Lacrimor - Sempitus #
1. Podstawowe dane #
| Kategoria | Wartość |
|---|---|
| Impuls przewodni | Najbardziej intensywne przeżycie, niezmienne, przeżywane przez wieczność. |
| Linia emocjonalna | Intensywna, głęboka rezygnacja - oddanie kontroli niekończącej się koszmarnej chwili i intensywnym uczuciom. |
| Koncept łączący | Wieczny, nigdy nie kończący się intensywny koszmar, niezmienna szczerość i prawda o niekończącej się, najkoszmarniejszej z możliwych egzystencji. |
| Koncepty powiązane | Najstraszniejsza chwila na zawsze, wieczysta prawda, kości i pył. |
| Lacrimor wnosi | Makabryczna Intensywność Przekraczanie Tabu i Skandalizowanie Wyobcowanie i Samotność Kaprys |
| Sempitus wnosi | Staza i Niezmienność Przetrwanie Stabilność |
| Dla Lacrimor dominującej | "Kropla drąży skałę i nieunikniona makabra nadchodzi - przez niezmienność intensywność wiecznie rośnie. Nieunikalna perwersja w bursztynie." |
| Dla Sempitus dominującej | "Intensywność nigdy się nie kończy, nie ma wybawienia - jest jak lodowiec i przygniata Cię na zawsze." |
2. Krótkie omówienie #
Lacrimor-Sempitus: Skrystalizowana Chwila Intensywności. Wiecznie na scenie.
Lacrimor-Sempitus to diada skoncentrowana na znalezieniu najbardziej intensywnej chwili, najbardziej makabrycznej i prawdziwej - i zatrzymaniu jej na zawsze. Nie tylko na zatrzymaniu samej chwili, ale też samego WRAŻENIA, by uczucie nigdy się nie skończyło. Jeśli przepali to człowiekowi układ nerwowy, trudno. Jedynie teatr, prawda i intensywność mają znaczenie.
- Taniec z upiorną muzyką, który nigdy się nie kończy, wiecznie inni partnerzy, nie da się oderwać.
- Wieczna konieczność mówienia prawdy i słuchania prawdy, niezależnie jak bardzo to nie rani i nie destabilizuje ludzi.
- Skok z bungee, który NIGDY się nie skończył i CIĄGLE spadasz i CIĄGLE nie masz poczucia upływu czasu. Dla Ciebie to ciągle ta sama chwila, która była i będzie zawsze.
- Konstruowanie najdoskonalszego dzieła, praca nad nim w ekstatycznym szale, dopracowywanie szczegółów i niemożność skończenia tego ostatniego 0.01%
W rezultacie mamy rozedrganą rzeczywistość, niekończącą się, powtarzającą feerię ruchu i emocji, muzykę, która nigdy nie jest przerwana. Błagasz o kłamstwa, o chwilę przerwy, ale intensywność nie spada, przez co w Tobie narasta i orientujesz się że to się nigdy nie skończy i ciągle rośnie.
Lacrimor prowadzi do maksymalizacji intensywności i transgresji. Sempitus krystalizuje najbardziej intensywny moment, zmieniając efekt w niekończącą się feerię uczuć.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Klątwa Zaszczepionej Myśli #
- CO TO
- Mag nakłada na ofiarę klątwę - czy to przez Sympatię czy działanie bezpośrednie. Ta klątwa to obsesyjne myśli.
- Ofiara nie jest w stanie przestać myśleć o kierunku klątwy nałożonej przez maga. W końcu się złamie. Kropla drąży kamień.
- Dotyczy myśli intensyfikujących Lacrimor, czyli:
- jakiejś formy transgresji (działania wbrew społeczeństwu, skandalizowanie)
- konieczność mówienia prawdy lub negatywnej reakcji na kłamstwa, nawet białe
- jakiejś formy tworzenia lub przeżywania intensywnej sztuki
- ZASTOSOWANIE
- Działanie korumpujące, wypaczające ofiarę. Działanie the-corruptor.
- SKAŻENIE
- 3/5
3.2. Przykład: Tworzenie Arcydzieła #
- CO TO
- Mag nakłada obsesyjną, intensywną potrzebę stworzenia czegoś wielkiego i wybitnego na ofiarę.
- Lacrimor nadaje obsesyjną potrzebę stworzenia czegoś wybitnego, Sempitus daje energię i wytrwałość (mniejsze zmęczenie, usztywnienie woli).
- Ofiara docelowo stworzy to, co ma być stworzone, z dbałością o każdy szczegół, w sposób unikalny dla SIEBIE dając z siebie wszystko.
- Mag nakłada obsesyjną, intensywną potrzebę stworzenia czegoś wielkiego i wybitnego na ofiarę.
- ZASTOSOWANIE
- Coś musi być wykonane za wszelką cenę a ktoś niekoniecznie chce współpracować.
- SKAŻENIE
- 2/5
3.3. Przykład: Perfekcyjna Elegancja #
- CO TO
- Niezależnie jaka jest pora roku, czy jest błoto itp - ofiara ZAWSZE wygląda tak, jak powinna.
- Elegancko, transgresyjnie, czysto, zachowuje się "jak powinna".
- Sempitus stabilizuje maskę, Lacrimor perfekcyjnie tworzy maski - zarówno mentalnie jak i z perspektywy stroju i ubioru.
- Niezależnie jaka jest pora roku, czy jest błoto itp - ofiara ZAWSZE wygląda tak, jak powinna.
- ZASTOSOWANIE
- Budowanie wizerunku, tworzenie fasady, infiltracja
- SKAŻENIE
- 1/5
3.4. Przykład: Zniekształcone Echo Przeszłości #
- CO TO
- Coś bardzo dramatycznego się wydarzyło. Ktoś zginął / super silne przeżycia. "Nikt tego nie widział". Mag wykorzystuje intensywność odbicia by zobaczyć niedokładne echo wydarzenia bezpośrednio z Eteru Nieskończonego.
- Sempitus zapewnia odtworzenie tak, jak było. Pokazuje prawdę. Lacrimor umożliwia zobaczenie silnego echa z Eteru.
- Coś bardzo dramatycznego się wydarzyło. Ktoś zginął / super silne przeżycia. "Nikt tego nie widział". Mag wykorzystuje intensywność odbicia by zobaczyć niedokładne echo wydarzenia bezpośrednio z Eteru Nieskończonego.
- ZASTOSOWANIE
- Działania detektywistyczne.
- SKAŻENIE
- 4/5 lub nawet 5/5. Upiornie duża Energia.
3.5. Przykład: Powtarzający się Teatr #
- CO TO
- Coś dramatycznego się kiedyś wydarzyło. Mag robi "ustawienie" teatralne, inscenizację. Ta dramatyczna sytuacja się powtórzy, choć z innymi aktorami.
- Mag robi to z perspektywy faktycznej prawdy (nawet, jak jej nie zna). Inscenizacja. Wtedy potoczy się blisko tego, co się stało.
- Ofiary na danym terenie "wchodzą w rolę" jaką nałożył mag. Zachowają się tak, jak zachowywały się oryginalne istoty.
- Zaklęcie wymaga, by stało się coś dramatycznego - kłótnia kochanków, morderstwo, zdrada... wtedy inscenizacja mogła się odbić w Eterze Nieskończonym i sytuacja się powtórzy.
- Coś dramatycznego się kiedyś wydarzyło. Mag robi "ustawienie" teatralne, inscenizację. Ta dramatyczna sytuacja się powtórzy, choć z innymi aktorami.
- ZASTOSOWANIE
- Budowanie wizerunku, tworzenie fasady, infiltracja
- SKAŻENIE
- 3/5 lub 4/5. Mniej Energii, bo wykorzystujemy ludzi.
3.6. Przykład: To PRAWDZIWY Ty #
- CO TO
- Mag rzuca zaklęcie na ofiarę. Ofiara otrzymuje CAŁĄ PRAWDĘ na swój temat. Żadnych iluzji. Żadnych granic. Wszelkie osłony znikają. Wszelkie efekty czy statusy znikają.
- Lacrimor ujawnia nagą, okrutną prawdę. Sempitus zapewnia niezmienny rdzeń i stabilizuje ten kierunek.
- Ofiara ROZUMIE czym jest, jaka jest naprawdę. Jeśli miała jakiekolwiek efekty czy wpływy, są one rozerwane.
- Mag rzuca zaklęcie na ofiarę. Ofiara otrzymuje CAŁĄ PRAWDĘ na swój temat. Żadnych iluzji. Żadnych granic. Wszelkie osłony znikają. Wszelkie efekty czy statusy znikają.
- ZASTOSOWANIE
- Szybkie usunięcie alkoholu z żył, rozerwanie wpływów mentalnych czy niepożądanych efektów zewnętrznych.
- SKAŻENIE
- 2/5
3.7. Przykład: Niekończący się Koszmar #
- CO TO
- Mag zamyka ofiarę w nigdy nie kończącym się koszmarze z jej własnych myśli. Makabra, koszmar i maksymalna intensywność.
- Lacrimor znajduje najstraszniejszy wariant, Sempitus dba o to, by chwila trwała wiecznie.
- Mag zamyka ofiarę w nigdy nie kończącym się koszmarze z jej własnych myśli. Makabra, koszmar i maksymalna intensywność.
- ZASTOSOWANIE
- Łamanie umysłów, tortury, okrutna neutralizacja przeciwnika.
- SKAŻENIE
- 1/5
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Motyl Ujawnionej Natury #
- Piękny, pomarańczowo-purpurowy motyl, składający jaja w ciele ofiary.
- Ofiara przechodzi zmianę - ujawniają się przed nią samą jej skrywane, wstydliwe marzenia (Lacrimor).
- Ofiara wpada w manię, próbując je zrealizować, nie podlegając wpływom zewnętrznym (Sempitus).
- Intensywność i emocje Ofiary karmią larwy i pomagają im się rozwijać.
- W końcu ofiara osiąga poziom ekstazy lub rozpaczy, zbliżając się do celu lub nie mogąc go osiągnąć. Małe motyle oddalą się z ofiary, lecąc dalej w świat.
4.2. Ekstaleios #
- Ktoś czuł emocje, zbyt silne. To zostało "zapamiętane" i powstał mroczny Cień, parodia oryginalnej osoby.
- Ten Cień jest jak parodia oryginalnej osoby, groteskowa i powykrzywiana, ale WIECZNIE czuje te zbyt silne uczucia, nie mając nad sobą żadnej kontroli.
- Ekstaleios "nie uczy się" i nie posiada agendy. Ta istota żyje w chwili, w której powstała, zgodnie z tamtymi emocjami i agendą.
- Jest to potencjalnie niebezpieczna istota, wybuchowa i teatralna, rozrywana emocjami które "dały jej życie".
4.3. Nawiedzony Dom, wariant #
- Wydarzyło się coś o ogromnym echu emocjonalnym.
- Sempitus odbiło Eter w Rzeczywistości tworząc zapętlenie. Lacrimor skierowało emocje i intensywność.
- Powstaje "duch", nawiedzone miejsce.
- Silne emocje, którymi można się zarazić.
- Efemeryda, która próbuje powtórzyć przeszłość na poziomie emocjonalnym, zostawiając emocje w ludziach by propagowali pętlę dalej.
4.4. Manekinowiec #
- Wysoki, groteskowy humanoid przypominający człowieka, który ma "piwnicę pełną manekinów" (dowolne miejsce).
- Poluje na swoje ofiary i porywa ludzi, wstrzykując im neurotoksynę.
- Ma ich to sparaliżować i uniemożliwić jakikolwiek ruch czy działanie.
- Ludzie są "zmieniani w manekiny", manekinowiec zakłada im odpowiednie stroje i ustawia ich w odpowiedni sposób.
- W zależności od tego, czego potrzebuje scena, manekinowiec wstrzykuje im jady mające generować odpowiednie emocje.
- Ludzie są bezradnymi, rozedrganymi kłębkami emocji, są kukiełkami w teatrze manekinowca.
- Manekinowiec jest "wypaczonym artystą", żywiącym się i wzmacniającym odpowiednią sceną.