów. Zainfekowane istoty są biologicznymi ciałami i jakkolwiek Ferrisekt ma dostęp do ich pamięci i wiedzy, nie zawsze idealnie je wykorzystuje. Jak chodzi o ciała ludzi, zwierząt... to drony służące do budowania optymalnego społeczeństwa. Co zabawne, Ferrisekt bardzo dba o swoje drony, robiąc to co jest dla nich najlepsze. |
Źródło Energii | Drony wymagają normalnego jedzenia. Virtświat wymaga umysłów, w normalnych ciałach. Anomalia 'żywi się' dronami, ale powoli, próbując dbać o każdą swoją końcówkę. |
Słabości | "Owady" są wrażliwe na EMP. Po usunięciu mechanizmów kontrolnych z ofiar ferrisekta, ofiary wracają do swojej naturalnej osobowości, choć mogą mieć dziwne sny i nie do końca pamiętać co robiły gdy ich umysły były zamknięte w Ferrisekt Virtświecie. Jak natomiast zniszczyć virtświat? Trzeba usunąć dość nosicieli Ferrisekt, by virtświat miał za małą moc obliczeniową i nie mógł się manifestować. |
Wpływ Alucis | Harmonia, Integracja, Pałac Myśli |
Wpływ Praecis | Koordynacja, Władanie, Narzędzia |
Wpływ Obu Energii | Rojowe sterowanie |
4.6. Anomalia: Szare Mundurki Szkolne #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Jakaś część stroju, odzienia, przedmioty. Coś, co się nosi. Ważne - niezależnie od tego ile ich nie jest, wszystkie są identyczne. |
Impuls Anomalii | Stań się taki jak inni. Dopasuj się do grupy. Zaakceptuj swoją rolę w egzystencji. Jesteś tam, gdzie powinieneś być. |
Występowanie | Przede wszystkim społeczności zamknięte, gdzie silny nacisk kładzie się na konformizm i hierarchię - szkoły, korporacje, sekty. |
Jak działa | Przedmiot "wzmacnia konformizm", tak jakby w mózgu sapienta istniał dodatkowy filtr a wszystkie działania i czyny musiały przez niego przejść. Ten filtr "premiuje" dopasowanie się do otoczenia i karze niesubordynację - choć w bardzo subtelny i psychologiczny sposób. Po pewnym czasie ofiara zaczyna odczuwać PRZYJEMNOŚĆ w pracy z innymi i podporządkowywaniu się. |
Jak działa, mechanicznie | Każda próba wykonania akcji innej niż konsensus wiąże się z testem zawierającym ekstra 5 Entropicznych Żetonów. W wypadku porażki, ofiara działa zgodnie z konsensusem. Co więcej, ofiara czuje wstyd. Wszyscy przecież powinni być tacy sami. |
Źródło Energii | Indywidualizm, odmienność itp. jest przesyłane do agregowanych Szarych Mundurków Szkolnych, zasilając system. To anomalny pasożyt. |
Słabości | Każdy indywidualny Mundurek można zdjąć. Ale zniszczenie ekosystemu jest możliwe tylko, gdy już żaden Mundurek nie jest przez nikogo z grupy noszony (spada masa krytyczna). |
Wpływ Alucis | Harmonia, Ukojenie przez jedność i dopasowanie się. Redukcja stresu. |
Wpływ Praecis | Hierarchia, konformizm, kontrola społeczna |
Wpływ Obu Energii | Kontrolowany rój, gdzie "bycie innym" jest nieprzyjemne i nie przynosi korzyści. |
4.7. Anomalia: Obsesyjny Symbol #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Kształt, symbol lub rysunek. Coś atakującego na poziomie memetycznym. Coś, co możesz zobaczyć i zapamiętać. |
Impuls Anomalii | Zmuszenie ofiary do robienia tego, czego Anomalia żąda. |
Występowanie | Biblioteki, graffiti |
Jak działa | Ofiara, która spojrzy na kształt ma go w głowie. Ten kształt szepcze do niej słowa. Obsesja rośnie. Ofiara nie chce, ale MUSI "to" zrobić. Ulga pojawi się jedynie w momencie, w którym ofiara robi to, co Symbol jej kazał zrobić. Ale to tylko tymczasowe. Szepty wrócą... |
Jak działa, mechanicznie | |
Źródło Energii | |
Słabości | |
Wpływ Alucis | |
Wpływ Praecis | |
Wpływ Obu Energii |