Alucis - Anteclis #
1. Podstawowe dane #
| Kategoria | Wartość |
|---|---|
| Impuls przewodni | Nieograniczona kreatywność, wolna od wszelkich ograniczeń, z symulacjami i ogromną prędkością, łącząc pomysły w nową całość. |
| Linia emocjonalna | Radosne zaskoczenie 'A co, jeśli...?' i natychmiastowa chęć sprawdzenia wszystkich ścieżek. |
| Koncept łączący | Oderwanie od ograniczeń świata materialnego, kreatywna twórczość i zachwyt z eksploracji. |
| Koncepty powiązane | Kalejdoskop Wyobraźni, Efemeryczna Sztuka, Ekspresja twórcza, błyskawiczna innowacja, Virtświaty, Symulacje |
| Alucis wnosi | Ukojenie Przez Ułudę Piękno i Zachwyt Sen i Wolność od Cierpienia |
| Anteclis wnosi | Ruch (Motion) Przewidywanie przyszłości Innowacja i Eksploracja Ucieczka |
| Dla Alucis dominującej | "W pałacu myśli wszystko jest możliwe - eksploruj, testuj i się ciesz. Żadnych granic!" |
| Dla Anteclis dominującej | "Virtświaty pozwalają działać jeszcze szybciej i w oderwaniu od irytującej materii." |
2. Krótkie omówienie #
Alucis-Anteclis: "Wszystko jest możliwe, wszystko można eksplorować, kreatywność i innowacja nie znają granic"
Diada Alucis-Anteclis skupia się dookoła konceptu efemeryczności i kreatywności. Ta diada jest skupiona na skrajnej kreatywności i oderwaniu od 'świata materialnego', biorąc pod swoją egidę też virtświaty i koncepty związane ze sztuką i symulacjami.
Alucis zapewnia umysłowi wolność od ograniczeń świata rzeczywistego i daje radość oraz motywację. Z kolei Anteclis dodaje do tego motyw ciągłego ruchu, przyspieszonej ewolucji oraz eksploracji. Alucis pozwala na swobodne puszczenie wodzy fantazji i symulowanie rzeczywistości. Anteclis zespala tę fantazję z błyskawicznym eksperymentowaniem i wzmacnia Alucis w 'utrzymywaniu' wiarygodnej symulacji.
Przejawy w świecie rzeczywistym:
- Moda, gdzie przewidywanie trendów (Alteris) musi połączyć się z atrakcyjnością dla ludzi (Alucis).
- Światy typu "Second Life" czy "Metaverse", mające oderwać ludzi od świata rzeczywistego i pozwalające im robić rzeczy niemożliwe i być niemożliwym.
- Wspólne tworzenie opowieści typu "pisanie na forum", gdzie seria odmiennych ludzi musi tworzyć coś nowego budując na swoich pomysłach krzyżowo.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Wyrocznia Dziesiątek Umysłów #
- CO TO
- Mamy skomplikowany problem koncepcyjny. Np. "trzeba opracować plan". Mamy też grupę ekspertów, różnorodnych osób. Każdy "coś" wie, ale się nie dogadają.
- Mag przygotowuje i rzuca czar Wyroczni, wykorzystując umysły obecnych sapientów.
- Powstaje specyficzny magiczny virtświat korzystający z wiedzy i umiejętności sapientów, sam się symulujący. Automatycznie poszukiwane jest jak najlepsze rozwiązanie z prędkością dramatycznie przewyższającą jakiekolwiek spotkanie.
- Alucis zapewnia różnorodność myśli, motywację, ukojenie oraz możliwość wykorzystania umysłów innych ludzi. Dramatycznie też wzmacnia "krainą snów" kreatywność. Redukuje też bariery i 'chroni' sekrety poszczególnych ludzi.
- Anteclis zapewnia prędkość, ciągłą kierowaną ewolucję, eksplorację wewnątrz symulacji. Łączy ów virtświat w pałacu myśli Alucis.
- Razem, Alucis - Anteclis potrafią wykorzystać różne pomysły wielu osób kompatybilnych ze sobą w formie gestalta.
- Dosyć szybko, pojawia się rozwiązanie kompatybilne z wiedzą większości ekspertów - co do którego są przekonani że powinno zadziałać (bo Alucis redukuje starcia)
- ZASTOSOWANIE
- Jest trudny problem do rozwiązania i mamy grupę ekspertów chętnych do współpracy.
- SKAŻENIE
- 3/5
3.2. Przykład: Interpretacja Śladów #
- CO TO
- Mamy zbiór śladów i różnych faktów. Mamy też dostęp do komputerów / TAI / bibliotek.
- Mag rzuca zaklęcie mające na celu interpretowanie faktów na podstawie posiadanej przez siebie wiedzy i tego, co ma dostępne
- Alucis pozwoli połączyć się z sapientami, Anteclis wzmocni TAI do wyciągania danych z baz i dramatycznie wszystko przyspieszy.
- Jeśli dane są "płytko dostępne" (tzn, nie trzeba szukać po kilku poziomach łącz na co Anteclis nie wpłynie), powinna być szansa szybkiego otrzymania odpowiedzi czym są te ślady na podstawie posiadanych danych. Lub chociaż informacja czego nie wiemy. Lub czy fakty są spójne.
- ZASTOSOWANIE
- Jest trudny problem do rozwiązania i mamy grupę ekspertów chętnych do współpracy.
- SKAŻENIE
- 2/5
3.3. Przykład: Czytanie myśli #
- CO TO
- Wymaga sapienta jako cel do którego próbujemy się włamać - TAI, człowieka itp.
- Mag jest w stanie włamać się do systemu TAI lub umysłu osoby, by wyciągnąć kluczowe informacje zaklęciem.
- Anteclis znajduje inne drogi i ścieżki i bardzo szybko działa. Jeśli nie to podejście to tamto, pozostając nieuchwytne.
- Alucis 'uspokaja' systemy obronne sapientów oraz znajduje słabe strony wśród nadziei, marzeń i ułudy.
- Dość szybko magowi udaje się pozyskać informacje, które go interesowały
- ZASTOSOWANIE
- Włamywanie się do świadomych systemów, czytanie myśli
- SKAŻENIE
- 2/5
3.4. Przykład: Hipnotyczny Kalejdoskop #
- CO TO
- Mamy sytuację, w której są określone sapienty i chcemy odwrócić lub przyciągnąć ich uwagę.
- Mag rzuca zaklęcie na obiekt lub fragment przestrzeni. Powstaje "kalejdoskop", dziwny, interesujący byt.
- Dzięki Alucis każdy zobaczy w nim coś niesamowitego i fascynującego. Plus, Alucis "czyta" co ich zainteresuje.
- Dzięki Anteclis nikt się nie znudzi. Zanim się znudzi, to, co widzą się znowu zmieni.
- ZASTOSOWANIE
- Infiltracja; chcemy się gdzieś dostać, ale są strażnicy. Lub dowolne odwrócenie uwagi.
- SKAŻENIE
- 2/5
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Potwór: Malinexus #
- Jest to pasożyt żyjący w naszych myślach (mentalny), zużywający nasze umiejętności procesowania. "Wirus komputerowy".
- Sapient zdolny do połączenia z virtem lub interakcji z bytami wirtualnymi, TAI, virtświatem itp. Lub sapientami biologicznymi (człowiek).
- Ta istota próbuje się "włamać" do innego sapienta, by wykorzystać jego moc przetwarzania / myślenia (nieważne czy biologiczny czy virt).
- W ten sposób się rozmnaża - infekuje ofiary i zmienia je docelowo w Malinexusy.
- Malinexus bardzo szybko próbuje znaleźć sposób wstrzyknięcia się do ofiary i replikacji.
- Ofiara Malinexusa staje się bardzo "tępa".
- Dzięki Alucis Malinexus potrafi żyć w snach i umysłach, dzięki Anteclis - chować się i szybko infiltrować i zajmować jak najwięcej miejsca.
4.2. Potwór: Syreni Łabędź #
- Ptak o bardzo pięknym głosie i bardzo ostrym dziobie. Oprócz tego jest piękny i wygląda dość niegroźnie.
- Nieprawdopodobnie pięknie, hipnotycznie śpiewa, odbierając ofiarom umiejętność jasnego myślenia.
- Gdy ofiara jest w zasięgu, Syreni Łabędź atakuje i zabija swoją ofiarę. Jest w końcu mięsożerny.
- Anteclis i Alucis są tu elegancko powiązane - pozwalają Syreniemu Łabędziowi na znalezienie dobrej drogi dojścia do ofiary, hipnozę i jej zabicie.
4.3. Potwór: Migpuma #
- Drapieżny duży kot, zdolny do pozostawania niewidocznym (Alucis-Anteclis) i atakujący tylko z zaskoczenia.
- Dzięki Alucis wyczuwa emocje i wie, czy ktoś na niego poluje. Dzięki Anteclis przewiduje co się stanie i unika potencjalnych zagrożeń.
- Atakuje praktycznie tylko wtedy, gdy nikt nie spodziewa się jego obecności i gdy w okolicy nie ma nikogo innego (co wyczuje przez Alucis).
- W samej walce nie jest szczególnie niebezpieczny, ale jest praktycznie nieuchwytny.
4.4. Anomalia: Inspiriwizor #
- Jest to forma mimika maskującego się jako dzieło sztuki. Obraz, rzeźba...
- Ten byt dla każdego kto na niego patrzy jawi się jako troszkę inna rzecz, pasując jak najbardziej do potrzeb i marzeń, pokazując to co chce zobaczyć i to, co zaciekawi.
- Alucis: "dla każdego jest piękna w sposób zasadny dla tej osoby"
- Anteclis: "krok do przodu - przewidywanie i eksploracja"
- Jest to inspirujące dzieło, ale energożerne. Jest to "najlepszy telewizor", wiecznie ciekawy, wiecznie pokazujący coś nowego.
- Mimo, że nie ma efektów obsesyjnych, potrafi przyciągnąć spojrzenia na długo i być super atrakcyjnym.
- Człowiek wpatrując się w Inspiriwizor kończy wyczerpany. Niby nie dzieje się krzywda, ale jest drenowany energetycznie by nażywić Inspiriwizor.
- Praktycznie nie da się pozbyć Inspiriwizora jeśli się w niego patrzyło. Zawsze przewidzi co NASTĘPNEGO pokazać, "jeszcze troszkę".