Action Girl #
Krótki opis #
ROLA. Atletyczna i sprawna dziewczyna z filmów akcji, która dorównuje chłopakom lub ich przewyższa.
Opis #
1. Tagi #
rola
2. Przykłady i warianty #
- Księżniczka Leia: (IV - VI) dobrze strzela, biega, ukrywa się i nie obawia się starć bezpośrednich.
- Catwoman: akrobatyczna i zwinna agentka zdolna do ominięcia większości zabezpieczeń, której nie da się w żaden sposób opanować czy kontrolować.
- Młoda terminuska, która skutecznie walczy z potworami. Kilka razy uratowana przez kolegów, kilka razy ich uratowała. Nic nie odbiega od zespołu.
- Przemytniczka, która nie poddaje się niczyjej władzy, dobrze walczy wręcz i zna dziesiątki kryjówek gdzie może się ukryć.
- Przesiębiorcza Salvagerka, poruszająca się po statku kosmicznym z potworem. Mimo, że wpadła w kłopoty po zabiciu potwora, zamiast panikować uruchomiła pomieszczenie medyczne by przetrwać aż przybędą koledzy.
3. Co reprezentuje #
"Widzisz ją? Nie wygląda na to, ale to ona jest naszą główną siłą ognia. To cyberwspomaganie daje jej nienormalną siłę, uwierz..."
To jest rola, nie konkretny archetyp. Ta rola może mieć bardzo dużo implementacji przez różne archetypy i zawody.
Action Girl reprezentuje kompetentną w tym co robi młodą kobietę, która jest tak kompetentna jak jej towarzysze. Jest sprytna, zwinna i niezależna, a jej umiejętności w walce i działaniu taktycznym czynią ją groźnym przeciwnikiem. Przy tym wszystkim jest dość nieustępliwa i nie daje sobie nikomu wejść na głowę.
Jej postawa może być zadziorna, pewna siebie, a czasami nawet arogancka, ale zawsze zasługuje na szacunek i udowadnia swoją wartość poprzez czyny. Ona czasem wchodzi w konflikt z autorytetami, ale nie ze względu na brak szacunku, ale dlatego, że chce udowodnić swoją wartość i kompetencje.
Ta postać musi wykorzystywać działania fizyczne (bieganie, strzelanie, skakanie...) do rozwiązywania problemów.
Prototyp pochodzi oczywiście z TvTropes, po pewnej adaptacji: Action Girl .
4. Jak tego używać i silnik Konfliktu #
Action Girl:
- Z perspektywy umiejętności: biega, strzela, jest akrobatyczna... to, co jest potrzebne.
- Każdemu próbuje udowodnić, że nie jest nic gorsza, nawet, jeśli oni z nią jawnie nie rywalizują.
- Nie pozwala nikomu wejść sobie na głowę. Odda się pod dowodzenie, ale wymaga szacunku i planu lepszego niż ona sama ma.