Jak działa mechanika EZ? #
1. Czym jest mechanika EZ? Jak działa? #
Mechanika EZ jest mechaniką pulową opartą o żetony z mechanizmem catch-up, gdzie pula reprezentuje 2+ frakcje a nie 2+ postacie w kontekście jednego konfliktu, który może odbywać się w wielu teatrach / wymiarach.
2. Podstawowe komponenty mechaniki EZ #
2.1. Jak myśleć o mechanice EZ? #
2.2. Jak wykorzystać mechanikę EZ? #
- Minimalny Rdzeń mechaniki EZ (na który nakładasz komponenty)
- IN PROGRESS
- Szybka referencja: wyciągnięcie komponentów mechaniki z przykładów
3. Wyjaśnienia interesujących aspektów mechaniki #
Nr | Tytuł / Link | Co jest w Dokumencie |
---|---|---|
1 | Baza, Przewagi, Uznaniowe - podstawa konstrukcji puli EZ | Jak ustawiać pule do Konfliktów? Podstawowe komponenty mechaniki EZ. |
2 | Nie wszystko jest konfliktowalne | Co podlega konfliktowi a co nie? |
3 | Stawianie i procesowanie Konfliktów | Kiedy pojawia się Konflikt? Co to jest Konflikt? Jak rozwiązać Konflikt? Głębokość, wymiary, priorytetyzacja i co można poświęcić. |
4 | Modelowanie stanu: Rany, Kanały obrażeń, Regeneracja. Oraz modelowanie stanu sesji. | Jak modelować otrzymywane obrażenia, jak wygląda regeneracja / naprawa? Ogólnie, o obrażeniach i modelowaniu stanu postaci, sceny, grupy, sesji. |
5 | Wielu graczy w jednym konflikcie, wsparcie graczy | Jak wygląda działanie wielu graczy w jednym konflikcie? |
6 | PvP intencyjne w EZ. Ochroniarz vs złodziej. | Jak stawiać konflikty w sytuacji PvP? Jak działa PvP intencyjne? |
7 | Jak wygląda matematyka EZ? Czemu żetony? | Jak prowadzić EZ, jeśli nie masz żetonów? Czemu używamy żetonów? EZ na kostkach - jak to zrobić. |
4. Interesujące przykłady wykorzystania mechaniki #
Warto je czytać w kolejności w jakiej się wyświetlają. Sortujemy je w kolejności wprowadzania kolejnych mechanik.
Nr | Tytuł / Link | Co jest w Dokumencie |
---|---|---|
1 | Potwór na silniku zewnętrznym | Prosta scena, demonstracja jak użyć mechaniki żetonów w normalnej sytuacji |
2 | Tienka pragnie dołączyć Bandytę do świty | Jak radzić sobie z Niezmiennikami, jak rozpatrywać Przewagi, jak pogłębiać Sukcesy. |
3 | Custoris chroni swojego tiena | Ciężka bitwa, Statusy, Entropia jako mechanizm Ruiny, Tory Postępu, Dobre Manewry, Atakowanie Aspektów Konfliktu |
4 | Athamarein poluje na anomalny statek | bitwa kosmiczna, kontrola czasu, zarządzanie wieloma zasobami (Tory), kolorowanie Żetonów |
5 | Strzelanina na parkingu podwierckim | tor czasu, zmiana strategii, ruina, zmiana teatru i podejścia zmienia pulę |
6 | Projekt na festiwalu AMZ, z noktiańską technologią | modelowanie losu, wielu graczy w jednym konflikcie, zarządzanie czasem graczy, inne |
7 | Uciekinierka z kasyna w lesie | dużo (X), łańcuchy (X), compel, ten sam Status raz Przewagą raz Niedowagą, poddanie konfliktu, zakończenie sceny |