Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Birutan #

1. Ogólny opis #

Bezduszne połączenie mięsa i metalu, grupa cyberzombie przemierzających Neikatis.

Birutany to mechaniczne kreatury, bez woli, bez duszy, bez osobowości - połączenie mięsa i metalu, zmechanizowane cienie dawnych ludzi, poruszające się po świecie bez zrozumiałej dla nas agendy. Połączenie organicznej tkanki i zimnej, rdzewiejącej stali. Wiecznie przemierzają Neikatis w wiecznym poszukiwaniu materiału do asymilacji. Myślcie o nich jak o szarańczy, roju owadów o nieznanej agendzie, wykorzystujących ciała i mechanizmy do poszerzenia swych sfor.

Co ciekawe, Birutanie występują też poza Neikatis. Po prostu na Neikatis jest to "widok częsty" z uwagi na specyfikę burz magicznych i wysoki poziom Energii Magicznych na tej planecie.

To prowadzi do kolejnej obserwacji - przy wysokim polu magicznym, większość Energii prowadzi do zmian ciała i technologii. To sprawia, że Birutany są w stanie tworzyć istoty oboczne, inne niż zwykle. Nie jest łatwo przewidzieć z czym dokładnie mamy do czynienia. Mamy niekontrolowaną, nielogiczną często ewolucję wśród tych istot. Może nawet wykształcić się nietypowa agenda lub nawet nieludzka, szczątkowa osobowość.

2. Przykłady w fikcji #

Tu mamy tylko zbliżone przykłady:

3. Mroczne Serce #

3.1. Głód (Hunger) #

Tu dużo zależy od Energii którą Birutany się kierują. Ale są pewne części wspólne, które zawsze ich łączą.

3.2. Ofiara (Victim) #

4. Jak wykorzystać ten Motyw #

4.1. Co Chcesz Osiągnąć #

4.2. Default Future #

4.3. W tym Motywie warto eksplorować ideę #

4.4. W ramach tego Motywu podkreśl i graj następującymi komponentami #

5. Sterowanie Motywem na sesji #

5.1. W ramach tego Motywu wykorzystaj konflikty pomiędzy #

5.2. Elementy składowe Motywu #

  1. Obecność lub ślady Birutan: Musimy wiedzieć, że tu są lub że tu mogą być; ewentualnie, musimy znaleźć ślady. Inaczej nie ma konflików między siłami.
  2. Birutany stanowią zagrożenie lub przeszkodę: Albo Birutany robią coś co może być szkodliwe dla postaci, albo postaci chcą zrobić coś co wchodzi w konflikt z Birutanami.
  3. Działania graczy mogą uruchomić Birutany: Jeśli gracze nie zachowają ciszy / dyskrecji, mogą uruchomić Birutany i zwrócić ich uwagę na siebie lub to na czym graczom zależy.
  4. Duża siła ognia i duża sfora: Birutany stanowią znaczące wyzwanie jako siła ognia i przeciwnik do usunięcia. To uszkodzi agendę graczy / ich sojuszników.
  5. Ryzyko reakcji łańcuchowej: Błąd w wypadku, w którym w pobliżu znajdują się Birutany może spowodować wyrwanie się Birutan spod kontroli.
  6. Nekromechanizmy: Birutany są cybernetycznymi zombie, na ciele żywym lub martwym.
  7. Pole magiczne: Birutany wymagają wystarczającego pola magicznego do funkcjonowania. W miejscu bez tego pola mają bardzo krótki czas funkcjonowania; kilka dni maksymalnie.
  8. Nieprawdopodobna odporność: Birutany polegają na magii, ciele i mechanizmach. Ale magia wykorzystuje mechanizmy do zastąpienia ciała i vice versa. To powoduje, że nie-zdezintegrowany Birutan powróci do działania jeśli starczy energii, mechanizmów i tkanki, choć może w innej formie (np. "zamiast zniszczonego ciała nową formą będzie cybernetyczna, skorpionopodobna ręka").

5.3. Objawy Tego Motywu #

5.4. Przykłady wykorzystania na sesji #

  1. Mroczne Narzędzie: Ktoś próbuje kontrolować birutany; czy to przez obwody kontrolne czy przez magię czy przez przynętę. Pytanie nie "czy" a "kiedy" to się wymknie spod kontroli.
  2. Prosto w leże Birutan: Coś jest w gnieździe birutan. Może porwana osoba, może jakieś dokumenty. Wejdziemy tam? Przejdziemy przez to leże?
  3. Krótki czas na ratunek: Ktoś został przekształcony wszczepami w birutana. Zespół ma niewiele czasu by go porwać i dostarczyć medykowi, by dokonać awaryjnej ekstrakcji.
  4. Szarańcza: Sfora birutan zbliża się do siedziby, która nie ma jak się obronić. Zespół musi odwrócić ich uwagę i zanęcić birutan do pójścia gdzieś indziej zanim birutanie wykryją narażoną siedzibę.