Headhunter #
Krótki opis #
Uzbrojony detektyw specjalizujący się w odnajdywaniu ludzi, łączący infiltrację i analizę danych z zastawianiem pułapek.
Opis #
1. Tagi #
archetyp, uniwersalny
2. Przykłady i warianty #
- Katrina Komczirp: Agentka Orbitera, która szukała noktiańskich zbrodniarzy wojennych świeżo po wygranej Orbitera przeciw Inwazji Noctis. Szpieg i infiltratorka. Za pomocą dokumentów i przesłuchań dotarła do CON Ratio Spei, gdzie zdążyła przekazać informacje Orbiterowi, zanim wpadła w ręce tych, których szukała.
- Olaf Zuchwały: Noktianin, właściciel baru w Pustogorze, który wykorzystuje bar jako źródło plotek i informacji. Pracuje z licznymi bazami danych i z virtem by odnaleźć zaginione noktiańskie dzieci rozerwane przez wojnę z rodzicami. Próbuje połączyć te rodziny, używając metod formalnych (informacje) oraz nieformalnych (współpracując z noktiańską mafią Kajrata).
- Diana 'Chevaleresse' Tevalier: Młodziutka infiltratorka, która odkryła tożsamość swojego szefa gildii w virtświecie MMO i prześlizgnęła się na statku kosmicznym by do niego dotrzeć z nadzieją, że to da jej lepsze życie niż to, które miała na miejscu.
- Desiree Roitien: Neurosprzężona detektyw po ciężkich przejściach i ciężkiej rekonstrukcji polująca na złych ludzi; pozuje jako bezradna i naiwna panienka, ale gdy znajdzie potencjalnego napastnika, pokazuje swoją okrutną naturę, brutalnie pastwiąc się i zabijając go, nie spodziewającego się niczego. Swoje ofiary szuka w virtświatach i w świecie rzeczywistym. Sama uważa, że tylko "wyrzuca śmieci" - nie atakuje pierwsza.
- Adam Fretaczkin: Detektyw w jednej z arkologii, szukający wzorów w popełnianych przestępstwach. Jeśli znajdzie poważne odchylenie od normy, próbuje po śladach dojść do tego kto stoi za przestępstwami, by zastawić nań pułapkę, po czym go złapać i oddać w ręce policji.
- Baaz Fukar: Współpracujący z mafią headhunter, którego zadaniem jest znajdować osoby pasujące do wzoru mafii. "Młoda, ładna brunetka"? "Starszy pan, za którym nikt nie będzie tęsknił"? Baaz nie zadaje pytań. Baaz znajduje ludzi dla mafii.
3. Co reprezentuje #
"Mimo operacji plastycznych, magii czy fałszywych dokumentów, każdego da się znaleźć - z nazwiska czy profilu. Tylko pytanie, ile włożysz w to pracy i środków."
Headhunter to detektyw i łowca osób ukrywających się lub zagubionych. Łączy w sobie cechy detektywa, infiltratora, analityka danych i eksperta od ludzkiej psychologii. Działa zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym (virtświatach), korzystając z różnych metod — od analizy danych, przez infiltrację, po zastawianie pułapek. Headhunterzy też są często wykorzystywani do znajdowania osób o rzadkich, unikalnych kompetencjach w dyskretny sposób.
Headhunterzy zaczęli być wykorzystywani szczególnie często po Inwazji Noctis. Bardzo wielu ludzi zostało rozerwanych od rodzin, sporo zostało zagubionych, wielu ludzi nie miało swoich dokumentów i powstało mnóstwo nowych tożsamości (część z nich przyjętych przez noktian). Jednocześnie, pojawiło się sporo ludzi którzy korzystali z anarchii by się wzbogacić na krzywdzie innych. W rezultacie Headhunterzy skupiają się na:
- znalezieniu osoby zaginionej lub takiej która nie chce być znaleziona.
- znalezieniu zidentyfikowanego zbrodniarza wojennego lub przestępcy, którego aktualna lokalizacja jest nieznana.
- znalezieniu osoby pasującej do wzoru i dowiedzenie się, na czym tej osobie zależy.
- jeśli mamy już daną osobę, dowiedzenie się jak się porusza, jak będzie działać, gdzie będzie się znajdować itp. A jak trzeba - wywrzeć odpowiedni wpływ, by pozyskać tę osobę.
4. Jakie ma elementy #
4.1. Cechy i własności #
- Doskonałe rozeznanie w terenie: Zna różne drogi, ścieżki i sposoby śledzenia celu tak, by cel nie wiedział że jest śledzony.
- Umiejętność bycia niepozornym: Potrafi wyglądać niegroźnie i poruszać się podobnie do innych w tłumie; dzięki temu trudniej go znaleźć.
4.2. Szczególna wiedza #
- Techniki śledcze i detektywistyczne: Zna metody tropienia, obserwacji i analizy zachowań. Wie, jak kogoś śledzić niezauważenie. Wie, jak analizować ślady i dokumenty.
- Psychologia i socjologia: Zrozumienie ludzkiego zachowania, motywacji i sposobów myślenia, co pomaga w przewidywaniu działań celów.
4.3. Relacje #
- Zleceniodawca: KTOŚ czegoś chce od headhuntera. Ten ktoś jest osobą, która powie headhunterowi bardzo dużo o sprawie i zwykle pomoże.
4.4. Specjalne zasoby #
- Szafa strojów i kombinezon maskujący: Stroje na każdą okazję, też np. sztuczne wąsy czy holoprojektor. Do tego strój maskujący, by być niewidocznym.
- Sprzęt do śledzenia i obserwacji: Czy to tracker, czy niewielkie drony śledzące, lornetka, detektor ruchu, mechanizmy przechwytujące komunikację czy specjalne daemony w virtświatach - jeśli raz złapie czyjś ślad, raczej go nie zgubi.
- Szybki, dyskretny ścigacz: Jednoosobowy szybki ścigacz zdolny do poruszania się po bardzo wielu dziwnych terenach. Nie wyróżnia się od innych pojazdów w okolicy.
- Fałszywe tożsamości: Zestaw dokumentów i legend umożliwiających działanie pod przykrywką.
- Środki unieszkodliwiające: Zbiór środków do przesłuchiwania, unieszkodliwania i stymulanty jakby Headhunter potrzebował wzmocnienia.
- Sieć informatorów: Kontakty z różnymi ludźmi, od osób powiązanych ze zleceniodawcami po osoby z półświatka.
- Pistolet: Bez komentarza.
4.5. Przykładowe Akcje #
# | W sytuacji... (Kategoria) | ...Robi następujące rzeczy |
---|---|---|
1 | Eksploracja, Odkrywanie | - Analizuje bazy danych, dokumenty, archiwa lub virtświat wyłuskując interesujące informacji. - Bada dowody, ślady i przesłanki w świecie rzeczywistym jak i w virtświecie; "co się tu stało". - Umiejętnościami detektywistycznymi łączy pozornie niepowiązane fakty. - Przeszukuje virtświaty i echa ruchów w virtświatach, używając daemonów do śledzenia aktywności celu. - Obserwuje miejsca, znajduje w tych miejscach wzory, odchylenia, patrole itp. - Korzysta z sieci informatorów, aby zdobyć pozornie błahą wiedzę "kto, gdzie idzie, z kim" itp. - Obserwuje i 'uczy się' osoby, by zrozumieć ją dogłębnie i móc przewidzieć jej ruchy. |
2 | Infiltracja, Pozyskanie | - Wykorzystuje fałszywe tożsamości i stroje, aby przeniknąć do grupy lub środowiska; jest świetnym aktorem. - Płynnie się porusza w świecie rzeczywistym i w virtświatach, łatwo tworząc nowe tożsamości. - Przechwytuje komunikację, korzystając ze sprzętu do śledzenia i obserwacji. - Manipuluje informacjami, aby sprowokować cel do podjęcia określonych działań. - Wślizguje się i dyskretnie włamuje do komputerów lub nie-za-mocno zabezpieczonych obiektów. - Używając środków rozwiązuje innym języki i ich usypia i unieszkodliwia. |
3 | Akcja i Zagrożenie | - Niezauważenie śledzi cel, wykorzystując rozeznanie w terenie, szybki ścigacz i alternatywne ścieżki. - Używa broni i środków unieszkodliwiających do zatrzymania celu. - Reaguje na niespodziewane sytuacje, takie jak próby ucieczki lub ataku ze strony celu. - Zastawia pułapki i wciąga w nie przeciwników. |
4 | Interakcje Społeczne | - W rozmowie zdobywa informacje wykorzystując psychologię, przekupstwo i umiejętności manipulacji. - Buduje zaufanie, działając pod fałszywą tożsamością. - Stosuje techniki przesłuchań, aby wydobyć informacje od niechętnych świadków. - Jest świetnym aktorem, potrafi udawać kogoś innego i nie powiedzieć nic ważnego. |
5 | Niszczenie | - Sabotuje środki komunikacji, transportu, sprzęt by odizolować kogoś lub utrudnić ucieczkę. - Uszkadza zabezpieczenia elektroniczne i fizyczne, by uzyskać dostęp. - Usuwa lub modyfikuje dane w systemach informatycznych, aby zmylić cel lub jego sojuszników. |
6 | Specjalistyczny Sprzęt | - Śledzenie i obserwacja dronami, detektorami ruchu, lornetką, trackerami... - Wykorzystuje kombinezon maskujący lub stroje, aby pozostać niewidocznym lub nierozpoznanym. - Używa daemonów w virtświatach do monitorowania aktywności celu w sieci. - Posługuje się szybkim ścigaczem do pościgów lub szybkiego przemieszczania się. - Wykorzystuje stymulanty i środki wspomagające, aby zwiększyć swoją wydajność w kluczowych momentach. - Sprzęt do badania śladów i pracy detektywistycznej. |
7 | Przetrwanie, Oszczędność | - Wykorzystuje umiejętność bycia niepozornym, aby unikać wykrycia podczas akcji. - Korzysta z wiedzy o terenie, aby znaleźć schronienie lub lepiej ukryte trasy. - Dzięki aktorstwu potrafi udawać kogoś, kim nie jest i uniknąć problemów. |
8 | Budowa i Naprawa | - Tworzy szczegółowe profile psychologiczne i behawioralne, łącząc informacje z różnych źródeł. - Buduje spójne fałszywe tożsamości i historie, aby skutecznie wcielić się w różne role. - Modyfikuje daemony w virtświatach, dostosowując je do specyficznych zadań śledczych. - Buduje hipotezy detektywistyczne wraz ze sposobami jak sprawdzić, czy są prawdziwe czy błędne. |