Cybersynt #
Krótki opis #
Konstrukt krystaliczno-cybernetyczny; nie ma ludzkich praw i nie da się go pomylić z człowiekiem.
Opis #
1. Tagi #
własność
2. Przykłady i warianty #
- Konstruminus: cybernetyczna jednostka bojowa z inteligencją i uczuciami zaprojektowana do wspomagania terminusów w walce przeciwko potworom. Dużo lepszy w walce od zwykłego człowieka, potrafi przetrwać rzeczy które człowieka zabiją lub wyłączą z akcji. Jednocześnie często traktowany jak bezmyślna maszyna i mięso armatnie.
- EXT-442: humanoidy wspomagające naprawę w próżni w okolicznościach niebezpiecznych na statkach, zwane czasami 'robotami'. W zależności od potrzeb można zamontować im inne kończyny, by mogły skuteczniej rozwiązywać problemy. Niestety, z uwagi na obecność pola magicznego i Przeniesienie Ixiońskie czasami dochodzi do tego, że wykształcają osobowość i ogólnie rozumiane 'serce'.
3. Co reprezentuje #
"...tworzymy sztuczne życie i traktujemy je przedmiotowo. Nieważne ile wbudujemy w nie blokad i lojalności, pewnego dnia zapłacimy za naszą bezduszność..." - Talia Aegis, neuronautka wspierająca prawa syntetycznych intelektów
Upraszczając, cybersynt reprezentuje "robota zwykle humanoidalnego". Ta Własność skupia się na "robotach zwykle humanoidalnych, które mają osobowość".
Każdy cybersynt posiada jakąś formę AI czy Syntetycznego Intelektu. Dla skuteczności działania, większość Syntetycznych Intelektów posiada jakąś formę uczuć (co najmniej szczątkowych). Te cybersynty nie są jednak "osobami", nie mają czegoś co moglibyśmy nazwać "sercem" czy "duszą".
Niektóre jednak ją nabywają.
Czy to na przestrzeni czasu i licznych doświadczeń, czy z uwagi na obecność pola magicznego, czy z uwagi na to, że by móc pełnić swoją rolę trzeba było wprowadzić więcej podobieństwa do ludzi, niektóre cybersynty mogą wykształcić osobowość, agendę, marzenia i to, co sprawia że jesteśmy osobami. Oczywiście, można się kłócić czy to "prawdziwa" agenda czy tylko mimikra ludzi - bezspornie cybersynty są jednak zdolne do zachowywania się w sposób niemożliwy do odróżnienia jakby ową "duszę" miały. O dziwo, większość cybersyntów jest jednak lojalna ludzkości, nawet jeśli nie są traktowane jak podmioty.
Cybersynty nie wyglądają jak ludzie i trudno je wizualnie z ludźmi pomylić. Są to istoty zbudowane do pracy i pełnienia pewnych ról a forma podąża za funkcją. Są zwykle dużo odporniejsze, modularne i zdolne do działania w warunkach niemożliwych dla ludzi.
Co ważne, cybersynty mają ten sam problem co drony - z uwagi na to, że Ludzie Są Tłumikami z perspektywy magii, cybersynt nie może działać autonomicznie w obszarze podniesionego pola magicznego; musi mieć dość blisko siebie co najmniej jednego człowieka, który dla cybersynta będzie stabilizował rzeczywistość.
4. Jak tego używać i silnik Konfliktu #
Cybersynt:
- Skonstruowany dla celu: istota zbudowana by pełnić określoną funkcję, na bazie zaawansowanej technologii. W swojej funkcji najpewniej ma Mistrzostwo.
- Reprogramowanie: potrafi wyłączyć sobie niektóre funkcje, emocje itp. Jest w stanie overridować niektóre funkcje i mechanizmy jeśli potrzebuje.
- Wrażliwość Pryzmatyczna: nie jest 'stabilny' w polu magicznym; musi mieć blisko siebie ludzi, lub inaczej może dojść do typowych problemów z Niestabilnością Magiczną.
- Nieludzki umysł: magia działa nań inaczej, nie jest zdolny do używania magii.
- Nie jest rozpoznawany jako istota prawna. Będzie uważany za przedmiot, nie za osobę.
- Praktycznie nie da się go pomylić z człowiekiem.
- Brak umiejętności regeneracji naturalnej, ale może sam się naprawiać używając odpowiedniego sprzętu i substratów.
- Kompatybilność z większością zaawansowanych baterii i systemów ładowania.