Alucis - Lacrimor #
1. Podstawowe dane #
| Kategoria | Wartość |
|---|---|
| Impuls przewodni | Ekstatyczna euforia, przeżywanie jak najgłębiej, w oderwaniu od świata i wiążących struktur. |
| Linia emocjonalna | Samotność prowadząca do makabrycznej euforii piękna i ekstazy w oderwaniu od norm. |
| Koncept łączący | Indywidualistyczne skupienie na swoim świecie i przeżyciach. |
| Koncepty powiązane | Kapryśna radość, makabryczne piękno, ukojenie nagą rzeczywistością, rozrywanie ograniczeń, dezinhibicja, brak konsekwencji. |
| Alucis wnosi | Ukojenie Przez Ułudę Sen / Marzenie Piękno i Zachwyt Wolność od Wszystkiego |
| Lacrimor wnosi | Makabryczna Intensywność Przekraczanie Tabu i Skandalizowanie Wyobcowanie i Samotność Kaprys |
| Dla Alucis dominującej | "Wszystkie przeżycia są prawdziwe i są piękne. Prawda jest piękna." |
| Dla Lacrimor dominującej | "Żadnych granic, żadnych ograniczeń, żadnych konsekwencji." |
2. Krótkie omówienie #
Alucis-Lacrimor: "Skoncentruj się na sobie i swoich przeżyciach - w głębi duszy każdy jest sam."
Alucis dąży do uwolnienia od cierpienia i zanurzenia się w cudownym śnie, gdzie wszystko jest lekkie i piękne. Natomiast Lacrimor szuka przełamywania tabu, intensywnych wrażeń i wyrażania własnej szokującej, indywidualności. W tej diadzie wszystko, co odczuwasz, jest prawdziwe, ale tylko dla Ciebie. Świat i inni ludzie są jedynie tłem dla twojego osobistego spektaklu.
Połączenie tych dwóch energii tworzy świat ekstatycznej euforii, w którym bariery są rozmyte przez intensywność doznań i sugestywną iluzję. Makabra, piękno, intensywność, samotność, przeżycia. W tej diadzie dominują indywidualne pragnienia.
To połączenie ekstatycznej euforii i kapryśnej wolności, gdzie nic nie powstrzymuje pragnień. Nie ma wstydu, nie ma konsekwencji, nie ma tabu. Makabryczne piękno miesza się z iluzją, a przyjemność z dezinhibicją. Życie staje się snem, w którym granica między zachwytem a szaleństwem ulega zatarciu.
- Kaprys jako sztuka życia: nic nie musi mieć sensu.
- Teatr jednej osoby: każdy moment jest przedstawieniem, każdy ruch - dramatyczną formą artystyczną.
- Samotność: inni istnieją, ale są tłem. Nie rozumieją, nie czują tak jak ty, nie odczuwają piękna.
- Oderwanie od świata: maga wzruszy i nań wpływa wszystko, ale w jego własnym świecie. Żyje w swoim świecie (Alucis) i wszystkim się fascynuje (Lacrimor). Nie odbiera rzeczywistości jak inni. Nadaje jej swoją interpretację i to nań wpływa.
- bodźce działają na maga inaczej
Alucis - Lacrimor zapewnia życie tym, którzy odrzucają nudną stabilność i chcą doświadczyć życia w jego najbardziej intensywnych i makabrycznych barwach, w swoim własnym świecie (i nakładając ten świat na innych).
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Rozkaz Dezinhibicji #
- CO TO
- Każda osoba chce czegoś, ale tego nie robi. Mamy blokady i bariery.
- Alucis to Wolność Przez Ułudę, Lacrimor to Przekraczanie Tabu i Naga Prawda.
- Mag wzmacnia emocje ofiary, zdejmuje z niej ograniczniki i sprawia, że ofiara zrobi to, czego naprawdę pragnie.
- Nieważne, czy by to zrobiła czy nie. Nieważne, czy będzie żałować, czy nie.
- ZASTOSOWANIE
- Powodowanie chaosu
- Jeśli wiemy, że ktoś chce czegoś co nam się przyda, osiągnięcie tego.
- SKAŻENIE
- 1/5
3.2. Przykład: Szczęśliwy Sługa #
- CO TO
- Ofiara maga dostaje pełnoprawne doświadczenie brainwashing, gdzie w swojej głowie setki razy powtarza się ta sama sytuacja. Ofiara dość szybko się 'łamie' i zaczyna być szczęśliwa słuchając maga i przerażona stając naprzeciw magowi.
- Jeśli ofiara w "swoim umyśle" zrobi to, czego mag pragnie - dostaje nagrodę Alucis. Jeśli coś, czego mag by sobie nie życzył - koszmar Lacrimor.
- Alucis daje ukojenie, radość i piękno. Lacrimor to koszmary, intensywność i makabra.
- I tak tysiące razy, "miesiące" w głowie ofiary, mimo, że w rzeczywistości mijają jedynie godziny.
- Ofiara będzie zgodnie ze swoją wolą i pełnym przekonaniem robić to, czego mag by sobie życzył.
- Ofiara, fundamentalnie, jest złamana, ale nadal jest "sobą".
- Jeśli ofiara w "swoim umyśle" zrobi to, czego mag pragnie - dostaje nagrodę Alucis. Jeśli coś, czego mag by sobie nie życzył - koszmar Lacrimor.
- Ofiara maga dostaje pełnoprawne doświadczenie brainwashing, gdzie w swojej głowie setki razy powtarza się ta sama sytuacja. Ofiara dość szybko się 'łamie' i zaczyna być szczęśliwa słuchając maga i przerażona stając naprzeciw magowi.
- ZASTOSOWANIE
- Budowanie thralli i agentów.
- Zaklęcie jest uważane za bardzo nieetyczne.
- SKAŻENIE
- 3/5 (z uwagi na długotrwałość napromieniowywania; jeśli to nie jest poważna rekonstrukcja to mniej)
3.3. Przykład: Lustro Prawdziwej Natury #
- CO TO
- Jesteśmy definiowani przez nasze wartości, marzenia i strachy.
- Z czego Alucis i Lacrimor potrafią przeczytać i zidentyfikować większość z powyższego.
- Mag jest w stanie wykorzystać lustro i za jego pomocą ZROZUMIEĆ drugą osobę i co nią steruje.
- Jeśli nie chce rzucić bezpośredniego czaru, potrzebna mu krew lub odpowiednio silna Sympatia.
- Jesteśmy definiowani przez nasze wartości, marzenia i strachy.
- ZASTOSOWANIE
- Manipulacja, infiltracja, negocjacje
- SKAŻENIE
- 1/5
3.4. Przykład: Ogień Fanatyzmu #
- CO TO
- Czar motywujący sojusznika (dalej: ofiarę) do zrobienia czegoś, co jest męczące, żmudne lub odrażające.
- Przy użyciu Alucis wykonywanie pracy staje się przyjemnością, Lacrimor to intensyfikuje oraz buduje koszmary "a co jak to nie będzie zrobione".
- Jeśli tam jest "odrażające", wchodzi silniejsze Lacrimor by zbudować miłość do tej odrazy.
- Ofiara wchodzi w temat z pełną intensywnością, całym swoim sercem. PRAGNIE to zrobić jak nic innego na świecie.
- Efekt uboczny: uszkodzenie mięśni, wyczerpanie itp. Ale nieważne co to by nie było - będzie zrobione.
- Czar motywujący sojusznika (dalej: ofiarę) do zrobienia czegoś, co jest męczące, żmudne lub odrażające.
- ZASTOSOWANIE
- Ktoś chce coś zrobić, ale nie ma motywacji lub jest to dla tej osoby zbyt trudne.
- Lub "nieprzyjemne" lub "odpychające".
- Mag chce, by ktoś coś zrobił i buduje w ofierze odpowiednie pragnienia.
- Ktoś chce coś zrobić, ale nie ma motywacji lub jest to dla tej osoby zbyt trudne.
- SKAŻENIE
- 2/5
3.5. Przykład: Bracia we Wrogów #
- CO TO
- Mag skupia zaklęcie na grupie osób by tymczasowo zmienić im to co kochają i to czego nienawidzą.
- Miłość, sympatia i braterstwo stają się odrażające. Nienawiść, odraza i makabra stają się pragnieniami.
- Całkowite pomieszanie tego co jest atrakcyjne, co odrażające itp.
- Mag skupia zaklęcie na grupie osób by tymczasowo zmienić im to co kochają i to czego nienawidzą.
- ZASTOSOWANIE
- Generowanie chaosu.
- Wojna domowa w szeregach przeciwników.
- SKAŻENIE
- 3/5
3.6. Przykład: Efektowne Przedstawienie #
- CO TO
- Mag przyciąga CAŁOŚĆ uwagi na siebie, tworząc nieprawdopodobne przedstawienie (obrazy, sceny) bazujące na Alucis i Lacrimor.
- To, co piękne i to, co odrażające. To, co cudowne i to, co straszne.
- Rzeczywistość miesza się z fikcją.
- Mag przyciąga CAŁOŚĆ uwagi na siebie, tworząc nieprawdopodobne przedstawienie (obrazy, sceny) bazujące na Alucis i Lacrimor.
- ZASTOSOWANIE
- Przyciąganie uwagi, generowanie chaosu.
- SKAŻENIE
- 3/5
3.7. Przykład: Inspirujące Słowa #
- CO TO
- Mag motywuje ofiarę do zrobienia czegoś, czego ta się boi lub nie jest pewna czy da radę.
- Alucis zapewnia osłonę umysłu i ego. Lacrimor zapewnia pragnienie w stronę na rzeczy zbyt straszne.
- Ofiara zrobi to, czego mag potrzebuje.
- Mag motywuje ofiarę do zrobienia czegoś, czego ta się boi lub nie jest pewna czy da radę.
- ZASTOSOWANIE
- Inspirowanie, motywowanie, wyciąganie z kokonu
- SKAŻENIE
- 1/5
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Ostatnia Muza #
- Humanoid w ekstrawaganckich szatach, istota bardzo piękna
- Jej pocałunek nadaje pasję do tworzenia działa ofierze
- Podczas tej procedury Muza się żywi, orbituje dookoła ofiary
- Ofiara będzie robić dziwne rzeczy, by tylko móc zrobić największe dzieło swojego życia.
- Gdy dzieło zostanie skończone (ofiara nie ma wiele energii do oddania), Muza przechodzi na kolejnego żywiciela.
- Ofiara jest wyczerpana. W swoich oczach nigdy już nie stworzy niczego podobnej klasy.