Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Pierwsze 20 minut sesji #

1. Problem początku sesji #

[Wizualna reprezentacja pierwszej sceny]

Przeciętny Gracz zaczynający grę w RPG (dalej: EZ) - zwłaszcza w kontekście konwentowym:

Szczęśliwie, każda sesja idzie według pewnego cyklu:

Przykład problemu:

Wniosek:

2. Rola początku sesji #

Pierwsza scena każdej sesji rpg jednocześnie jest tutorialem dla graczy:

Gracze nie tylko muszą być w stanie poznać mechanikę, ale tak samo muszą zrobić to w warunkach bezpiecznych, w których naprawdę nic nie mogą zepsuć.

Ogólnie, ludzie (nie tylko gracze) nabywają kompetencje na różne sposoby, nieważne, czego się nie uczą. Czy to Model Dreyfusa, czy Shu-Ha-Ri, wszystkie te modele da się uprościć do następujących trzech faz:

W kontekście sesji RPG oznacza to:

3. Jak zatem rozwiązać początek sesji prawidłowo? #

4. Przykład #

Sesja "191218-kijara-corka-szotaron":

Inne przykłady znajdziecie w sekcji "tutorial konstrukcji sesji RPG", jeśli Was interesują.