Młodzi Arystokraci w Aurum #
Krótki opis #
Młodzi Arystokraci Aurum rozwiązujący wewnętrzne problemy na swoim terenie, z niższym ryzykiem ale dużą odpowiedzialnością.
Opis #
1. Fikcja, gdzie takie postacie występują #
Fikcja | Co tam się dzieje |
---|---|
Miss Marple, A.Christie | Starsza, szanowana dama rozwiązuje morderstwa i zagadki kryminalne w pozornie idyllicznej, angielskiej wsi. Ale TYM RAZEM zamiast "starszej szanowanej damy" mamy młode arystokratyczne dzieciaki i nie wszystko jest morderstwem. |
Lockwood i spółka, J.Stroud | Z uwagi na specyfikę świata, tylko dzieci mogą walczyć z duchami. Dorośli duchów nie widzą, ale duchy dorosłych zabijają. Opowieść dotyczy kilku dzieciaków, które zakładają agencję polującą na duchy i zachowują się jak nieletni (robią głupie błędy godne nieletnich). |
Witches Incorporated, K.Miller | Niewielka agencja magiczna; w tej książce grupa bardzo kompetentnych magów rozwiązuje m.in. problem potencjalnego oszukiwania na wiejskim festiwalu typu "kto zrobi najlepsze ciasto". |
2. Czym jest ta drużyna? #
Grupa młodych magów, Arystokratów Aurum, na terenie swojego Rodu. Rozwiązują problemy między ważniejszymi członkami rodu, pomagają lokalnym ludziom w trudnych sytuacjach oraz robią rzeczy które zasługują na rozwiązanie, choć nie są najważniejszymi i najgroźniejszymi rzeczami w okolicy.
Kluczowe motywy to:
- przynależność do elity
- autorytet lokalny
- odpowiedzialność za społeczność
Czyli:
- Postacie są na terenie swojego Rodu. Mają znaczenie, są traktowane z szacunkiem (i/lub obawą). Są młodymi arystokratami.
- Postacie są młodymi, ale kompetentnymi magami. Nie są "perfekcyjne", ale ich działania wpływają na postrzeganie ich i ich rodzin.
- Wszystkie postacie mają jakąś umiejętność społeczną (np. "jedna zastrasza, druga empatyzuje") i specjalistyczną (np. "przeszukiwanie dokumentów, profilowanie ludzi").
- Wszystkie postacie mają akcję specjalną, pozwalającą Graczowi wykorzystać siłę postaci w unikalnych okolicznościach.
3. Zespół #
# | Nazwa | Kim jest ta postać |
---|---|---|
1 | Bardzo Błękitna Krew | Najwyższe sfery arystokracji Aurum. Zna prawo, wpływy i protokół. Gdy o coś prosi, niebezpiecznie jest odmówić. |
2 | Przyszły Administrator | Siedzący nad księgami i logistyką arystokrata, który doskonale rozumie przepływy ekonomii i znaczenie każdego dokumentu. |
3 | Rycerz Rodu | Waleczny wojownik i oficer, reprezentujący ideały Rodu i obronę ludzi przed zagrożeniami i problemami. |
4 | Sama Słodycz | Elegancka i uwielbiana arystokratka, której urok i dobroć rozbrajają konflikty. Pokazuje światu, czym arystokracja powinna być. |
5 | Zreformowany Rekin | Kiedyś łobuz wygnany na prowincję na latającym ścigaczu. Dziś wie już jak daleko może się posunąć. Aktywny fizycznie imprezowicz nadający się do gangu. |