Carpe Diem #
Krótki opis #
Osoba żyjąca chwilą, pragnąca czerpać z życia pełnymi garściami. Dąży do przygód, emocji i intensywnych przeżyć.
Opis #
1. Tagi #
serce, Alteris
2. Przykłady i warianty #
- Jack Sparrow (Piraci z Karaibów): Jack kieruje się swoim instynktem i impulsami, zawsze gotów na nową przygodę i nie bojąc się ryzyka. Żyje goniąc za wolnością, przygodą i intensywnymi emocjami.
- Harley Quinn (Batman): Żyje pełnią życia, szukając chaosu, zabawy i emocji. Jej działania są impulsywne i nieprzewidywalne, a przy tym pełne entuzjazmu i absurdalnych, nieefektywnych chwil.
- Sprzedawca w księgarni, który stara się zabawić każdego klienta historią lub żartem, zwykle improwizując w zależności od sytuacji
- Komik, który z przyjemnością zaprasza publiczność do współuczestniczenia w spektaklu i który nie ma pojęcia gdzie to pójdzie - byle nie było nudno
- Wujek, który potrafi jakimś cudem wyjście do sklepu po mleko zmienić w dziwną przygodę zawierającą jednego niechętnego kota, pękniętą szybę i chowanie się za zepsutym autobusem.
3. Co reprezentuje #
"Życie jest zbyt krótkie, by przejmować się jutrem. Możemy przeżyć dziś coś niezwykłego. Odważysz się?"
Carpe Diem to serce postaci, która dąży do życia pełnego intensywnych doświadczeń. Dla tej osoby każdy dzień jest szansą, by spróbować czegoś nowego, a życie to nieustanna przygoda. Taka postać jest gotowa na ryzyko, by doświadczyć czegoś wyjątkowego, i nie boi się chaosu ani niespodziewanych zmian. Odrzuca nudę i rutynę, a jej siłą napędową jest chęć przeżywania życia na pełnych obrotach.
Jeśli trafia do zbyt poważnego miejsca, gdzie ludzie biorą wszystko na poważnie, wprowadza tam jak najwięcej żartów i absurdu. Efektywność jest dla niej dużo mniej istotna niż to, by była jakaś energia w systemie. Ta postać nie boi się wyjść na głupią, impulsywną i nieprzewidywalną - byle tylko coś się działo.
Carpe Diem to nie tylko chęć przeżywania przygód, ale także niechęć do porządku i przewidywalności, które postrzega jako przeszkody w osiągnięciu pełni życia.
4. Model OCEAN #
O+ C- E+ A? N-
- Openness (O+): Wysoki poziom otwartości; postać zawsze szuka nowych doświadczeń, unika rutyny, chętnie podejmuje ryzyko.
- Conscientiousness (C-): Niski poziom sumienności; postać działa chaotycznie, nie planując swoich kroków. Wszystko jest improwizowane.
- Extraversion (E+): Wysoki poziom ekstrawersji; postać jest towarzyska, energiczna i dąży do interakcji z innymi. Uwielbia być w centrum uwagi.
- Agreeableness (A?): Nieokreślona ugodowość; może wchodzić w konflikty z bardziej pragmatycznymi osobami, ale może też inspirować do działania.
- Neuroticism (N-): Niski poziom neurotyczności; postać ma stabilność emocjonalną i rzadko przeżywa intensywne, negatywne emocje. Nie martwi się nadmiernie o przyszłość ani nie zamartwia porażkami.
Neuroticism nie może być wysokie, gdyż postać nie jest emocjonalnie niestabilna, mimo że działa impulsywnie.
5. Jak tego używać i silnik Konfliktu #
Carpe Diem:
- Postać będzie dążyć do intensywnych, emocjonalnych przeżyć, nawet jeśli oznacza to podjęcie ryzykownych decyzji.
- Jej absurdalne działania nacechowane na przeżycia będą prowadzić do konfliktów z postaciami bardziej pragmatycznymi i skupionymi na efektywności.
- Postać może inspirować innych, by próbowali czegoś nowego, ale może też wywoływać chaos swoim impulsywnym zachowaniem.
- Postać jest naturalnym katalizatorem zmian i chaosu, inspirując innych do działania, ale też destabilizując bardziej stabilne systemy i grupy.
- Postać nie reaguje nadmiernie emocjonalnie na porażki lub trudności – z łatwością porzuca negatywne myśli, przechodząc do kolejnej ekscytującej przygody.