Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Terminus #

Krótki opis #

[Terminus]

Mag bojowy i egzekutor prawa, polujący na potwory i przestępców. Ostateczny strażnik ludzkości. Ciężko uzbrojony.

Opis #

1. Tagi #

archetyp, mag, elita

2. Przykłady i warianty #

3. Co reprezentuje #

"...gdy potwór uderzył w budynek, ten się zaczął walić. Wtedy terminus skoczył i zasłonił wujka serwopancerzem a przygotowanym uprzednio zaklęciem odrzucił potwora kilka metrów w prawo..."

Terminus to mag bojowy w służbie władz, pełniący rolę egzekutora prawa i obrońcy społeczeństwa. Terminus jest osobą ostatniej szansy - jeśli solutorzy i policja nie są wystarczający, do gry wchodzą terminusi jako wsparcie lub główna siła przełamania.

Terminusi wykorzystują serwopancerze bojowe. Wykorzystują broń, którą lubią i która jest z nimi kompatybilna. Ale co najważniejsze - mogą wykorzystać magię oraz są dużo odporniejsi na energię magiczną z uwagi na posiadanie visiat. Terminus może wejść w głąb Skażenia, które zniszczy każdego normalnego człowieka i wyjść mniej więcej bez szwanku.

"Bój się starego człowieka w zawodzie, w którym większość ludzi umiera młodo..."

Z uwagi na to jak działa magia, terminusi są podwójnie narażeni. Z jednej strony, terminus staje z optymizmem naprzeciw najgorszym koszmarom jakie rzeczywistość ma przeciwko ludzi. Z drugiej strony, te koszmary odkładają się w psychice każdej osoby. To powoduje Syndrom Terminusa - stopniowe zanurzanie się w mrok i izolację od ludzkości. A w którymś momencie deathwish, czyli "już nie zależy mi na tym by walczyć dalej". Władze świadome tego próbują swoich terminusów chronić i osłaniać, dostarczać im pomocy psychologicznej itp. Nie zawsze to jednak działa.

Terminusi są symbolem bezpieczeństwa i adaptacji ludzkości do wszystkiego (nawet magii), ale ich obecność zwykle budzi niepokój. Ich niesamowite uprawnienia stawiają ich praktycznie na poziomie "Ja jestem prawem". Co gorsza, obecność terminusów często oznacza, że zagrożenie jest poważne.

Niestety, mało który terminus dożywa pięćdziesiątki. Nie jest to przyczyna biologiczna, po prostu żyją w aż tak niebezpiecznym świecie, by nikt inny nie musiał.

4. Jakie ma elementy #

4.1. Cechy i własności #

4.2. Szczególna Wiedza #

4.3. Relacje #

4.4. Specjalne Zasoby #

4.5. Przykładowe Akcje #

# W sytuacji... (Kategoria) ...Robi następujące rzeczy
1 Eksploracja, Odkrywanie - Wykorzystuje magię do wykrywania Anomalii i źródeł Energii.
- Analizuje miejsca zbrodni lub incydentów magicznych, szukając wskazówek i śladów.
- Korzysta z wiedzy o potworach i Anomaliach, aby zrozumieć naturę przeciwnika i zaprojektować kontrtaktykę.
- Używa sensorów w swoim serwopancerzu do mapowania terenu i wykrywania ukrytych zagrożeń.
- Bada Skażone obszary, identyfikując potencjalne punkty zapalne lub miejsca manifestacji potworów.
- Znajduje odpowiednie elementy prawa pozwalające mu na działanie jakie chce zrobić.
2 Infiltracja, Pozyskanie - Porusza się po trudnym terenie pojazdem służbowym lub w serwopancerzu
- Wchodzi do potencjalnie niebezpiecznych miejsc korzystając z uprawnień lub bezpośrednim przełamaniem.
- Wykorzystuje magię do otwierania zamkniętych przejść lub dezaktywacji zabezpieczeń.
- Zdobywa kluczowe informacje poprzez przesłuchiwanie lub analizę dowodów.
- Wykorzystuje swoje uprawnienia do dostępu do archiwów lub baz danych.
- Żąda wsparcia z Centrali; albo jako posiłki albo informacje albo zasoby.
3 Akcja i Zagrożenie - Walczy z potworami i anomaliami, wykorzystując magię, ulubioną broń i serwopancerz bojowy.
- Przejmuje dowodzenie nad nie-magami by nie ucierpieli z uwagi na Energie magiczne.
- Wykorzystuje teren oraz sojuszników, by zapewnili wsparcie i kupili czas na zaklęcie.
- Używa serwopancerza do zadań ratunkowych (np. podnoszenie ciężkich obiektów).
- Zachowuje spokój w niebezpiecznych i chaotycznych sytuacjach; zwykle jest w stanie wejść w głąb Anomalii.
- Wykorzystuje granaty do osiągnięcia odpowiednich celów (wymuszenie opuszczenia terenu, unieruchomienie...)
4 Interakcje Społeczne - Przejmuje dowodzenie nad sytuacją i wymaga podjęcia określonych działań uprawnieniami i autorytetem.
- Rozgania cywili i usuwa z zagrożonego miejsca osoby, które są narażone.
- Przesłuchuje podejrzanych, zastraszając ich doszczętnie. Może też kogoś aresztować.
- Wykorzystuje system prawny, by zdobyć przewagę w rozmowie.
5 Niszczenie - Używa ciężkiego uzbrojenia i magii do eliminacji potworów, anomalii lub jakichkolwiek problemów.
- Serwopancerzem robi przejście i niszczy przeszkody.
- Dezaktywuje lub przechwytuje niebezpieczne Anomalie.
- Obecność terminusa powoduje stres i często panikę po stronie przeciwników.
6 Specjalistyczny Sprzęt - Zindywidualizowany serwopancerz ze specjalizowaną bronią i podniesionymi parametrami ochronnymi.
- Odpowiednie specjalistyczne granaty do unieczynnienia przeciwnika.
- Wykorzystuje sprzęt do wykrywania Energi i anomalii, pozwalający na szybkie reagowanie na zagrożenia.
7 Przetrwanie, Oszczędność - Dzięki odporności na Energie i Skażenie operuje w obszarach niedostępnych dla innych.
8 Budowa i Naprawa
- Konfiguruje i dostosowuje uzbrojenie oraz wyposażenie do specyfiki misji.
- Tworzy plany taktyczne i strategie działania, budując skuteczne rozwiązania problemów.