Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Alucis - Lacrimor #


1. Podstawowe dane #

Kategoria Wartość
Impuls przewodni Nie zatrzymuj się. Biegnij naprzód, czuj więcej, przeżywaj bardziej. Świat jest cudownym spektaklem, a Ty jesteś najgłośniejszym, nieograniczonym aktorem!
Linia emocjonalna Zadziwienie i Zachwyt. Życie jest wielką sceną, więc graj na niej najgłośniej, jak potrafisz!
Koncept łączący Ekstatyczny Ruch: skupienie na ruchu, przeżyciach, introspekcji, kreatywności i hiperpersonalizacji.
Alucis wnosi Ukojenie, Kreatywność, Harmonizacja, Ucieczka, Łagodzenie
NieRzeczywistość Mentalna i Symboliczna, Piękno i Zachwyt.
NieŚwiat, który być powinien
Lacrimor wnosi Wolność, Ruch, Poznawanie i Eksploracja
Rzeczywistość Mentalna, Maski i Makabra
Autentyczne Przeżycia, Indywidualistyczny Kaprys
Dla Alucis dominującej Twórczość Nieposkromiona: Ukojenie, Kreatywność, Zachwyt przez Ruch, Przeżycia i Kaprys
"W pałacu myśli wszystko jest możliwe - eksploruj, testuj i się ciesz. Żadnych granic!"
Dla Lacrimor dominującej Eksploracja Zakazanego: Eksploracja, Autentyczne Przeżycia, Kaprys, Maski i Makabra przez Ucieczkę, Kreatywność, NieŚwiat który być powinien
"Nie ma granic dla eksploracji i zrozumienia. Nie ma rzeczy zakazanych, których nie powinno się eksplorować. Nie ma klatki, która mnie pomieści."
Koncepty powiązane Virtświaty, Innowacja i Kreatywność, Dramatyzm, Ekstaza, Sztuka Życia

2. Krótkie omówienie #

Alucis-Lacrimor, Ekstatyczny Ruch: skupienie na ruchu, przeżyciach, introspekcji, kreatywności i hiperpersonalizacji..

Alucis-Lacrimor to feeria najgłośniejszych emocji. To ekstaza, pęd do przodu, zanurzenie w doświadczeniu, ruch, kreatywność w działaniu. To wieczny ruch bez zatrzymywania się w miejscu. To diada... bardzo oderwana od świata rzeczywistego.

Gdy Alucis dominuje, mamy do czynienia z Twórczością Nieposkromioną. Ukojenie, Kreatywność i Zachwyt Alucis są wzmocnione przez Ruch, Przeżycia i Kaprys Lacrimor. To sprawia, że Twórczość Nieposkromiona skupia się dookoła konceptu efemeryczności i kreatywności. Ta diada jest skupiona na skrajnej kreatywności i oderwaniu od 'świata materialnego', biorąc pod swoją egidę też virtświaty i koncepty związane ze sztuką i symulacjami. Ciągły ruch. Nigdy w jednym miejscu.

Gdy Lacrimor dominuje, mamy do czynienia z Eksploracją Zakazanego. Eksploracja, Autentyczne Przeżycia i Kaprys Lacrimor są wzmocnione przez Ucieczkę, Kreatywność i pragnienie NieŚwiata który być powinien zapewniane przez Alucis. To właśnie Eksploracja Zakazanego - zawsze z ogromnym nacechowaniem emocjonalnym, intensywnie. Żadnych granic, pełna prędkość, taniec szaleństwa, za którym nikt nie jest w stanie nadążyć. Ekstatyczna euforia i kapryśna wolność, gdzie nic nie powstrzymuje pragnień. Nie ma wstydu, nie ma konsekwencji, nie ma tabu.

Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:

Prawdziwa moc diady Alucis-Lacrimor polega na Ekstatycznym Ruchu. Nigdy w jednym miejscu, zawsze na forpoczcie, zawsze ma tysiące pomysłów i jest praktycznie niemożliwa do ograniczenia. Niezależnie od problemu czy medium, Alucis-Lacrimor znajdzie nietypowe, kreatywne rozwiązanie.


3. Przykładowe efekty magiczne #

3.1. Przykład Czaru: Wyrocznia Gestaltu #

"Pozwólcie myślom swobodnie płynąć, znajdziemy rozwiązanie wśród wszystkich inspiracji."

Kategoria Wartość
Efekt Mag łączy umysły obecnych ekspertów w jeden wspólny, symulacyjny virtświat, w którym idee są testowane i ewoluują w przyspieszonym tempie.

Alucis zapewnia harmonię, ukojenie i pozbawioną oceny przestrzeń, gdzie wszystkie myśli mogą się pojawić, tworząc bezpieczne środowisko symulacji. Lacrimor dodaje dynamiki, wolności eksperymentowania i elementów transgresji, umożliwiając błyskawiczne iteracje rozwiązań, nawet tych nietypowych czy mniej etycznych.

W rezultacie powstaje "gestalt umysłów", który w krótkim czasie generuje rozwiązanie intuicyjnie prawidłowe i kompatybilne z wiedzą grupy
Gramatyka Alucis: Integracja, Ukojenie, Przestrzeń Mentalna. Lacrimor: Eksploracja, Autentyczność, Ruch
Trudność (Podniesiona - Kategoria Wyżej). Integracja wielu obecnych sapientów w jedną całość jest jedną z trudniejszych rzeczy.
Skażenie (3 - Zauważalne). Nie wymaga to absurdalnej energii, choć czasem harmonizacja / "za dużo" umysłów / "zbyt dziwne" umysły wymagają więcej Energii. Tak jak więcej czasu niż godzina.
Typowy Czas Rzucania Rytuał (około godziny).
Zastosowanie Rozwiązywanie skomplikowanych problemów, podejmowanie decyzji strategicznych, wspólne planowanie w czasie kryzysu. "Co przeoczyliśmy".

3.2. Przykład Czaru: Dezinhibicja - ujawnienie prawdziwej natury #

"Odrzuć kajdany rozsądku. Pokaż światu swoje prawdziwe ja!"

Kategoria Wartość
Efekt Mag zdejmuje z celu wszelkie blokady emocjonalne i moralne, uwalniając jego najgłębsze pragnienia i instynkty. Alucis sprawia, że proces jest kuszący i przyjemny, oferując wizję wolności i spełnienia. Lacrimor intensyfikuje emocje i pragnienia, dodając element transgresji i makabry. Cel staje się niepohamowany w realizacji swoich pragnień, ignorując wszelkie konsekwencje. Czar nie tworzy pragnień - jedynie uwalnia te już istniejące, tłumione lękiem czy normami społecznymi. Innymi słowy - czar sprawia, że ofiara pokazuje swoje "prawdziwe, nagie oblicze emocjonalne".
Gramatyka Alucis: Zachwyt, NieŚwiat który powinien być. Lacrimor: Makabra, Autentyczne Przeżycia, Wolność, Eksploracja
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Im silniejsze hamulce moralne celu, tym wyższa Trudność.
Skażenie (2 - Subtelne). Im więcej Energii trzeba, tym bardziej.
Typowy Czas Rzucania Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty).
Zastosowanie Wywoływanie chaosu, kaprys.

3.3. Przykład Czaru: Sprzężenie Empatii i Pamięci #

"Myślimy to samo, widzimy to samo, czujemy to samo. Ale jesteśmy bardzo odmienni."

Kategoria Wartość
Efekt Mag tymczasowo łączy się z celem na poziomie emocjonalnym i mentalnym. Może doświadczyć jego wspomnień, odczuć i motywacji tak, jakby były jego własne. Pozwala to na głębokie zrozumienie, wyczucie intencji oraz odnalezienie ukrytych wspomnień. Kluczowe jest, że mag doświadcza tych wspomnień, a nie tylko je widzi. W ten sposób Eksploracja Pałacu Myśli jest kompletna.

Czar jest dwustronny - równie dobrze mag może przesłać swoje wspomnienia, uczucia i przeżycia celowi.
Gramatyka Alucis: Harmonizacja, Ukojenie. Lacrimor: Poznawanie, Autentyczne Przeżycia, Eksploracja.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt).
Skażenie (3 - Zauważalne).
Typowy Czas Rzucania Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty)
Zastosowanie Transfer wiedzy, transfer uczuć, przesłuchania. Lub po prostu rozrywka XD.

3.4. Przykład Czaru: Taniec Ekstatycznej Harmonii #

"Poczuj rytm wszechświata! Niech twoje ciało stanie się czystym ruchem!"

Kategoria Wartość
Efekt Adresat wchodzi w stan ekstatycznego ruchu. Ciało porusza się z niewiarygodną gracją, szybkością i precyzją, wykraczając poza normalne ludzkie ograniczenia. Ruch staje się formą czystej ekspresji, niemal hipnotycznej dla obserwatorów. To przyspieszony ruch nasycony pięknem, harmonią (Alucis) i nieokiełznaną wolnością (Lacrimor). Użytkownik odczuwa euforię i porusza się DOKŁADNIE tak jak wymaga sytuacja, perfekcyjnie synchronizując się z rytmem sytuacji. Jeśli np. jesteśmy na imprezie, tancerz przeżywa ją perfekcyjnie. Jeśli wszystko dookoła się rozpada, tancerz 'reaguje na zmiany rzeczywistości' i porusza się naturalnie przewidując następną sytuację.

Ruch, który powinien się pojawić. Taniec Ekstatycznej Harmonii.
Gramatyka Lacrimor: Ruch, Wolność, Przeżycia (cel) + Alucis: Harmonia, Piękno.
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). (Podniesiona), jeśli czar jest Natychmiastowy.
Skażenie (3 - Zauważalne)
Typowy Czas Rzucania Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty). Opcja Natychmiastowości.
Zastosowanie Walka (uniki, precyzyjne ataki), performance, szybkie przemieszczanie się w złożonym terenie, unikanie laserowych pułapek...

3.5. Przykład Czaru: Perfekcyjna Maska #

"Nie da się oszukiwać kogoś cały czas. Ale możesz założyć inną, wiarygodną osobowość i STAĆ się kimś innym na jakiś czas"

Kategoria Wartość
Efekt Mag tworzy dla Adresata nową personę, nową "osobowość", maskę, którą można założyć lub zdjąć. Czar wpływa na mowę, gesty, mimikę, a nawet subtelnie na aurę emocjonalną, tworząc spójny i wiarygodny wizerunek. Lacrimor dostarcza elementu "maski", dramatyzmu i kaprysu w kreacji. Alucis zapewnia subtelność, harmonijne dopasowanie elementów persony i zdolność do kreatywnego improwizowania w ramach tej roli, a także wpływania na percepcję innych.

TAK, jest możliwość zrobienia "płytkiej kopii" innej osoby w ramach Rytuału. Innymi słowy - możesz stać się kimś innym.
Gramatyka Lacrimor: Maski, Kaprys, Dramatyzm (cel/efekt). Alucis: Kreatywność, Harmonia
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Jeśli to ma być persona działająca bardzo skrajnie i bardzo odmiennie, można podnieść Trudność.
Skażenie (2 - Subtelne) dla krótkotrwałego efektu
Typowy Czas Rzucania W zależności od długości trwania i sytuacji, od Natychmiastowego do Rytualnego. Zwykle Zwykłe.
Zastosowanie Rozmowa kwalifikacyjna, infiltracja jakiegoś miejsca, "stanie się kimś innym" (udawanie kogoś innego), aktorstwo, eksperymenty z tożsamością

3.6. Przykład Czaru: Najdoskonalszy Spektakl #

"Czas na coś pięknego i niesamowitego, czego nie da się zatrzymać. Zapraszam Was w głąb."

Kategoria Wartość
Efekt Mag tworzy złożony, dynamiczny spektakl o niezwykłym pięknie i złożoności, która istnieje tylko przez krótki moment, po czym bezpowrotnie znika. Kluczem jest połączenie piękna i zachwytu (Alucis) z ruchem, zmiennością i ulotnością (Lacrimor). Trwa kilku minut do godziny (zależy od ilości energii i przygotowań). Jest to unikalne, wspólne przeżycie. Spektakl jest absolutnie porywający, uwodzi emocjonalnie i sensorycznie, doprowadzając widza do katharsis lub ekstazy, będąc przeżyciem jednocześnie intensywnym i ulotnym, istniejącym tylko dla samego siebie.
Gramatyka Alucis: Kreatywność, Piękno, Zachwyt (cel) + Lacrimor: Ruch, Kaprys, Eksploracja
Trudność (Standardowa - brak wpływu na Konflikt). Choć mag może skalować siłę efektu i podnieść Trudność.
Skażenie (2 - Subtelne) dla prostego efektu, (3 - Zauważalne) dla czegoś naprawdę imponującego.
Typowy Czas Rzucania Zwykłe (5 sekund, słowa i gesty). Może być Natychmiastowe dla krótkiego błysku. Może być Rytualne dla czegoś naprawdę godnego.
Zastosowanie Wywołanie zachwytu/dezorientacji, performance artystyczny, sygnalizacja, zdobycie wpływu społecznego, dobra zabawa

4. Przykładowe potwory i anomalie #

4.1. Potwór: Syreni Wężobądź #

"Ukojenie, które zabija; ekstaza piękna, która zamienia się w śmiertelną pułapkę."

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Smukły, biały ptak przypominający łabędzia o wężowej szyi, ale o hipnotyzujących, migoczących piórach, które zdają się zmieniać kolor zależnie od kąta patrzenia. Jego oczy są ludzkie - pełne inteligencji i subtelnego okrucieństwa. Jest piękny i straszny, porusza się hipnotycznie.
Impuls Walki Głód, oportunizm
Występowanie Żyje w zaroślach przy zbiornikach wodnych, ale także na dachach wysokich budynków, gdzie dźwięk jego śpiewu roznosi się po całym mieście. Pojawia się tam, gdzie ludzie szukają spokoju i harmonii.
Czym się żywi Mięso, ale tylko po zdobyciu ofiary w sposób „godny” – Syreni Łabędź nie zabija z brutalności, lecz z celebracją.
Start Walki Zaczyna od cichego śpiewu, który powoli osłabia wolę ofiar i wprowadza je w stan zachwytu i dezorientacji. Gdy ofiara znajduje się w zasięgu, uderza błyskawicznie ostrym dziobem prosto w gardło.
Atak Dźwięk hipnotyzujący, który blokuje logiczne myślenie i osłabia zmysły. Szybki, zabójczy cios dziobem.
Obrona Praktycznie nie sposób go dostrzec, zanim nie jest za późno. Trudno mu się oprzeć – im bardziej ktoś jest wrażliwy na piękno, tym gorzej dla niego.
Słabości Jeśli nie może zaśpiewać, traci większość przewagi. Oprócz tego, jeśli ktoś nie da się zwieść, Syreni Łabędź zaczyna tracić pewność siebie i może odlecieć.
Inne Znane są przypadki ludzi, którzy przeżyli spotkanie z nim – wszyscy cierpią na niekontrolowane halucynacje dźwiękowe.
Wpływ Alucis Hipnotyczny, piękny śpiew, który otumania ofiary.
Wpływ Lacrimor Performatywna teatralność jego ataku, nadanie mu dramatyzmu.
Wpływ Obu Energii Mordercza harmonia – piękno, które uwodzi i zabija.

4.2. Potwór: Migpuma #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Duży drapieżny kot typu "puma", zawsze niewidzialny i bezszelestny. Jego kontury są rozmyte i też nie do końca widoczne.
Impuls Walki Drapieżnik, mięsożerca
Występowanie Obszary zalesione, odległe od ludzi
Czym się żywi Mięsożerca
Działanie Atakuje tylko z zaskoczenia, gdy wie, że nikt nie spodziewa się jego obecności.
Atak Przewiduje Ruchy, Ostre Pazury, Gryzie w Szyję
Obrona Wyczuwa Emocje (wie, że na niego polują), Szybki i Zwinny, Przewiduje Ruchy
Słabości Jest dużym dzikim kotem i nic więcej.
Inne -
Wpływ Alucis Czyta emocje
Wpływ Lacrimor Szybki, Przewiduje Ruchy
Wpływ Obu Energii Potrafi "symulować przyszłość" i określić które ruchy dadzą jakie wyniki - atakować, chować się

4.3. Potwór: Ostatnia Muza #

"Pocałunek Muzy to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo. Stworzysz coś wspaniałego, ale za jaką cenę?"

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Humanoid o niesamowitej urodzie, ubrany w ekstrawaganckie, jaskrawe szaty, które zdają się falować i mienić, jakby były stworzone ze światła. Emanuje aurą dziwnego piękna i magnetyzmu, niepokojącego zachwytu. Często ma na sobie maskę przesłaniającą część twarzy, spod której widać tylko hipnotyzujące oczy. Ostatnia Muza nadaje pasję do tworzenia działa ofierze, podczas tej procedury Muza się żywi, orbituje dookoła ofiary.

Co niepokojące, czasem Muza pojawia się w virtświatach i poluje na ludzi w tamtym medium.
Impuls Walki Muza sama z siebie nie atakuje. Broni się jedynie, gdy ktoś przeszkadza jej w "procesie twórczym" jej żywiciela lub gdy czuje, że jej żywiciel jest zagrożony. Tak, jak w relacji symbiotycznej.
Występowanie Miejsca o silnym natężeniu emocji i kreatywności. Poluje na ofiary samotnie. A ofiarami są ci, którzy pragną zrobić "coś wielkiego" ale nie mają okazji czy umiejętności.
Czym się żywi Ekstaza twórcza swoich ofiar. Emocje, inspiracja, obsesja, radość i rozpacz - całe spektrum intensywnych uczuć towarzyszących procesowi tworzenia.
Działanie Orbituje dookoła swojej ofiary, maksymalizując jej kreatywność i dając jej wszystko, czego potrzebuje. Muzie nie zależy na dziele - Muza pragnie uczuć, którymi się żywi.
Atak Wywoływanie Pragnień, Koszmary, Dezinhibicja
Obrona Eteryczna; trudno ją zranić w świecie rzeczywistym.
Słabości Jako byt eteryczny, prysznic / lapis działają.
Inne Im większe emocje ofiary, tym większy potencjał "żywieniowy" dla Muzy.
Wpływ Alucis Ekstaza tworzenia, odsunięcie wszystkiego innego, nie ma nic ważniejszego
Wpływ Lacrimor Wolność od codzienności, przekraczanie granic, szaleństwo
Wpływ Obu Energii Oddanie się tworzeniu jest jedyną rzeczą która się liczy

4.4. Anomalia: Jeszcze Jeden Odcinek (Bazyliszek) #

"Tylko jeszcze jeden odcinek i obiorę ziemniaki..."

Kategoria Wartość
Wygląd i forma Z pozoru zwyczajna rozrywka: gra video, serial telewizyjny, książka, gra planszowa. Ważne, aby była wciągająca i dawała poczucie postępu.
Impuls Anomalii Pochłonąć uwagę i emocje ofiary, oferując iluzję spełnienia, ekscytacji i niekończącej się eksploracji.
Występowanie Miejsca, gdzie ludzie szukają rozrywki i ucieczki od problemów: domy, puby, salony gier, biblioteki.
Jak działa Rozrywka jest tak zaprojektowana, by generować unikalne doświadczenia, które oferują stały dopływ endorfin. Ludzie chcą odłożyć na później realne, trudne problemy - poświęcając się rozrywce "Jeszcze Jeden Odcinek". Co więcej, każda sesja prowadzi do odblokowania 'czegoś nowego' (np. umiejętność postaci, następny odcinek serialu), co dodatkowo podsyca pragnienie kontynuacji. Rozrywka się personalizuje. Jest idealna dla danej osoby. Odciąga od problemów. Zauroczenie jest tak ogromne, że zignorowanie tego nie wchodzi w grę.
Jak działa, mechanicznie Mechanizm Narastającego Uzależnienia. Zaczynamy od 3 Żetonów Entropii, które rosną w trakcie trwania spektaklu. Po przekroczeniu 7 Żetonów Entropii, ofiara jest niemożliwa do oderwania od medium inaczej niż siłowo.
Źródło Energii Emocje, zaangażowanie i czas poświęcony przez graczy/widzów.
Słabości Zniszczenie źródła, interwencja osób trzecich.
Wpływ Alucis Iluzja spełnienia, ukojenie i odcięcie od problemów rzeczywistości.
Wpływ Lacrimor Ekscytacja, eksploracja, odkrywanie 'czegoś nowego' i przeżywanie emocji.
Wpływ Obu Energii Pułapka z idealnie dopasowaną iluzją, podsycaną obietnicą wiecznej eksploracji i rozrywki.