Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Alteris - Anteclis #


1. Podstawowe dane #

Kategoria Wartość
Impuls przewodni Zmieniaj reguły w locie i działaj na tyle szybko, by nikt nie zdążył się zorientować co tu się dzieje.
Linia emocjonalna Ekscytacja powiązana z trwogą - jak surfowanie na kilkumetrowej fali.
Koncept łączący Niemożność Kontroli - za szybko i zbyt nieprzewidywalnie.
Koncepty powiązane Portale, Nieprzewidywalne Drogi, Narastający Chaos, Błyskawiczne Zniekształcenia Świata
Alteris wnosi Zniekształcenie / NieRzeczywistość, Ścieżki-Nie-Wybrane
Kłamstwo i Fałsz
Niemożność Poznania i Przewidzenia
Anteclis wnosi Ruch (Motion)
Przewidywanie przyszłości
Innowacja i Eksploracja
Ucieczka
Dla Alteris dominującej "Co sekundę inaczej - błyskawiczna ekspansja zmian o maksymalnej szerokości."
Dla Anteclis dominującej "W mgnieniu oka stwórz nową ścieżkę, którą inni nie będą w stanie podążać."

2. Krótkie omówienie #

Alteris-Anteclis: "Prędkością i uważnością można znaleźć okazję i nie dać się zmiażdżyć nieujarzmialnej ekspansji chaosu."

Alteris-Anteclis to diada chaosu i nieprzewidywalności, której głównym motywem jest nieustanne przekształcanie rzeczywistości w biegu. Alteris wnosi zniekształcenie rzeczywistości i znaczeń a Anteclis upiorną prędkość i szerokość możliwości. Jest to diada, za którą nikt nigdy nie nadąży.

Gdy Anteclis dominuje, Alteris jest środkiem dostarczającym Zniekształcenie Rzeczywistości dla zwiększenia Prędkości i Ucieczki. Efektywnie, najczęściej prowadzi to do teleportacji, bram i innych manipulacji przestrzenią. Gdy Alteris dominuje, Anteclis zapewnia Ruch (dramatycznie przyspiesza) i zapewnia Eksplorację, przez co pojawia się rozpełzający błyskawicznie chaos.

W ten sposób diada Alteris-Anteclis skupia się dookoła Nieuchwytności - czy to przez Ucieczkę w Zniekształcenie czy przez Szybką Ekspansję NieRzeczywistości.

Przejawy w świecie rzeczywistym pasujące do tej diady:

Efektem Alteris-Anteclis jest świat który zmienia się za szybko i po powierzchni którego należy się prześlizgnąć, by nas nie pożarł. Szczęśliwie, będąc w ciągłym, uważnym ruchu jesteśmy w stanie przewidzieć co się dzieje i nie dać się zmiażdżyć zmieniającej się, nieujarzmialnej rzeczywistości.


3. Przykładowe efekty magiczne #

3.1. Przykład: Spojrzenie Przez Ścianę #

3.2. Przykład: Teleportacja #

3.3. Przykład: Teleportacja ratunkowa #

3.5. Przykład: Całkowite Zagubienie #

3.6. Przykład: Atak z dziesięciu stron #


4. Przykładowe potwory i anomalie #

4.1. Potwór: Gorathaul, żółwiak z mgieł #

4.2. Potwór: Falxathir #