Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Jak poprowadzić sesję w EZ? #

1. Zacznij od tego #

LOL NIC TU JESZCZE NIE MA!

2. Jak prowadzić EZ? Trudne sprawy. #

3. Ważne aspekty prowadzenia sesji #

Tu znajdują się mechanizmy i wyjaśnienia powiązane z tym, jak prowadzić sesję - nie na poziomie mechaniki a "ogólnie", zasady.

Nr Tytuł / Link Co jest w Dokumencie
1 Kontrakt EZ Co to jest Kontrakt? Kiedy przedstawić Kontrakt? Co robić, gdy ktoś łamie Kontrakt?
2 Pierwsze 20 minut sesji Początek sesji jest inny niż dalsze części sesji. Czemu? Jak zrobić pierwsze 20 minut?
3 Postawy Gracza i MG; styl prowadzenia i grania w EZ. Przyczyny achronologii. Jak wygląda Postawa grania i prowadzenia EZ (xxx-stance)? Dlaczego achronologia i Postawy EZ są tak połączone?
4 Konwencja i same Krzyżyki Jak działają oczekiwania w różnych Konwencjach? Co się dzieje, gdy wypadają SAME Krzyżyki w różnych Konwencjach?
5 EZ na konwencie prowadzisz inaczej. Jak zmienia się prowadzenie na konwencie wobec prowadzenia ze stałym Zespołem?
6 Konflikt, Karta, Nisza, Kompresja - czyli o postaciach w EZ Jak stawiać Konflikty? Jaki wpływ na Konflikt ma postać i kontekst? Jak zapewniamy ochronę niszy?
7 Zaciskające się szczęki decyzji Mechanizm osaczania w EZ; jak z wyborów Graczy i klocków powstaje opowieść.

4. Interesujące (i trudne) przykłady związane z prowadzeniem EZ #

Sceny z sesji i konkretne decyzje prowadzenia pod kątem ciekawych rzeczy jakie mogą pojawić się Wam na sesji.

Nr Tytuł / Link Co jest w Dokumencie
1 Wyciąganie Leszka z Karsztarina stawianie konfliktów do budowy fabuły; agendy i zmiany rzeczywistości na sesji w wyniku konfliktów
2 Alterienty z tajemniczego wraku odblokowywanie graczy, radzenie sobie z dziwnymi deklaracjami, budowa na pomysłach graczy