Świat EZ #
1. W skrócie #
Świat Eterycznego Zaćmienia da się w skrócie nazwać "magowie w kosmosie". Tak twarda sci-fi jak potrafimy złożyć, posiłkując się magią tam, gdzie złożenie tego jest niekorzystne dla świata i dla rozgrywki.
- 1 - Główne założenia świata EZ
- klimat: HFY, ważność każdego człowieka, jednostka ma znaczenie
- aspiracja: 'tak twarda jak się da' sci-fi + magia, brak obcych ras
- wysokopoziomy opis: "magowie w kosmosie"
- inspiracje: Orion's Arm SCP, Archiwum X, Star Trek (oryginalny, TNG, DS9, VOY, ENT)
- konflikty: różni ludzie inaczej rozumieją świat idealny
- maksymalna spójność i logika
- 2 - Jak wygląda konwencja ("realizm") świata EZ, z przykładami?
- "Czy doświadczony koleś z maczetą jest w stanie pokonać 5 nieustraszonych kolesi z maczetą?"
- "Czy istnieją mechy (duże roboty z laserami)?"
- TODO
2. Opowieści EZ #
Warto zacząć od spojrzenia na fabularyzowane zapisy z istniejących sesji, by zrozumieć specyfikę EZ.
- 3 - Chcesz zapoznać się z opowieściami z EZ
- Chcesz "poczuć" Świat, lub przez opowieści zrozumieć / poznać go lepiej
- Fabularyzowane sesje RPG / opowiadania
3. Wiedza o świecie EZ #
Jednak jeśli świat jest dla Ciebie dość zrozumiały, możesz chcieć skupić się na poszczególnych obszarach:
- 1 - Energie magiczne
- jakie Energie magiczne występują w EZ, skąd się wzięły i co znaczą
- 2 - Ludy i metakultury EZ
- jakie ludy występują w EZ, skąd się wzięły i co reprezentują
- 3 - Historia EZ
- TODO: od Pęknięcia Rzeczywistości, przez Wojnę Deoriańską do teraz
- 4 - Lokalizacje w przestrzeni; "mapy"
- konkretne miejsca, lokalizacje i co sobą reprezentują
- 5 - Frakcje i strony; siły w świecie EZ
- jakie mamy siły, frakcje i strony? Czego pragną i jak działają?
4. Wiedza składana z odłamków #
4.1. Przydatne fakty o świecie #
4.2. Wyjaśnienie interesujące aspektów świata EZ #
Tu mamy agregację ciekawych analiz odnośnie świata EZ - co z czego wynika, jak myśleć o świecie i co warto o świecie wiedzieć.
- Tylko optymistyczne kultury i ludy przetrwały w świecie magii: Dlaczego EZ ma takie metakultury jakie ma? Co się stało, gdy się pojawiła magia?
- Duchy to echa, nie osoby: Jak modelować duchy w EZ? Jak działa odbicie w Eterze?
- Magia, Skażenie i visiat - tkanka magiczna: Czym są magowie i viciniusy? Co odróżnia człowieka od maga? Jak wygląda biologia maga?
5. Inne #
- FAQ
- TODO: od 'czemu nikt nie bombarduje planet' po 'jak zniszczyć Anomalię Serenit'