Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Pętla Magia - Emocje #

Opis #

1. Ogólny opis #

Interakcja emocji i magii prowadzi do pętli; emocje przyzywają magię zmieniającą rzeczywistość, co intensyfikuje emocje...

Interakcja między emocjami a magią tworzy niebezpieczną pętlę wzmocnienia. Silne emocje przyciągają energię magiczną, która zmienia rzeczywistość zgodnie z przyciągniętymi uczuciami. Te zmiany w świecie zewnętrznym potęgują emocje. To powoduje nieskończoną pętlę.

Np. w podniesionym polu magicznym ludzie się boją potworów. Pole magiczne + strach sprowadza efekty typu "widać oczy w szczelinach". To powoduje jeszcze większe wzmocnienie strachu. To powoduje JESZCZE większe manifestacje. A im silniejsze emocje i im bardziej w tym samym kierunku (np. strach), tym silniej przyciągamy Energię i podnosimy pole magiczne...

Powiązane z tym, czemu tylko optymistyczne kultury przetrwały w świecie EZ.

2. Przykłady w fikcji #

3. Mroczne Serce #

3.1. Głód (Hunger) #

3.2. Ofiara (Victim) #

4. Jak wykorzystać ten Motyw #

4.1. Co Chcesz Osiągnąć #

4.2. Default Future #

4.3. W tym Motywie warto eksplorować ideę #

5. Sterowanie Motywem na sesji #

5.1. W tym Motywie wykorzystaj konflikty pomiędzy #

5.2. Elementy i składowe Motywu #

  1. Silne zbiorowe emocje: Grupa ludzi doświadcza intensywnych uczuć, które są jednolite i skoncentrowane.
  2. Podwyższone pole magiczne: Miejsce, w którym pasywne pole magiczne jest silniejsze; nie ma dość "normalnych ludzi".
  3. Materializacja emocji: Emocje społeczności przyciągają energię magiczną, która przekształca rzeczywistość zgodnie z tymi uczuciami.
  4. Wzmacniająca się pętla: Zmiany w rzeczywistości potęgują emocje, co prowadzi do dalszego wzmacniania magii.
  5. Anomalie i Efemerydy: Pojawienie się nadnaturalnych zjawisk, istot lub zmian w środowisku.
  6. Zmiana struktury rzeczywistości: W co wierzysz, staje się prawdą.
  7. Trudności w przerwaniu pętli: Im dłużej pętla trwa, tym trudniej ją zatrzymać.

5.3. Objawy Tego Motywu #

5.4. Przykłady wykorzystania na sesji #

  1. Eskalacja strachu w małej osadzie: Gracze przybywają do miasteczka, gdzie strach przed "przeklętą bestią" narasta, a obecność istoty zaczyna się manifestować przez anomalie.
  2. Cmentarz z pętlą Rozpaczy: Cmentarz został opanowany Pętlą Interis. Ludzie są coraz bardziej zrozpaczeni zamiast się leczyć. To sprawia, że pojawiają się echa przypominające ludziom co stracili...
  3. Sekta wierząca w nadchodzącą apokalipsę: W sekcie narasta lęk przed końcem świata, który manifestuje katastroficzne zjawiska.
  4. Waśń dwóch rodzin: Dwie rodziny się od zawsze NIENAWIDZĄ. To powoduje pętlę czynów, emocji oraz magii, zasilającej nienawiść i sprowadzająceą Esuriit.
  5. Festiwal radości: Euforyczne święto zmienia się w niekontrolowaną orgię szczęścia, skażone przez Lacrimor lub Alucis.
  6. Uwięzienie we własnych lękach: Gracze muszą wydostać się z iluzji swoich największych obaw, stworzonych przez potężne pole magiczne, które amplifikuje ich własne strachy i odbija je jako prawdziwe.
  7. Przemiana złamanej społeczności: W wiosce po katastrofie pogłębiający się smutek przyciąga istoty manipulujące emocjami, a Gracze muszą znaleźć sposób na przywrócenie nadziei, by rozproszyć Efemerydy.
  8. Kult Nadziei: Grupa ludzi wierzy w nadejście zbawcy, a ich wiara i emocje wzmacniają przybysza zmieniając go w awatara tego w co ludzie wierzą.

Spoilers #