Alucis - Lacrimor #
1. Podstawowe dane #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Impuls przewodni | Nie zatrzymuj się. Biegnij naprzód, czuj więcej, przeżywaj bardziej. Świat jest cudownym spektaklem, a Ty jesteś najgłośniejszym, nieograniczonym aktorem! |
Linia emocjonalna | Zadziwienie i Zachwyt. Życie jest wielką sceną, więc graj na niej najgłośniej, jak potrafisz! |
Koncept łączący | Ekstatyczny Ruch: skupienie na ruchu, przeżyciach, introspekcji, kreatywności i hiperpersonalizacji. |
Alucis wnosi | Ukojenie, Kreatywność, Harmonizacja, Ucieczka, Łagodzenie NieRzeczywistość Mentalna i Symboliczna, Piękno i Zachwyt. NieŚwiat, który być powinien |
Lacrimor wnosi | Wolność, Ruch, Poznawanie i Eksploracja Rzeczywistość Mentalna, Maski i Makabra Autentyczne Przeżycia, Indywidualistyczny Kaprys |
Dla Alucis dominującej | Twórczość Nieposkromiona: Ukojenie, Kreatywność, Zachwyt przez Ruch, Przeżycia i Kaprys "W pałacu myśli wszystko jest możliwe - eksploruj, testuj i się ciesz. Żadnych granic!" |
Dla Lacrimor dominującej | Eksploracja Zakazanego: Eksploracja, Autentyczne Przeżycia, Kaprys, Maski i Makabra przez Ucieczkę, Kreatywność, NieŚwiat który być powinien "Nie ma granic dla eksploracji i zrozumienia. Nie ma rzeczy zakazanych, których nie powinno się eksplorować. Nie ma klatki, która mnie pomieści." |
Koncepty powiązane | Virtświaty, Innowacja i Kreatywność, Dramatyzm, Ekstaza, Sztuka Życia |
2. Krótkie omówienie #
Alucis-Lacrimor, Ekstatyczny Ruch: skupienie na ruchu, przeżyciach, introspekcji, kreatywności i hiperpersonalizacji..
Alucis-Lacrimor to feeria najgłośniejszych emocji. To ekstaza, pęd do przodu, zanurzenie w doświadczeniu, ruch, kreatywność w działaniu. To wieczny ruch bez zatrzymywania się w miejscu. To diada... bardzo oderwana od świata rzeczywistego.
Gdy Alucis dominuje, mamy do czynienia z Twórczością Nieposkromioną. Ukojenie, Kreatywność i Zachwyt Alucis są wzmocnione przez Ruch, Przeżycia i Kaprys Lacrimor. To sprawia, że Twórczość Nieposkromiona skupia się dookoła konceptu efemeryczności i kreatywności. Ta diada jest skupiona na skrajnej kreatywności i oderwaniu od 'świata materialnego', biorąc pod swoją egidę też virtświaty i koncepty związane ze sztuką i symulacjami. Ciągły ruch. Nigdy w jednym miejscu.
Gdy Lacrimor dominuje, mamy do czynienia z Eksploracją Zakazanego. Eksploracja, Autentyczne Przeżycia i Kaprys Lacrimor są wzmocnione przez Ucieczkę, Kreatywność i pragnienie NieŚwiata który być powinien zapewniane przez Alucis. To właśnie Eksploracja Zakazanego - zawsze z ogromnym nacechowaniem emocjonalnym, intensywnie. Żadnych granic, pełna prędkość, taniec szaleństwa, za którym nikt nie jest w stanie nadążyć. Ekstatyczna euforia i kapryśna wolność, gdzie nic nie powstrzymuje pragnień. Nie ma wstydu, nie ma konsekwencji, nie ma tabu.
Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:
- Dzieciaki zwiedzają w nocy cmentarz: eksploratorzy świadomie stawiają czoło przerażającym, skandalicznym wyzwaniom, bo to właśnie daje mu ekscytację (Lacrimor) i możliwość zrobienia czegoś, czego nikt inny nie próbuje; zwłaszcza, że nie wiadomo jak to się skończy (Alucis).
- 'Truth or Dare': gra, w której dzieciaki albo muszą odpowiedzieć na pytanie albo zrobić transgresywny czyn. Nie wiadomo gdzie to pójdzie i jak będzie się ocenionym.
- Artyści w trakcie tworzenia, całkowicie pochłonięci procesem kreacji, którzy zapomnieli o świecie poza nim.
- Ludzie grający w gry komputerowe / oglądający filmy, którzy bardziej przeżywają "fikcyjną rzeczywistość" niż to, co dzieje się dookoła nich.
- Światy typu "Second Life" czy "Metaverse", mające oderwać ludzi od świata rzeczywistego i pozwalające im robić rzeczy niemożliwe i być niemożliwym.
- Wspólne tworzenie opowieści typu "pisanie na forum", gdzie seria odmiennych ludzi musi tworzyć coś nowego budując na swoich pomysłach krzyżowo.
- Archimedes (a dokładniej, jego śmierć): Według przekazów, gdy rzymski żołnierz wtargnął do jego domu, Archimedes był obliczeniami w piasku. Miał powiedzieć "nie przeszkadzaj" i mimo, że był zakaz zabijania go, został zabity.
- Flash Mob: grupa osób pojawiających się spontanicznie w jednym miejscu i robiący dziwne rzeczy.
- Tiktok, wszystkie "krótkie formy filmowe": feeria ruchu, ciągłe wrażenia, ciągłe bodźcowanie umysłu.
Prawdziwa moc diady Alucis-Lacrimor polega na Ekstatycznym Ruchu. Nigdy w jednym miejscu, zawsze na forpoczcie, zawsze ma tysiące pomysłów i jest praktycznie niemożliwa do ograniczenia. Niezależnie od problemu czy medium, Alucis-Lacrimor znajdzie nietypowe, kreatywne rozwiązanie.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład Czaru: Wyrocznia Gestaltu #
"Pozwólcie myślom swobodnie płynąć, znajdziemy rozwiązanie wśród wszystkich inspiracji."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag łączy umysły obecnych ekspertów w jeden wspólny, symulacyjny virtświat, w którym idee są testowane i ewoluują w przyspieszonym tempie. Alucis zapewnia harmonię, ukojenie i pozbawioną oceny przestrzeń, gdzie wszystkie myśli mogą się pojawić, tworząc bezpieczne środowisko symulacji. Lacrimor dodaje dynamiki, wolności eksperymentowania i elementów transgresji, umożliwiając błyskawiczne iteracje rozwiązań, nawet tych nietypowych czy mniej etycznych. W rezultacie powstaje "gestalt umysłów", który w krótkim czasie generuje rozwiązanie intuicyjnie prawidłowe i kompatybilne z wiedzą grupy |
Gramatyka | Alucis: Integracja, Ukojenie, Przestrzeń Mentalna. Lacrimor: Eksploracja, Autentyczność, Ruch |
Trudność | (Podniesiona - Kategoria Wyżej). Integracja wielu obecnych sapientów w jedną całość jest jedną z trudniejszych rzeczy. |
Skażenie | (3 - Zauważalne). Nie wymaga to absurdalnej energii, choć czasem harmonizacja / "za dużo" umysłów / "zbyt dziwne" umysły wymagają więcej Energii. Tak jak więcej czasu niż godzina. |
Typowy Czas Rzucania | Rytuał (około godziny). |
Zastosowanie | Rozwiązywanie skomplikowanych problemów, podejmowanie decyzji strategicznych, wspólne planowanie w czasie kryzysu. "Co przeoczyliśmy". |
3.2. Przykład Czaru: Dezinhibicja - ujawnienie prawdziwej natury #
"Odrzuć kajdany rozsądku. Pokaż światu swoje prawdziwe ja!"
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag zdejmuje z celu wszelkie blokady emocjonalne i moralne, uwalniając jego najgłębsze pragnienia i instynkty. Alucis sprawia, że proces jest kuszący i przyjemny, oferując wizję wolności i spełnienia. Lacrimor intensyfikuje emocje i pragnienia, dodając element transgresji i makabry. Cel staje się niepohamowany w realizacji swoich pragnień, ignorując wszelkie konsekwencje. Czar nie tworzy pragnień - jedynie uwalnia te już istniejące, tłumione lękiem czy normami społecznymi. Innymi słowy - czar sprawia, że ofiara pokazuje swoje "prawdziwe, nagie oblicze emocjonalne". |
Gramatyka | Alucis: Zachwyt, NieŚwiat który powinien być. Lacrimor: Makabra, Autentyczne Przeżycia, Wolność, Eksploracja |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Im silniejsze hamulce moralne celu, tym wyższa Trudność. |
Skażenie | (2 - Subtelne). Im więcej Energii trzeba, tym bardziej. |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty). |
Zastosowanie | Wywoływanie chaosu, kaprys. |
3.3. Przykład Czaru: Sprzężenie Empatii i Pamięci #
"Myślimy to samo, widzimy to samo, czujemy to samo. Ale jesteśmy bardzo odmienni."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag tymczasowo łączy się z celem na poziomie emocjonalnym i mentalnym. Może doświadczyć jego wspomnień, odczuć i motywacji tak, jakby były jego własne. Pozwala to na głębokie zrozumienie, wyczucie intencji oraz odnalezienie ukrytych wspomnień. Kluczowe jest, że mag doświadcza tych wspomnień, a nie tylko je widzi. W ten sposób Eksploracja Pałacu Myśli jest kompletna. Czar jest dwustronny - równie dobrze mag może przesłać swoje wspomnienia, uczucia i przeżycia celowi. |
Gramatyka | Alucis: Harmonizacja, Ukojenie. Lacrimor: Poznawanie, Autentyczne Przeżycia, Eksploracja. |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). |
Skażenie | (3 - Zauważalne). |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty) |
Zastosowanie | Transfer wiedzy, transfer uczuć, przesłuchania. Lub po prostu rozrywka XD. |
3.4. Przykład Czaru: Taniec Ekstatycznej Harmonii #
"Poczuj rytm wszechświata! Niech twoje ciało stanie się czystym ruchem!"
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Adresat wchodzi w stan ekstatycznego ruchu. Ciało porusza się z niewiarygodną gracją, szybkością i precyzją, wykraczając poza normalne ludzkie ograniczenia. Ruch staje się formą czystej ekspresji, niemal hipnotycznej dla obserwatorów. To przyspieszony ruch nasycony pięknem, harmonią (Alucis) i nieokiełznaną wolnością (Lacrimor). Użytkownik odczuwa euforię i porusza się DOKŁADNIE tak jak wymaga sytuacja, perfekcyjnie synchronizując się z rytmem sytuacji. Jeśli np. jesteśmy na imprezie, tancerz przeżywa ją perfekcyjnie. Jeśli wszystko dookoła się rozpada, tancerz 'reaguje na zmiany rzeczywistości' i porusza się naturalnie przewidując następną sytuację. Ruch, który powinien się pojawić. Taniec Ekstatycznej Harmonii. |
Gramatyka | Lacrimor: Ruch, Wolność, Przeżycia (cel) + Alucis: Harmonia, Piękno. |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). (Podniesiona), jeśli czar jest Natychmiastowy. |
Skażenie | (3 - Zauważalne) |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty). Opcja Natychmiastowości. |
Zastosowanie | Walka (uniki, precyzyjne ataki), performance, szybkie przemieszczanie się w złożonym terenie, unikanie laserowych pułapek... |
3.5. Przykład Czaru: Perfekcyjna Maska #
"Nie da się oszukiwać kogoś cały czas. Ale możesz założyć inną, wiarygodną osobowość i STAĆ się kimś innym na jakiś czas"
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag tworzy dla Adresata nową personę, nową "osobowość", maskę, którą można założyć lub zdjąć. Czar wpływa na mowę, gesty, mimikę, a nawet subtelnie na aurę emocjonalną, tworząc spójny i wiarygodny wizerunek. Lacrimor dostarcza elementu "maski", dramatyzmu i kaprysu w kreacji. Alucis zapewnia subtelność, harmonijne dopasowanie elementów persony i zdolność do kreatywnego improwizowania w ramach tej roli, a także wpływania na percepcję innych. TAK, jest możliwość zrobienia "płytkiej kopii" innej osoby w ramach Rytuału. Innymi słowy - możesz stać się kimś innym. |
Gramatyka | Lacrimor: Maski, Kaprys, Dramatyzm (cel/efekt). Alucis: Kreatywność, Harmonia |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Jeśli to ma być persona działająca bardzo skrajnie i bardzo odmiennie, można podnieść Trudność. |
Skażenie | (2 - Subtelne) dla krótkotrwałego efektu |
Typowy Czas Rzucania | W zależności od długości trwania i sytuacji, od Natychmiastowego do Rytualnego. Zwykle Zwykłe. |
Zastosowanie | Rozmowa kwalifikacyjna, infiltracja jakiegoś miejsca, "stanie się kimś innym" (udawanie kogoś innego), aktorstwo, eksperymenty z tożsamością |
3.6. Przykład Czaru: Najdoskonalszy Spektakl #
"Czas na coś pięknego i niesamowitego, czego nie da się zatrzymać. Zapraszam Was w głąb."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Efekt | Mag tworzy złożony, dynamiczny spektakl o niezwykłym pięknie i złożoności, która istnieje tylko przez krótki moment, po czym bezpowrotnie znika. Kluczem jest połączenie piękna i zachwytu (Alucis) z ruchem, zmiennością i ulotnością (Lacrimor). Trwa kilku minut do godziny (zależy od ilości energii i przygotowań). Jest to unikalne, wspólne przeżycie. Spektakl jest absolutnie porywający, uwodzi emocjonalnie i sensorycznie, doprowadzając widza do katharsis lub ekstazy, będąc przeżyciem jednocześnie intensywnym i ulotnym, istniejącym tylko dla samego siebie. |
Gramatyka | Alucis: Kreatywność, Piękno, Zachwyt (cel) + Lacrimor: Ruch, Kaprys, Eksploracja |
Trudność | (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Choć mag może skalować siłę efektu i podnieść Trudność. |
Skażenie | (2 - Subtelne) dla prostego efektu, (3 - Zauważalne) dla czegoś naprawdę imponującego. |
Typowy Czas Rzucania | Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty). Może być Natychmiastowe dla krótkiego błysku. Może być Rytualne dla czegoś naprawdę godnego. |
Zastosowanie | Wywołanie zachwytu/dezorientacji, performance artystyczny, sygnalizacja, zdobycie wpływu społecznego, dobra zabawa |
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Potwór: Syreni Wężobądź #
"Ukojenie, które zabija; ekstaza piękna, która zamienia się w śmiertelną pułapkę."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Smukły, biały ptak przypominający łabędzia o wężowej szyi, ale o hipnotyzujących, migoczących piórach, które zdają się zmieniać kolor zależnie od kąta patrzenia. Jego oczy są ludzkie - pełne inteligencji i subtelnego okrucieństwa. Jest piękny i straszny, porusza się hipnotycznie. |
Impuls Walki | Głód, oportunizm |
Występowanie | Żyje w zaroślach przy zbiornikach wodnych, ale także na dachach wysokich budynków, gdzie dźwięk jego śpiewu roznosi się po całym mieście. Pojawia się tam, gdzie ludzie szukają spokoju i harmonii. |
Czym się żywi | Mięso, ale tylko po zdobyciu ofiary w sposób „godny” – Syreni Łabędź nie zabija z brutalności, lecz z celebracją. |
Start Walki | Zaczyna od cichego śpiewu, który powoli osłabia wolę ofiar i wprowadza je w stan zachwytu i dezorientacji. Gdy ofiara znajduje się w zasięgu, uderza błyskawicznie ostrym dziobem prosto w gardło. |
Atak | Dźwięk hipnotyzujący, który blokuje logiczne myślenie i osłabia zmysły. Szybki, zabójczy cios dziobem. |
Obrona | Praktycznie nie sposób go dostrzec, zanim nie jest za późno. Trudno mu się oprzeć – im bardziej ktoś jest wrażliwy na piękno, tym gorzej dla niego. |
Słabości | Jeśli nie może zaśpiewać, traci większość przewagi. Oprócz tego, jeśli ktoś nie da się zwieść, Syreni Łabędź zaczyna tracić pewność siebie i może odlecieć. |
Inne | Znane są przypadki ludzi, którzy przeżyli spotkanie z nim – wszyscy cierpią na niekontrolowane halucynacje dźwiękowe. |
Wpływ Alucis | Hipnotyczny, piękny śpiew, który otumania ofiary. |
Wpływ Lacrimor | Performatywna teatralność jego ataku, nadanie mu dramatyzmu. |
Wpływ Obu Energii | Mordercza harmonia – piękno, które uwodzi i zabija. |
4.2. Potwór: Migpuma #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Duży drapieżny kot typu "puma", zawsze niewidzialny i bezszelestny. Jego kontury są rozmyte i też nie do końca widoczne. |
Impuls Walki | Drapieżnik, mięsożerca |
Występowanie | Obszary zalesione, odległe od ludzi |
Czym się żywi | Mięsożerca |
Działanie | Atakuje tylko z zaskoczenia, gdy wie, że nikt nie spodziewa się jego obecności. |
Atak | Przewiduje Ruchy, Ostre Pazury, Gryzie w Szyję |
Obrona | Wyczuwa Emocje (wie, że na niego polują), Szybki i Zwinny, Przewiduje Ruchy |
Słabości | Jest dużym dzikim kotem i nic więcej. |
Inne | - |
Wpływ Alucis | Czyta emocje |
Wpływ Lacrimor | Szybki, Przewiduje Ruchy |
Wpływ Obu Energii | Potrafi "symulować przyszłość" i określić które ruchy dadzą jakie wyniki - atakować, chować się |
4.3. Potwór: Ostatnia Muza #
"Pocałunek Muzy to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo. Stworzysz coś wspaniałego, ale za jaką cenę?"
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Humanoid o niesamowitej urodzie, ubrany w ekstrawaganckie, jaskrawe szaty, które zdają się falować i mienić, jakby były stworzone ze światła. Emanuje aurą dziwnego piękna i magnetyzmu, niepokojącego zachwytu. Często ma na sobie maskę przesłaniającą część twarzy, spod której widać tylko hipnotyzujące oczy. Ostatnia Muza nadaje pasję do tworzenia działa ofierze, podczas tej procedury Muza się żywi, orbituje dookoła ofiary. Co niepokojące, czasem Muza pojawia się w virtświatach i poluje na ludzi w tamtym medium. |
Impuls Walki | Muza sama z siebie nie atakuje. Broni się jedynie, gdy ktoś przeszkadza jej w "procesie twórczym" jej żywiciela lub gdy czuje, że jej żywiciel jest zagrożony. Tak, jak w relacji symbiotycznej. |
Występowanie | Miejsca o silnym natężeniu emocji i kreatywności. Poluje na ofiary samotnie. A ofiarami są ci, którzy pragną zrobić "coś wielkiego" ale nie mają okazji czy umiejętności. |
Czym się żywi | Ekstaza twórcza swoich ofiar. Emocje, inspiracja, obsesja, radość i rozpacz - całe spektrum intensywnych uczuć towarzyszących procesowi tworzenia. |
Działanie | Orbituje dookoła swojej ofiary, maksymalizując jej kreatywność i dając jej wszystko, czego potrzebuje. Muzie nie zależy na dziele - Muza pragnie uczuć, którymi się żywi. |
Atak | Wywoływanie Pragnień, Koszmary, Dezinhibicja |
Obrona | Eteryczna; trudno ją zranić w świecie rzeczywistym. |
Słabości | Jako byt eteryczny, prysznic / lapis działają. |
Inne | Im większe emocje ofiary, tym większy potencjał "żywieniowy" dla Muzy. |
Wpływ Alucis | Ekstaza tworzenia, odsunięcie wszystkiego innego, nie ma nic ważniejszego |
Wpływ Lacrimor | Wolność od codzienności, przekraczanie granic, szaleństwo |
Wpływ Obu Energii | Oddanie się tworzeniu jest jedyną rzeczą która się liczy |
4.4. Anomalia: Jeszcze Jeden Odcinek (Bazyliszek) #
"Tylko jeszcze jeden odcinek i obiorę ziemniaki..."
Kategoria | Wartość |
---|---|
Wygląd i forma | Z pozoru zwyczajna rozrywka: gra video, serial telewizyjny, książka, gra planszowa. Ważne, aby była wciągająca i dawała poczucie postępu. |
Impuls Anomalii | Pochłonąć uwagę i emocje ofiary, oferując iluzję spełnienia, ekscytacji i niekończącej się eksploracji. |
Występowanie | Miejsca, gdzie ludzie szukają rozrywki i ucieczki od problemów: domy, puby, salony gier, biblioteki. |
Jak działa | Rozrywka jest tak zaprojektowana, by generować unikalne doświadczenia, które oferują stały dopływ endorfin. Ludzie chcą odłożyć na później realne, trudne problemy - poświęcając się rozrywce "Jeszcze Jeden Odcinek". Co więcej, każda sesja prowadzi do odblokowania 'czegoś nowego' (np. umiejętność postaci, następny odcinek serialu), co dodatkowo podsyca pragnienie kontynuacji. Rozrywka się personalizuje. Jest idealna dla danej osoby. Odciąga od problemów. Zauroczenie jest tak ogromne, że zignorowanie tego nie wchodzi w grę. |
Jak działa, mechanicznie | Mechanizm Narastającego Uzależnienia. Zaczynamy od 3 Żetonów Entropii, które rosną w trakcie trwania spektaklu. Po przekroczeniu 7 Żetonów Entropii, ofiara jest niemożliwa do oderwania od medium inaczej niż siłowo. |
Źródło Energii | Emocje, zaangażowanie i czas poświęcony przez graczy/widzów. |
Słabości | Zniszczenie źródła, interwencja osób trzecich. |
Wpływ Alucis | Iluzja spełnienia, ukojenie i odcięcie od problemów rzeczywistości. |
Wpływ Lacrimor | Ekscytacja, eksploracja, odkrywanie 'czegoś nowego' i przeżywanie emocji. |
Wpływ Obu Energii | Pułapka z idealnie dopasowaną iluzją, podsycaną obietnicą wiecznej eksploracji i rozrywki. |