Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Alteris - Praecis #


1. Podstawowe dane #

Kategoria Wartość
Impuls przewodni Nie ma obiektywnej rzeczywistości, są tylko narzędzia. Optymalizuj, zmieniaj. Świat jest gliną w Twoich rękach.
Linia emocjonalna Paternalistyczny optymistyczny pragmatyzm. Jesteśmy lepsi od innych - i tak musi być. Wygramy wszystko.
Koncept łączący Maksymalizacja: wszystko jest narzędziem. Wszystko jest tylko kanwą w Twoich rękach. Nie ma tabu.
Alteris wnosi Zniekształcanie, Ukrywanie, Kłamanie
NieRzeczywistość Materialna, Ścieżki-Nie-Wybrane
Wieczna Zmiana
Praecis wnosi Władanie, Kontrolowanie, Tworzenie, Unifikacja, Ekspansja
Rzeczywistość Materialna, Narzędzia, Koordynacja Grupowa, Cywilizacja
Dla Alteris dominującej Mechaniczna Iluzja: Kłamanie, Ukrywanie przez Narzędzia, Cywilizacja
"Rzeczywistość jest fikcją. Nasze narzędzia od dawna odizolowały nas od świata. Rzeczywistość jest niepoznawalna."
Dla Praecis dominującej Przekroczenie Natury: Ekspansja, Narzędzia przez Zniekształcenie, Wieczną Zmianę
"Nie jesteśmy ograniczeni do naszych słabych ciał i tego, co zastaliśmy. Wszystko można przebudować. Wszystko - kontrolować. "
Koncepty powiązane Rekonstrukcja, Transhumanizm, Wszystko Jest Narzędziem, Instrumentalizacja, Technokratyzm, Biurokratyzacja, Post-Rzeczywistość

2. Krótkie omówienie #

Alteris-Praecis, Maksymalizacja: wszystko jest narzędziem. Wszystko jest tylko kanwą w Twoich rękach. Nie ma tabu..

Gdy Alteris dominuje: mamy do czynienia z Mechaniczną Iluzją. Rzeczywistość nie istnieje sama w sobie - istnieje taka, jaką my ją przedstawimy. Kłamanie i Ukrywanie Alteris są wzmocnione przez Narzędzia i Cywilizację Praecis, tworząc Mechaniczną Iluzję. Kontrola przepływu informacji. Niekończąca się biurokracja. Rzeczywistość, w której żyjemy pokazuje nam fałszywy świat. Czujniki kłamią. Kto w końcu widział "DNA" albo "wirusa"? Musimy KOMUŚ uwierzyć. A przecież komunikacja między nami też przechodzi przez systemy, które mają swoich interesariuszy i są pod czyjąś kontrolą. Świat prawdziwie jest zbiorem użytecznych kłamstw, a technologia stała się naszym interfejsem do niego.

Gdy Praecis dominuje, mamy Przekroczenie Natury. Nie jesteśmy już ograniczeni tylko do swoich słabych, ludzkich ciał. Nasze narzędzia mogą być czymś więcej niż tylko to, czego się spodziewamy. Ekspansja i Narzędzia Praecis są wzmocnione przez Wieczną Zmianę, Zniekształcanie i NieRzeczywistość Alteris, przez co opuściliśmy "normalny świat" i zaczynamy wykorzystywać NieRzeczywistość jako następną grupę potężnych narzędzi pod naszą kontrolą. Musimy permanentnie ulepszać i redefiniować to, czym jest ludzkość i jej dzieła; neandertalczycy też nie przewidzieli internetu, prawda?

Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:

Ta diada w pewien sposób odpowiada sama na siebie, całkowicie odrywając się od ograniczeń. Mechaniczna Iluzja zmusza nas do ewolucji w stronę Przekroczenia Natury. Nowe wyzwania i problemy podnoszą poziom złożoności prowadzący do większej Mechanicznej Iluzji. Prawdziwie, paperclip maximizer.

Prawdziwa moc diady Alteris-Praecis polega na Maksymalizacji: jeśli jest możliwa ekspansja, powinno do niej dojść. Jeśli coś jest suboptymalne, winniśmy to zoptymalizować. Jeśli kontrola informacji przynosi więcej korzyści niż jej brak, powinniśmy sterować informacją. Jest to nieprawdopodobnie pragmatyczna diada skupiająca się na przekształceniu rzeczywistości i siebie, by lepiej władać swoim otoczeniem. Nawet tym, którego zupełnie nie rozumiemy.


3. Przykładowe efekty magiczne #

3.1. Przykład Czaru: Cybernetyczna Forma Absolutna #

Moje ciało jest moją bronią. Dosłownie. Ty, obawiam się, jesteś przestarzałym modelem.

integracja cybernetyczna, we are one

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.2. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.3. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

3.4. Przykład Czaru: ? #

Kategoria Wartość
Efekt
Gramatyka
Trudność
Skażenie
Typowy Czas Rzucania
Zastosowanie

4. Przykładowe potwory i anomalie #

4.1. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Start Walki
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Wpływ Alteris
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

Tetsuo, Akira.

4.2. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Start Walki
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Wpływ Alteris
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

4.3. Potwór: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Walki
Występowanie
Czym się żywi
Start Walki
Atak
Obrona
Słabości
Inne
Wpływ Alteris
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

4.3. Anomalia: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Anomalii
Występowanie
Jak działa
Jak działa, mechanicznie
Źródło Energii
Słabości
Wpływ Alteris
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii

4.4. Anomalia: #

Kategoria Wartość
Wygląd i forma
Impuls Anomalii
Występowanie
Jak działa
Jak działa, mechanicznie
Źródło Energii
Słabości
Wpływ Alteris
Wpływ Praecis
Wpływ Obu Energii