Jak poprowadzić sesję w EZ? #
1. Zacznij od tego #
LOL NIC TU JESZCZE NIE MA!
2. Jak prowadzić EZ? Trudne sprawy. #
3. Ważne aspekty prowadzenia sesji #
Tu znajdują się mechanizmy i wyjaśnienia powiązane z tym, jak prowadzić sesję - nie na poziomie mechaniki a "ogólnie", zasady.
| Nr | Tytuł / Link | Co jest w Dokumencie |
|---|---|---|
| 1 | Kontrakt EZ | Co to jest Kontrakt? Kiedy przedstawić Kontrakt? Co robić, gdy ktoś łamie Kontrakt? |
| 2 | Pierwsze 20 minut sesji | Początek sesji jest inny niż dalsze części sesji. Czemu? Jak zrobić pierwsze 20 minut? |
| 3 | Postawy Gracza i MG; styl prowadzenia i grania w EZ. Przyczyny achronologii. | Jak wygląda Postawa grania i prowadzenia EZ (xxx-stance)? Dlaczego achronologia i Postawy EZ są tak połączone? |
| 4 | Konwencja i same Krzyżyki | Jak działają oczekiwania w różnych Konwencjach? Co się dzieje, gdy wypadają SAME Krzyżyki w różnych Konwencjach? |
| 5 | EZ na konwencie prowadzisz inaczej. | Jak zmienia się prowadzenie na konwencie wobec prowadzenia ze stałym Zespołem? |
| 6 | Konflikt, Karta, Nisza, Kompresja - czyli o postaciach w EZ | Jak stawiać Konflikty? Jaki wpływ na Konflikt ma postać i kontekst? Jak zapewniamy ochronę niszy? |
| 7 | Zaciskające się szczęki decyzji | Mechanizm osaczania w EZ; jak z wyborów Graczy i klocków powstaje opowieść. |
4. Interesujące (i trudne) przykłady związane z prowadzeniem EZ #
Sceny z sesji i konkretne decyzje prowadzenia pod kątem ciekawych rzeczy jakie mogą pojawić się Wam na sesji.
| Nr | Tytuł / Link | Co jest w Dokumencie |
|---|---|---|
| 1 | Wyciąganie Leszka z Karsztarina | stawianie konfliktów do budowy fabuły; agendy i zmiany rzeczywistości na sesji w wyniku konfliktów |
| 2 | Alterienty z tajemniczego wraku | odblokowywanie graczy, radzenie sobie z dziwnymi deklaracjami, budowa na pomysłach graczy |