Esuriit - Lacrimor #
1. Podstawowe dane #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Impuls przewodni | Efektownie zadawaj cierpienie ofiarom - ludzkiemu robactwu. W ten sposób pokazujesz, że należysz do tych LEPSZYCH. |
Linia emocjonalna | Ekstaza nienasyconą nienawiścią i fascynacja cierpieniem - wszystko ma smakować coraz ostrzej! |
Koncept łączący | Intensywna Obsesja. Oderwanie od 'normalnych ludzi' i należenie do ludzi lepszych. Jesteśmy czymś INNYM od pozostałych ludzi, którzy są naszymi ofiarami. |
Koncepty powiązane | Spirala Eskalacji, Ekstaza Destrukcji, Makabryczne Rytuały. |
Esuriit wnosi | Nieskończony Głód, Ambicja Bez Granic Nienawiść Uzależnienie, Obsesja |
Lacrimor wnosi | Makabryczna Intensywność Przekraczanie Tabu i Skandalizowanie Wyobcowanie i Samotność Kaprys |
Dla Esuriit dominującej | "Liczy się nie tylko zaspokajanie Głodu - liczy się też, jak to robisz. Rytuały i styl są nie mniej ważne niż nasycenie." |
Dla Lacrimor dominującej | "Nie ma sensu walczyć z najmroczniejszymi pragnieniami. Bo dla kogo, dla nich? Zamiast tego powitaj ich urok i się zanurz w makabrze." |
2. Krótkie omówienie #
Esuriit-Lacrimor: "Chcę więcej. ŻĄDAM więcej. NIE CHCĘ przestać. Nie mam dla kogo - oni wszyscy są przecież tylko statystami w MOIM świecie i cierpią na moje życzenie."
Esuriit-Lacrimor to diada skupiona dookoła konceptu spirali eskalacji bólu i makabry, gdzie obsesyjny Głód (Esuriit) spotyka się z perwersyjną przyjemnością przekraczania granic (Lacrimor). Cierpienie nie jest ubocznym efektem - jest formą mrocznej sztuki, gdzie każda transgresja pozwala zaspokoić choć na moment wieczny głód. Gdzie koszmarna makabra ma jednocześnie groteskowy urok. Gdzie ofiary fundamentalnie pragną zostać poświęcone i dołączają do nienaturalnego spektaklu cierpienia.
Gdy Lacrimor jest Energią dominującą, Esuriit usuwa kontrolę i ograniczenia człowieka. Obsesyjna Ambicja sprawia, że Kaprys, Makabryczna Intensywność i Mroczne Piękno stają się jedynym, co staje się dla osoby ważne. Dodajemy Uzależnienie i Obsesję do palety Lacrimor - skupiamy się na najbardziej niszczycielskich i najbardziej makabrycznych wariantach Lacrimor. Jedynie transgresja staje się czymś, co w jakikolwiek sposób zachwyca. Sztuka staje się najmroczniejszym możliwym wariantem.
Natomiast gdy Esuriit jest Energią dominującą, Lacrimor dodaje do Esuriit estetykę, dramatyzm, kaprys i artystyczną inscenizację. Głód, obsesja i cierpienie stają się sztuką, spektaklem i rytuałem. Kluczem nie jest tylko zaspokojenie głodu - kluczem staje się to, jak efektownie i makabrycznie wszystko się stanie.
W świecie rzeczywistym widzimy tę diadę w:
- Torturach i znęcaniu się nad innymi dla przyjemności lub poklasku. A im bardziej efektownie i artystycznie, tym lepiej. Czy torture porn w internecie.
- Slaanesh w
Warhammer 40k
jest bardzo powiązany z tą diadą, we wszystkich aspektach estetyki, obsesyjnego głodu, nienawiści i intensywności.
- Slaanesh w
- Hazard, który niszczy życie i rodzinę, ale przecież MOŻESZ wygrać jak tylko postawisz i będziesz mieć trochę szczęścia, prawda?
- Toksyczny związek: "mogę ją naprawić, choć mnie przypala i niszczy mi życie, nie jest dla mnie dobra, ale nie mogę bez niej żyć".
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Absolutne Cierpienie #
- CO TO
- Mag koncentruje się na sapiencie i rzuca nań zaklęcie maksymalizujące jego cierpienie. Po prostu.
- Lacrimor jest Energią specjalizującą się w cierpieniu, makabrze i koszmarach.
- Esuriit jest Energią cierpienia, głodu oraz obsesji.
- Ofiara szybko orientuje się, że każdego da się złamać.
- Mag koncentruje się na sapiencie i rzuca nań zaklęcie maksymalizujące jego cierpienie. Po prostu.
- ZASTOSOWANIE
- Sytuacja bojowa, sytuacja "karząca".
- SKAŻENIE
- 2/5
3.2. Przykład: Chora Miłość #
- CO TO
- Mag skupia się na sapiencie i rzuca nań zaklęcie mające nadać ofierze chorą, obsesyjną miłość do maga.
- Lacrimor wzmacnia Kaprys oraz Transgresję. Esuriit dodaje niekończący się Głód oraz Obsesję.
- W jakiś sposób, czy przez Głód i Obsesję czy przez "omg mam dziewczynę ale ta jest taka piękna" dojdzie do manifestacji Uzależniającej Miłości.
- Ofiara jest skłonna robić rzeczy nieprawidłowe, niezgodne ze sobą - ale zgodne ze swoimi mrocznymi marzeniami dla maga.
- Mag skupia się na sapiencie i rzuca nań zaklęcie mające nadać ofierze chorą, obsesyjną miłość do maga.
- ZASTOSOWANIE
- Infiltracja, Corruption, Poznawanie Prawdy
- SKAŻENIE
- 2/5
3.3. Przykład: Żywy Totem Intensywnych Uczuć #
- CO TO
- Mag potrzebuje jednego lub kilku sapientów biologicznych jako substrat, ale zaklęcie działa na sapientów wszystkich typów.
- Mag wykonuje serię rytualnych tortur na swoich ofiarach, generując energię oraz spajając ich w jeden byt z perspektywy magii.
- W wyniku dostajemy totem, który jest, zgodnie z celem maga: [przerażający, fascynujący, bardzo atrakcyjny].
- Nieszczęśnicy, którzy stali się totemem nie umierają. Ale ich cierpienie jest ogromne; to zresztą zasila samo zaklęcie.
- Wszyscy na totem patrzący są dotknięci efektem Lacrimor - Esuriit; widzą to, co na nich działa najmocniej zgodnie z intencją Maga.
- Jeśli żywy totem będzie istniał dłużej niż 24h w tym stanie, jego części składowe umrą. Nie wytrzymają Skażenia i ich układ nerwowy też nie wytrzyma.
- ZASTOSOWANIE
- Mag próbuje przyciągnąć uwagę wszystkich, przejąć kontrolę nad grupą (zastraszyć) lub ich odpędzić od danego miejsca.
- SKAŻENIE
- 4/5
- Zaklęcie jest uważane za bardzo nieetyczne.
3.4. Przykład: Najłagodniejsza w Najokrutniejszą #
- CO TO
- Mag pozyskuje dostęp do sapienta (ofiary), który pała pozytywnym uczuciem do innego sapienta (lojalność, sympatia, miłość...)
- Mag rzuca zaklęcie na ofiarę, przekolorowując jej wspomnienia, reinterpretując wydarzenia z przeszłości i wzmacniając nienawiść i cierpienie.
- Ofiara nie spocznie, póki nie zniszczy sapienta, do którego kiedyś pałała pozytywnym uczuciem. Przez Esuriit będzie cierpieć póki to się nie stanie. Dzięki Lacrimor nie będzie świadoma, że jej interpretacja przeszłości została zakolorowana negatywnie.
- ZASTOSOWANIE
- Infiltracja, Zabójstwo
- SKAŻENIE
- 3/5
3.5. Przykład: Zabójca Memetyczny #
- CO TO
- Mag chce zabić lub skrzywdzić sapienta. Ale sapient jest poza jego zasięgiem. Nasz mag ma Sympatyczną możliwość adresowania ofiary.
- Mag tworzy specjalny żywy mem. Myśl, która jest obsesją samobójstwa, zabójstwa czy innej transgresji. Myśl, która będzie żyć w swojej ofierze i będzie żywić się żywicielem. Zabójcę memetycznego.
- Mag teraz 'zaraża' tą myślą pierwszego nosiciela. Ta osoba sobie 'normalnie żyje', ale jeśli Zabójca Memetyczny zbliży się do kogoś bliższego ofiary, Zabójca 'przeskoczy' na nową osobę. I teraz żyje w tej drugiej osobie.
- W końcu Zabójca Memetyczny zbliży się do ofiary. I teraz - albo aktualny nosiciel spróbuje zabić ofiarę, albo Zabójca spróbuje przeskoczyć na ostateczną ofiarę i zabić ją 'w jej głowie'.
- ZASTOSOWANIE
- Zabójstwo / krzywda innego sapienta.
- SKAŻENIE
- Czar jest bardzo trudny i zakłada dużą znajomość ofiary i posiadanie linku Sympatii. Tu trzeba trochę pokombinować. Ale się da.
- 4/5
3.6. Przykład: Ekstatyczna Bateria #
- CO TO
- Mag rozpoczyna rytuał Lacrimor-Esuriit. Grupa ludzi rozpoczyna transgresyjny rytuał, który się nasila w mocy. Dochodzi do przelania krwi, choć nikt nie musi umrzeć.
- Pod wpływem Esuriit i silnych emocji dochodzi do nagromadzenia większej ilości energii magicznej, którą mag może potem przekuć w coś innego, przydatnego.
- Ten sam efekt można uzyskać nie dużą populacją ludzi i rytuałem, ale też JEDNĄ bardzo torturowaną osobą, która umiera w ekstazie cierpienia i przyjemności. Ale wtedy umiera.
- ZASTOSOWANIE
- Bateria. Generowanie większej ilości energii, wzmacnianie kolejnych zaklęć.
- SKAŻENIE
- 5/5
- Sam rytuał jest bardzo niebezpieczny; trudno kontrolować tak zabrudzoną energię.
- Jakiekolwiek zabijanie i poświęcanie ofiar przez rytuały jest ZAKAZANE i bardzo niebezpiecznie.
3.7. Przykład: Klątwa Utraty Twarzy #
- CO TO
- Mag skupia się na pojedynczym sapiencie (ofierze). Musi mieć dostęp doń przez Sympatię (najpewniej krew).
- Mag jest w stanie rzucić czar na ofiarę i osadzić ten czar w ofierze, z zasilaniem jej własnej krwi.
- Ofiara staje się bardziej Kapryśna, ma mniej ograniczeń. Idzie za swoimi mrocznymi impulsami i jej się to podoba.
- Ofiara czuje najpierw dreszczyk przyjemności, zanim zorientuje się, że zniszczyła swoją reputację i standing.
- Wtedy nie ma już wiele do stracenia i mag może ją usidlić do swoich celów
- ZASTOSOWANIE
- Izolacja kogoś z grupy lub podniesienie poziomu akceptacji dla transgresji
- SKAŻENIE
- 3/5
3.8. Przykład: Przymus Kanibalizmu #
- CO TO
- Wymagania: jest tu gdzieś martwe ludzkie ciało. W ostateczności, inne martwe ciało.
- Mag skupia energię na grupie sapientów, których chce odczłowieczyć i których chce zniszczyć moralnie.
- Ofiary zaczynają - jak stoją - rzucać się i pożerać w szale zwłoki.
- Esuriit zapewnia niepohamowany głód, Lacrimor to przyjemność transgresji.
- Ofiary NIGDY nie jadły niczego tak smacznego jak te surowe zwłoki.
- Po wszystkim ofiary dochodzą do siebie, ale dalej pamiętają to uczucie...
- ZASTOSOWANIE
- Demoralizacja
- SKAŻENIE
- 4/5
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Potwór: Pasjonariusz #
- Piękna istota, zwykle w formie ślicznej dziewczyny lub delikatnego chłopaka. Pięknie śpiewa, pięknie się porusza; jest "słodkie, naiwne" i sprawia, że chce się to NAPRAWDĘ SKRZYWDZIĆ.
- Pasjonariusz wykonuje transgresywne akty. Np. się biczuje. Zadaje sobie rany. Zachęca INNYCH by doń dołączyli.
- Jest to jednocześnie obrzydliwe jak i fascynujące.
- Osoby dokonują mrocznych czynów na (niezwykle odpornym) Pasjonariuszu. Bariery mentalne upadają. Ludzie pokazują swoją mroczną naturę.
- Leje się krew. I dzieją się złe rzeczy. Pasjonariusz się karmi tym wszystkim. Ludzie w końcu zwracają się przeciwko sobie, dokonując czynów przeciw sobie.
- To taki "kozioł ofiarny", który dokonuje aktu korupcji i wypaczenia ludzi pod kątem swojego żywienia się.
- Społeczeństwo "zarażone" przez Pasjonariusza chroni "swoją maskotkę".
4.2. Potwór: Ludimalus #
- Specyficzna forma Mimika, przybierającego kształt zabawki dla dziecka (zwykle). To może być piłka, to może być skakanka.
- Ktoś zaczyna się bawić zabawką. Zabawa go pochłania. Gra jest coraz szybsza. Coraz bardziej intensywna.
- Grający zaczynają zadawać sobie coraz większe obrażenia. Grają, jakby mieli się pozabijać (lub zginąć). Ekstatyczne Samozniszczenie. Ludimalus się karmi.
- W końcu ofiary Ludimalusa umierają a sam Ludimalus udaje się w dalszą drogę, w poszukiwaniu następnych ofiar...
4.3. Potwór: Wampir Lakrycki #
- Kiedyś, człowiek. Teraz, Skażeniec Esuriit Lacrimor. Silny, wytrzymały, pije krew swoich ofiar i w ten sposób je zniewala.
- "Nie powinienem, to jest niewłaściwe". A jednak ofiary Wampira wracają do owego Wampira i spełniają jego życzenia.
- Lacrimor: Ofiara Wampira wróci do Wampira. Intensywność, możliwość spełnienia marzeń, cierpienie związane z odmową...
- Esuriit: Zapewnia ofierze uzależnienie i niezdolność do oparcia się Wampirowi i jego majestatowi. Pragnie więcej krwi wampira (i mieć pitą krew).
- Wampir uzyskuje częściową kontrolę nad ofiarą przez kontrolowanie jej impulsów i przez uzależnienie. Pozyskuje też część myśli, pamięci i umiejętności dzięki piciu krwi.
- Jednocześnie Wampir jest niezdolny do powstrzymania się. "Muszę pić WIĘCEJ". "Muszę mieć WIĘCEJ niewolników".
- Wampir jest tak samo zniewolony przez Lacrimor Esuriit jak jego ofiary.
4.4. Anomalia: Krwawe Obrzędy #
- Wesele, poszukiwanie kwiatu paproci, topienie Marzanny, Śmigus-Dyngus... normalnie 'zwykłe' wydarzenie masowe ulega Skażeniu i powstaje ta Anomalia.
- W wyniku działania tej Anomalii ludzie zaczynają działać zgodnie z nikomu nieznanym, a jednak "wszechobecnym" skryptem, w którym zaczyna się łagodnie, ale kończy się na zadawaniu bólu i spektaklu intensywności - zarówno przyjemności jak i cierpieniu. Maksymalizacja Makabry.
- Po zakończeniu Obrzędów, społeczność jest wyniszczona. Są ranni i zabici. A Energia z Obrzędów coś zamanifestowała.
4.5. Anomalia: Obsesyjny Symbol #
- Kształt, symbol lub rysunek. Coś atakującego na poziomie memetycznym.
- Ofiara, która spojrzy na kształt ma go w głowie. Ten kształt szepcze do niej słowa. Obsesja rośnie. Ofiara nie chce, ale MUSI "to" zrobić.
- Ulga pojawi się jedynie w momencie, w którym ofiara robi to, co Symbol jej kazał zrobić. Ale to tylko tymczasowe. Szepty wrócą...