Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Alteris - Sempitus #


1. Podstawowe dane #

Kategoria Wartość
Impuls przewodni Zniekształcenie rzeczywistości do jej 'właściwej', jedynej prawidłowej formy.
Linia emocjonalna Nieubłagane przekonanie o jedynej możliwej przyszłości, która jest taka sama jak przeszłość
Koncept łączący Rzeczywistość się 'leczy', doprowadzając się do pożądanej formy.
Koncepty powiązane Rekonstrukcja rzeczywistości, pętle ('to już się wydarzyło'), rzeczywistość jest większa niż wola jednostki, ogrom skali
Alteris wnosi Zniekształcenie / NieRzeczywistość, Ścieżki-Nie-Wybrane
Kłamstwo i Fałsz
Niemożność Poznania i Przewidzenia
Sempitus wnosi Staza i Niezmienność
Przetrwanie
Stabilność
Dla Alteris dominującej "Rzeczywistość ZAWSZE była inna i INNA pozostanie. Powtórzenia i niezmienność dają nieskończoną energię zmianom."
Dla Sempitus dominującej "Przeszłość podbije przyszłość. Rzeczywistość sama się naprawi. Wszystko się wiecznie powtarza."

2. Krótkie omówienie #

Alteris-Sempitus:

Alteris-Sempitus jest diadą, która skupiona jest na prawidłowym przekształceniu rzeczywistości. Jeśli dominuje Sempitus, "to, co było" jest tym co ma być (staza, niezmienność) i Alteris dostarcza możliwość przekształcania rzeczywistości w idealną przeszłość Sempitus. Jeśli dominuje Alteris, "to co było" ulega ciągłym zmianom i Sempitus stabilizuje i krystalizuje zmiany rzeczywistości, dając im materialność i wyłączając tymczasową efemeryczność Alteris. Sempitus dostarcza też czystej energii.

Diada Alteris-Sempitus jest powiązana z nieubłaganą przewagą skali rzeczywistości nad jednostką i wolą jednostki. Sempitus sprzeciwia się zmianom, Alteris wymusza zmiany, ale obie są w opozycji do sprawczości jednostki, która jest jedynie miotana jak liść na wietrze przez potęgę tych Energii. Ta diada skupia się więc też na ogromie skali rzeczywistości.

Połączenie Alteris i Sempitus tworzy regenerującą się rzeczywistość, ale to w którą stronę, to już zależy od tego która Energia dominuje.

Innymi słowy, ta diada skupia się na tym, że rzeczywistość jest już ustalona - jednostka niewiele może zrobić, by to zmienić i na to wpłynąć.


3. Przykładowe efekty magiczne #

3.1. Przykład: Perfekcyjny Pancerz #

3.2. Przykład: Ostateczna Staza #

3.3. Przykład: Spacer po Linie #

3.4. Przykład: Wymuszenie Przyszłości #

3.5. Przykład: Przeszłość Powróci #

3.6. Przykład: Przecież zawsze nosisz przy sobie grzebień #


4. Przykładowe potwory i anomalie #

4.1. Wieczny Labirynt #

4.2. Nawiedzony Dom, wariant #

4.3. Fragment NieŚwiata #

4.4. Hindbad - Alternatywne Odbicie #

4.5. Nieunikniona Katastrofa #