Alucis - Fidetis #
1. Podstawowe dane #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Impuls przewodni | Radośnie żyj robiąc to, co należy - świat jest dobry i zawsze się o ciebie zatroszczy. |
Linia emocjonalna | Radosne zaufanie, że świat jest dobry i piękny i wszystko, co robimy wpisuje się w większy plan. |
Koncept łączący | Szczęście i wolność poprzed harmonię i dobre życie w kosmicznym porządku. |
Koncepty powiązane | Szczęście przez Harmonię, Wolność przez To, Co Należy |
Alucis wnosi | Ukojenie Przez Ułudę Piękno i Zachwyt Sen i Wolność od Cierpienia |
Fidetis wnosi | Harmonia Przeznaczenie i Porządek Karma i Zaufanie w Kosmiczny Ład |
Dla Alucis dominującej | "Kosmiczny Porządek dba o Ciebie. Piękno oraz Wolność odnajdziesz w codziennym, osobistym podejściu." |
Dla Fidetis dominującej | "Jedynie wypełniając swoją rolę i dbając o Harmonię znajdziemy prawdziwe Piękno i Wolność." |
2. Krótkie omówienie #
Alucis-Fidetis: "Wypełniaj swoją rolę, a los (Fidetis) i piękno świata (Alucis) wynagrodzą cię spokojem i radością."
Alucis–Fidetis to diada, skupiona dookoła konceptu szczęśliwego, pełnego satysfakcji życia.
- Alucis 'rezygnuje' z Ułudy; tą rolę pełni Kosmiczny Porządek. Ułuda jest ucieczką od złego świata, a przecież Porządek pokazuje, że świat fundamentalnie jest dobry. Nie ma bólu i ograniczeń, są tylko systemy po to, byśmy nie robili krzywdy sobie i innym. Iluzja staje się NARZĘDZIEM dla Porządku, nie MIEJSCEM UCIECZKI.
- Fidetis skupia się na Harmonii i Kosmicznym Porządku. Kosmiczny Ład ma sens tylko wtedy, gdy życie jest warte życia też dla jednostki - a to zapewnia właśnie Alucis.
Alucis zapewnia diadzie Piękno, Zachwyt i Ukojenie. Pozytywną motywację i "sny na jawie". Fidetis kanalizuje Alucis w stronę tego, co jest potrzebne do zrobienia i co jest korzystne dla Harmonii i Porządku. Obie Energie diady tworzą pozytywny system, w którym wszyscy robią co powinni i są szczęśliwi. Alucis dba o to, by jednostka czuła się wolna i zadowolona, Fidetis pilnuje, by ta wolność nie zagrażała porządkowi i przeznaczeniu.
Przejawy:
- Gdy ktoś niszczy swoje życie błędnymi decyzjami, inni przyjaciele skupiają się wokół niego by mu pomóc, pocieszyć i skierować na właściwą drogę.
- Terapia, z samej definicji mająca włączyć osobę do skutecznego życia w społeczeństwie, wykorzystując indywidualne, unikalne siły jednostki.
- Nauczyciel widząc, że uczeń sobie nie radzi z uśmiechem siada po godzinach i wyjaśnia trudne zagadnienia. Bo należy (Fidetis) i bo to sprawia mu przyjemność i dumę (Alucis).
Ta diada charakteryzuje się zachwytem, szczęściem, pięknem i harmonią. Nadal korzysta z indywidualnych cech jednostki, pozwalając na wolność, ale organiczoną do tego, co jest dobre i zasadne.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Uspokajająca Rada #
- CO TO
- Mag wpływa na sapienta, mówiąc mu coś w stylu "zrobisz X, bo przecież to jest to co należy zrobić". Uspokojenie, zmotywowanie i wzmocnienie.
- Fidetis pokaże sapientowi jak czyn się ma do ogólnej sytuacji, motywując i pokazując znaczenie czynu.
- Alucis ukoi sapienta i go zmotywuje do wykonania tego czynu.
- Mag wpływa na sapienta, mówiąc mu coś w stylu "zrobisz X, bo przecież to jest to co należy zrobić". Uspokojenie, zmotywowanie i wzmocnienie.
- ZASTOSOWANIE
- Pozytywny wpływ na osobę, która aktualnie ma problem z motywacją / działaniem.
- SKAŻENIE
- 1/5
3.2. Przykład: Przeznaczona Rola #
- CO TO
- Mag rzuca zaklęcie na sapienta. Sapient może być przyjazny magowi, może być wrogi.
- Zaklęcie sprawia, że sapient zostanie "wtłoczony" do roli zgodnie z Kosmicznym Porządkiem.
- Alucis dostarczy radość i da sapientowi motywację - "popatrz jak piękny stanie się świat".
- Fidetis wzmocni harmonię i zapewni, że taka właśnie jest rola sapienta. Podnosi zaufanie sapienta.
- Sapient będzie pełnił określoną rolę w świecie, odczuwając przy tym przyjemność.
- ZASTOSOWANIE
- Dostosowanie przestępcy do nowej, przydatnej roli w społeczeństwie.
- SKAŻENIE
- 3/5
3.3. Przykład: Zrozumienie Dysharmonii #
- CO TO
- Mag rzuca zaklęcie i próbuje zrozumieć co się tu dzieje. Jakie są odchylenia od "porządku", co powoduje dysharmonię?
- Zaklęcie robi szeroki monitoring, próbując dać JAKIEŚ wytyczne co się tu dzieje, jakie są odchylenia.
- Fidetis szuka odchyleń od Harmonii i prawidłowości, "co nie działa".
- Alucis próbuje pomóc magowi to zinterpretować.
- Mag dostanie JAKIEŚ informacje. Niekoniecznie idealne. Urywki myśli, szepty, sygnały.
- ZASTOSOWANIE
- Co się tu dzieje / gdzie ewentualnie zacząć poszukiwania / w którym obszarze.
- SKAŻENIE
- 4/5 (może być 5/5 jeśli to rozległe poszukiwania)
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Potwór: Harmonistka #
- Pojawia się jako piękna kobieta w eterycznych szatach. Przynosi piękno, ukojenie i cudowną muzykę.
- Żywi się polem magicznym i poziomem emocjonalnym; aktywnie dba o to, by ludzie działali zgodnie z Porządkiem i harmonią.
- Jeśli sytuacja jest niesprawiedliwa lub może być lepsza i frakcja próbuje ją skorygować, Harmonistka będzie ową frakcję zwalczać.
- Harmonia i ogólna radość jest priorytetowa. Nie musi być "lepiej", ale musi być "dobrze".
- Harmonistka ma umiejętności hipnotyczne oraz potrafi ujawniać rzeczy ukryte. Aktywnie podburza ludzi przeciwko tym, którzy są niezgodni ze społecznością.
4.2. Potwór: Pasterz Pokoju #
- Manifestuje się jako zwierzątko domowe - pies, kot itp.
- Pasterz Pokoju przywiązuje się do osób i przywiązuje osoby do siebie.
- Daje im radość i szczęście, ale odbiera im ambicję. Ludzie robią to, co powinni robić (Fidetis) i są szczęśliwi (Alucis).
- Nie zostaje w ludziach nich nic więcej. Nie ma ambicji. Nie ma próby zmiany.
- Pasterz Pokoju wpływa na większą populację, więcej osób. Działa raczej w osadach, nie "na pustkowiach".
4.3. Anomalia: Oaza Nadziei #
- Ogród / Oaza. Miejsce, które jest wyraźnie pielęgnowane. Miejsce, dookoła którego zgromadziła się niewielka społeczność.
- Ludzie są szczęśliwi mogąc pielęgnować "Oazę", dbać o nią. Żyją w harmonii, szczęśliwi.
- Oaza przyciąga ludzi i "umieszcza" ich w miejsca zgodne z ich umiejętnościami - jak mogą lepiej pielęgnować Oazę.
- Ogólnie, Oaza dba o ludzi. Ale ludzie są tam po to, by Oaza była bezpieczna i stabilna.
4.4. Anomalia: Visio Futura #
- BARDZO niebezpieczna Anomalia.
- Mamy miejsce, które jest zniszczone. Np. "rozpadająca się arkologia, gdzie panują choroby".
- Visio Futura jest Anomalią nałożoną na to miejsce. Sprawia, że ofiary Anomalii nie postrzegają prawdziwej sytuacji. Widzą to, co było / będzie, ale nie to, co jest.
- Ludzie w obszarze Visio Futura nie cierpią. Żyją w "prawidłowym miejscu", zgodnym z zachwytem i porządkiem. Prowadzą to miejsce do stanu, który powinien być.
- Ale docelowo w większości będą skazani na zagładę
- Visio Futura tworzy też agentów. Agentów zdolnych do dołączenia innych, "widzących normalnie" do ofiar Anomalii.
- Cel: doprowadzenie miejsca do tego czym miało być. Fidetis zapewnia kierunek, Alucis - ukojenie i motywację.