Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Jak działa mechanika EZ? #

1. Czym jest mechanika EZ? Jak działa? #

Mechanika EZ jest mechaniką pulową opartą o żetony z mechanizmem catch-up, gdzie pula reprezentuje 2+ frakcje a nie 2+ postacie w kontekście jednego konfliktu, który może odbywać się w wielu teatrach / wymiarach.

2. Podstawowe komponenty mechaniki EZ #

2.1. Jak myśleć o mechanice EZ? #

  1. Excel vs Wizard
  2. Filozofia EZ - koncepty stojące za mechaniką

2.2. Jak wykorzystać mechanikę EZ? #

  1. Minimalny Rdzeń mechaniki EZ (na który nakładasz komponenty)
    • IN PROGRESS
  2. Szybka referencja: wyciągnięcie komponentów mechaniki z przykładów

3. Wyjaśnienia interesujących aspektów mechaniki #

Nr Tytuł / Link Co jest w Dokumencie
1 Baza, Przewagi, Uznaniowe - podstawa konstrukcji puli EZ Jak ustawiać pule do Konfliktów? Podstawowe komponenty mechaniki EZ.
2 Nie wszystko jest konfliktowalne Co podlega konfliktowi a co nie?
3 Stawianie i procesowanie Konfliktów Kiedy pojawia się Konflikt? Co to jest Konflikt? Jak rozwiązać Konflikt? Głębokość, wymiary, priorytetyzacja i co można poświęcić.
4 Modelowanie stanu: Rany, Kanały obrażeń, Regeneracja. Oraz modelowanie stanu sesji. Jak modelować otrzymywane obrażenia, jak wygląda regeneracja / naprawa? Ogólnie, o obrażeniach i modelowaniu stanu postaci, sceny, grupy, sesji.
5 Wielu graczy w jednym konflikcie, wsparcie graczy Jak wygląda działanie wielu graczy w jednym konflikcie?
6 PvP intencyjne w EZ. Ochroniarz vs złodziej. Jak stawiać konflikty w sytuacji PvP? Jak działa PvP intencyjne?
7 Jak wygląda matematyka EZ? Czemu żetony? Jak prowadzić EZ, jeśli nie masz żetonów? Czemu używamy żetonów? EZ na kostkach - jak to zrobić.

4. Interesujące przykłady wykorzystania mechaniki #

Warto je czytać w kolejności w jakiej się wyświetlają. Sortujemy je w kolejności wprowadzania kolejnych mechanik.

Nr Tytuł / Link Co jest w Dokumencie
1 Potwór na silniku zewnętrznym Prosta scena, demonstracja jak użyć mechaniki żetonów w normalnej sytuacji
2 Tienka pragnie dołączyć Bandytę do świty Jak radzić sobie z Niezmiennikami, jak rozpatrywać Przewagi, jak pogłębiać Sukcesy.
3 Custoris chroni swojego tiena Ciężka bitwa, Statusy, Entropia jako mechanizm Ruiny, Tory Postępu, Dobre Manewry, Atakowanie Aspektów Konfliktu
4 Athamarein poluje na anomalny statek bitwa kosmiczna, kontrola czasu, zarządzanie wieloma zasobami (Tory), kolorowanie Żetonów
5 Strzelanina na parkingu podwierckim tor czasu, zmiana strategii, ruina, zmiana teatru i podejścia zmienia pulę
6 Projekt na festiwalu AMZ, z noktiańską technologią modelowanie losu, wielu graczy w jednym konflikcie, zarządzanie czasem graczy, inne
7 Uciekinierka z kasyna w lesie dużo (X), łańcuchy (X), compel, ten sam Status raz Przewagą raz Niedowagą, poddanie konfliktu, zakończenie sceny