Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Custoris chroni swojego tiena #

1. Jakie techniki pojawiają się w tej scenie? #

2. Sytuacja #

[Android maid przechodzi przez drzwi (Dall-E)

3. Cele i linie konfliktu #

4. Rozgrywka #

Już na samym początku MG informuje Graczkę, że ta ma mało czasu.

Noktiańscy bandyci szybko przesłuchują młodych tienów i próbuje dojść do tego jakie są siły obronne i możliwości zdobycia wsparcia, szybko wyłączając wszelkie możliwe wsparcie. MG informuje Graczkę, że Custoris ma maksymalnie 2h czasu w fikcji - potem bandyci osiągną swój cel. MG prezentuje poniższy Tor Postępu (stan aktualny: 0):

0 - 1 2 - 3 4 - 7 8 - 9 10
przesłuchanie groźba plądrowanie ewakuacja porwanie

Custoris wie, gdzie znajdują się różnego rodzaju skarby i podsystemy rezydencji. Chce włączyć AI Core tej rezydencji, by jak najszybciej wezwać wsparcie i dostać większe zasoby. Wie też, że tieni nie wytrzymają długo przesłuchania z rąk noktiańskich bandytów.

Niestety, aktualny rozkaz Custoris to "czekaj na dalsze polecenia, zostań w przedsionku, nic nie rób". Pierwsze, co Custoris musi zrobić, to uwolnić się od tego Statusu. Problem polega na tym, że jeśli Custoris przełamie swoje programowanie, włączy się mechanizm samozniszczenia psychotroniki, więc Custoris musi być ostrożna i robić to powoli.

Zdaniem Graczki, Custoris nie ma czasu robić tego powoli. Custoris skupia się na czasach wojny, tym, co młody tien dla Custoris zrobił i próbuje przypomnieć sobie "w jaki sposób dostawała rozkazy", by oszukać mechanizm strażniczy psychotroniki i ograniczniki. (gdyby Custoris działała powoli, ma +3 za Przewagę, ale automatycznie Tor Sukcesu Przeciwnika skoczy o +1 do przodu.)

Tr +3Or (reprezentujące uruchomienie Samozniszczenia) +3:

[Pula]

Po chwili namysłu Graczka zaproponowała pułapkę. Dostanie się do kuchni, rozleje olej i zrobi pożar. To zmusi noktian do tego, by chociaż zobaczyli co się tu dzieje. A ona dostanie dostęp do noży.

Pokojówka-Custoris szybko i cicho przemieściła się w stronę kuchni, by przygotować pułapkę na noktiańskich bandytów. Doskonale wie, co się gdzie znajduje - pozyskała dwa noże do mięsa, gar pełniący rolę improwizowanej broni miotanej, rozlała olej oraz spowodowała pożar. Sama przesunęła się w mniej widoczne miejsce i czeka. (Tor Postępu Przeciwnika ma +1 za tę akcję --> 2)

Konflikt na ściągnięcie noktiańskich bandytów w pułapkę:

Tr +3 (nie ma Or, bo nie robi niczego "niepasującego do pokojówki"):

0 - 1 2 - 3 4 - 7 8 - 9 10
przesłuchanie groźba plądrowanie ewakuacja porwanie

[Pula]

Interpretacja Toru:

Tymczasem zaczął się pożar w kuchni. Dowódca noktiańskich bandytów kazał dwóm ludziom, asekurującym się, sprawdzić co się dzieje.

Dwóch asekurujących się noktian przyszło, ostrożnie, monitorując sytuację. Są w pancerzach i są uzbrojeni. Tak, jak nie zwrócili uwagi na inne nieruchome roboty-pokojówki, tak samo nie zwrócili uwagi na nieruchomą Custoris stojącą przy ścianie. Gdy przez moment żaden z noktian nie celował w Custoris, Custoris zaatakowała.

Tr +4 +5Or (to ZDECYDOWANY atak przeciwko ludziom):

[Pula]

Custoris idzie za ciosem - rzuca się z nożami na najbliższego z noktian.

[Pula]

Pula nie jest dobra. Custoris decyduje się na Desperacką Akcję (tym razem użyję Og, czyli zielonych, by zasymulować ryzykowny ruch ze strony Custoris mający unieszkodliwić noktianina). Custoris nadal ma przewagę, bo noktianin nie wie, że walczy z jednostką bojową. Custoris prawidłowo się porusza, przewiduje ruchy noktianina i atakuje, rzucając się na noktianina z powietrza - by zmiażdżyć go swoim ciężarem. I obraca się, by pociski nie uszkodziły kluczowych części Custoris. +1Vg za Dobry Manewr.

[Pula]

Custoris nie doskoczy do przeciwnika, ale jest w stanie wykorzystać ciało zabitego noktianina - ten ma w końcu pancerz itp. Szybko łapie to ciało i się nim zasłania. Traktuje je jako tarczę i wybijając się ze zdrowej nogi chce zmiażdżyć zdrowego noktianina pomiędzy sobą i ścianą. +1Vg za Dobry Manewr.

Popatrzmy na to z perspektywy zarówno MG jak i żołnierza.

Więc, interpretacja:

Custoris próbuje wyskoczyć przez okno. Zostawia za sobą wszystko. Ma co prawda tylko jedną sprawną nogę, ale to wystarczy.

Lewa ręka nie do końca dobrze działa. Lewa noga jest ledwo sprawna. Pancerz na korpusie nie wytrzyma jeszcze jednej serii. Przeciwnicy wiedzą, że tu coś jest i na nich poluje. Tylko jeden noktianin został zabity, czterech jeszcze żyje a Custoris nie ma dostępu do broni. Co gorsza, psychotronika Custoris się rozpada - za każdym testem potencjalnie rośnie Or.

Ale Custoris jeszcze funkcjonuje. I uratuje swoich ludzi.

[Pula]

5. Podsumowanie #

Odnośnie decyzji MG:

Nie jestem przeciwny zniszczeniu postaci gracza, jeśli ten zrobi poważny i oczywisty błąd. Bardzo jestem przeciwny niszczeniu postaci gracza tylko dlatego, że źle pociągnął żetony.

W tej sytuacji Custoris mogła (powinna?) wycofać się przez okno w momencie, w którym przeciwnik odzyskał broń. Byłby to dużo prostszy konflikt (+3V -3X). Ale ta decyzja nie była zła - jakkolwiek pula była średnia, była to najlepsza sytuacja jaką Custoris tak naprawdę miała. Jeden kontra jeden, a gdyby udało jej się to zrobić to przeciwnikowi zostają tylko 3 osoby. Z czego co najmniej 2 powinny pilnować zakładników.

Custoris nie będzie mieć łatwo, ale czas gra na jej korzyść (mimo rozpadającej się psychotroniki). Przeciwnik nie ma pojęcia z czym ma do czynienia, nie wie też, czy Custoris ma możliwość wezwania wsparcia. Tak więc sytuacja dalej jest do wygrania, acz nie jest prosta.

(inne scenki pokażą, jak można radzić sobie z tego typu sytuacjami jako gracz)

Odnośnie Aspektów:

Aspekt "ograniczenie psychotroniczne", z którym zaczynała Custoris, był Aspektem, który trzeba było przełamać. To działało jak "jesteś sparaliżowana" czy "jesteś zauroczona".

Aspekt "uszkodzona noga" jest Aspektem dramatycznie obniżającym mobilność i prędkość - wszelkie próby ścigania się czy działanie na zasięg (co wymaga mobilności akrobacji) dają Przewagę przeciwnikowi. Ten Aspekt też można spróbować zneutralizować – np. jeśli jadę gokartem, nie ma znaczenia, że mam uszkodzoną nogę.

Gdy przeciwnik został Rozbrojony, zaatakowaliśmy bezpośrednio w Aspekt konfliktu. To dało nam bonus. Pozwoliło na dynamiczną modyfikację puli. Gdybyśmy poszli o krok dalej (jeszcze jeden sukces + odpowiednie uzasadnienie), moglibyśmy trwale odebrać dostęp do broni przeciwnikom (do końca konfliktu / sceny). To potencjalnie mogło być wartym ruchem z perspektywy Custoris - nieuzbrojeni ludzie walczący przeciwko nawet zaśniedziałej jednostce bojowej mieliby dużo gorzej.

Odnośnie Narastającej Ruiny:

Custoris może przesunąć konsekwencje Or w inny sposób, np. "całkowicie tracę kontrolę w lewej ręce" lub "całkowicie tracę pamięć". To symuluje wykorzystanie swojej mocy psychotronicznej, swojego procesora do walki z programem samozniszczenia.




6. Tu kończy się przykład, zaczyna się mechanika #

6.1. Lista technik nazwanych #

6.2. Karty Sesji #

6.2.1. Karty Mechaniki #


Bazy Konfliktu

Reguły:

Poziomy baz konfliktu:

Skok baz konfliktu: (-3V +3X) za każdy poziom -> trudniej, (+3V -3X) za każdy poziom -> łatwiej



Przewagi mechaniczne



Poziom Uznaniowy konfliktu

Istnieje pewna ilość ptaszków Uznaniowych, za "dramatyczno-taktyczne" podejście, w zakresie [0-4].

Vr notacyjnie oznacza "czerwony żeton ptaszka".



Statusy



Tory Postępu

Przykładowy tor 1 (ten zaczyna się na '5', reprezentuje czy Ania chce być pilotem czy arystokratką)

0 1 - 3 4 - 6 7 - 9 10
decyzja: pilot raczej pilot nie wie raczej arystokratka decyzja: arystokratka

Przykładowy tor 2 (ten zaczyna się na '0', reprezentuje ile potworów uwolniło się z laboratorium)

0 - 2 3 - 5 6 - 9 10 - 12 13
tylko kilka małych grupa małych i kilka dużych mamy gniazdo z ludzi budynek zainfekowany konieczność ewakuacji miasta

Ogólnie, o torach:



Atakowanie aspektów przeciwnika



Żetony Entropiczne jako Postępująca Ruina



Żetony Entropiczne jako Desperacka Akcja



Dobry Manewr podczas kontynuacji Konfliktu


6.2.2. Karty Stylu Prowadzenia #


Pozwól graczowi dodać sensowne komponenty do sceny

Przykład: niech Gracz przygotowuje się do walki w kuchni przyjaciela, która została zaatakowana przez 3 obwiesiów.

O co chodzi:



Ograniczona postać zmniejsza opcje gracza / Opcje gracza pochodzą z postaci

Przykład:

O co chodzi:



MG nie musi rozgrywać sceny bezwzględnie i optymalnie; kim są przeciwnicy w Konflikcie?

Przykład: żołnierz (NPC) strzelił już kilka razy do synta bojowego klasy Custoris (postać gracza).

Co widzimy: