Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Ghost Town #

Opis #

1. Ogólny opis #

Miejsce, które kiedyś tętniło życiem, a teraz jest opuszczone, podniszczone i tajemnicze. Co tam się stało?

Opuszczone Miasto to miejsce pełne tajemnic i niewyjaśnionych zdarzeń. Kiedyś było centrum aktywności, pełne ludzi, dźwięków i ruchu. Teraz pozostaje w ciszy, z pustymi budynkami i ulicami. Przyczyny opuszczenia mogą być różnorodne: katastrofa, choroba, wojna, klęska żywiołowa lub coś bardziej nieuchwytnego i niebezpiecznego.

Atmosfera takiego miejsca jest przesycona poczuciem straty, nostalgii i niepokoju. Ruiny i pozostałości po dawnych mieszkańcach mogą kryć sekrety, które czekają na odkrycie. Co się stało z ludźmi? Czy coś ich zmusiło do odejścia? Czy może nadal tu są, choć niewidoczni i schowani?

To może być statek kosmiczny, który został znaleziony opuszczony. To może być ruina starej cywilizacji, która nie przetrwała Pęknięcia Rzeczywistości. To może być cokolwiek, gdzie kiedyś żyli ludzie. Ale mogło zostać "coś innego".

2. Przykłady w fikcji #

3. Mroczne Serce #

3.1. Głód (Hunger) #

3.2. Ofiara (Victim) #

4. Jak wykorzystać ten Motyw #

4.1. Co Chcesz Osiągnąć #

4.2. Default Future #

4.3. W tym Motywie warto eksplorować ideę #

4.4. W ramach tego Motywu podkreśl i graj następującymi komponentami #

5. Sterowanie Motywem na sesji #

5.1. W ramach tego Motywu wykorzystaj konflikty pomiędzy #

5.2. Elementy i części składowe takiego Motywu #

  1. Ślady przeszłości: Notatki, dzienniki, zdjęcia, przedmioty osobiste, zabawki, ślady krwi, grafitti...
  2. Opuszczone miejsca: Ruiny, puste przestrzenie, niesprawne maszyny...
  3. Cisza i pustka: Ogólnie jest cicho, pusto i mało ruchu.
  4. Zrujnowana, niebezpieczna droga: Rdzewiejące drzwi, rozpadające się pomieszczenie, budynek, który może się rozpaść...
  5. Niebezpieczeństwa środowiskowe: Toksyczny obszar, coś się rozpada, wyciek gazu, elektryczne zwarcia, coś przecieka i woda płynie, promieniowanie...
  6. Półsprawne Automaty: Maszyny, które nadal działają, wykonując program który nikomu do niczego nie jest potrzebny.
  7. Aktualni mieszkańcy: Ukryci ludzie (tubylcy), jakieś zwierzęta, inne zespoły eksploratorów...
  8. Anomalie: Manifestacje magiczne. Mało ludzi - większa manifestacja magiczna. Miejsca i przedmioty Skażone.
  9. Wartościowe przedmioty: Czy kulturowo, magicznie czy po prostu finansowo / z perspektywy materiałowej.

5.3. Objawy Tego Motywu #

5.4. Przykłady wykorzystania na sesji #

  1. Poszukiwanie zaginionej ekspedycji: Gracze trafiają do Miasta Duchów w poszukiwaniu innej grupy, która zaginęła.
  2. Odnalezienie artefaktu: W Mieście Duchów znajduje się wartościowy lub potężny przedmiot, który ktoś chce pozyskać.
  3. Ucieczka przed zagrożeniem: Gracze muszą przejść przez Miasto Duchów, aby uniknąć pościgu lub dotrzeć do celu.
  4. Rozwiązanie tajemnicy: Odkrycie przyczyny opuszczenia Miasta Duchów może zapobiec podobnej katastrofie w innym miejscu.
  5. Interakcja z tymi, co przetrwali: Spotkanie z nielicznymi ocalałymi, którzy kiedyś byli mieszkańcami tego miejsca.
  6. Eksploracja anomalii: Badanie dziwnych zjawisk w mieście może dostarczyć cennych informacji.
  7. Konfrontacja z własnymi demonami: Powrót do Miasta Duchów, gdzie dla postaci wszystko się zaczęło.
  8. Statek widmo: Gracze natrafiają na opuszczony statek kosmiczny dryfujący w przestrzeni.
  9. Zaginiona kolonia: Misja na planetę, gdzie kolonia nagle przestała nadawać sygnały.

Spoilers #