Ekspresyjna Monomania #
Krótki opis #
Obsesyjnie kroczy swoją ścieżką, nie tolerując innych, kierowany przez intensywne emocje.
Opis #
1. Tagi #
serce, Exemplis
2. Przykłady i warianty #
- Galvatron (G1, IDW): Galvatron dąży do dominacji, kierując się jasno określoną wizją. Działa impulsywnie, napędzany emocjami. W świecie Galvatrona nie ma miejsca na innego dowódcę jak on.
- Scar (Król Lew): Scar ma jeden cel - zdobycie tronu. On sam jest emocjonalnie niestabilny i cel przesłonił mu wszystko.
- Light Yagami (Death Note): Light pragnie stworzyć utopię, a potem wygrać z L. Stopniowo się destabilizuje i staje się potworem podejmującym decyzję pod kątem emocji i dumy.
- Corrupted Anna (Lydiathebard): jej serce 'zamarzło' i jest zamknięta na wszystkie rozwiązania inne niż zniszczenie Elsy i objęcie tronu.
- Młody programista, oddany swojej pracy, bardzo przeżywający wszystko co się dzieje w projekcie, przekonany o tym, że cokolwiek się nie dzieje to kod musi być w najlepszej możliwej formie.
3. Co reprezentuje #
"Ja mam rację. Moja ścieżka jest prawidłowa. Dlaczego tego nie rozumiecie? DLACZEGO?"
Ekspresyjna Monomania to Serce postaci, która ma jasno określone przekonanie lub cel i nie akceptuje żadnych alternatyw. Jednocześnie ta osoba jest bardzo emocjonalna, zarówno bardzo mocno przeżywa uczucia pozytywne jak i negatywne. Przez to postać jest napędzana przez bardzo silne emocje i jest jak "beczka prochu" a jej przekonania sprawiają, że jest trudna do przekonania.
Świetny sojusznik, jeśli współpracujecie i idziecie w tą samą stronę co ta postać (choć trzeba zachowywać się dość ostrożnie). Wulkan energii. Jednocześnie osoba bardzo męcząca. "Monomania" polega na przekonaniu, że wie co robić i jak ma być i inne ścieżki nie mają sensu.
4. Model OCEAN #
O- C? E+ A- N+
- Openness (O-): Nie jest zainteresowana innymi drogami i perspektywami.
- Extraversion (E+): Jest pewna siebie, optymistyczna i śmiało idzie naprzód.
- Agreeableness (A-): Skupia się na sobie, ignoruje potrzeby i opinie innych.
- Neuroticism (N+): Intensywne, niestabilne emocje, które napędzają działania postaci.
5. Jak tego używać i silnik Konfliktu #
Ekspresyjna Monomania:
- Postać będzie zawsze dążyć do realizacji swojego celu i drogi, ignorując inne możliwości lub perspektywy.
- Ta postać jest bardzo wybuchowa. Jeśli się cieszy, to się bardzo cieszy. Jeśli się gniewa, "jej gniew spali świat".
- Postać nie zauważa swojego wpływu na innych. Taka jest cena współpracy z geniuszami, prawda?