Alteris - Sempitus #
1. Podstawowe dane #
Kategoria | Wartość |
---|---|
Impuls przewodni | Zniekształcenie rzeczywistości do jej 'właściwej', jedynej prawidłowej formy. |
Linia emocjonalna | Nieubłagane przekonanie o jedynej możliwej przyszłości, która jest taka sama jak przeszłość |
Koncept łączący | Rzeczywistość się 'leczy', doprowadzając się do pożądanej formy. |
Koncepty powiązane | Rekonstrukcja rzeczywistości, pętle ('to już się wydarzyło'), rzeczywistość jest większa niż wola jednostki, ogrom skali |
Alteris wnosi | Zniekształcenie / NieRzeczywistość, Ścieżki-Nie-Wybrane Kłamstwo i Fałsz Niemożność Poznania i Przewidzenia |
Sempitus wnosi | Staza i Niezmienność Przetrwanie Stabilność |
Dla Alteris dominującej | "Rzeczywistość ZAWSZE była inna i INNA pozostanie. Powtórzenia i niezmienność dają nieskończoną energię zmianom." |
Dla Sempitus dominującej | "Przeszłość podbije przyszłość. Rzeczywistość sama się naprawi. Wszystko się wiecznie powtarza." |
2. Krótkie omówienie #
Alteris-Sempitus:
- "Żeby móc wpłynąć na przyszłość, trzeba zmienić przeszłość. Przyszłość jest taka sama jak przeszłość, wszystko się wiecznie powtarza."
- "Prawda nie istnieje, ale rzeczywistość i tak się naprawi"
Alteris-Sempitus jest diadą, która skupiona jest na prawidłowym przekształceniu rzeczywistości. Jeśli dominuje Sempitus, "to, co było" jest tym co ma być (staza, niezmienność) i Alteris dostarcza możliwość przekształcania rzeczywistości w idealną przeszłość Sempitus. Jeśli dominuje Alteris, "to co było" ulega ciągłym zmianom i Sempitus stabilizuje i krystalizuje zmiany rzeczywistości, dając im materialność i wyłączając tymczasową efemeryczność Alteris. Sempitus dostarcza też czystej energii.
Diada Alteris-Sempitus jest powiązana z nieubłaganą przewagą skali rzeczywistości nad jednostką i wolą jednostki. Sempitus sprzeciwia się zmianom, Alteris wymusza zmiany, ale obie są w opozycji do sprawczości jednostki, która jest jedynie miotana jak liść na wietrze przez potęgę tych Energii. Ta diada skupia się więc też na ogromie skali rzeczywistości.
Połączenie Alteris i Sempitus tworzy regenerującą się rzeczywistość, ale to w którą stronę, to już zależy od tego która Energia dominuje.
- "Grzechy ojca przechodzą na syna": jeśli ojciec coś zrobił, syn najpewniej zrobi to samo.
- Statek kosmiczny raz uszkodzony zostanie uszkodzony w tym samym miejscu, bo w jego naturze jest być tam uszkodzonym.
- Rodowy miecz przechodzący z ojca na syna jest niezniszczalny, ponieważ jego przeznaczeniem jest być niezniszczalnym.
- Flashbacki i deja vu stają się prawdą. To, co było to będzie. To, czego nie wybrałem tego nie wybiorę ponownie.
- To, co wydarzyło się w przeszłości, MUSI wydarzyć się znowu. (w wypadku dominacji Alteris: "to zawsze się wydarzyło", nawet, jeśli to coś zupełnie innego)
Innymi słowy, ta diada skupia się na tym, że rzeczywistość jest już ustalona - jednostka niewiele może zrobić, by to zmienić i na to wpłynąć.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Perfekcyjny Pancerz #
- CO TO
- Mag skupia się na wzmocnieniu wytrzymałości istniejącego pancerza / przedmiotu
- Sempitus skupia się na stazie i niezmienności. Alteris przekształca pancerz i go naprawia.
- Naprawiany byt staje się dużo odporniejszy i bardzo trudny do uszkodzenia.
- Mag skupia się na wzmocnieniu wytrzymałości istniejącego pancerza / przedmiotu
- ZASTOSOWANIE
- Naprawa przedmiotu, wzmocnienie pancerza na polu bitwy
- SKAŻENIE
- 3/5; zarówno Sempitus jak i Alteris wymagają sporo energii
3.2. Przykład: Ostateczna Staza #
- CO TO
- Mag próbuje zapewnić komuś przetrwanie w bardzo skrajnych warunkach.
- Sempitus skupia się na stazie i niezmienności. Alteris zmienia rzeczywistość i okoliczności ofiary, by zapewnić przetrwanie. Częściowo łączy byt z NieRzeczywistością
- Ofiara jest z nami tylko częściowo; połączenie Sempitus i Alteris zapewniają maksymalne 'oderwanie' ofiary od rzeczywistości.
- Cykl życiowy osoby / urządzenia zostaje całkowicie wyłączony. Dany byt jest praktycznie poza czasem.
- Mag próbuje zapewnić komuś przetrwanie w bardzo skrajnych warunkach.
- ZASTOSOWANIE
- Forma przetrwalnikowa lub perfekcyjne więzienie.
- SKAŻENIE
- 4/5 dla ofiary
3.3. Przykład: Spacer po Linie #
- CO TO
- By wszyscy mogli iść w terenie w którym łatwo spaść, mag łączy przez układ współrzędnych pozycje osób z istniejącym miejscem.
- Alteris zapewnia modyfikację przestrzeni i układu przestrzennego. Sempitus stabilizuje osoby / przedmioty w relacji do modyfikacji przestrzeni.
- Dzięki temu np. grupa ludzi może przejść po linie nad przepaścią. A lina się nie rozpadnie.
- By wszyscy mogli iść w terenie w którym łatwo spaść, mag łączy przez układ współrzędnych pozycje osób z istniejącym miejscem.
- ZASTOSOWANIE
- Np. trzeba poruszać się w bardzo trudnym terenie, lub: jest ryzyko że spadniemy bo wiatr / siła odśrodkowa...
- SKAŻENIE
- 1/5
3.4. Przykład: Wymuszenie Przyszłości #
- CO TO
- Mag chce, by coś się wydarzyło w przyszłości. Np. by "tylko król Artur wyjął miecz z kamienia" lub by ktoś znalazł notatkę a nikt inny nie.
- Mag sprawia, by rzeczywistość wspierała go w tym, by coś mało prawdopodobnego ale możliwego się stało.
- Sempitus próbuje ustabilizować przyszłość, stworzyć stały punkt w rzeczywistości. Alteris - by możliwe odgałęzienia rzeczywistości wymuszały ten sam rezultat.
- Oczywiście, im WIĘKSZY efekt tym większy koszt Energii. Im większa niestabilność przyszłości, tym trudniejszy efekt.
- ZASTOSOWANIE
- Zwiększenie prawdopodobieństwa, by coś losowego odbyło się tak, jak mag chce.
- SKAŻENIE
- 5/5. Próbujemy wykorzystać czystą energię Eteru Nieskończonego.
3.5. Przykład: Przeszłość Powróci #
- CO TO
- Coś korzystnego dla maga stało się w przeszłości (broń wroga była uszkodzona, hydrant zaczął przeciekać...)
- Mag próbuje sprawić, by przeszłość się powtórzyła. By znowu stało się to samo.
- Sempitus dostarcza oryginalnego wzoru i energii, Alteris odpowiednio wypacza rzeczywistość.
- ZASTOSOWANIE
- Bardzo różnorodne.
- SKAŻENIE
- 4/5
3.6. Przykład: Przecież zawsze nosisz przy sobie grzebień #
- CO TO
- Ktoś ma nawyk. Np. chodzi w czarnych strojach, nosi przy sobie apteczkę itp.
- Mag próbuje z tego skorzystać, zmieniając rzeczywistość by NAWET jeśli ktoś teraz tego nie miał - by miał w "kieszeni w której nie szukał".
- ZASTOSOWANIE
- Pozyskanie drobnego, pasującego zasobu w sytuacji gdy jest się tego pozbawionym.
- SKAŻENIE
- 3/5
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Wieczny Labirynt #
- Ofiara wchodzi do labiryntu.
- Labirynt zmienia swój rozkład. Ściany się przesuwają. Znaczenia się zmieniają. Ofiara nigdy nie wyjdzie.
- Alteris dba o to, by 'nigdy stąd nie wyjdziesz' - predestynacja Sempitus - została spełniona.
- Ofiara będzie do końca świata szła przed siebie w labiryncie, szukając drogi i idąc dalej. Wie, że nie może się zatrzymać...
4.2. Nawiedzony Dom, wariant #
- Wydarzyło się coś o ogromnym echu emocjonalnym.
- Sempitus odbiło Eter w Rzeczywistości tworząc zapętlenie. Alteris zapewnia przekształcanie rzeczywistości.
- Powstaje "duch", nawiedzone miejsce.
- Duch aktywnie próbuje "powtórzyć sytuację", zmieniając otoczenie przez Alteris. Aktywnie nie wabi ofiar.
- Efemeryda, która próbuje powtórzyć przeszłość łapiąc innych w swoją pętlę i zmuszając ich do odegrania tej samej sytuacji.
4.3. Fragment NieŚwiata #
- Ludzie wchodzą w pole NieŚwiata. Świata ze Ścieżek-Nie-Wybranych.
- Np. znajdują przedmioty osobiste, które nie powinny były zaistnieć. Np. "zdjęcie, ale moje dzieci są inne i mam inną żonę".
- Wszystko co znajdą w NieŚwiecie jest potencjalnie niebezpieczne i jest kotwicą NieŚwiata w naszym świecie.
4.4. Hindbad - Alternatywne Odbicie #
- (koncept z książki Bolesława Leśmiana, "Przygody Sindbada Żeglarza", z 1913, inspirowane legendami ze świata arabskiego)
- Ktoś zrobił coś, czego nie powinien. To sprawiło stworzenie nieperfekcyjnej kopii postaci. ("Sindbad -> Hindbad").
- Dla WIĘKSZOŚCI osób, Hindbad jest "prawdziwy" a Sindbad jest "kopią". Alteris dostosowało rzeczywistość, Sempitus ją utrwaliło.
- Postać nie jest w stanie sensownie odzyskać tożsamości. Szczęśliwie, Hindbad jest "oryginałem" jedynie w pewnym miejscu lub w polu magicznym.
4.5. Nieunikniona Katastrofa #
- Kiedyś np. [dom spłonął, pojawił się potwór...].
- Raz na jakiś czas to wydarzenie się powtarza. Dom płonie / pojawia się potwór.
- Sempitus zapewnia wzór, Alteris dostarcza wydarzenie nawet jeśli nie ma powodu, by to się wydarzyło.