Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Potwór: Asymilator #

Opis #

1. Ogólny opis #

Istota, która tłumi wolną wolę swoich ofiar, przekształcając je w sobie podobne istoty lub je zniewalając.

Asymilator to potwór lub istota, która dąży do rozszerzenia swojej egzystencji poprzez asymilację innych istot. Tłumi wolną wolę swoich ofiar, przekształcając je w posłuszne jednostki pozbawione indywidualności. Asymilacja może odbywać się poprzez biologiczną infekcję, technologiczną integrację czy magiczne zniewolenie. Ofiary Asymilatora tracą swoje indywidualne cechy, zostają pozbawione tożsamości, a ich myśli i działania stają się podporządkowane woli potwora lub wspólnej świadomości, której Asymilator jest centralną częścią. Motyw ten dotyczy istot, które niszczą autonomię jednostek, rozszerzając swoją władzę poprzez podporządkowanie innych.

2. Przykłady w fikcji #

3. Mroczne Serce #

3.1. Głód (Hunger) #

3.2. Ofiara (Victim) #

4. Jak wykorzystać ten Motyw #

4.1. Co Chcesz Osiągnąć #

4.2. Default Future #

4.3. W tym Motywie warto eksplorować ideę #

5. Sterowanie Motywem na sesji #

5.1. W ramach tego Motywu wykorzystaj konflikty pomiędzy #

5.2. Elementy i składowe Motywu #

  1. Potwór typu Asymilator: Istnieje potwór, który dokonuje Asymilacji, podporządkowując innych swojej woli i integrując ich z sobą.
  2. Proces asymilacji: Stopniowe zacieranie się indywidualnych cech i woli, prowadzące do pełnej integracji z Asymilatorem. Magiczny, biologiczny lub technologiczny. Odwracalny lub nie.
  3. Zainfekowane ofiary: Osoby, które przeszły asymilację, wierni agenci Asymilatora lub jedność z Asymilatorem.
  4. Infiltracja: Asymilator powoli przenika do innych społeczności, zyskując wpływy.
  5. Ślady dawnej tożsamości: Pozostałości wspomnień lub cech ofiar, przypominające ich pierwotną indywidualność.
  6. Homo superior: Asymilowani są w jakichś wymiarach lepsi niż oryginalni ludzie. Silniejsi / szybsi? Odporniejsi? Ale nie są już sobą.
  7. Sposoby na identyfikację asymilowanych: W jakiś sposób da się odkryć, że osoby Asymilowane są nie-ludźmi.
  8. Psychoza i paranoja: Im więcej ludzi wie o Asymilatorze, tym bardziej wszyscy są przerażeni. Asymilator jest STRASZNY dla populacji ludzkiej.

5.3. Objawy Tego Motywu #

5.4. Przykłady wykorzystania na sesji #

  1. Psychoza w arkologii: W pewnej arkologii znajduje się Asymilator, który powoli przejmuje mieszkańców. Pojawiają się drobne symptomy, a gracze mają niewiele czasu na odkrycie prawdy.
  2. Zamrożona drona: Odkryto dronę Asymilatora, która była zamrożona w lodzie. Niestety, drona się zregenerowała i zasymilowała badaczy...
  3. Strefa kwarantanny: Jakiś teren jest otoczony kwarantanną, bo znajduje się tam Asymilator. Niestety, jest tam ktoś/coś co graczom jest potrzebne i trzeba infiltrować...
  4. Sabotaż Rytuału: Kult próbujący przyzwać istotę zdolną do asymilacji ludzkości musi zostać powstrzymany przed zakończeniem rytuału.
  5. Wewnętrzny Wróg: Ważna osoba okazuje się być zasymilowanym agentem, działającym na szkodę innych i wspierającym cele Asymilatora.
  6. Statek Widmo: Na dryfującym statku kosmicznym znajduje się niebezpieczny Asymilator, który pragnie iść na kolejną potencjalną ofiarę...

Spoilers #