Niezależny Wizjoner #
Krótki opis #
Proaktywna osoba dążąca do niezależności wbrew wszystkim, wykorzystując okazje działa na rzecz poprawy sytuacji.
Opis #
1. Tagi #
serce, Anteclis
2. Przykłady i warianty #
- Miorine Rembran (Gundam: The Witch from Mercury): Nie wyjdzie za nikogo pod przymusem, walczy o niezależność, zakłada firmę współpracując z pariasami a nawet ukorzy się przed ojcem by mieć szansę na lepsze jutro. Szybko myśli, szybko działa.
- Orga Itsuka (Gundam: Iron Blooded Orphans): Przejął dowodzenie i zorganizował grupę dzieciaków tworząc organizację Tekkadan, po czym oddał całe swoje życie, by Tekkadan był niezależny i nie musiał nikomu służyć. Miał wizję i prowadził Tekkadan do samego końca anime. Nie bał się bardzo nietypowych sojuszy i sposobów.
- Lekarz Pogranicza, który napotkawszy nietypową plagę zahibernował wszystkich obecnych a samemu rozpoczął drastyczne metody leczenia według założenia "5% szansy to więcej niż 0%".
- Nauczyciel, który działając pod istniejącym systemem edukacyjnym tworzy nowatorskie metody nauczania, by zmotywować i inspirować swoich uczniów, budując wspólny front z rodzicami.
3. Co reprezentuje #
"Nie czekam, aż świat się zmieni. Nie czekam, co się stanie. To ja zmieniam świat i ode mnie zależy sukces lub porażka."
Niezależny Wizjoner to osoba, która nie akceptuje narzuconych ograniczeń i bierze los w swoje ręce. Przede wszystkim pragnie autonomii i wolności; jest gotowa podjąć ryzyko, by osiągnąć swoje cele.
Po osiągnięciu autonomii i wolności Wizjoner będzie napędzany wizją lepszej przyszłości dla siebie i swoich bliskich. Nie boi się korzystać z niekonwencjonalnych metod, konfrontować się z innymi czy działać bardzo ryzykownie. Ograniczenia i zniewolenie są losem gorszym od śmierci.
4. Model OCEAN #
O+ C+ E? A- N+
- Openness (O+): Wizjoner jest kreatywny, innowacyjny i zdolny do zaakceptowania praktycznie każdego pomysłu. Nie boi się wyzwań i eksperymentów, póki robi to, w co wierzy.
- Conscientiousness (C+): jest to postać zorganizowana, odpowiedzialna i konsekwentna w dążeniu do swoich celów. Potrafi doskonale planować i realizować swoje wizje.
- Agreeableness (A-): postać asertywna, która nie boi się stanąć sama przeciwko światu. Uparta i nieustępliwa, gdy chodzi o jej wizję.
- Neuroticism (N+): postać bardzo wrażliwa na wszelkie próby kontroli czy ograniczenia możliwości, mocno przeżywa porażki i stres.
Zwykle Extraversion ustawiamy na E- lub E0. Bardzo rzadko na E+ .
5. Jak tego używać i silnik Konfliktu #
Niezależny Wizjoner:
- Silne strony:
- Przywództwo: Naturalnie przejmuje dowodzenie, nawet, jeśli niekoniecznie potrafi inspirować i motywować. Ale nie boi się przejąć dowodzenia, bo trzeba robić to, co trzeba robić.
- Innowacyjność: Otwarty na nowe idee, nie boi się eksperymentować, wprowadzać zmian i robić rzeczy nietypowych.
- Determinacja: Nie poddaje się w obliczu przeciwności, konsekwentnie dąży do celu.
- Słabości:
- Asertywność granicząca z uporem: Zignoruje większość opinii nie zgadzających się z wizją postaci.
- Ryzyko konfliktów: Będzie spierać się z autorytetami i siłami próbującymi ją kontrolować.
- Główne Konflikty:
- Autorytety: Osoby lub instytucje ograniczające jej wolność.
- Tradycja: Łamanie konwencji i ignorowanie świętości generuje opór osób, dla których świętości mają znaczenie i które widzą mniej inwazyjną drogę.