Snajper #
Krótki opis #
Strzelec, precyzyjnie eliminujący cele na dużą odległość znajdując ich słabe punkty; świetnie się ukrywa.
Opis #
1. Tagi #
komponent atomowy, uniwersalny
2. Przykłady i warianty #
- Waleria Cyklon: wykorzystująca silniki skokowe snajper z Cieniaszczytu przybierająca odpowiednią, trudną do dostania się pozycję i wykorzystująca swoje drony do wypłoszenia przeciwnika prosto pod jej celownik.
- Policyjny snajper, tylko czekający aż terrorysta będzie możliwy do odstrzelenia bez narażania zakładników.
3. Co reprezentuje #
"Wy zajmijcie się eliminacją tego wszystkiego, ja się skupię na eliminacji dowództwa i przeciwników ze słabymi punktami."
Snajper to jednostka operująca na dystans, specjalizująca się w precyzyjnym eliminowaniu celów i uniemożliwianiu dostępu do terenu. Snajper nie angażuje się w otwartą walkę - jego zadanie to zlokalizowanie i eliminacja kluczowych zagrożeń. Cierpliwości, dobrze ukryty i bardzo celny, snajper zajmuje strategiczną pozycję i unieszkodliwia cel z dużej odległości.
Snajper jest także mistrzem namierzania przeciwnika, przewidywania jego ruchów i znajdowanie słabych punktów i okazji do ataku.
4. Jakie ma elementy #
4.1. Cechy i własności #
- Bardzo celny. Jeśli się przyłoży i ma odpowiednie warunki, zwykle trafi.
4.2. Szczególna Wiedza #
- Znajomość terenu: Wybiera i ocenia strategiczne pozycje, rozpoznaje potencjalne ścieżki ruchu przeciwnika oraz miejsca do osłony.
- Kamuflaż i dezinformacja: Umiejętność wtapiania się w otoczenie oraz wykorzystywania fałszywych tropów w celu zmylenia przeciwnika.
4.3. Relacje #
- brak
4.4. Specjalne Zasoby #
- Karabin snajperski dalekiego zasięgu: w zależności od miejsca (kosmos / planeta) to będzie broń kinetyczna, laserowa lub makronowa. Zawsze ma wspomaganie trafiania i strzela dość rzadko.
- Różne typy amunicji: przeciwpancerna, rozszerzająca...
- Kombinezon maskujący: strój maskujący dopasowany do środowiska; często serwopancerz.
- Moduł ukrywający: urządzenie zmniejszające szanse na wykrycie i zlokalizowanie snajpera. To może być tłumik, sprzęt kamuflujący czy holoprojektor rzucający fikcyjny obraz.
4.5. Przykładowe Akcje #
# | W sytuacji... (Kategoria) | ...Robi następujące rzeczy |
---|---|---|
1 | Eksploracja, Odkrywanie | - Śledzi wzory ruchów by określić dobry moment na atak - identyfikuje słabe punkty, by wyrządzić maksymalne zniszczenie. - Przewiduje ruchy przeciwnika na podstawie analizy zachowań. |
2 | Infiltracja, Pozyskanie | - Kamufluje się w terenie i zajmuje pozycję strzelecką bez wykrycia. - Robi dywersję w innym miejscu, by go nie znaleziono. |
3 | Akcja i Zagrożenie | - Strzela w słabe punkty kluczowych celów. - Osłania drużynę, zmuszając przeciwników do opuszczenia terenu. - Skupia przeciwników na sobie, dając Zespołowi czas na ich działanie. |
4 | Interakcje Społeczne | - brak |
5 | Niszczenie | - Precyzyjnie eliminuje kluczowe zagrożenia z minimalnym ryzykiem wykrycia. - Wykorzystuje specjalistyczną amunicję do eliminacji kluczowych celów. - Eliminuje przeciwnika na podstawie słabych punktów. |
6 | Specjalistyczny Sprzęt | - Karabinem snajperskim ze specjalną amunicją usuwa znanego przeciwnika. - Korzysta z maskowania i modułu ukrywającego do działania w ukryciu. |
7 | Przetrwanie, Oszczędność | - Długo wytrzymuje w jednej pozycji; korzysta z osłon i maskowania. - Potrafi przetrwać w trudnych warunkach działając dyskretnie. |
8 | Budowa i Naprawa | - Maskuje swoją pozycję za pomocą naturalnych osłon. - Tworzy improwizowane kryjówki i pułapki wokół swojego stanowiska. |