Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Komponenty tworzenia Sesji i Opowieści #

Spis Treści #

TODO

1. Wstęp #

TODO

2. Agendy #

2.1. Agenda Drive #

Skonwertowane, zaawansowane Agendy - silniki konfliktu sesji. Zwykle sesja w EZ posiada [1, 3] Agenda Drives.

  1. The Addicted: "Daj mi więcej...". The Addicted jest istotą, która jest uzależniona i niekompletna bez Narkotyku.
  2. The Aspirant: "Zasługuję na więcej!". The Aspirant uosabia kombatywną merytokrację - najlepszy winien być na szczycie.
  3. The Doomed: "To się tak NIE SKOŃCZY!". The Doomed jest osobą skazaną na zagładę, walczącą przeciwko zaciskającym się kleszczom Ruiny.
  4. The Doppelganger: "Zawsze byłem Tobą...". The Doppelganger pragnie zastąpić swoją ofiarę i przejąć jej życie.
  5. The Facade: "Jestem perfekcyjny". The Facade to osoba skupiona na wizerunku i byciu odpowiednio postrzeganą ponad rzeczywistość.
  6. The Nurturer: "Chronić lepsze jutro...". The Nurturer pragnie pielęgnować coś pięknego i sprawić, by było jeszcze większe i piękniejsze.
  7. The Rectifier: "Świat się pomylił, naprawię to...". The Rectifier naprawia błędną rzeczywistość, doprowadzając ją do porządku.
  8. The Survivor: "Jest jak karaluch". The Survivor przetrwa w najbardziej ekstremalnych warunkach, niezależnie od kosztu.

2.2. Dark Agenda #

To są motywacje Przeciwników i głównych Aktorów sesji. Nieaktualne. Zwykle sesja w EZ posiada [1, 3] Dark Agenda.

  1. The Chainbreaker: "Wstańcie być wolni!". The Chainbreaker symbolizuje walkę o wolność i autonomię, będąc zarówno dosłownym jak i metaforycznym wyzwolicielem.
  2. The Collector: "Wszystkie będą moje". The Collector to ktoś, kto gromadzi unikatowe byty lub informacje - lub próbuje zdobyć wszystkie egzemplarze czegoś.
  3. The Corruptor: "Zrób tylko tą jedną rzecz". The Corruptor skupia się na zmianie systemu wierzeń i funkcjonowania swoich ofiar, by zachowywały się inaczej i coś innego uważały za słuszne.
  4. The Cultist: "Jej Świat nadejdzie!" The Cultist uważa się za narzędzie swojej Pani w świecie materialnym. Podporządkował się Jej sprawie bez końca, odrzucając swoje poprzednie życie.
  5. The Dissident: "Nie jestem jednym z Was". The Dissident jest częścią społeczności której nie chce być i próbuje się od niej oderwać.
  6. The Hopeless: "Wszystko stracone...". The Hopeless działa z obowiązku w obliczu Apokalipsy, próbując zminimalizować cierpienie swoje i innych, nie wierząc w żaden sukces.
  7. The Hunter: "Nieuchwytny apex predator". The Hunter to zabójca, polujący bezwzględnie na swoje ofiary. Mistrz polowania i atakowania z zaskoczenia, wzbudza strach i niepewność.
  8. The Resurrector: "Powrócisz do życia." The Resurrector próbuje wskrzesić, reanimować lub przywrócić do tego świata coś, co jest zasealowane / nieżywe / zniszczone.
  9. The Revenant: "Ty umrzesz przede mną". The Revenant jest istotą, która zginęła lub prawie zginęła i żyje tylko dla zemsty na swoich oprawcach.
  10. The Rival: "Nie, ON mnie nie pokona!". The Rival próbuje być LEPSZY od swojego Adwersarza. Jest zaślepiony i nie odda honoru ani kompetencji Adwersarzowi.
  11. The Terrorist: "Wasze cierpienie zmieni świat na lepsze." The Terrorist próbuje doprowadzić do zmian politycznych przemocą i terrorem.

2.3. New ideas #

Tu są Agendy, które jeszcze nie działają w żadnym z systemów agend (ani w ez-public ani w ez-system/motives). Będą zanikać wraz z dodawaniem.

  1. The Daredevil: wszystko by tylko poczuć adrenalinę, "nic mi się nie stanie", "glorious achievement!"
  2. The Activist: doprowadzić do zmian metodami nieterrorystycznymi, disruptor + inspirator
  3. The (Sage): zrozumieć wszystko, tak głęboko osiągnąć wiedzę jak to tylko możliwe
  4. The Preserver: zachować, zabezpieczyć, uniemożliwić utratę. "Humans are not data".
  5. The Builder: zbudować coś wielkiego, osiągnąć wieczność przez swoją konstrukcję, zbudować coś przydatnego.
  6. The Supremacist: moja grupa jest najlepsza i winna dominować, inne grupy winne ukorzyć się przed moją

3. Motywy #

  1. Birutan: Bezduszne połączenie mięsa i metalu, grupa cyberzombie przemierzających Neikatis.
  2. Biznesowa Okazja: Ważnym aspektem opowieści są działania biznesowe podejmowane gdy pojawia się unikalna, potencjalnie jedyna okazja.
  3. Burza Magiczna: Burza Magiczna; niszczycielska i nieprzewidywalna, przeobrażająca rzeczywistość zgodnie z Energiami wiodącymi.
  4. Echo Dawnej Osoby: Ktoś zmienił się nie do poznania, ale w głębi nadal jest echo dawnego "ja", które czasem przebija się na powierzchnię.
  5. Ghost Town: Miejsce, które kiedyś tętniło życiem, a teraz jest opuszczone, podniszczone i tajemnicze. Co tam się stało?
  6. Kaskadująca Fala Emocji: Efekt domina: silne uczucia kogoś wywołują reakcję łańcuchową na innych. Ich uczucia wpływają na pierwszą osobę.
  7. Lojalność Syntetycznych Intelektów: SI nie ufamy; są narzędziami. Ale pokazują, że w chwili potrzeby są lojalne z własnej woli, nie z musu.
  8. Lost My Way: Szlachetna osoba pragnęła zrobić coś dobrego. Po drodze środki stały się celami i ta osoba straciła swój cel i się zatraciła...
  9. Pętla Magia - Emocje: Interakcja emocji i magii prowadzi do pętli; emocje przyzywają magię zmieniającą rzeczywistość, co intensyfikuje emocje...
  10. Potwór: Asymilator: Istota, która tłumi wolną wolę swoich ofiar, przekształcając je w sobie podobne istoty lub je zniewalając.
  11. Z Takimi Przyjaciółmi Nie Potrzeba Wrogów: Sojusznicy, którzy mają własne ukryte agendy, sabotują działania, są irytująco niekompetentni lub po prostu nieznośni w codziennym życiu.
  12. Zasoby Ludzkie, przekształcone: Traktowanie ludzi tylko jako 'zasoby ludzkie', o krok dalej - fizyczna (lub mentalna) zmiana ludzi by służyli lepiej.
  13. Zasoby, ograniczone: Z pewnych przyczyn mamy silnie ograniczone zasoby NIE w kontekście misji survivalowej lub izolacji.
  14. Złamanie Procedur, szkodliwe: Ktoś złamał procedury. Skończyło się fatalnie, bo procedury istnieją z jakiegoś powodu.