Alteris - Interis #
1. Podstawowe dane #
| Kategoria | Wartość |
|---|---|
| Impuls przewodni | Rozerwanie rzeczywistości, rozpad i przekształcenie znaczeń. Rzeczywistość nigdy nie istniała - czas zakończyć eksperyment. |
| Linia emocjonalna | Bezsilna Rozpacz. Podstawy naszego zrozumienia i samej Rzeczywistości są zgniłe od samej podstawy. Nic nie ma sensu. Nic nie da się zrobić. |
| Koncept łączący | Rzeczywistość nie tylko się rozpada. Rzeczywistość nie była nigdy prawdziwa. Połączenie - Bezsilność (Niemożność Poznania, Koniec Wszystkiego). |
| Koncepty powiązane | Upadek Sensu i Bytu, Nihilistyczna Dekonstrukcja, Nigdy Nie Było Niczego. |
| Alteris wnosi | Zniekształcenie / NieRzeczywistość, Ścieżki-Nie-Wybrane Kłamstwo i Fałsz Niemożność Poznania i Przewidzenia |
| Interis wnosi | Entropia, Koniec Wszystkiego Rozpacz, Bezsilność Rozkład, Dekompozycja |
| Dla Alteris dominującej | "NieRzeczywistość jest niemożliwa do zatrzymania, bo Rzeczywistość nigdy nie istniała i nie była prawdziwa." |
| Dla Interis dominującej | "Nigdy nie było niczego do ocalenia ani zrozumienia. Jedynie Koniec Wszystkiego zakończy tą groteskową parodię." |
2. Krótkie omówienie #
Alteris-Interis: "Rzeczywistość nigdy nie istniała i nigdy nie zrozumiemy o co naprawdę chodziło i po co to wszystko było. Znikniemy, bo nas nigdy nie było."
Ta diada jest najbardziej niszczycielską i 'rozplątującą' rzeczywistość diadą. Atakuje wszystko co w jakikolwiek sposób 'istnieje' - znaczenia rzeczy, materię, sapienty, przestrzeń. Potrafi wymazywać rzeczy z egzystencji lub zmieniać je w NieRzeczy, coś całkowicie odmiennego od tego czym są. Jakiekolwiek próby poznania tej diady są o tyle trudne, że ludzki mózg nie jest zdolny do zapamiętania (Interis) lub zrozumienia (Alteris) tego, z czym ma do czynienia.
Gdy Interis jest Energią Dominującą, Alteris wnosi Fałsz, Zniekształcenie i Niemożność Poznania. To nadaje Interis możliwości jeszcze skuteczniejszej Entropii Rzeczywistości, często nawet nie postrzeganej przez innych. Gdy Alteris jest siła dominującą, Interis wnosi Zniszczenie, które pozwala pokonać nawet najdrobniejsze bariery stojące na drodze Alteris, tworząc 'NieRzeczywistość Bezgraniczną' - możliwość jeszcze silniejszego wpływu na to-co-jest i zmiany tego w to-co-nie-jest-i-nie-ma-sensu.
Jakie w dzisiejszym świecie widzimy aktywności pasujące do Alteris-Interis:
- Wiara, że wszyscy żyjemy w symulacji. To byłoby faktyczne Alteris-Interis: nic nie zrobimy, nie wiemy czemu, nic nie ma znaczenia i wszystko się skończy - nie wiemy nawet jak, czemu i kiedy.
- skrajna niepewność (Alteris) i egzystencjalna bezsilność (Interis)
- Teorie spiskowe, zwłaszcza te, które się spełniają (np. Wyspa Epsteina).
- Jesteśmy tylko pionkami w rękach możnych, nic nie możemy zrobić (Interis) i oni operują w świecie którego nie rozumiemy i który nie ma sensu (Alteris). A jak będziemy 'zbyt głośni' i coś będziemy mogli zrobić, zostaniemy zniszczeni (Interis) a oni zmienią dla siebie warunki gry (Alteris).
Alteris - Interis to diada końca świata. A ten koniec świata jest tak absurdalny i chaotyczny, że nawet nie da się przed nim bronić. Sam koncept 'obrony' staje się śmieszny i niemożliwy, po czym zanika.
3. Przykładowe efekty magiczne #
3.1. Przykład: Portal Energetyczny #
- CO TO
- Mag otwiera portal do Eteru Nieskończonego, przyciągając więcej Energii i filtrując te Energie które uważamy za przydatne w chwili obecnej.
- Wpierw Alteris+Interis otwiera barierę do Eteru Nieskończonego. Naruszenie tkanki Rzeczywistości oraz otwarcie portalu.
- Następnie Alteris odpowiednio moduluje emocje i znaczenia, przyciągając pożądane Energie. A Interis czyści wszystkie inne emocje w miejscu przebicia.
- Pojawia się stale otwarta 'dziura w rzeczywistości', nadająca pożądane Energie dla innych magów do czarowania.
- Zaklęcia oczekiwanego typu (zdefiniowane przez maga) zostaną zdecydowanie wzmocnione póki portal jest aktywny.
- Może dojść do spontanicznej manifestacji efemeryd lub innych paskudnych efektów ubocznych nadmiaru Energii.
- Mag otwiera portal do Eteru Nieskończonego, przyciągając więcej Energii i filtrując te Energie które uważamy za przydatne w chwili obecnej.
- ZASTOSOWANIE
- Mag potrzebuje zwiększenie pola magicznego. Potrzebujemy więcej Energii. Nieważne, że ryzyko rośnie.
- SKAŻENIE
- 5/5
- Zaklęcia w tym obszarze AUTOMATYCZNIE obarczone są 5 (Ob) a nie 3 Ob. Pole magiczne rośnie.
- Ten czar jest bardzo niebezpieczny.
3.2. Przykład: Wiązka Nieistnienia #
- CO TO
- Mag wysyła falę energii Alteris Interis w kierunku celu.
- Alteris zniekształca Rzeczywistość, zmieniając cel w dużo bardziej podatny na Interis, uszkadzając samą Rzeczywistość
- Interis kieruje całość energii na zniszczenie celu oraz wszystkiego po drodze.
- Bardzo niszczycielski czar.
- Mag wysyła falę energii Alteris Interis w kierunku celu.
- ZASTOSOWANIE
- Sytuacja bojowa, albo próbujemy się przez coś przedostać.
- SKAŻENIE
- 3/5
3.3. Przykład: Pryzmatyczne Zniszczenie Duszy #
- CO TO
- Ten czar działa jedynie na sapienty, ale nie ma znaczenia, czy sapient jest technologiczny czy biologiczny
- Mag rzuca zaklęcie na adresowalnego sapienta. Czar uderza w umysł, w jestestwo ofiary. W to, co sprawia, że ofiara jest sobą.
- W wyniku ofiara staje się, technicznie, fariganem. Jest nie w pełni sobą. Jej umysł, koncepty, jaźń, osobowość, WSZYSTKO ulega przekształceniu i poniszczeniu.
- Ofiara rozpaczliwie wie, że była czymś innym, że coś straciła, ale nie potrafi tego nawet wyrazić.
- Z perspektywy większości sapientów, śmierć jest lepsza niż... to.
- ZASTOSOWANIE
- Ostateczna Destrukcja Sapienta.
- SKAŻENIE
- 3/5
4. Przykładowe potwory i anomalie #
4.1. Potwór: Anfraktovor #
- "Labirynt, który Cię pożera". Wbrew temu, że to jest "labirynt", jest to POTWÓR a nie ANOMALIA.
- Drapieżnik, który w większości znajduje się poza rzeczywistością; w naszym świecie jest obecna przede wszystkim paszcza, będąca wejściem do "labiryntu".
- Labirynt Anfraktovora jest miejscem, z którego "nie da się wyjść". O ogromnej skali. I jest tam "COŚ niezniszczalnego" co Cię powoli ściga.
- Celem Anfraktovora jest żywienie się swoją ofiarą najdłużej jak się da. Gdy ofiara się podda i straci resztkę nadziei, Anfraktovor ją pożre i skupi się na znalezieniu następnej ofiary.
- "Kto tu wejdzie, ten nie wróci"
4.2. Potwór: Sieciokleszcz Apatii #
- Humanoidalna istota o nienaturalnie długich kończynach i całkowicie pozbawiona jakichkolwiek znaków szczególnych.
- Rozpościera "sieci pajęcze" w niemożliwych miejscach, będące w rzeczywistości podpięciem do samego Lalkarza.
- Ofiara, która dotknęła sieci, 'zabiera sieć ze sobą' - niezależnie od możliwości przestrzennych. Pajęczak wysysa ją konsekwentnie z energii, woli i życia, sycąc swoje plugawe cielsko.
- Ofiara w którymś momencie 'przekaże' świadomie lub nie 'sieć' następnej osobie - sama stanie się wektorem Apatii.
- Ofiara stopniowo staje się pustą kukiełką, zarówno fizycznie jak i 'w środku'. Alteris Interis pożrą wszystko co jest do pożarcia.