Alucis - Sempitus #
1. Podstawowe dane #
| Kategoria | Wartość |
|---|---|
| Impuls przewodni | To, co piękne i wartościowe będzie trwało zawsze, niewzruszone i nietykalne. |
| Linia emocjonalna | Łagodne, szczęśliwe niewzruszenie niczym. |
| Koncept łączący | Prawdziwa wolność od sił zewnętrznych |
| Koncepty powiązane | Azyl. Immutable Object. Oko Cyklonu, pozostawiające rzeczywistość i zmiany za sobą. |
| Alucis wnosi | Ukojenie Przez Ułudę Sen / Marzenie Piękno i Zachwyt Wolność od Wszystkiego |
| Sempitus wnosi | Staza i Niezmienność Przetrwanie Stabilność |
| Dla Alucis dominującej | "Chwilo, trwaj wiecznie! W zatrzymanym świecie radość jest wiecznie żywa!" |
| Dla Sempitus dominującej | "Piękno i radość w powtarzalności i rutynie." |
2. Krótkie omówienie #
Alucis-Sempitus: Wolność w niezmienności, wolność od wszystkich wpływów.
Alucis-Sempitus to diada skoncentrowana na zatrzymaniu piękna i radości w niezmiennym stanie. Nie jest to bierne trwanie, lecz uważna, powtarzalna radość każdej chwili i poczucia rzeczywistości, która jest. Ta niezmienność i rytm dają szczęście i wolność od trosk, ponieważ nic już nie może się wydarzyć "nie tak", a marzenie (Alucis) nigdy nie zostanie zgaszone przez upływ czasu (Sempitus).
W rezultacie mamy poczucie bezpieczeństwa, do którego z czasem wrasta nuta spokoju, wyciszenia i samoświadomości, osiąganej właśnie przez te „rytuały” i „kroki kata”. To świat, w którym wszystko jest takie samo jak wczoraj - i to właśnie jest w nim najcenniejsze.
- Kata - powtarzalna sekwencja ruchów mająca dać praktykę.
- Kaligrafia - zawsze jest "dość czasu" na zrobienie perfekcyjnego, pięknego dzieła.
- Ukojenie i przyjemność wynikająca z tego, że tak jak było wczoraj tak będzie jutro i nic się nigdy nie zmieni.
- Rytuały na początek dnia, dające radość i dobrze zaczynające dzień.
- Perfekcyjne sekwencje ruchów.
- Siła i przyjemność z powtarzalności działań i rutyny.
Alucis daje możliwość odnajdowania przyjemności w każdym detalu (bez bólu, bez cierpienia). Sempitus chroni tę przyjemność przed zniszczeniem, starzeniem się czy niekorzystnymi zmianami.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Perfekcja Powtarzalnej Pracy #
- CO TO
- Mag rzuca zaklęcie na osobę wykonującą powtarzalną pracę. Ta osoba nie tylko dużo wolniej się męczy, ale też znajduje przyjemność w tym, co robi. Uczy się szybciej i przygotowuje szybciej. Nie zastępuje to samej pracy, ale bardzo podnosi jej wydajność oraz efektywność.
- ZASTOSOWANIE
- Trzeba przejrzeć dużą ilość dokumentów / wykonać powtarzalną nudną pracę. Ale to jest męczące. Dzięki temu zaklęciu, wynik jest lepszy a morale - wysokie.
- Trzeba robić regularne treningi. Dzięki temu zaklęciu, szybciej się wdrożysz w nowe rzeczy i sprawią Ci przyjemność.
- SKAŻENIE
- 1/5
3.2. Przykład: Prawdziwe Nagranie #
- CO TO
- Mag wybiera dany obszar, po czym go "rejestruje" zarówno na poziomie faktu jak i na poziomie emocji.
- Tworzy jego perfekcyjną symulację, odwzorowanie.
- Potem jest w stanie przenieść te wydarzenia do "pałacu myśli" w głowie odbiorcy.
- Monitorując symulację w różny sposób, czując te same emocje czy obserwując je z innych punktów widzenia.
- Mag wybiera dany obszar, po czym go "rejestruje" zarówno na poziomie faktu jak i na poziomie emocji.
- ZASTOSOWANIE
- Przede wszystkim reporter na bardzo ważnych wydarzeniach. Lub efektowne imprezy.
- Rejestrujemy wydarzenia "jakimi były".
- SKAŻENIE
- 2/5 (zależne od wielkości przestrzeni)
3.3. Przykład: Rekonstrukcja Niezmienności #
- CO TO
- Mag "zapisuje" stan aktualny danej osoby lub przedmiotu wykorzystując do tego Eter Nieskończony.
- W dowolnym momencie (mając kontakt z tą osobą) może rzucić drugą część zaklęcia, przywracając ją do oryginalnej formy
- Zarówno na poziomie fizycznym jak i mentalnym. Perfekcyjna rekonstrukcja.
- Jedyne zmiany niemożliwe do odtworzenia w ten sposób to Skażenie, zbyt duże zniszczenie tkanek i śmierć (ponad kilka minut).
- ZASTOSOWANIE
- Mamy osobę, którą może coś złego spotkać (np. musi przeskoczyć przez ogień). Tym zaklęciem odbudujemy jej stan "po wszystkim".
- Mamy osobę, która musi iść do sytuacji generującej traumę. Tym zaklęciem odbudujemy ją do poprzedniej formy.
- SKAŻENIE
- 3/5 (zależne od tego ile czasu minęło i jak rozległa jest rekonstrukcja)
3.4. Przykład: Niezmienność mym pancerzem #
- CO TO
- Mag stabilizuje ciało i umysł danej osoby, bardzo zmniejszając wpływy zewnętrzne na tą osobę.
- Mniej stresu. Mniej paniki. Trudniej przekonać. Trudniej zranić fizycznie. Trudniej zmęczyć.
- Dana osoba jest w stanie skuteczniej działać w trudnych warunkach.
- Mag stabilizuje ciało i umysł danej osoby, bardzo zmniejszając wpływy zewnętrzne na tą osobę.
- ZASTOSOWANIE
- Długotrwała sytuacja stresowa z ryzykiem ran (np. strażak, żołnierz).
- SKAŻENIE
- 2/5
3.5. Przykład: Kokon Stazy #
- CO TO
- Mag aplikuje bezpośrednią Energię Sempitus i Alucis do celu, otaczając cel kokonem.
- Ofiara znajduje się w szczęśliwym świecie.
- Ofiara jest bardzo odporna na wszelkie wpływy zewnętrzne. Stąd: "kokon stazy".
- Procesy życiowe ofiary / zużycie energii ulegają ogromnemu osłabieniu lub zatrzymaniu.
- Mag aplikuje bezpośrednią Energię Sempitus i Alucis do celu, otaczając cel kokonem.
- ZASTOSOWANIE
- Ranny na polu bitwy, któremu nie chcemy dać się wykrwawić / nie chcemy by Skażenie postępowało.
- Przeciwnik, którego chcemy pojmać i "wyłączyć z akcji".
- SKAŻENIE
- 3/5
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Bursztynowa Prządka Ogrodowa #
- Krystaliczny pajęczak.
- Rozpościera sieci zgodne z prądami pola magicznego; sieci działają troszkę jak baterie słoneczne (zbierają energię i przekierowują do Prządki)
- Wstrzykuje krystalizujący jad swoim ofiarom.
- Ofiary stają się szczęśliwe i nie zauważają, że powoli są coraz wolniejsze i coraz bardziej żyją "w swoim świecie".
- Coraz bardziej zarastają kryształami.
- Ofiary są żywe. Ich krystaliczna powłoka łączy się z sieciami. Ich emocje i radość polaryzują pole magiczne i pomagają Prządce się żywić.
- Symbioza. Prządka się żywi i ma coraz więcej jedzenia, jej ofiary są wiecznie szczęśliwe i są "żywymi ozdobami" Prządki.
- Ofiary stają się szczęśliwe i nie zauważają, że powoli są coraz wolniejsze i coraz bardziej żyją "w swoim świecie".
4.2. Wieczny Klasztor #
- Budynek, klasztor (np. sztuk walki, medytacji, religijny).
- Przyciąga ludzi, którzy mają problemy. Ci ludzie znajdują tam ukojenie i nie opuszczają już klasztoru.
- W środku zawsze panuje idealna, harmonijna rutyna.
- Co ciekawe, ilość osób w klasztorze ZAWSZE jest taka sama.