Skip to main content
Eteryczne Zaćmienie (EZ)

Neuronauta #

Krótki opis #

[Neuronauta]

Ekspert od wirtualnych światów i interakcji z SI, tworzący i eksplorujący virtświaty oraz naprawiający Syntetyczne Intelekty.

Opis #

1. Tagi #

archetyp, uniwersalny

2. Przykłady i warianty #

3. Co reprezentuje #

"Odróżniasz to, co prawdziwe od tego, co wirtualne. W rzeczywistości jedno prowadzi do drugiego; w dzisiejszym świecie oba światy są tak samo namacalne i materialne."

Neuronauta to specjalista od 'wchodzenia w głąb' wirtualnych umysłów i pracy nad wirtualnymi światami. Tworzy te światy, ale płynnie się po nich porusza i je eksploruje. Jego umiejętności obejmują interakcję z Syntetycznymi Intelektami (SI), zarówno w celu ich naprawy, jak i rozwijania. Neuronauta jest ekspertem od przepływu danych, potrafi debugować i modyfikować skomplikowane systemy SI, a także tworzyć zaawansowane symulacje i virtświaty dla różnych celów: rozrywki, szkolenia czy terapii.

Wyjaśnienie:

To, co my nazywamy internetem uległo poważnej ewolucji w virt. Nie tylko pełni rolę dzisiejszego internetu, ale też ma mechanizmy metaverse. Istnieją ludzie, którzy większość życia przeżywają w virtświatach, symulowanych rzeczywistościach trudnych często do odróżnienia od rzeczywistości. Co ważniejsze, niezależnie od stanu systemu (wrak, uszkodzona arkologia) jeśli istnieje tam TAI, będzie istniał choć szczątkowy virtświat w którym TAI działała. I można w ów świat wejść i go eksplorować.

Ogólnie, virtświaty są miejscem rozrywki, spotkań, symulacji różnych procesów. Służą też do szkolenia SI (Syntetycznych Intelektów) i kształtowania ich podejścia i charakteru. Głównymi zadaniami neuronauty są:

Można powiedzieć, że neuronauta jest czymś pomiędzy "hackerem" oraz "ekspertem od AI".

4. Jakie ma elementy #

4.1. Cechy i własności #

4.2. Szczególna wiedza #

4.3. Relacje #

4.4. Specjalne Zasoby #

4.5. Przykładowe Akcje #

# W sytuacji... (Kategoria) ...Robi następujące rzeczy
1 Eksploracja, Odkrywanie - Przemierza uszkodzone, opuszczone virtświaty, poszukując ukrytych informacji lub zagubionych SI.
- Analizuje kod, odkrywając niezauważone błędy lub zagrożenia.
- Analizuje zachowania SI w ich własnych virtświatach, aby je zrozumieć.
- Odkrywa ślady aktywności cyberprzestępców lub złośliwych SI.
- Testuje granice virtświatów by znaleźć możliwości lub słabości
- Robi symulacje sprawdzające szanse powodzenia czy znajdujące luki
- Szuka dziwnych zachowań i błędów SI lub virtświatów; odchyleń od normy
- Ze strumieni danych wyciąga wartościowe rzeczy, które mogą się mu przydać.
2 Infiltracja, Pozyskanie - Włamuje się do zabezpieczonych virtświatów lub SI, aby pozyskać konkretne dane lub naprawić błędy.
- Przeprogramowuje roboty i urządzenia, by robić dywersję lub pozyskać wsparcie
- Subtelnie przemieszcza się w virtświecie lub go zmienia, by niezauważalnie dostać się gdzie nie powinien
- Przejmuje kontrolę nad mniej ważnymi systemami (światło...) by zrobić dywersję lub pomóc Zespołowi
- Maskuje swoją obecność w virtświecie czy przed SI, działając dyskretnie i subtelnie (np. udaje kogoś innego).
- Przesłuchuje lub ekstraktuje informacje z unieszkodliwionych przeciwników przez virtświat
3 Akcja i Zagrożenie - Wykorzystuje wzory w działaniach SI, przewidując optymalne działania
- W virtświecie wykorzystuje odpowiednie biblioteki do pokonywania zagrożeń / schowania się
- Szybko naprawia szkody spowodowane atakami hackerskimi; przywraca funkcjonalność systemów i TAI.
- Technologicznymi usługami świata rzeczywistego wspiera sojuszników (np. przejmie drzwi do śluzy)
- Stabilizuje użytkowników virtświatów oraz SI; zabezpiecza ich przed rozplątaniem czy uszkodzeniem.
- Ewakuuje użytkowników z destabilizowanych virtświatów, minimalizując utratę danych i uszkodzenie umysłów.
- Używa technik programistycznych do neutralizacji programistycznych zagrożeń.
4 Interakcje Społeczne - Doskonale współpracuje z SI, budując zaufanie i ułatwiając proces naprawy lub optymalizacji.
- Zachwyca mistrzostwem swego ciekawego virtświata, w którym łatwo symulować i przekazać co trzeba.
- Mediator między SI a ludźmi, rozwiązując konflikty, nieporozumienia i sprawiając, że doskonale działają razem.
- Bombami logicznymi, pętlami itp pokazuje SI ich uszkodzenia, by włączyły samozniszczenie.
5 Niszczenie - Usuwa szkodliwy kod, wirusy lub malware z systemów, przywracając ich bezpieczeństwo i stabilność.
- Dezaktywuje niebezpieczne virtświaty lub ich elementy.
- Subtelnie sabotuje urządzenia przez subtelne przeprogramowanie.
- Gdy SI/osoba jest w jego virtświecie, wydarzeniami i 'skalpelem' może rozplątywać tę istotę.
- Zmienia programowalne urządzenie ze źródłem energii i override w bombę
- Destabilizuje TAI / SI; niszczy dane, uszkadza systemy kontrolne...
6 Specjalistyczny Sprzęt - Wykorzystuje Interfejs Integracyjny do zanurzenia w virtświatach, nawet w trudnych warunkach.
- Używa narzędzi hackersko-programistycznych do zmiany zachowania urządzenia/usługi.
- Tworzy i modyfikuje virtświaty za pomocą Biblioteki Virtświatów, dostosowując je do swych potrzeb.
- Wykorzystuje symulatory do przewidzenia, czego nie wiadomo i co się może stać.
7 Przetrwanie, Oszczędność - Skutecznie stabilizuje virtświaty i siebie w virtświecie.
- Utrzyma SI przy życiu na minimalnych środkach, optymalizując systemy i odcinając niekluczowe komponenty.
- Zarządza zasobami, optymalizując wydajność i minimalizując obciążenie sieci oraz sprzętu.
- Unika przeciążenia sensorycznego, dostosowując ustawienia i filtrując zbędne informacje.
8 Budowa i Naprawa - Tworzy i modyfikuje virtświaty lub ich elementy pod specyficzne potrzeby (np. treningi dla SI).
- Naprawia uszkodzone SI, rekonstruując kod, przywracając funkcjonalność i zachowując ich osobowość.
- Usprawnia interfejsy, umożliwiając lepszą komunikację i wydajność.
- Powołuje na szybko 'daemony', usługi mające funkcję JEŚLI coś się dzieje TO zrób coś.
- Integruje różne systemy i urządzenia, umożliwiając automatyzację, komunikację itp.
- Integruje różne systemy i bazy danych; wyciąga ze strumieni danych wartościowe rzeczy.