Advancer #
Krótki opis #
Zwiadowca i specjalista od eksploracji, pierwszy wchodzący w trudne i niezbadane miejsca.
Opis #
1. Tagi #
archetyp, uniwersalny
2. Przykłady i warianty #
- Erwin Galilen: działający samotnie Advancer, który w swoim maksymalnie uodpornionym na magię serwopancerzu regularnie podchodzi do bardzo niebezpiecznej Wielkiej Szczeliny Pustogorskiej by pozyskiwać rzadkie anomalie generujące się na jej krawędziach, by wrócić z nimi do Pustogoru, sprzedawać je i znowu iść do Wielkiej Szczeliny...
- Kaspian Certisarius: Advancer przypisany do statku kosmicznego 'Hiyori'. Zrobił kosmiczny spacer na wrak innej jednostki, opracował drogę wejścia i wyjścia oraz zamontował tymczasowe silniki manewrowe na wraku, by zmienić rotację jednostki. Dzięki temu dało się wejść na wrak. I Kaspian, oczywiście, wchodził pierwszy.
- Raoul Lavanis: gdy rzeczywistość została całkowicie zniekształcona przez Energię Alteris zaufał swoim obliczeniom i głosowi swojego kapitana. Perfekcyjnie poruszając się na ślepo w kosmosie, na podstawie obliczonych trajektorii i nawigacji swego kapitana dał radę dotrzeć do samego jądra Skażenia i odciąć je od statku.
- Maja Sporysz: niedoświadczona jeszcze Advancerka która była na lekcjach korygujących strzelanie, gdy teren został opanowany przez gangsterów. Ukrywała się przed nimi kilka godzin; gdy czuli się bezpieczni i zaczęła zbliżać się policja, to używając swoich dron wypłoszyła gangsterów z magazynu prosto pod zbliżających się policjantów.
3. Co reprezentuje #
"Szybkie ruchy, drona zwiadowcza i dobrej klasy serwopancerz - po co walczyć, jeśli jesteś w stanie osiągnąć cel dyskretnie?"
Advancer to zwiadowca, retriever (pozyskiwacz), oraz jednostka, która zawsze wchodzi pierwsza w nieznane i potencjalnie niebezpieczne miejsca. Jego rolą jest zbieranie informacji, eksploracja i szybkie działanie w trudnych i nieznanych warunkach. Advancer rzadko wdaje się w otwartą walkę - zamiast tego polega na swojej prędkości, możliwości działania tam, gdzie inni się nie dostaną oraz dywersji, aby unikać starć i dotrzeć do celu w nienaruszonym stanie.
Jest odpowiedzialny za dostarczanie informacji, ocenę zagrożeń oraz znajdowanie dróg wyjścia w sytuacjach kryzysowych. Advancerzy są nieocenieni podczas akcji ratunkowych, odkrywania niezbadanych terenów, czy też w operacjach taktycznych, gdzie liczy się szybkość i precyzja.
4. Jakie ma elementy #
4.1. Cechy i własności #
- Umie bardzo długo wytrzymać w niekorzystnych warunkach: jak snajper, potrafi nieruchomo siedzieć na bagnie i przesiąkać. Przez kilka godzin. W smutku.
4.2. Szczególna wiedza #
- Teren i mapy terenu: każdy Advancer obsesyjnie studiuje każdą mapę, każdy teren i wszystko co może się dowiedzieć o przestrzeni, w której będzie operować.
- Drogi ucieczki i metody przebicia: Advancerzy skupiają się, by zawsze móc się wycofać lub by móc się dostać do danego miejsca w mniej typowy i nieoczekiwany sposób.
- Nietypowe drogi i sposoby jak przez nie się przedostać: Advancer próbuje zawsze znaleźć trasę, z którą nikt inny sobie nie poradzi - w ten sposób inni go nie dogonią.
- Bezpieczna ewakuacja innych: Advancerzy często uczestniczą w operacjach ratunkowych i ich zadaniem jest opracować sposób bezpiecznego wycofania kogoś z akcji.
4.3. Relacje #
- brak szczególnych relacji
4.4. Specjalne zasoby #
- Drona zwiadowcza: nie tylko do wykrywania rzeczy, ale też do ewentualnej dywersji, jeśli to potrzebne.
- Szybki, zwrotny serwopancerz z silnikami manewrowymi: dla Advancera prędkość, dyskrecja, zwrotność i perfekcyjne manewrowanie są ważniejsze niż siła ognia lub pancerz.
- Maglock: magnetyczne lub adhezyjne podpięcia do dowolnej powierzchni.
- Karabin laserowy dużej mocy: jakkolwiek na PLANECIE broń laserowa jest mało użyteczna, daleki zasięg i bezszelestność sprawiają, że to preferowana broń Advancera.
- Ładunki wybuchowe i pochodnia plazmowa: by się dostać tam, gdzie to konieczne wtedy, gdy to konieczne.
- Disruptor systemów: specjalna nakładka z wrogą AI, która pasożytniczo przejmuje kontrolę nad systemem lub powoduje chaos i konfuzję, jeśli dołączy się do Rdzenia AI.
- Granaty dymne, gazowe, EMP: służą do usprawnienia infiltracji, ukrycia advancera, dania advancerowi możliwości przegrupowania i uszkodzenia systemów elektronicznych.
4.5. Przykładowe Akcje #
# | W sytuacji... (Kategoria) | ...Robi następujące rzeczy |
---|---|---|
1 | Eksploracja, Odkrywanie | - Szczegółowy zwiad w nieznanym terenie - Używa dronów zwiadowczych do badania obszarów niedostępnych lub niebezpiecznych - Analizuje mapy i dane terenowe, identyfikując zagrożenia i dziwne struktury na mapach. - Znajduje nietypowe ścieżki i trasy, takie "dla wszystkich" i "tylko dla advancera". - Ocenia środowisko pod kątem ewakuacji, alternatywnych dróg, zagrożeń (i miejsc na pułapkę). - Identyfikuje najlepsze punkty wejścia, słabe punkty terenu, dobre miejsce do ukrycia itp. |
2 | Infiltracja, Pozyskanie | - Przekrada się wykorzystując kamuflaż, umiejętności, dywersję. - Używa maglocków do wspinaczki po trudnym terenie. - Włamuje się pochodnią plazmową lub ładunkami wybuchowymi. - Wykorzystuje drony do tworzenia dywersji, odwracając uwagę wrogów. - Włamuje się w systemy informatyczne, uruchamiając je, zakłócając lub zmieniając ich zachowanie. |
3 | Akcja i Zagrożenie | - Duża zwrotność, prędkość, maglocki oraz silniki manewrowe serwopancerza; jest NIE TAM gdzie myślisz. - Używa karabinu laserowego do precyzyjnej eliminacji celów z dużej odległości. - Unika konfrontacji, ale potrafi walczyć. - Robi dywersję, aby umożliwić zespołowi ruch. - Wyprowadza członków zespołu, znajdując szybkie drogi ewakuacji. |
4 | Interakcje Społeczne | - Wymusza precyzyjną komunikację: kto, gdzie, kiedy, jak; od tego zależy życie. - Łatwo demonstruje co widzi na mapach i skanach; obrazuje teren słowami |
5 | Niszczenie | - Ładunkami wybuchowymi tworzy przejścia. - Sabotuje wrogie instalacje. - Pochodnią plazmową omija bariery fizyczne. - Neutralizuje pułapki i blokady, otwierając drogę dla zespołu. - Przeprowadza precyzyjne działania destrukcyjne, minimalizując niepożądane skutki uboczne. |
6 | Specjalistyczny Sprzęt | - Dron zwiadowczy zbiera dane, rozpoznaje teren i tworzy dywersję. - Wykorzystuje maglocki do poruszania się po dowolnych powierzchniach. - Używa zaawansowanego serwopancerza dla maksymalnej mobilności i manewrowości w trudnym terenie. - Karabin laserowy służy do cichych i precyzyjnych ataków na duże odległości. - Pochodnia plazmowa do penetracji trudnych materiałów. - Granaty i disruptor do wzmocnienia dywersji i chaosu przeciwnika. |
7 | Przetrwanie, Oszczędność | - Potrafi długo wytrzymać w niekorzystnym terenie bez wsparcia, ale nie jest survivalistą - Ukrywa się i maskuje w bardzo różnym terenie, unikając wykrycia. - Znajdzie ścieżki, którymi inni nie są w stanie pójść. |
8 | Budowa i Naprawa | - Montuje tymczasowe struktury, takie jak mosty linowe czy punkty obserwacyjne. - Tworzy pułapki i alarmy polowe, zabezpieczając teren przed niespodziewanymi intruzami. |